Gå till innehåll

Hur ska jag kunna förbättra mitt moneymanagment.


gräset

Recommended Posts

Hejsan

 

Som topic säger, hur ska jag kunna förbättra mitt moneymanagment.

 

Lite om mig

Har spelat ca 3-4år online, spelar flera hundratusen händer. Spelar ofta lowlimit från 0.25/0.50NL - 0.5/1NL - 1/2NL - 2/4NL. De två förstnämnda spelar jag med 99% vinstgaranti i längden.

När jag spelar så spelar jag mycket, väldigt mycket. Kan utan problem sitta 17timmar om dagen i en månadstid med uppehåll på helgerna då ja ofta är ute på krogen eller liknande.

 

Jag känner själv att jag är bättre än 95% på den nivån och att jag behärskar spelet bättre än...bla bla bla, ni vet på ett ungefär vad jag menar.

 

Problemet är bara det att när jag förlorar så förlorar jag allt, och det är verkligen allt, har alldeles för att att kliva upp för högt mycket pga att jag inte skapa tillräckligt avstånd till pengars värde. Av nån anledning klarar jag inte av att sluta dagen på allt för mycket back det räcker med 1-2 inköp för att jag ska bli sittande även då jag bestämt mig för att sluta. Jag blir liksom fast vid den summa jag är uppe i och har svårt att få den ur huvet.

 

På senare halvår har jag försökt att tänka så pass seriöst som det absolut bara går ang pokern, skriver antecknignar efter varje session, läser mycket pokerlitteratur, tänker iprincip poker 20/timmar om dygnet. (Om detta är hälsosamt eller inte låter jag vara osagt och jag vill helst inte ha nån kommentar om det då det inte är ett problem i nuläget dock kan det diskuteras om det är ett optimalt spelschema.)

Har tänkt på flera olika smått extrema sätt ang MM, tex att man skulle tömma pokerkontot 1 gång i veckan, eller att jag skulle ta ut det i kontanter så fort de kommer in på bankkontot, för när ja tiltar då tömmer jag helt. Jag kan helt enkelt inte spela med en bankrulle:S Exempelvis vann jag ca 140,000kr på 3 veckor för något år sedan och det räckte med tre dagars dålig spel på 1-2 så satt ja på 25/50 på expekt och förlorade bort dem, så illa är det. Med andra ord har jag svårt att både hantera förluster och att hantera vinster, det senare är mitt största problem konstigt nog! Lite skämtsamt skulle jag nästan kunna säga att jag har småproblem med allt som inte har med själva spelandet att göra.

 

Detta stycke är mestadels till för att försöka ge en bild om hur jag tänker och funderar och hur mitt problem är utformat. Dock är det sjuktligt svårt att få någon annan insatt hur jag tänker då jag haft dessa funderingar i flera år, och då blir det svårt att sammanfatta det hela här, vilket kan göra att det mest låter väldigt torftigt!

 

 

Så mina tre huvudfrågor är:

Vad kan ett lämpligt moneymanagment vara för mig, nu när du vet hur svårt jag har det?

Vad kan jag egentligen göra åt min bristfälliga disiplin?

Hur ska jag tänka för att värdera mina dollar högre än vad jag gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta över så du har 90% av ditt pokerkapital på banken 5% på en pokersite och 5% på netteller.

 

Då tar det några dagar tills du kan spela igen om du förlorar allt på siten och på netteller.

 

 

PS Klipp sönder dina plastkort så du inte sätter in med dem på en pokersite eller netteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter faktiskt i precis samma sits som du gör!

 

Spelat onlinepoker sedan 02 drygt och vunnit en hel del fram och tillbaka mitt problem är likt dig att kunna hålla i stålarna när jag har vunnit mycket pengar. Jag intalar mig efter varje gång jag börjar på en ny sida och ska cleara en bonus till exempel att jag ska cleare bonusen på 1/2 FL oavsett hur lång tid det kommer ta. Låt vara att jag får multitabla 5 bord åt gången 7 timmar om dagen i 2 veckors tid för att få det gjort. Låt säga att jag tar mig en 500$ bonus som inte är jättelätt att cleare och börjar på 1/2$ FL egentligen 100$ för lite för att vara acceptabelt att spela 1/2 men då jag känner att jag hanterar denna nivån såpass bra att jag inte kan gula bankrullen på denna nivån kan jag spela ett behagligt spel. Detta funkar alldeles utmärkt fram till dess att jag når en magisk gräns runt 900$.. Då vill jag gå upp och börja steka på 2/4. Även detta brukar jag klara fint och när det där flytet väl infinner sig kliar det så fördömt i fingrarna att jag bara MÅSTE upp på 3/6 trots att min bankrulle säger nej!

 

Har precis börjar köra en bonus på prima på 500$ vilken är jävligt lätt att klara av. Jag har dock bestämt mig för att köra safe poker fram till dess att jag har en bekväm rulle som jag klarar av att handskas med på högre nivåer. Låt säga att jag vill lira 2/4 då säger jag till mig själv att jag inte ska göra detta för ens jag har 1500$... När jag har nått det här målet får jag som "belöning" gå upp till 2/4. Kraven för 3/6 ligger på 1800$ men jag har satt min egen safeline på 2400 eftersom jag lirar SH och swingsen kan bli jävligt stora. Lägg på att man nu har en bra rakeback på 50% som gör att efter 1 månads slit kan inkassare ca 2500$ till bankrullen eller sparkassan. 2500+1800=4300/3 = 14$ alltså klarar jag med marginal av att gå upp på 5/10..

 

Detta har jag satt i system sedan 2 månader tillbaks vilket funkar relativt bra även om man ibland försöker fuska.. Har dock hållt mig väldigt bra.

 

Du borde ta lärdom av "pavlovs hundar".. Du vet att du får belöning om du spelar 0.25/0.5 0.5/1$ men du får som du själv säger ingen belöning alls av att lira 1/2$ 2/4$.. Intala dig själv att snålslaska så länge du bara orkar till dess att du har en bankrulle som klarar av även den mest cp-dampade tilten av alla. Att tilta i FL kan kosta skjortan, men när man gör det NL kan man verkligen ruinera sig själv!

 

Vet inte om du fick några råd men hoppas det är en hjälp på vägen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS.

 

Sätt upp ett mål med vad du ska göra med pengarna som du vinner!'

 

En resa till thailand, en ny bil eller ett eget taj mahal, what ewwa. Varje gång du går upp och dummar dig på fel nivå kommer du längre och längre från ditt mål. Hitta en bild på det du har som mål, klipp utoch sätt upp det på kylskåpet eller varför inte mitt på skärmen. Varje gång det börjar kittla så titta på målet och försäkra dig om att du ska klara dig dit innan du går börjar på ny kula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ta lärdom av "pavlovs hundar".. Du vet att du får belöning om du spelar 0.25/0.5 0.5/1$ men du får som du själv säger ingen belöning alls av att lira 1/2$ 2/4$.

 

Grejen är att jag spelar vinnande poker på 1-2 2-4, tror lätt jag klarar konkuransen på 5/10NL, det är inte det som är problemet.

Skulle jag ha en matematiskt korrekt BR för 5/10 typ 20-25K, så skulle ja ändå agera likadant, om ja losade 3-4k så skulle ja sätta mig på 10/20, 25/50 osv.

Du måste tro att det är på 1/2 och 2/4 jag tiltar bort mina pengar, om jag spelar 0.5/1 och 1/2 så är det på 3/6 och 5/10 jag blåser rullen. och aldrig för att jag skottar, bara när jag är på hypertilt, in med alla pengar i alla potter typ!

Problemet är inte i brist på pokerkunskap, det är brist på ett fungerande MM,

 

Vetgirig.

 

bra synpunkt, har tänkt på att sätta över en slant till neteller och sen spärra kortet för internet handel, vet du om det är möjligt? vill ogärna klippa kortet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter på dig som du ligger farligt nära gränsen till spelmissbruk. Baserat på det du skriver skulle jag råda dig att helt sluta med pokern, det kommer bara bryta ner dig. Alternativt kan du försöka söka hjälp av psykolog eller terapeut med ditt självdisciplinsproblem.

 

Och sedan verkar du ha lite vanföreställningar om saker och ting. Du vinner mot 99% av motståndet på low-stakes, men blir slaktad på mid-stakes? (Du skriver att du är helt säker på att du är vinnare här, vad baserar du det på?) Går inte riktigt ihop. Du tror att du behöver 20-25k för 5/10. Du behöver MINST 50k för att kunna grinda där, och då är det lågt tilltaget. Speciellt om du ska upp på högsta borden så fort du tappar ett par händer.

 

Mina två ören är alltså: Sluta med pokern, hitta en annan hobby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter på dig som du ligger farligt nära gränsen till spelmissbruk. Baserat på det du skriver skulle jag råda dig att helt sluta med pokern, det kommer bara bryta ner dig. Alternativt kan du försöka söka hjälp av psykolog eller terapeut med ditt självdisciplinsproblem.

 

Och sedan verkar du ha lite vanföreställningar om saker och ting. Du vinner mot 99% av motståndet på low-stakes, men blir slaktad på mid-stakes? (Du skriver att du är helt säker på att du är vinnare här, vad baserar du det på?) Går inte riktigt ihop. Du tror att du behöver 20-25k för 5/10. Du behöver MINST 50k för att kunna grinda där, och då är det lågt tilltaget. Speciellt om du ska upp på högsta borden så fort du tappar ett par händer.

 

Mina två ören är alltså: Sluta med pokern, hitta en annan hobby.

 

 

Som jag sa, så kan det låta väldigt torftigt, fick samma svar ovan.

 

jag kliver bara upp på 5/10 när jag är på hypertilt, alla pengar in i alla potter, läs mitt förra inlägg?

20-25 maxinköp är väl inte en vansinnig bankrulle?

 

och det jag baserar det på är väl som allt annat, resultat och erfarenhet. OCH SKRIV NU FÖRFAN INTE NÅGOT I STIL MED "om du hade bra resultat så skulle du inte ha nått problem" eller liknande. det låter på dej som att det inte finns en enda kunnig spelare som lider av disiplin problem, det har väl alla mer eller mindre.

 

Jag vill ha bra tips på moneymanagment, inte några idiot förklaringar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kliver bara upp på 5/10 när jag är på hypertilt, alla pengar in i alla potter, läs mitt förra inlägg?

Ok, jag har läst det, och det är ett jätteproblem. Sluta med pokern eller skaffa lite självdisciplin, om du håller på sådär är poker inget för dig, åtminstone inte om du ska tjäna pengar och/eller må bra av det.

20-25 maxinköp är väl inte en vansinnig bankrulle?

Jo, på 5/10 är det det.

och det jag baserar det på är väl som allt annat, resultat och erfarenhet. OCH SKRIV NU FÖRFAN INTE NÅGOT I STIL MED "om du hade bra resultat så skulle du inte ha nått problem" eller liknande.

Nej, det ska jag inte skriva, men hur många händer har du på t.ex. 2/4 som visar att du är vinnande? Tänk till här, rannsaka dig själv. Tilten kan komma för att du blir utspelad i kombination med otur. Jag säger inte att det ÄR så, jag säger bara att det är en möjlighet.

Jag vill ha bra tips på moneymanagment, inte några idiot förklaringar!

Man brukar säga att 30 inköp är en ok nivå, men färre på låga nivåer och fler på höga nivåer kan nog rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk till här, rannsaka dig själv. Tilten kan komma för att du blir utspelad i kombination med otur. Jag säger inte att det ÄR så, jag säger bara att det är en möjlighet.

 

Det är precis det jag gör, när jag skrev att jag tänker i seriösa banor och att jag har poker i huvet 20/timmar per dygn så är det mycket för att jag just rannsakar mig själv, ser efter vart jag står någonstans.

Och du har helträtt, självklart kommer tilten för nån galningstdragning eller liknande.

Mitt problem är ju som sagt MM, eller egentligen min brist på disiplin. Det är väl egentligen där problemet uppstår. Och av erfarenhet så vet jag att hur mycket jag än tänker på att jag inte ska gula, hur mycket tid jag än spenderar på att koncentrera mig på att lägga av, ta en paus, lika enkelt är alla de där tankarna som bortblåst när jättetilten slår in. ja hamnar liksom i en dimma, vet precis hur jag kommer att känna mig när de är tiltat å klart, men ger ändå inte vika. Med andra ord verkar år av erfarenhet inte vare värt ett piss när jag sätter igång på det stora T:et,

 

Missförstå mig inte, det är därför jag vill minimera mina chanser av tillgång tilll kontanta medel när det tilten väl slår in.( kan man inte lösa A kanske man kan lösa B) för det sjuka är, att när jag tiltat bort min BR så tar det bara EN ENDASTE jävla timme, sen är jag sjuktligt revansh sugen igen, och av det bra slaget. känner mig ofta mer motiverad att täppa till luckor efter jag gular än vanligt. Känner mig mer motiverad än någonsin faktist. Och om jag bara kunde komma på ett bra sätta att hålla i pengar, tex att jag bara har 4 inköp på kontot. när jag tiltar så kostar de inte allt för mycket, samt att jag inte kan få tag i några andra pengar tex genom VISA, är totalt vansinnig å håller på å luftvevar i en timme, sen är allt lugt och jag kan vänta 12 timmar till nästa dag, gå ner på banken och sätta över 4 inköp till,,,,ungefär så vill jag ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det kanske funkar för dig att sätta undan pengar så du inte kan tilta bort dem. Och det kanske leder till att du kommer kunna blir rik och må bra av pokern. Men min första tanke när jag läser dina inlägg är fortfarande att du ligger farligt nära torsken. Dock är jag ingen psykolog och är inte alls kapabel att tolka sådana tecken, så jag överlåter åt någon annan att göra det. Men jag tvivlar starkt på att ett bra money management är något du ska prioritera. Nu vet jag ju inte hur gammal du är, men ett förslag är att ta en (lång) paus från pokern, res och skaffa lite erfarenhet, få lite perspektiv, så kanske du kan få en annan syn på ditt spelande senare. Good luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, precis som jag sa så kan det låta lite torftigt och jag kanske inte uttryckte mig på bästa sätt, kanske fick det att låta på ett sätt som det inte är, vad vet jag.

Tycker dock att mitt andra senaste inlägg förklara situationen mycket mycket bättre.

 

mm,,ska ta nån veckas paus, och återigen nöööööötttaaaa in tanken att leva med förluster, sluta i god tid osv. repetition har ju inte skadat nån...i större omfattning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Gräset! Om du vill fortsätta spela poker måste du sluta tilta så illa. Alla kan tilta men kan du inte lindra tilten och få den att gå ner i takt med att du skaffar erfarenhet vid pokerbordet kommer det inte splea någon roll vad du har för Mineymanagement. Tilten är ditt grundproblem.

 

Du måste ha en sjukt hög bankrulle om du ska kunan spela med sån tilt..

 

Själv har jag 30 inköp på 2/4-NL, funkar bra för mig men jag har inte backat mer än 4 inköp på en session och det var på 1/2 och då har jag som du förstår marginaler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du blir så tjurig på någon som försöker hjälpa dig genom att ge sin synpunkt på saken.

 

Iallfall; vad vill du ha för svar? En superdupermetod som gör att du aldrig kommer att tilta?

Du vet ju vad du gör för fel, problemet har ju inte med moneymanagement eller bankrullekrav o.s.v att göra, utan du har ju, som du själv säger - problem med diciplinen, och det kommer du inte att kunna lösa genom att försöka skydda dina pengar ifrån dig själv på tekniska tillvägagångssätt.

Då håller jag med i det Sansrom säger, pokern är kanske inte bra för dig.

 

Följ bankrullekraven. Andra klarar det.

 

//Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du blir så tjurig på någon som försöker hjälpa dig genom att ge sin synpunkt på saken.

 

Iallfall; vad vill du ha för svar? En superdupermetod som gör att du aldrig kommer att tilta?

Du vet ju vad du gör för fel, problemet har ju inte med moneymanagement eller bankrullekrav o.s.v att göra, utan du har ju, som du själv säger - problem med diciplinen, och det kommer du inte att kunna lösa genom att försöka skydda dina pengar ifrån dig själv på tekniska tillvägagångssätt.

Då håller jag med i det Sansrom säger, pokern är kanske inte bra för dig.

 

Följ bankrullekraven. Andra klarar det.

 

//Puss

 

det är därför jag vill minimera mina chanser av tillgång tilll kontanta medel när det tilten väl slår in.( kan man inte lösa A kanske man kan lösa B) för det sjuka är, att när jag tiltat bort min BR så tar det bara EN ENDASTE jävla timme, sen är jag sjuktligt revansh sugen igen, och av det bra slaget. känner mig ofta mer motiverad att täppa till luckor efter jag gular än vanligt. Känner mig mer motiverad än någonsin faktist. Och om jag bara kunde komma på ett bra sätta att hålla i pengar, tex att jag bara har 4 inköp på kontot. när jag tiltar så kostar de inte allt för mycket, samt att jag inte kan få tag i några andra pengar tex genom VISA, är totalt vansinnig å håller på å luftvevar i en timme, sen är allt lugt och jag kan vänta 12 timmar till nästa dag, gå ner på banken och sätta över 4 inköp till,,,,ungefär så vill jag ha det.

 

läs ovanstående, verkligen läs det. det om nått måste väl vara ett sätt, ett tekninst sätt att se till att tiltarna inte blir allt för dyra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du skriver passar helt klockrent in på mig också, men jag har kommit på en ganska bra grej.

Bestäm ett belopp låt oss säga $2k då har du det på ditt konto sen lirar du med dem sen när du tex har kommit upp till 5k eller 7k eller dyl så tar du ut ALLT till din bank. Sen väntar du lite halvadag eller dag eller så länge du klarar ;)

Sen sätter du in 2k o börjar om på nytt, på det sättet så måste du sätta in mer pengar om du skulle vilja skotta och det är ju inte lika lätt som när du redan har dem där ;)

Vänta inte för länge med uttagen bara för en "bara ett 25-50 skott sen cashout" kan komma o då är det kört ;)

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte på att man kan "tekniskt " hindra tiltarnas påverkan på din bakrulle långsiktigt. Kan vara ett bra hjäpmedel att börja med men du MÅSTE lära dig att behärska tiltar om du ska fortsätta spela poker. Det funkar bara inte att tilta så illa ofta. Jag blir sur på mig själv när jag spelar bort ett inköp pga en tilt... tycker det är illa nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tro mig,,har testat även det. problemet är att skiten ryker ändå, om jag tiltar. med följade senario skulle jag nog klara mig på lång sikt

 

in 2K, maratonspelar i 1 vecka, tar ut allt utom de 2K. tar sedan ut vinsten i kontanter så dom inte finns tillgängliga i systemet. tar en några dagars paus, gör andra saker, är inte säker men kanske kan det hjälpa till att träna upp disiplinen, om man vet att det kommer bli omständigt om man losar BR på pokerkontot och itne har tillgången till VISAT längre...har ingen anning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte på att man kan "tekniskt " hindra tiltarnas påverkan på din bakrulle långsiktigt. Kan vara ett bra hjäpmedel att börja med men du MÅSTE lära dig att behärska tiltar om du ska fortsätta spela poker. Det funkar bara inte att tilta så illa ofta. Jag blir sur på mig själv när jag spelar bort ett inköp pga en tilt... tycker det är illa nog.

 

nää det är jag fullständitg medveten om, att det inte håller i längden, men det kanske kan vara ett sätt att träna upp den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tror att de som tiltar en del har någon speciell tävlingsinstinkt som gör att de vill vinna så mycket som möjligt så snabbt som möjligt.

Som gör att "tiltspelare" ändå vinner mer i längden än snortighta grinders.

+Att det är mycekt roligare!!!! :)

 

haha, det är de som är grejen, jag är lika tävlingsinriktad som en handicapad snigel!! den enda gången jag känner mig så är när nån tomte prickar hålpipa och gafflar & knivar i chatten om att det var "pureskille" eller nått sånt heh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du blir så tjurig på någon som försöker hjälpa dig genom att ge sin synpunkt på saken.

 

Iallfall; vad vill du ha för svar? En superdupermetod som gör att du aldrig kommer att tilta?

Du vet ju vad du gör för fel, problemet har ju inte med moneymanagement eller bankrullekrav o.s.v att göra, utan du har ju, som du själv säger - problem med diciplinen, och det kommer du inte att kunna lösa genom att försöka skydda dina pengar ifrån dig själv på tekniska tillvägagångssätt.

Då håller jag med i det Sansrom säger, pokern är kanske inte bra för dig.

 

Följ bankrullekraven. Andra klarar det.

 

//Puss

 

det är därför jag vill minimera mina chanser av tillgång tilll kontanta medel när det tilten väl slår in.( kan man inte lösa A kanske man kan lösa B) för det sjuka är, att när jag tiltat bort min BR så tar det bara EN ENDASTE jävla timme, sen är jag sjuktligt revansh sugen igen, och av det bra slaget. känner mig ofta mer motiverad att täppa till luckor efter jag gular än vanligt. Känner mig mer motiverad än någonsin faktist. Och om jag bara kunde komma på ett bra sätta att hålla i pengar, tex att jag bara har 4 inköp på kontot. när jag tiltar så kostar de inte allt för mycket, samt att jag inte kan få tag i några andra pengar tex genom VISA, är totalt vansinnig å håller på å luftvevar i en timme, sen är allt lugt och jag kan vänta 12 timmar till nästa dag, gå ner på banken och sätta över 4 inköp till,,,,ungefär så vill jag ha det.

 

läs ovanstående, verkligen läs det. det om nått måste väl vara ett sätt, ett tekninst sätt att se till att tiltarna inte blir allt för dyra

 

Jag har läst det, läs nu mitt.

Det jag säger är att i mina öron låter det något absurt att du måste sätta spärrar för dig själv för att inte spela bort dina pengar, och det säger jag inte för att vara nedlåtande eller något sånt.

Jag tycker att du istället borde lägga fokus på att mentalt förhindra tilten. Kanske köra på det där tipset som någon gav som handlade om att sätta upp mål för vad du ska använda pengarna till, kanske börja med meditation, vad vet jag? :)

 

Att bara förhindra dig själv från att kunna använda dina pengar inte kommer att fungera som ett sätt att träna upp din förmåga till att hålla i pengarna, utan snarare bara bli en genväg, en kortsiktig lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej nej,,jag sa inte det jag sa för att va spydig heller. jag menar bara att om jag på kortsikt "få" gula några gånger, på 2-3-4 inköp, lära mig hantera situationen UTAN att det kostar tusentals dååållar. då kanske jag vet mer om hur ja ska agera när jag tiltar, och förhoppinngs vis kunna ta en paus även när jag bara har 2-3-4 inköp på kontot, för att sedan gå på "fullrulle"..haha,,alltså fullt stor rulle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska ställa dig en fråga: Varför spelar du?

 

Är det för att du tycker det är kul?

Är det för att du vill vinna pengar?

Är det för spänningens skull?

 

Money management kräver ju en sak i grund och botten: Disciplin.

Enligt vad jag har läst så verkar det vara problem med just det. Då spelar det ingen som helst roll vad du sätter upp för regler kring money management, för du kommer ändå att strunta i dem.

 

Så det blir tillbaka till frågorna. Om du vill vinna pengar, så måste tilten besegras. Du måste se långsiktigt. Inte en dag, inte en vecka, utan månader och år. Du ska föra statistik över ditt spelande. Vinst per timme, per månad, per år, trend över de senaste tre månaderna, osv.

 

Du ska ha minst 30 inköp på den nivå du spelar på. ALDRIG skotta. Om du går upp en nivå högre än din BR så blir straffet att inte spela på två veckor eller en månad.

 

Tänk så här: Att spela poker är inte ett sprinterlopp, det är ett maraton.

Alltså gör det inte så mycket att du förlorar en session, för det tar du tillbaka senare.

 

Sätt upp en regel för hur många inköp back du får vara innan du ger dig.

 

Men om du nu svarade att du spelar för att det är kul, och för spänningens skull, då skulle jag tro, av det jag läst, att du är farligt nära ett spelberoende.

 

Spelar du för vinnings skull så MÅSTE tilten besegras, och du kan inte göra avkall på det överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

fonder är ju ett ok sätt oxå... om du har stålarna i fonder kan du ju inte få tillgång till dom förrän efter en eller två bankdagar.. kanske kan hindra dig i vissa lägen.. men i långa loppet måste du tamejfan lära dig att sluta spela när du blir på dåligt humör..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...