Gå till innehåll

NLT - Cosmo, tiltad Parre turnar tvåpar. Dega?


parre

Recommended Posts

NLT 50/50 på CC. Jag har förlorat halva inköpet och lite till, sitter på typ 2100. Är på semi-tilt tack vare kalla kort, iskalla floppar och fittor som jagar rr-färg (som jag såklart betalar av på rivern).

 

I alla fall, jag har limpat 92s på knappen i en multiwayflop.

 

Flop: (Pott: ca 350)

 

A95 med två spader.

 

Check till mig, jag betar 200. Varför inte, liksom? SB synar, resten foldar. SB har varit rätt tajt och inte varit inne och rotat så mycket i potter.

 

Turn:

 

A952, tre spader. (Pott: ca 750)

 

Fi checkar, jag betar 600, fi slår om all-in. Det ligger ca 3000 i potten, jag har ca laxen kvar.

 

Står min hand tillräckligt ofta (mot t.ex. Ax Xs, Ax, bluffar) för att en syn ska vara rätt här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här känns som en sån där omöjlig hand att analysera så länge man inte har suttit vid bordet. Är det något jag hatar är det tveksamma fall med två par. Då är det alltid reads och personkännedom som får avgöra och ofta långa stektider.

 

Men här ja du säger att han inte är inne och spelar så många potter. När han väl är inne vill han då vinna potten? Försöker han sig på en bluff här om han inte har färgen? Vill han plocka potten här och nu, med tvåpar, eller triss ifall han är rädd för att du ska klonka en flush på river? Ser han dig som väldigt synvillig tror du? Jag menar om han tror att du kan syna hans bet här med Ax, då ställer han väl garanterat med färgen direkt.

 

Nää sjukt svårt att veta, undrar varför man ens uttalar sig... äh vafan...

 

Va hände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen möjligt att göra pengar med 92s från button?

 

Bör man beta turn om man inte vet vad man ska göra för omslag?

Det är ganska relevant också om Aet är spader eller inte. Är Aet i spader lutar det mer åt syn tycker jag.

 

1) Antagligen inte när man sitter 40BB djupt och är semitiltad :)

2) Antagligen inte när man kan ta ett gratiskort och syna ner rivern istället

3) A är inte i spader...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...