Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Som jag sagt tidigare är fusket en liten del i ett helt program.

Programmet handlar även om:

1. Att leva på att spela poker

2. Hur man vill få in mer tjejer i pokern och tjejer som spelar poker

3. Pokerstall, värvning och sponsring

4. Samt naturligtvis vilka som spelar, varför, vad som krävs för att bli bra, vilka som förlorar osv. Finns det ngn klass-aspekt.

Att jag går ut här och vill ha tips om fusk, beror ju på att folk som uttalar sig om fusk är svårare för mig att hitta en de som till ex försöjer sig på poker eller jobbar som affiliates eller vad jag nu söker. Sånt kan jag fixa själv via egna pokerkontakter.

Hoppas detta kan redogöra lite bättre kring hur jag tänker.

Postad
Vinklen är främst att det går att fuska och att spelrummen är mer eller mindre seriösa i att stoppa det. Det är ju som sagt skillnad på pokerrum och pokerrum.

Vad är det för odds på att den STATLIGA radion kommer komma fram till att det STATLIGA pokerrummet är bäst?

Väldigt höga. Varför skulle en objektiv granskning hylla en dålig klient/site?

Postad
Jag tror att det är ett missförstånd att collusion inte skulle vara lönsamt.
Det är klart som fan att det är lönsamt! Och ju fler som håller på med det desto svårare får siterna att detektera alla.

Som tur är så är många colluders jävligt dåliga men det sista man vill är ju att någon jävla hjälte a la Fadde (jag var dum förut men nu är jag en ny människa) kliver fram och berättar hur man gör det på ett smart sätt för den stora massan.

Postad

Men det kanske verkar i en annan riktning också. Genom att visa pokerruimmen att vi är medvetna om problemet så pressar vi dem att vidta kraftigare åtgärder. Genom att ta upp fusket i ett reportage kanske man kan få en fuskare att tänka om. Kanske upplysa någon som inte "visste" att det han gjorde var fusk.

Postad

Som tur är så är många colluders jävligt dåliga men det sista man vill är ju att någon jävla hjälte a la Fadde (jag var dum förut men nu är jag en ny människa) kliver fram och berättar hur man gör det på ett smart sätt för den stora massan.

Alltså, vad får dig att påstå att dom är sä jävla dåliga? Önsketänkande. Inget annat.

Hur många har blivit kontaktade av ett bolag för att bli ekonomiskt ersatta efter att ha blivit utsatt för fusk? Inte en jävel, fast detta borde vara väldigt vanligt om sajterna lyfte så lite som ett lillfinger för att stävja fusket. Notera att ni säkert i 99 fall av 100 INTE har märkt att ni blivit rövknullade vid borden när detta skett.

Vilka sajter håller fuskarna till på? Självklart de stora där det är lättare att försvinna i mängden. Party framför allt. Logiskt lär sen Stars och Pokerroomnätet följa.

Varför är det bra om det blir känt att fusk förekommer? Tyvärr långsiktigt nödvändigt. Alla sorters fusk kan motverkas av bolagen. Inga namndetaljerade HH's, Ingen möjlighet att använda screenscraping för att läsa av bordet, ett kompetent anticollusion team som ständigt övervakar saker som användare, ip, ip-range, absurda spel mm. Eftersom det inte är svårt att skaffa sig 20 olika konton på ett och samma pokerrum räcker det inte att jämföra nickname på spelarna för att se om ett par spelare spelar för ofta mot varandra. Övervakningsteam som i realtid stirrar på 40 olika skärmar med bord där alla kort är öppna.

Hela grejen med att HUD's är tillåtet är ju också helt absurd. Säger det inte lite(Läs mycket KF ;) ) om inställningen bolagen har?

Jävla piss att tycka att fuskarna är nåt man ska hålla käften om för att inte nöjesspelarna ska bli skrämda. Fråga en ickepokerspelare om vad han tror om collusion och han kommer garanterat säga att det existerar. (Annars frågar du en till)

Jag fick Spam för ett tag sen från Party om att dom öppnat en jäkla BACKGAMMON sida till råga på allt. Det finns inte ett spel som inbjuder mer till fusk.

Var det nån som spelade mot SnG bottarna när det begav sig? Fick nån endaste en cent i ersättning? Nej. Jag välkomnar verkligen den journalist som kan få branchens största att ändra sig. De vill nämligen ändå mer än oss att nöjespelarna stannar.

Postad
precis som alla annan typ av hobby då tex. dataspel, tälja trägubbar, spela golf, samla frimärken osv osv osv

Jo det är ju sant. Hade en i min korridor som inte klarade sina studier för att han skulle tälja dom där jäkla trägubbarna hela tiden. Hans studentrum såg ut som Emil i Lönnebergas snickerboa. Hela tiden skulle han prata om dom där trägubbarna eller så satt han och slipade sin kniv. Värst var tydligen de gånger han följde med ut och söp på lördagarna eftersom han inte kunde låta bli att tälja på fyllan.

Postad

Var det nån som spelade mot SnG bottarna när det begav sig? Fick nån endaste en cent i ersättning? Nej. Jag välkomnar verkligen den journalist som kan få branchens största att ändra sig. De vill nämligen ändå mer än oss att nöjespelarna stannar.

Slog man inte botarna är nog inte pengar och poker ens grej ändå...

Postad

Grattis. Veckans mest korkade kommentar, och det på pokerforum.nu.

Hint; Hur mycket värde försvinner från ett bord där en avg joe ersätts av en bot med 5% ROI?

Postad

Hint; Hur mycket värde försvinner från ett bord där en avg joe ersätts av en bot med 5% ROI?

Den dag en site ersätter spelare som "vinner för lite" ska jag personligen slicka din nutellaskåra.

Postad

SenKlarabella vill jag bara säga att du kommer aldrig få tag på någon fantastisk fuskare härigenom. Ett par tonåringar från landet som inte vill annat än höras i media troligtvis. Men någon pro cheater, knappast.

Postad

Den dag en site ersätter spelare som "vinner för lite" ska jag personligen slicka din nutellaskåra.

Vad f.n snackar du om? Inser du inte hur korkad din första kommentar var? Då ska DU TMF inte lira om pengar.

Postad
SenKlarabella vill jag bara säga att du kommer aldrig få tag på någon fantastisk fuskare härigenom. Ett par tonåringar från landet som inte vill annat än höras i media troligtvis. Men någon pro cheater, knappast.

Men de unga killarna på landet är också en bild av poker. Jag är inte så intresserad av att bara göra ngt smaskigt och sensationellt utan snarare skildra olika pokerspelare. Småfusk är också en aspekt. På samma sätt som toppspelaren som har ångest och känner mental press för att han just torskat 150 tusen dollar och sitter och mår dåligt i sitt nya badkar från NK.

Sen är det inte finns så mycket botar stämmer inte. Kan tillägga att jag via internationella sajter kommit i kontakt med flera personer som använder botar och vinner en del. Folk som även utvecklar egna botar och vill snacka "off the record" osv.

Tyvärr är det inte alltid så kul att ha med folk från Tyskland och England som är 35+ i ett radioprogram för unga i Sverige.

Postad
Men tänk till. Exakt hur skulle en sådan kompensation gå till?

En lågavlönad indier går igenom ALLA turrar bottarna var med i. I alla de som bottarna slutade ITM flyttas andra upp. Pengarna omfördelas med utgångspunkt av;

-Den totala summan som beslagtogs.

-Total ersättning för alla inblandade. Innebär en förlust alltså för Paryt om bottarna cashat ut men är egentligen det enda rätta då det inte är spelarna som ska straffas för Partys inkompetens och ignorans.

Postad

Sen är det inte finns så mycket botar stämmer inte. Kan tillägga att jag via internationella sajter kommit i kontakt med flera personer som använder botar och vinner en del. Folk som även utvecklar egna botar och vill snacka "off the record" osv.

Alltså, det fåtal personer som är kapabla att skriva bottar som är bättre än de själva är så löjligt litet så att Kalle Karlsson som sitter hemma och dricker folköl och spelar för ungarnas barnbidrag knappast ska oroa sig för bot-effekter i första hand.

Postad
Men tänk till. Exakt hur skulle en sådan kompensation gå till?

En lågavlönad indier går igenom ALLA turrar bottarna var med i. I alla de som bottarna slutade ITM flyttas andra upp. Pengarna omfördelas med utgångspunkt av;

-Den totala summan som beslagtogs.

-Total ersättning för alla inblandade. Innebär en förlust alltså för Paryt om bottarna cashat ut men är egentligen det enda rätta då det inte är spelarna som ska straffas för Partys inkompetens och ignorans.

Rimligtvis är en stor del av vinsterna redan omsatta/förlorade/uttagna, så det lär isf bli Party som står för större delen av kalaset.

Själv tycker jag det är ett orimligt ställningstagande, men därom kan man bevisligen vara oense.

Postad
Hur många har blivit kontaktade av ett bolag för att bli ekonomiskt ersatta efter att ha blivit utsatt för fusk? Inte en jävel...

Det finns ett gäng spelare på stars som har blivit ersatta efter att collusion har upptäckts.

Postad

Alltså, det fåtal personer som är kapabla att skriva bottar som är bättre än de själva är så löjligt litet så att Kalle Karlsson som sitter hemma och dricker folköl och spelar för ungarnas barnbidrag knappast ska oroa sig för bot-effekter i första hand.

Men om de fåtal personer skapar 5000 konton med botar som spelar på alla nivåer så finns det fan inte nån som inte borde oroa sig. (Förutsatt att dom vinner etc. etc. etc.)

Postad

Men om de fåtal personer skapar 5000 konton med botar som spelar på alla nivåer så finns det fan inte nån som inte borde oroa sig. (Förutsatt att dom vinner etc. etc. etc.)

Ja, fast det kommer inte att hända eftersom de som skriver bra bottar inte är så jävla dumma att de skulle riskera nästan garanterad upptäckt, avstängning och konfiskerade pengar. Och om man inte begriper det resonemanget är det bara att ställa sig frågan varför det i så fall inte gjorts tidigare (vilket det inte har eftersom det inte finns hundratusentals superbottar som fyller nätverken).

Postad

Rimligtvis är en stor del av vinsterna redan omsatta/förlorade/uttagna, så det lär isf bli Party som står för större delen av kalaset.

Själv tycker jag det är ett orimligt ställningstagande, men därom kan man bevisligen vara oense.

Jag förstår inte vad som är det orimliga med att få ersättning. En viss del av pengarna är ju faktiskt beslagtagna. Bör denna summa tillfalla Party menar du?

Förstår du fortfarande inte varför det är dåligt att ha en extra vinnande spelare på ett bord? Fick inget svar på det.