Rille Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Öppnade idag en pokerbok där de bland de första sidorna hade en sidor om hur de rankade starthänder. Några saker jag blev lite förvånad var det bla rankade Q9s 97s T8s före 66.Går man två grupper uppåt hittr man J9s. Nog för att dessa grupper inte är exakta men tycker 66 är en bra hand eftersom floppar man set är den dessutom diskret. Lägger det däremot tre färgkort på bordet blir det ofta så att motståndarna läser färgen. Vad tycker ni om denna ranking? Bör jag omvärdera vissa kort som T8s som jag ofta slänger eller ska jag börja slänga även 66? * RP och flytt till THe - QoS * Citera
ades_va Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 En stege med JT8 rainbow på floppen är iofs mer diskret och klår ett set Citera
ayecappy Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Vad tycker ni om denna ranking? Bör jag omvärdera vissa kort som T8s som jag ofta slänger eller ska jag börja slänga även 66? ja förfan, skriv din egen Citera
demme1 Postad 19 Januari , 2005 Rapport Postad 19 Januari , 2005 Kan hålla med dig lite Så fort det ligger 3-färg på bordet ovh man betar så foldar alla. En stege däremot är mycket "svårare" att se för motståndarna, liksom ett set. De skriver väl antaglingen så för att du har nytta av de högt rankade händerna oftare, de träffar oftare helt enkelt. Citera
Recommended Posts