slan Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Tänkte testa å spela lite SnGs har hittils bara lirat på prima och nästan uteslutande cashgame.. men tänkte testa lite sngs nu. så min fråga lyder, vart skall jag spela? vill spela någonform av turbovariant av fullring 2$-15$ spelar enbart på kvällarna någongång mellan 18-23. tack på förhand! /daniel Citera
Nojjby Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Party har alltid fullt med folk så det är aldrig nog problem att få upp ett bord snabbt. Enda nackdelen är väl att om du inte vill spela högre än 15$ kan du bara spela deras 11$ SnG:s, steget innan är 5+1$ (dubbelt så hög rake) och steget efter är 22$. Pokerstars antar jag har ett väldigt bra utbud också, har dock aldrig spelat där själv, men jag tror de har 15+1.5$ också. Rent spontant känns det som om Party har sämre spelare, men som sagt, jag har inte spelat på PS. Citera
tjalle Postad 1 Oktober , 2006 Rapport Postad 1 Oktober , 2006 Jag spelar mer eller mindre uteslutande låga turbo SnGs på Pokerstars och har så gjort i typ 1,5 år. Jag har testat att spela SnGs på Party oxå men där är jag fetloser. Jag anser att Pokerstars är helt outstanding vad gäller turneringsstruktur och rake. Kan oxå konstatera att jag presterar bättre mot någorlunda bra spelare än mot totala tomtar som går allin tidigt med 72 off... Pokerstars har i nuläget 1-bords NLHE turbos (nivåhöjning var 5:e minut) med följande inköp/rake inom spannet du efterfrågar: $3+0.40, $6+0.50, $15+1. Nästa nivå är $25+2. Det finns oxå multibords-turbos, 2- och 3-bords. Om man även vill pröva på icke-turbos så finns ännu fler varianter. En annan sak som kan va bra att veta om Pokerstars är att vinsterna är skattepliktiga eftersom siten inte är baserad i EU. Mer info: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=25058 Citera
Recommended Posts