Gå till innehåll

Mot chipleader med 16 kvar?


aim4vegas

Recommended Posts

Klanta mig rejält när jag skrev denna(fel flop osv) vilket gjorde det till en meningslös tråd, går därför in och korrigerar så det iaf står rätt.

 

Turnering med 16 kvar av 450 startande.

 

Jag har 50.000 i marker vilket gör mig till 4 i chipstack. Miniraisar till 6000 från tidig pos med A4 får syn av den enda spelaren på bordet med mer marker än mig 75.000.

 

Floppen A56 två ruter på bordet. Motsåndaren betar in i mig 6000. Turn kommer blank. då betar han 9000. Jag ställer in(korkad bluff) och får syn av 23 i ruter som drar ut mig med en ruter på sista kortet.

 

Så var man ute precis innan de stora pengarna :( , vann 100$ men första pris 2500$. Borde jag lagt mig på turn? Hade jag vunnit handen hade jag varit chipleader... Stor ångest över mitt dåliga spel men fi gick tufft åt mig som ändå hade 50.000...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turnering med 16 kvar av 450 startande.

 

 

Floppen A45 två ruter på bordet. Motsåndaren betar in i mig 6000. River kommer blank. då betar han 9000. Jag ställer in och får syn av23 i ruter som drar ut mig med en ruter på sista kortet.

 

 

 

 

Nu fattar jag inte. River är blank och sista kortet drar han endå ut dig på fast det var" blankt" med färg, han floppar stege och drar ut ditt tvåpar på en blank river med ett till ruter.

 

haha, du kanske inte borde spelat turneringen i första början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turnering med 16 kvar av 450 startande.

 

 

Floppen A45 två ruter på bordet. Motsåndaren betar in i mig 6000. River kommer blank. då betar han 9000. Jag ställer in och får syn av23 i ruter som drar ut mig med en ruter på sista kortet.

 

 

 

 

Nu fattar jag inte. River är blank och sista kortet drar han endå ut dig på fast det var" blankt" med färg, han floppar stege och drar ut ditt tvåpar på en blank river med ett till ruter.

 

haha, du kanske inte borde spelat turneringen i första början.

 

Och du kanske inte borde skriva inlägg på forum om du fortfarande har felstavningar efter två edits? :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var floppen? Jag förstår fortfarande inte. Kan du inte skriva om allt är du snäll?

 

Jag kan göra det åt honom.

 

Turnering med 16 kvar av 450 startande.

 

Jag har 50.000 i marker vilket gör mig till 4 i chipstack. Får A4 i tidig position och blixfoldar givetvis, eftersom det är en skithand och jag sitter i skitposition. Slut på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lyckas ju faktiskt med miraklet att träffa din skräphand i princip perfekt på flop. Om du höjer med händer som A4 och faktiskt träffar floppen som du gör, så blir du illa tvungen att spela den till slutet. Men det är nog bättre att ställa in direkt på flop för att visa fi att du faktiskt har en hand och att han bör dra sig ur. Ännu bättre hade givetvis varit att folda preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Badtorsk tyst på dig, jag bara la dit quoten och sedan fetstil.

 

Ge lite konstruktiv kritik till grabben istället som jag gjorde :heart:

 

Jag bara tyckte att du förtjänade en tillrättavisning så att du inte drygar dig lika hårt i fortsättningen.

 

Och konstruktiv kritik? Du hjälpte ju honom inte direkt med hur han skulle spela handen,eller hur?

 

Och aim4vegas, preflop skulle jag lagt handen eller raisat till 7000-8000 (som en steal) ,på floppen skulle jag slått om hårt och hoppats på att få in degen där, om han synar så trycker jag oavsett kort på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...