Gå till innehåll

Rolig chattsekvens!


morberg

Recommended Posts

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

rätt kul chattsekvens som hände nu..

 

0,5/1-nivå. har 3Q, får en gratisflop mot small blind och den kommer 23K.. killen checkar och jag bettar $3,5.. han synar. turn K. han checkar, jag bettar $3,5 igen och han synar.. hmm. river 7, han checkar, jag bettar och han synar igen. han visar upp J7 och jag blir naturligtvis sur:

 

isukcallme: nice calls.. really..........

123CUST: me??

123CUST: i knew i was better...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi: I had a full house!

Jag: No you had trips

Fi: No a full house!

Jag: Learn the rules before playing

 

Den där tabben gör jag varje gång jag ramlar in i ett Omaha-game av misstag... :oops:

 

Jag fattar inte, men jag har å andra sidan inte susning om hur Omaha funkar. Vad är det som är så kul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi: I had a full house!

Jag: No you had trips

Fi: No a full house!

Jag: Learn the rules before playing

 

Den där tabben gör jag varje gång jag ramlar in i ett Omaha-game av misstag... :oops:

 

Jag fattar inte, men jag har å andra sidan inte susning om hur Omaha funkar. Vad är det som är så kul?

 

Man MÅSTE använda två kort från näven och tre från bordet.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den grova överbetten är ju så korkad att den nästan blir charmig, men sen på turn följer något som kan sägas vara typiskt för fiskar utan spelkänsla, främst i Europa.

De blir efter Fi:s floppsyn osäkra på huruvida de har bäst hand på turn och vad gör de då? Jo, de gör det fullständigt uppenbara - mindre stark hand, mindre bett (relativt potten). Logiskt eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu tror jag att jag är med på noterna. jo, jag hade fått intrycket av att han var tight men att när han träffade nåt så bettade han oftast relativt hårt. med detta i åtanke försökte jag köpa ut honom men det gick ju inte så bra. uppenbarligen hade jag fått fel för mig och det kan jag ju inte beskylla någon annan för även om han hade bra tur där. hade jag vetat att han gick med på sånt skit hade jag ju aldrig försökt det där. inte heller själva handen jag ville belysa med mitt inlägg utan att han tyckte sig veta att han var bättre än mig med skitkort och därför synade när jag bettade.

 

saken utagerad, nog med off topic? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade cash häromdagen, två killar går på varandra (den ena från finland) med svärord och andra sköna pikar.. Fast på en alldeles hemskt dålig engelska..

 

Efter en kvart får jag nog och slänger in något i stil med;

"Please, get us an english teacher to this table"

 

Varpå jag får svar av svenska snubben;

"Maybee we should get a poker teacher instead, cuz my friends told me you loose a lot of money here"

(fast på extremt usel engelska)

 

Jag lolar mig lite i chatten, 15 minuter senare har jag tripplat mitt inköp.. Det senare av svensken i fråga, varpå han lugnt och tyst lämnar bordet i skam.. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Spelade en turnering idag, där jag hamnade på samma bord som en dansk som kallade sig Morten71 eller något liknande..

På något mysko sätt lyckas jag få honom imponerad och han pratade med mig efter varje spelad hand, snäll som jag är svarar jag trevligt tillbaka..

 

Så kommer vi på finalbordet i stolarna bredvid varandra, till danskens stora lycka.

Rundfold till hans BB, han skriver JJ i chatten och höjer.

Jag finner K9s och täcker han gott och väl, tar en syn och floppen kommer AK4 rainbow.

 

Han betar ut halvpot, jag synar(godtrogen som jag är). Sen bettar dansken minibet som låg på 5000 at the time och jag synar hela vägen, han vänder upp JJ och jag tar hem en ganska stor pott.

 

Några minuter senare slänger han ur sig:

"I can´t believe i am so short, i havent lost any big pots"

 

Självklart kan man inte hålla sig ifrån:

"Maybee you get some back if you stop telling people what you are holding!?"

 

Bisarr situation, jag slår senare ut nämnde Morten och slutar trea. Kanske inte rätt ställe att lägga detta, men det måste bara nämnas.

Sa jag att han var dansk? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...