klarabella2 Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Hej, Jag jobbar för P3 och gör för närvarande ett program om poker. Det täcker allt från att försörja sig som pokerspelare till tjejer som spelar, värvning, sponsring osv. Men en del av programmet ska handla om fuskandet på nätet huruvida det är möjligt eller inte, då många spelbolagen säger att det i princip är omöjligt. Så om någon här är intresserad och har på något vis fuskat genom att tex sitta på samma bord med en kompis och berätta hålkorten eller något och kan ställa upp på en intervju vore det underbart. Fattar att det är extremt känsligt och att man kan bli bannad lite överallt. Ni får naturligtvis vara anonyma på alla sätt och vis. Min mailadress är klara.israelsson@sr.se Nummer: 08-7842628 Citera
TotalFarsa Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Får man ställa den försiktiga frågan hur du tänker vinkla ditt framförande/intervju om det påstådda fusket? Kan ju vara av intresse för eventuella intervjuoffer. Eventuell sändningstid? /TF *edit* kan ju alltid tillägga att jag inte menar att vara negativ med frågan. Tänkte bara att det känns relevant att veta. Citera
tamtaram Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Ett annat tips kan vara att ta upp bidragsfuskande pokerspelare Blir lättare att hitta intervjuoffer då Citera
Klyka Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Ett litet tips om du vill att programmet ska skildra verkligheten på ett objektivt sätt är att ta upp både Pelle som förlorade allt han ägde, Spencer som blev miljonär, Kalle som spelar då och då och förlorar en del men inte så mkt samt Sverker som spelar några timmar i veckan för att det är kul men som dessutom får lite extra pengar i kassan med jämna mellanrum. Skriv gärna här igen när du vet om/när programmet kommer att sändas. Mvh /Klyka Citera
klarabella2 Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 Programmet sänd om ungefär 3 veckor, datum är tyvärr inte spikat. Det rör sig om 4-5 reportage som alla har olika vinklar. Naturligtvis skildas både vinnare och förlorade, för att få lite jämnvikt. Därmot vill jag inte fastna i spelmissbruksträsket alltför mycket, känns som att det enbart är en massa tanter och gubbar, med ett ovanifrån perspektiv som sitter och viftar med en statlig utredning och pratar om killar som spelat bort sitt liv när man diskuterar poker. En del ska handla om att det faktiskt går att fuska lite på nätet, även om jag vet att det inte är så utbrett och inte så lönsamt. Vet att "collusion" förekommer, även om det i försig inte är så lönsamt. Det här med botar kan ju verka lite överdrivet, men enligt rykten finns avancerade pokerbotar som faktiskt spelrummen inte kan se. Det som säljs på nätet är ju rimligen skit, annars skulle de inte säljas. Sen har ju många pokertracker som är helt accepterade. Men nybörjade har ju ingen aning om det. Vinklen är främst att det går att fuska och att spelrummen är mer eller mindre seriösa i att stoppa det. Det är ju som sagt skillnad på pokerrum och pokerrum. Så om ngn vill berätta anonymt om de gånger de fuksat, kan vara dåtid. Så blir jag naturligtvis väldigt glad Citera
klarabella2 Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 En annan sak jag söker efter är ngn som vinner mycket! Gärna ngn som var fattig, bodde hemma hos mamma men som numera försörjer sig på poker och tjänar bra och lever lite flådigt. Fått nya vanor. Och allt det där runt omkring, hur man blir lite blind för pengar. Får en konstigt dyngsrymt. Slutar på gymmet och blir lite lönnfet och glåmig Men tjänar snuskigt mycket pengar och helst bor i mellersta Sverige. Ngn som vill berätta hur livet förändras, både positivt och negativt. Även här mottages tips tacksamt. klara.israelsson@sr.se Citera
Rotoroberts Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Jag kan tänka mig att ställa upp, Klarabella. Har nog en del saker som du skulle kunna ha nytta av. Jag kommer dock inte "svärta" ner poker eller komma med saker som skulle förstöra anseendet om poker ännu mer, utan bara saker som jag tror de flesta skulle hålla med mig om här på forumet, ang. fusk m.m. MVH Rob Citera
Dollarturist Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 En del ska handla om att det faktiskt går att fuska lite på nätet, även om jag vet att det inte är så utbrett och inte så lönsamt. Vet att "collusion" förekommer, även om det i försig inte är så lönsamt. Det här med botar kan ju verka lite överdrivet, men enligt rykten finns avancerade pokerbotar som faktiskt spelrummen inte kan se. Det som säljs på nätet är ju rimligen skit, annars skulle de inte säljas. Sen har ju många pokertracker som är helt accepterade. Men nybörjade har ju ingen aning om det. Om du vet att det inte är varken utbrett eller lönsamt, varför vill du oroa potentiella nya spelare med att det fuskas på nätet? Eller varför vill du ge nya småfiskar idén om att det går att fuska? Fiskarna gnäller redan om riggade siter, snart kommer varenda jävel sitta och gnälla över att de spelar mot bottar också.Vinklen är främst att det går att fuska och att spelrummen är mer eller mindre seriösa i att stoppa det. Det är ju som sagt skillnad på pokerrum och pokerrum. Ehh jahapp? Du vill göra en svart lista eller? Lycka till.Så om ngn vill berätta anonymt om de gånger de fuksat, kan vara dåtid. Så blir jag naturligtvis väldigt glad Jag hoppas innerligt att folk inte vill lära ut till andra hur man fuskar. Citera
klarabella2 Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 Tack för din åsikt Dollarturist, då vet jag hur du ser på saken. Lycka till med ditt pokerspelande också för den delen. Citera
baloobas Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Vilket program i P3 är det? Citera
Dollarturist Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Tack för din åsikt Dollarturist, då vet jag hur du ser på saken. Lycka till med ditt pokerspelande också för den delen.Tack så mycket för dina lyckönskningar. Men i sann journalistisk anda så vill du inte gå ut med din egentliga agenda eller? Varför svarar du inte på frågan? Citera
klarabella2 Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 Tack för din åsikt Dollarturist, då vet jag hur du ser på saken. Lycka till med ditt pokerspelande också för den delen.Tack så mycket för dina lyckönskningar. Men i sann journalistisk anda så vill du inte gå ut med din egentliga agenda eller? Varför svarar du inte på frågan? Jag är inte på forumet för att diskutera eller argumentera utan för att få tips. Är det något du vill veta får du gärna maila mig privat! klara.israelsson@sr.se Citera
tamtaram Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Vilket program i P3 är det? Ring så spelar vi? Citera
Big Less Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Vinklen är främst att det går att fuska och att spelrummen är mer eller mindre seriösa i att stoppa det. Det är ju som sagt skillnad på pokerrum och pokerrum. Vad är det för odds på att den STATLIGA radion kommer komma fram till att det STATLIGA pokerrummet är bäst? Citera
Dollarturist Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Tack för din åsikt Dollarturist, då vet jag hur du ser på saken. Lycka till med ditt pokerspelande också för den delen.Tack så mycket för dina lyckönskningar. Men i sann journalistisk anda så vill du inte gå ut med din egentliga agenda eller? Varför svarar du inte på frågan? Jag är inte på forumet för att diskutera eller argumentera utan för att få tips. Är det något du vill veta får du gärna maila mig privat! klara.israelsson@sr.se Ok! Och jag är inte här för att ge tips åt statligt avlönade journalister. Jag ställde en enkel fråga om vad som var syftet med att påvisa att det går att fuska och du väljer att inte svara. Good game! Min oro gäller dels att du kan injaga omotiverad skräck i folk och dels att du ska ge många nya "förmågor" uppfattningen att det kan vara en bra idé att fuska "för att alla andra gör det". Min uppfattning är att varken bottar eller collusion är så väldigt utbrett just nu och varken spelare eller spelmarknaden tjänar på att det framställs som om det är det. Citera
baloobas Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Vilket program i P3 är det? Ring så spelar vi? Risken är ju att det är "Front", därav frågan. Citera
Codemaker Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Risken är ju att det är "Front", därav frågan. http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/artikel.asp?ProgramID=1291&Artikel=931494 Citera
baloobas Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Risken är ju att det är "Front", därav frågan. http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/artikel.asp?ProgramID=1291&Artikel=931494 Hehe... då vet man hur det kommer låta iaf. Citera
klarabella2 Postad 29 September , 2006 Författare Rapport Postad 29 September , 2006 Vilket program i P3 är det? Ring så spelar vi? Risken är ju att det är "Front", därav frågan. Det är Front. Finns inga andra program på P3 som gör flera reportage om ett ämne. Front läggs ju förövrigt ner till årskiftet, för er som ogillar programet. Jag kan däremot garantera att min pokerprogram INTE kommer innehålla upprörda tanter, polisen och svenska spel. Det handlar om att skildra pokersverige just nu. Fusket är en liten del i ett större program. Citera
Torsus Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Det här med botar kan ju verka lite överdrivet, men enligt rykten finns avancerade pokerbotar som faktiskt spelrummen inte kan se. Det som säljs på nätet är ju rimligen skit, annars skulle de inte säljas. Jag vill gärna kommentera det här eftersom det du uttrycker är ett stort missförstånd som är vanligt förekommande I de flesta fall så handlar det om produkten WINHOLDEM. Denna "robot" har inte någon egen pokerintelligens - användaren matar själv in den. Roboten hjälper en bara med det tekniska, att kunna läsa in korten, hur de andra satsat, etc. Den naturliga frågan är ju då: varför kan man inte lika gärna spela själv om man måste mata roboten med kunskaper? Det hänger samman med att många spelar på låga nivåer och nöter ABC-poker. Då är det bekvämare att använda en robot som gör jobbet åt en. Så man kan inte säga att det är skit det som säljs. Det blir skit om man gör det till skit.... Citera
Phalen Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Vad är det för odds på att den STATLIGA radion kommer komma fram till att det STATLIGA pokerrummet är bäst? ja, för PRECIS SÅ funkar ju samhället. Citera
baller Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Vad är det för odds på att den STATLIGA radion kommer komma fram till att det STATLIGA pokerrummet är bäst? En gånger pengen. Pokertracker eller liknande program är fö ingen robot eller ens i närheten. Citera
mgps Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Programmet sänd om ungefär 3 veckor, datum är tyvärr inte spikat. Det rör sig om 4-5 reportage som alla har olika vinklar. Naturligtvis skildas både vinnare och förlorade, för att få lite jämnvikt. Därmot vill jag inte fastna i spelmissbruksträsket alltför mycket, känns som att det enbart är en massa tanter och gubbar, med ett ovanifrån perspektiv som sitter och viftar med en statlig utredning och pratar om killar som spelat bort sitt liv när man diskuterar poker. En del ska handla om att det faktiskt går att fuska lite på nätet, även om jag vet att det inte är så utbrett och inte så lönsamt. Vet att "collusion" förekommer, även om det i försig inte är så lönsamt. Det här med botar kan ju verka lite överdrivet, men enligt rykten finns avancerade pokerbotar som faktiskt spelrummen inte kan se. Det som säljs på nätet är ju rimligen skit, annars skulle de inte säljas. Sen har ju många pokertracker som är helt accepterade. Men nybörjade har ju ingen aning om det. Vinklen är främst att det går att fuska och att spelrummen är mer eller mindre seriösa i att stoppa det. Det är ju som sagt skillnad på pokerrum och pokerrum. Så om ngn vill berätta anonymt om de gånger de fuksat, kan vara dåtid. Så blir jag naturligtvis väldigt glad ok låter jättebra. jag ha aldrig fuskat och hatar fuskare mer än någonting annant. jag har däremot läst en post på 2+2(amerikanskt pokerforum) om att det har funnits bottar som haft en en ROI(return of investment) på ca 5% på Partys SnGs. Party ska ha bannat kontona och fryst tillgångarna på dem men försökte tona ner det. vad jag läst och hört är sidorna väldigt noga med att sätta dit fuskare, det är ju ganska givet eftersom det verkligen ligger i deras intresse. däremot förekommer det nog väldigt mycket och de försöker antagligen mörka det ganska mycket, givetvis är det rent skitsnack att säga att det inte förekommer collusion. men det är mina spekulationer bara. tror siterna gör ett bra jobb med att förhindra fusk men mörkar ordentligt med hur utbrett det är. speciellt de största siterna lär ju vara noga. finns en spelare JJprodigy som spelade en turnering med 2 konton på Party eller Pokerstars och det upptäcktes genom att han själv försade sig. han fick sitt konto och alla pengar han hade på det fryst(över en miljon SEK). sen om de pengarna går till bolagets egen ficka eller tillbaka tillspelarna i form av någon freeroll det vet man ju inte... Citera
chapman Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Det rör sig om 4-5 reportage som alla har olika vinklar. Naturligtvis skildas både vinnare och förlorade, för att få lite jämnvikt. Därmot vill jag inte fastna i spelmissbruksträsket alltför mycket, känns som att det enbart är en massa tanter och gubbar, med ett ovanifrån perspektiv som sitter och viftar med en statlig utredning och pratar om killar som spelat bort sitt liv när man diskuterar poker. En negativ aspekt som jag inte tycker lyfts fram tillräckligt är den tid poker tar för många. Inte att man spelar bort sitt liv för att man drar på sig skulder utan för just den tid och energi pokern tar. Man kanske inte klarar sin studier pga allt spelande eller i stor utsträckning tappar kontakten med icke spelande personer. Du verkar tyvärr väldigt inställd på att göra ett reportage om fusk på internet, vilket känns destruktivt för oss som spelar och antagligen inte kommer att föra något gott med sig. Men att idéen om att kunna vinna pengar på att låta en robot spela åt dig, eller skräcken att spela mot en datamaskin är ett intressant reportage för gemene man är lätt att förstå. De två negativa effekterna har belysts tidigare 1. Du skrämmer bort spelare från internetpoker genom att få dem att tro att pokerbottar och fusk är ett stort problem, vilket det inte är. Matthew Hilger skriver lite om collusion and cheating(s.284-286) i boken Internet Texas Hold'em. 2. Du ger ett sken av att det finns pengar att tjäna(vilket det finns i viss utsträckning) genom att fuska på internetpoker. Det ger fler personer idéer om att börja fuska. Så vad gör man om man misstänker att någon fuskar vid bordet? Jo man skickar ett mail till pokersidans support och de jämför spelarnas inloggningstider, om de brukar spela på samma bord etc och kan snabbt bilda sig en uppfattning om de ska stängas av eller inte. Om de fuskat ska du få tillbaka de pengar du eventuellt förlorat. Händer det ofta? Nej, jag har skickat ett mail och har spelat i 3år. Citera
mgps Postad 29 September , 2006 Rapport Postad 29 September , 2006 Det rör sig om 4-5 reportage som alla har olika vinklar. Naturligtvis skildas både vinnare och förlorade, för att få lite jämnvikt. Därmot vill jag inte fastna i spelmissbruksträsket alltför mycket, känns som att det enbart är en massa tanter och gubbar, med ett ovanifrån perspektiv som sitter och viftar med en statlig utredning och pratar om killar som spelat bort sitt liv när man diskuterar poker. En negativ aspekt som jag inte tycker lyfts fram tillräckligt är den tid poker tar för många. Inte att man spelar bort sitt liv för att man drar på sig skulder utan för just den tid och energi pokern tar. Man kanske inte klarar sin studier pga allt spelande eller i stor utsträckning tappar kontakten med icke spelande personer. Du verkar tyvärr väldigt inställd på att göra ett reportage om fusk på internet, vilket känns destruktivt för oss som spelar och antagligen inte kommer att föra något gott med sig. Men att idéen om att kunna vinna pengar på att låta en robot spela åt dig, eller skräcken att spela mot en datamaskin är ett intressant reportage för gemene man är lätt att förstå. De två negativa effekterna har belysts tidigare 1. Du skrämmer bort spelare från internetpoker genom att få dem att tro att pokerbottar och fusk är ett stort problem, vilket det inte är. Matthew Hilger skriver lite om collusion and cheating(s.284-286) i boken Internet Texas Hold'em. 2. Du ger ett sken av att det finns pengar att tjäna(vilket det finns i viss utsträckning) genom att fuska på internetpoker. Det ger fler personer idéer om att börja fuska. Så vad gör man om man misstänker att någon fuskar vid bordet? Jo man skickar ett mail till pokersidans support och de jämför spelarna inloggningstider, om de brukar spela på samma bord etc och kan snabbt bilda sig en uppfattning om de ska stängas av eller inte. Om de fuskat ska du få tillbaka de pengar du eventuellt förlorat. Händer det ofta? Nej, jag har skickat ett mail och har spelat i 3år. väldigt sant. det är inte bara skulder utan många lägger även ner ofantligt mycket tid på något som kanske inte ger fullt så mycket tillbaka för de flesta. Citera
Recommended Posts