Gå till innehåll

Tomtes Inferno - Omaha Commedia


tomtetomte

Recommended Posts

"Jo, men om man verkligen hade AA, skulle man inte beta lite mindre och nästan tigga om syn?

 

Nej varför då? Kan ju likagärna vara ett pottbet för att förvilla..Handlar mest om vad folk tror du e kapabel att göra. Brukar du trixa eller inte?

 

Resten av potten är väl ok men skulle förm inte funkat mot en duktig spelare då miniraise aldrig skrämmer nån speciellt med en 3:a. Han kan ju få in 4tal. Han spelar dåligt med sitt minraise och du läser han korrekt men i sin tur är ditt miniraise tillbaka vekt det med.

 

Har du AA vill du ju ha in så mycket pengar i potten som möjligt och det gör inte miniraise..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 236
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här känns det som jag bara skänker bort pengar. Jag får skälvan när jag blir reraisad och dessutom sitter ur position. Hur borde jag ha spelat denna?

 

Party Poker - Pot Limit Omaha Ring game - Blinds: $0.25/$0.50 - 9 players

 

Stack sizes:

UTG: $28.25

UTG+1: $43.61

MP1: $71.37

MP2: $50

Hero: $81.96

CO: $50

Button: $134.15

SB: $35.80

BB: $59.42

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP3 with J :heart: A :club: T :spade: Q :club:

 

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 (poster) checks, Hero raises to $3.75, CO raises to $13, 6 folds, Hero calls.

 

Flop: 4 :club: 7 :heart: 6 :diamond: ($28.25, 2 players)

Hero bets $8.30, CO raises all-in $37, Hero folds.

Uncalled bets: $37 returned to CO.

 

Push AI preflop,

 

Gillar inte att pusha med en sån hand pre mot förm AA eller KK. Hade det varit DS så kanske. Han har också förmodligen blockers mot ditt stegdrag i sin hand. Det är inte många på denna nivå som reraisar 78910ds osv.

 

Vill du bluffa denna pott ska du beta som du hade gjort med färdig stege. Är detta bet det?. Jag tycker personligt att små bets har en tendens att bli synade eller reraisade (får du syn vad gör du då på turn? all in eller ger du upp?). Betar du närmare pott så blir det alltid jobbigare för fi (med AA eller liknande) då han alltid kommer ha svårera att syna trots att han kanske tror att du bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten basketmjukstart. Rulle: 1187 kr

 

Magic - Bulls 2 50@1,85

 

Bulls slog regerande mästarna med 40 poäng igår. Då borde de ha bra chans mot Magic.

 

Warriors - Lakers 2 30@3,20

 

Jag tror egentligen inte att Lakers vinner detta. Bryant är skadad och de hade en hård match igår. Men jag har följt Warriors i över 10 år och 3,20 mot dem är bara för bra för att låta bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Som tidigare nämnts så har jag införskaffat pokertracker. Jag vet att det finns sökfunktioner och andra trådar om PT redan, men de fokuserar mest på Texas, och det jag är ute efter handlar såklart om Omahadata. Hittills har jag enbart använt det för att kolla igenom hand histories, speciellt de med sämst nettoresultat. Men det finns säkert en massa annat skoj man kan lära sig av att analysera PTO-siffror. Ge mig förslag på vad jag ska kolla lite extra på. Ska jag posta lite siffror så ni kan tycka till, isåfall, vilka är det som är matnyttiga?

 

2) Efter den minimala utläggningen om NBA blev jag plötsligt sugen på att börja sportsbetta på basket, trots usel historik. Jag har sisådär $150 sittande på Unibet efter nån gammal bonus jag klarade där en gång i tiden. Ska det bli min basketrulle som jag med all sannolikhet gular? Ett ja räcker bra här.

 

3) Ny månad imorgon. Således nya månadsmål. Jag har naturligtvis lite egna idéer, men kom gärna med förslag på vad mina mål för november borde vara. Seriösa såväl som något mindre seriösa svar uppskattas och beaktas lika mycket.

 

Tack på förhand. :)

 

1) Som du vet kör jag bara Texas PT, men jag svarar ändå (och alla åsikter är således baserade på mina erfarenheter av Texas - huruvida de är överförbara till PLO får du bedöma själv). Jag använder PT till följande (förutom det som redan nämnts i tråden):

 

Leta fisk - En del rätt pissiga spelare har jag glömt att jag spelat mot förut, det har inte Poker Tracker.

 

Analysera starthänder - Har jag en övertro på vissa starthänder? Eller undertro? Återigen, en människas minne är selektivt.

 

I övrigt är mitt tips att ta för vana att med jämna mellanrum kolla lite av varje i PT. Fanns det anledning att ha så hög flopprocent i nattens session när jag tiltade bort 300 dollar (troligtvis inte), hur har min aggressionsfaktor ändrats o.s.v. Jag har märkt att jag ibland (särskilt när det gått bra) bara använt PT till att räkna pengar och det är dumt.

 

2) Självklart ska du ödsla tid på att betta på basket! Det är ju en sport som är roligare än att banka huvudet blodigt mot en betongvägg, även om skillnaden är hårfin. Ta och bygg ihop det där badrummet istället, va...

 

3) Nu har du ju redan hunnit sätta målen, så det är väl så dags att komma med tips, men jag noterar att du inte har några som helst skäggodlingsmål. OK, jag hajar, du kör med långsiktiga mål typ "helskägg till midsommar".

 

Äsch, då kommenterar jag de mål du redan satt:

 

Pengamålet - låter vettigt att ligga kvar på tusen dollar. Det är ju ingen större katastrof om du lyckas uppfylla det här målet några månader på raken innan du höjer.

 

Blommor - jag är singel och det finns säkert anledningar till det, men tänk vad mycket vettigt du skulle kunna köpa istället för att slösa bort pengarna på allergiframkallande växtlighet som ändå funkar bäst utomhus. Sätt in en slant på ett semesterkonto varje gång du tjänat tio inköp, eller en bra-att-ha-i-framtiden-fond till dottern. Eller köp purjolök för fan!

 

23.00 - det är ju då fisken vaknar ju! Men trivs du med regeln finns det väl ingen anledning att ändra på det.

 

Max 5 kvällar i veckan - verkar fiffigt.

 

Pokerfri vecka - sätter abstinensen in finns det säkert internetkaféer även på Gran Canaria.

 

Basketrullen - köp blommor för den istället. Eller purjo.

 

Badrum - den har vi hört... Men lycka till.

 

Motionsmålet - eftersom jag själv renoverar med en dåres envishet kan jag säga att om du fixar badrummet i november så får du motion så det räcker och blir över, elljusspår och annat skit borde få anstå till december (eller februari när badrummet är klart på riktigt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Leta fisk - En del rätt pissiga spelare har jag glömt att jag spelat mot förut, det har inte Poker Tracker.

 

Ingen dum idé faktiskt. Jag är överhuvudtaget urusel på förberedande saker som table selection och att ta notes på spelare.

 

2) Självklart ska du ödsla tid på att betta på basket! Det är ju en sport som är roligare än att banka huvudet blodigt mot en betongvägg, även om skillnaden är hårfin. Ta och bygg ihop det där badrummet istället, va...

 

Blasphemy. Men det stämmer väl att ”från barn och dårar får man höra sanningen”. ;) Jag borde faktiskt bygga badrum istället.

 

3) Nu har du ju redan hunnit sätta målen, så det är väl så dags att komma med tips, men jag noterar att du inte har några som helst skäggodlingsmål. OK, jag hajar, du kör med långsiktiga mål typ "helskägg till midsommar".

 

Här nånstans måste jag bara inflika för de läsare som inte känner Beardo sen tidigare att hans namn inte är en slump, han är nämligen sjukligt fixerad vid skägg (och purjolök också tydligen, vilket var nytt för mig, se nedan). Synd bara att tipset kom försent.

 

Nästa månad ska jag absolut ta ett skäggodlingsmål i beaktande. Med stor sannolikhet lär det bli nåt i stil med: ”fortsätta använda trimmer på kortaste inställningen”. Ett jultomteskägg känns inte så aktuellt, vare sig till midsommar eller denna mer passande årstid. Detta trots mitt eget namn, som mer syftar på hur bra/dåligt jag spelar poker än på eventuella skäggpreferenser eller huruvida jag delar ut julklappar varje år i slutet på december.

 

Den som inte är trött på skägg redan kan läsa mer här .

 

 

Blommor - jag är singel och det finns säkert anledningar till det, men tänk vad mycket vettigt du skulle kunna köpa istället för att slösa bort pengarna på allergiframkallande växtlighet som ändå funkar bäst utomhus. Sätt in en slant på ett semesterkonto varje gång du tjänat tio inköp, eller en bra-att-ha-i-framtiden-fond till dottern. Eller köp purjolök för fan!

 

Basketrullen - köp blommor för den istället. Eller purjo.

 

 

Prova att köpa blommor istället för purjolök nästa gång du ska på dejt så ska du se att allting ordnar upp sig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa vilken skön video med MJ saknar han mycket skapade ju känslor i spelet som inte finns nu. Glömmer aldrig interljuven med den rådopade spelaren i knicks minns inte hans namn efter första matchen i kvartsfinalen 91/92?? " Hey are we gonna lay down and die just because Bulls is the world champions, This is is a game this is a mans game eller presskonferensen med Barkley och Dan efter finalen när de kom fram till att Jordan hade typ 50 skottförsök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa vilken skön video med MJ saknar han mycket skapade ju känslor i spelet som inte finns nu. Glömmer aldrig interljuven med den rådopade spelaren i knicks minns inte hans namn efter första matchen i kvartsfinalen 91/92?? "

 

Xavier McDaniel eller Charles Oakley? McDaniel var nog mer dopad, men Oak är ju legendarisk efter att ha smällt till Barkley under NBA players union-mötet lockoutsäsongen. Man muckar inte med Oakley.

 

Anthony Mason är ett annat alternativ iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa vilken skön video med MJ saknar han mycket skapade ju känslor i spelet som inte finns nu. Glömmer aldrig interljuven med den rådopade spelaren i knicks minns inte hans namn efter första matchen i kvartsfinalen 91/92?? "

 

Xavier McDaniel eller Charles Oakley? McDaniel var nog mer dopad, men Oak är ju legendarisk efter att ha smällt till Barkley under NBA players union-mötet lockoutsäsongen. Man muckar inte med Oakley.

 

Anthony Mason är ett annat alternativ iofs.

 

Satt just och funderade på samma sak. Hela frontcourten såg ju mer eller mindre dopade ut. Jag tänkte gissa på Mason. Tror inte jag har hört Oakley tala 'illa' om Chicago eftersom han spelade där och är polare med Jordan. X-man förknippar jag bara med Seattle pga filmen Singles. Men han var väl den som snackade mest med media annars.

 

För övrigt så satte jag en match av två igår. +16kr. Success! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa månad ska jag absolut ta ett skäggodlingsmål i beaktande.

Rätt tänkt. Skägg är meningen med livet och själva kärnan i inställningen hos militanta feminister - de är helt enkelt avundsjuka för att de inte kan odla skägg.

 

Med stor sannolikhet lär det bli nåt i stil med: ”fortsätta använda trimmer på kortaste inställningen”.

Så nära målet... Men testa åtminstone en Siewert Öholm-krans. Så småningom kommer du vilja bygga ut med ett aktningsvärt bockskägg, sedan är du fast i ett positivt beroende.

 

 

Blommor - jag är singel och det finns säkert anledningar till det, men tänk vad mycket vettigt du skulle kunna köpa istället för att slösa bort pengarna på allergiframkallande växtlighet som ändå funkar bäst utomhus. Sätt in en slant på ett semesterkonto varje gång du tjänat tio inköp, eller en bra-att-ha-i-framtiden-fond till dottern. Eller köp purjolök för fan!

 

Basketrullen - köp blommor för den istället. Eller purjo.

 

Prova att köpa blommor istället för purjolök nästa gång du ska på dejt så ska du se att allting ordnar upp sig. ;)

Så du menar... Jaha! Men allvarligt talat, jag må vara socialt inkompetent, men jag är inte helidiot. På första dejten vill tjejen få sina förhoppningar infriade. Då är blommor helt rätt. När man är inne i en stadigt förhållande finns det en förhoppning att bli överraskad. Och det är där purjolöken kommer in i bilden. Om du kommer hem med en bukett purjo (det går lika bra med selleri) finns det utan tvekan ett överraskningsmoment i det, och din sambo inser att livet är lite större och mer klompext än hon trott bara några minuter tidigare. Dessutom är det gott.

 

Fast risken finns ju förstås att hon gör slut (inte fullt lika överraskande), så då är det förmodligen bättre att sätta pengarna på ett konto vikt för något vettigare än blommor eller andra ingredienser till en framtida komposthög, t o m vettigare än basketbets, och till något mer familjesammanhållande än poker.

 

Mitt eget novembermål är att mitt nästa inlägg i din blogg ska handla mer om poker än om purjo. Och så vill jag kliva upp (och stanna) på NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag floppar topptvåparet i small blind när sex personer ser floppen. Ok att börja med att checka eller? Hur går jag vidare efter en bet och tre syner?

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $0.50 BB (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP2 ($94.05)

MP3 ($18.20)

CO ($20.80)

Button ($36.55)

Hero ($75.05)

BB ($11.15)

UTG ($33.40)

UTG+1 ($27.50)

MP1 ($46.50)

 

Preflop: Hero is SB with 9club.gif, Aspade.gif, 8club.gif, Kspade.gif.

UTG calls $0.50, UTG+1 calls $0.50, 2 folds, MP3 calls $0.50, 1 fold, Button calls $0.50, Hero completes, BB checks.

 

Flop: ($3) 2diamond.gif, Kheart.gif, 9heart.gif(6 players)

Hero checks, BB bets $2, UTG calls $2, UTG+1 calls $2, MP3 calls $2, Button folds, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag floppar damhöga nötkåken på knappen och slöspelar. Är det standard eller korkat? Naturligtvis kommer både A och K på turn och river. Vad fasen gör jag när SB betar ut helt plötsligt?

 

Inga superreads. MP1 har jag som aggro och kompetent. SB är ingen stjärna iallafall.

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $0.50 BB (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($69.10)

MP1 ($75.80)

MP2 ($11.85)

CO ($30)

Hero ($47)

SB ($54.60)

BB ($53.75)

 

Preflop: Hero is Button with Aspade.gif, 7heart.gif, Qclub.gif, Qspade.gif. CO posts a blind of $0.75.

1 fold, MP1 calls $0.50, 1 fold, CO (poster) checks, Hero calls $0.50, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($2.75) Theart.gif, Qheart.gif, Tspade.gif(5 players)

SB checks, BB checks, MP1 bets $2.65, CO folds, Hero calls $2.65, SB calls $2.65, BB folds.

 

Turn: ($10.70) Aclub.gif(3 players)

SB checks, MP1 bets $8, Hero calls $8, SB calls $8.

 

River: ($34.70) Kdiamond.gif(3 players)

SB bets $33, MP1 calls $33, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag floppar topptvåparet i small blind när sex personer ser floppen. Ok att börja med att checka eller? Hur går jag vidare efter en bet och tre syner?

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $0.50 BB (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP2 ($94.05)

MP3 ($18.20)

CO ($20.80)

Button ($36.55)

Hero ($75.05)

BB ($11.15)

UTG ($33.40)

UTG+1 ($27.50)

MP1 ($46.50)

 

Preflop: Hero is SB with 9club.gif, Aspade.gif, 8club.gif, Kspade.gif.

UTG calls $0.50, UTG+1 calls $0.50, 2 folds, MP3 calls $0.50, 1 fold, Button calls $0.50, Hero completes, BB checks.

 

Flop: ($3) 2diamond.gif, Kheart.gif, 9heart.gif(6 players)

Hero checks, BB bets $2, UTG calls $2, UTG+1 calls $2, MP3 calls $2, Button folds, Hero ???

 

Top 2 bör man raisa eller lägga direkt imo sällan syna med (efter flop då).

 

Gillar att beta denna direkt. Då ett pott bet. Blir du höjd så är du uppe emot triss troligtvis (i just denna hand). Nötflushdraget raisar sällan hör om det inte är AA med i handen.

 

Annars så är en checkraise bra spel också. Då kan du dels får potten direkt (och kan få 22 eller 99 att lägga sig kanske). Får du en raise tillbaka så är det fold alt syna (om ni hamnar HU) och bluffa hårt om flushen kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag floppar damhöga nötkåken på knappen och slöspelar. Är det standard eller korkat? Naturligtvis kommer både A och K på turn och river. Vad fasen gör jag när SB betar ut helt plötsligt?

 

Inga superreads. MP1 har jag som aggro och kompetent. SB är ingen stjärna iallafall.

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $0.50 BB (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($69.10)

MP1 ($75.80)

MP2 ($11.85)

CO ($30)

Hero ($47)

SB ($54.60)

BB ($53.75)

 

Preflop: Hero is Button with Aspade.gif, 7heart.gif, Qclub.gif, Qspade.gif. CO posts a blind of $0.75.

1 fold, MP1 calls $0.50, 1 fold, CO (poster) checks, Hero calls $0.50, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($2.75) Theart.gif, Qheart.gif, Tspade.gif(5 players)

SB checks, BB checks, MP1 bets $2.65, CO folds, Hero calls $2.65, SB calls $2.65, BB folds.

 

Turn: ($10.70) Aclub.gif(3 players)

SB checks, MP1 bets $8, Hero calls $8, SB calls $8.

 

River: ($34.70) Kdiamond.gif(3 players)

SB bets $33, MP1 calls $33, Hero ???

 

Hmm..Svårt. Jag tror du leder men kan kanske vara slagen av SB (KK). MP1 e jag inte rädd för alls han har A10 eller K10. Detta gör ju att risken för att Sb har KK eller AA också (du har ju ett A med).

 

Jag skulle spelat floppen som du gjorde. Sen reraisat pott på turn. Det är inte en stor risk att någon har AA här enligt mig. Däremot stor chans att du lyckas stacka A10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite resultatredovisning av de två senaste händerna.

 

Floppade tvåparet: jag lade mig efter bet och tre syn. Gillar inte att spela såna händer ur position. Naturligtvis kom en till K på turn. Sånt e livet.

 

Damhöga kåken: SB satt med TJxx och betade ut för han hade hittat stegen! MP1 hade ATxx. Båda drog dött hela vägen. Jag kunde bara inte tro att han gått med hela vägen med KKxx, utan höjde det sista jag hade och båda betalade av. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, jag hatar när jag floppar topset, blir synad på flop och turn, och sen kommer ett scarecard på river och fi betar pott in i mig. Vad göra? Betar man pott om man träffar här som fi, och vad synade han med på floppen isåfall?

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $0.50 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($89.70)

MP ($34.55)

Button ($73.95)

SB ($29.95)

BB ($10)

 

Preflop: Hero is UTG with Tdiamond.gif, Theart.gif, Adiamond.gif, 2spade.gif.

Hero calls $0.50, 1 fold, Button calls $0.50, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($2) 5heart.gif, 3diamond.gif, Tspade.gif(4 players)

SB bets $1, BB folds, Hero raises to $4.9, Button folds, SB calls $3.90.

 

Turn: ($11.80) Qspade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $11.25, SB calls $11.25.

 

River: ($34.30) Jheart.gif(2 players)

SB bets $13.3 (All-In), Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer på knappen med 78TJ och fem spelare ser floppen. Rundcheck på både flop och turn trots att det finns diverse låga stegar ute. På river kommer ett A och alla checkar till mig. Ska jag försöka bluffa hem den här, hur mycket betar jag isåfall? Eller är det för många motståndare?

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $0.50 BB (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($41.35)

SB ($34.45)

BB ($30)

UTG ($47.50)

UTG+1 ($94.50)

MP1 ($22.80)

MP2 ($70.60)

CO ($12.10)

 

Preflop: Hero is Button with Tdiamond.gif, Jdiamond.gif, 7diamond.gif, 8heart.gif.

UTG calls $0.50, 1 fold, MP1 calls $0.50, MP2 calls $0.50, CO calls $0.50, Hero raises to $3.75, SB calls $3.50, 1 fold, UTG calls $3.25, MP1 folds, MP2 calls $3.25, CO calls $3.25.

 

Flop: ($19.75) 2spade.gif, 8diamond.gif, 6heart.gif(5 players)

SB checks, UTG checks, MP2 checks, CO checks, Hero checks.

 

Turn: ($19.75) 4spade.gif(5 players)

SB checks, UTG checks, MP2 checks, CO checks, Hero checks.

 

River: ($19.75) Aclub.gif(5 players)

SB checks, UTG checks, MP2 checks, CO checks, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB bets $13.3 (All-In), Hero ???

 

Blixtsynar. RR-stegen är inget att bry sig om, det här luktar bluff lång väg (vad donkade han och synade floppen med?).

Om du vill fundera lite extra på det, titta på potoddsen. Du får 47:13 för att syna, dvs 3.5:1. Gissa rätt en gång av tre och profitera... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer på knappen med 78TJ och fem spelare ser floppen. Rundcheck på både flop och turn trots att det finns diverse låga stegar ute. På river kommer ett A och alla checkar till mig. Ska jag försöka bluffa hem den här, hur mycket betar jag isåfall? Eller är det för många motståndare?

 

Inte med så många motståndare, nej.

 

Däremot borde du betta floppen, om du vill reppa högt par är det där en bra bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SB bets $13.3 (All-In), Hero ???

 

Blixtsynar. RR-stegen är inget att bry sig om, det här luktar bluff lång väg (vad donkade han och synade floppen med?).

Om du vill fundera lite extra på det, titta på potoddsen. Du får 47:13 för att syna, dvs 3.5:1. Gissa rätt en gång av tre och profitera... :)

 

Precis vad jag tänkte. Behövde bara a second opinion. Han kan ju inte ha satt RR-stegen. Och blixtsyn. Men…

 

fi showed [As Kh 6s 4c] and won ($58.90) with a straight, Ten to Ace

 

Inte exemplariskt spel från hans sida kanske, men han har 15-16 outs på turn, och träffar just den som är bäst förklädd.

 

Men om det kommer en valfri spader på river och fi betar, synar man då också? Potoddsen är ju desamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får 47:13 för att syna, dvs 3.5:1. Gissa rätt en gång av tre och profitera... :)

 

Precis vad jag tänkte. Behövde bara a second opinion. Han kan ju inte ha satt RR-stegen. Och blixtsyn. Men…

 

fi showed [As Kh 6s 4c] and won ($58.90) with a straight, Ten to Ace

 

Inte exemplariskt spel från hans sida kanske, men han har 15-16 outs på turn, och träffar just den som är bäst förklädd.

 

Men om det kommer en valfri spader på river och fi betar, synar man då också? Potoddsen är ju desamma.

 

Alltså du tänker inte "Han kan inte ha stegen" utan du tror han har stgen men synar ändå för att pottoddsen är stora och han kan ha massa annat skit också. Spader är samma.

 

Bettar han pott kan man vika.

 

Om han pottar och du synar så har han gjort en oddsmässigt riktig syn på turn. bettar han halvpott har han inte det ( om han inte hade ett monsterdrag såklart). Så kan man trösta sig och rättfärdiga dåliga riversyner. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok spelad? Eller bör jag göra något annorlunda?

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $0.50 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($26.25)

BB ($53.45)

UTG ($161)

MP ($214.75)

CO ($47.45)

Hero ($46)

 

Preflop: Hero is Button with 7club.gif, 5diamond.gif, 9diamond.gif, 8club.gif.

1 fold, MP raises to $1.75, 1 fold, Hero raises to $6, 2 folds, MP calls $4.25.

 

Flop: ($12.75) Kdiamond.gif, 6club.gif, Aclub.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $12.15, MP raises to $48.6, Hero calls $27.85 (All-In).

 

Turn: ($101.35) 3diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($101.35) Jspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $101.35

 

Results in white below:

MP showed [9h 5s Kc Ah] and won ($89.75) with two pair, Aces and Kings

 

 

Outcome: MP wins $101.34.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väckarklockan ringer halv sju. Jag stänger av den och ska bara sträcka på mig en aning. Vaknar tio över sju. Har ungefär fem minuter på mig innan jag måste åka för att vara i tid när jag ska hämta upp en kollega på väg till jobbet. Komadusch. Sliter åt mig ett gäng ostrukna kläder. Hinner knappt säga hej då till sambo och barn. Tar med frukost i bilen. Är ändå en kvart försenad. Jag älskar måndagsmornar. :?

 

Veckan som gick var allt annat än en normal pokervecka. Jag inledde med två helt pokerfria dagar, varpå sambon undrade om jag inte mådde riktigt bra. Hade lite senare en bra diskussion om tid vs pengar. Slutsatsen blev att jag naturligtvis får göra vad jag vill med mina intjänade pengar (woohoo!), men hon tyckte lite skämtsamt att om hon var tvungen att sitta ensam och titta på TV kunde jag väl åtminstone ta ut lite vinstmedel och köpa en ny.

 

Bakom varje skämt finns det väldigt ofta en gnutta allvar, och det är ingen dum idé faktiskt. Vi har pratat om det ett tag och jag vill faktiskt också ha en ny TV så nu vet jag att och på vad månadens vinstpengar ska spenderas.

 

Om det nu blir några. Det har visserligen börjat helt ok, +$440, men detta efter en rejäl bergochdalbana där ingen dag slutade närmare noll än +/- 3 inköp. Bästa movet på hela veckan var när jag missade allt i en halvtimme och i princip blindade bort ungefär ett inköp på två bord, kände irritationen växa, och helt enkelt stängde av datorn och gick därifrån. Jag lär mig. :-o

 

Övriga mål är fortfarande inom räckhåll också. Inga blommor än, men det kanske kommer. Jag håller tider och antal speltillfällen inom rimlighetens gräns och snart är det som sagt dags för sol&bad.

 

Basketrullen kommer jag inte heller att gula har jag kommit fram till. Jag är helt enkelt inte tillräckligt med gambler för att det ska vara roligt att betta på basketmatcher jag ändå inte kollar på. Projektet är härmed nerlagt och rullen spenderas istället på blommor, purjolök eller kanske del av en TV. Lite fånigt känns det ju att lägga ner efter så kort tid. Å andra sidan, jag provade, det var trist och därför slutar jag. [klyscha] Livet är för kort. [/klyscha] Moving on. Däremot är jag fortfarande sugen på att försöka fixa till så man kan se basket genom datorn. I’m working on the problem.

 

Badrummet är, ehrm, inte mycket mer färdigt än det var förra veckan. Men motion blev det allt. Jag var tvungen att byta till vinterdäck på två bilar mitt i snöstormen i torsdags, och det räknas verkligen som motion. Jag hade tillochmed träningsverk efteråt. Trots att jag fick hjälp av svärfar med däcksbytena. Och nu är all snön borta igen. Är det sånt som kallas Bad Beat? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget pokerspel igår. Nu kan man ju fråga sig vad man ska ha en pokerdagbok till om man ska komma med inlägg om att man ändå inte spelar. Jo, det är självklart för att jag tyvärr inte har hittat något forum där man kan ha en badrumsdagbok. Därför använder jag denna till att uppdatera alla om hur badrumsprojektet fortskrider. Allmänintresset får inte bli lidande.

 

Jag spacklade tak igår istället. Måttligt roligt, och dessutom innebar det en viss form av motion (but wait, that’s a good thing, right?). Jag har begynnande träningsverk i axlarna idag. Om det inte blir värre lär det bli slipning i afton, eventuellt följt av målning på onsdag. Undrar just vad jag ska göra på torsdag?

 

Varför ett sådant dagsschema? Jag kommer till det (nu). Jag drog mig till minnes en intervju med Tony Rickardsson jag råkade se för några år sedan. For the record så tycker jag att speedway är det mest menlösa man kan titta på. I min bok så tävlar de i mopedstart eftersom den som tar starten alltid vinner. Trots detta har jag råkat se speedway med ojämna mellanrum eftersom både svärfar, svärmor och svågern är intresserade av eländet och TV-sändningarna ibland sammanfallit med släktmiddagar. Och då tittar jag också utan att gnälla för att vara social. Ibland behöver man hjälp med däcksbyten och annat. Iallafall...

 

Den gode Tony hade en ganska vettig idé om hur han skulle bli världsmästare igen. Det var ingen detaljerad plan såvitt jag förstod det, men varje dag skulle han göra minst en sak som förde honom närmare titeln, om det så bara var att ringa till däckstillverkaren och fråga när hans däck skulle levereras.

 

Samma koncept ska jag applicera på badrummet är det meningen. En sak om dagen, om det så bara är att läsa Bauhausreklamen, så borde det bli klart så småningom. Och, här kommer det som sluter cirkeln, detta funkar även på poker.

 

Tänk att du ska lära dig bara en ny liten sak varje dag. Lyckas du med det så sitter du säkert på high stakes borden inom kort.* Notera dock att det inte finns hundraprocentig korrelation mellan att spela (vinna/förlora pengar) och att lära sig något. För inlärning behövs ofta någon form av reflektion, och den har man inte alltid tid med om man åttabordar konstant.

 

*disclaimer: undertecknad tar inget ansvar för dina eventuella pokerframgångar. Men om du lyckas och vill återgälda mig, skicka ett PM för kontouppgifter. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa ju att badrumsrenoveringen skulle klassas som motion. Det är hårt slit och inte ett dugg kul annat än möjligen när det är klart - precis som motion alltså.

 

Att köpa TV känns betydligt vettigare än blommor. Låter som en klok sambo.

 

/ Beardo

 

- Lycka till med purjon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att köpa TV känns betydligt vettigare än blommor. Låter som en klok sambo.

 

Hon har valt att bo ihop med mig; överdrivet klok kan hon inte vara. Men om man bortser från det...

 

Hon vet inte ens om att hon ska få blommor om/när jag tjänat tio inköp. Det kommer att bli en överraskning. Om hon visste skulle hon aldrig i livet välja bort blommor. Däremot skulle hon välja både blommor och TV. ;)

 

Så du har rätt - hon är nog ganska klok ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...