xlars Postad 10 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Jag sätter inte FI på något bra här, han skulle nog raisat mig med hur många händer som helst. Jag synar för att CR allin på en hyfsad flopp. Klart att det är ju inget fel att folda preflop här heller men mot denna FI känns det som ett hyfsat spel. Se hur illa det kan gå när man ser en flopp ur position. Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) MP ($940) CO ($1051.50) Button ($1554.39) Hero ($1511) BB ($1000) UTG ($185) Preflop: Hero is SB with 4, 4. Hero posts a blind of $5. 4 folds, Hero (poster) raises to $35, BB raises to $120, Hero calls $90. Flop: ($260) 2, 5, T(2 players) Hero checks, BB bets $220, Hero calls $1381 (All-In), BB calls $650 (All-In). Turn: ($2511) 8(2 players, 2 all-in) River: ($2511) Q(2 players, 2 all-in) Final Pot: $2511 Results in white below: Hero has 4d 4s (one pair, fours). BB has Tc Kc (one pair, tens). Outcome: BB wins $2000. Hero wins $511. Kallt. Folda mot hans reraise preflop, du har ingen aning om han kommer betala av om du så skulle klonka settet. För dåliga odds. Som spelad, check-folda flop. Minimera dina förluster. Han foldar aldrig ett överpar här i blind mot blind, på denna floppen, mot dig. Som jag sa i mitt inlägg så reraisar han med massor med händer typ 57s,KQ,33 mm risken att han har ett överpar är inte särskilt stor. Jag synar inte reraisen för att träffa setet utan för att just CR allin på floppen. Tycker att stackdjupet är perfekt för denna typen av spel mot denna FI. Syna för setvärde går absolut inte, det vet jag. Kanske skulle tjäna på att inte göra såna här spel men jag lär mig fortfarande och testar en hel del spel. Funkar de inte så har jag ju i a f lärt mig något nytt Citera
xlars Postad 10 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2006 En stor lucka i mitt spel är när stackdjupen känns konstiga som i TT handen. Allin blir för stort och med en liten bet är det så lite kvar att man känner sig nästan tvungen att syna om FI fick in sitt drag. En annan grej jag losar mycket på är att pusha mot fel FI. Missar ibland att det var en ubertajt rock som trebeta mig preflop och pushar med QQ t ex. Speciellt när jag är trött och ofokuserad då händer sånt allt för ofta. Citera
psatiw Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Hela problemet med handen tycker jag är stackstorleken. Med mindre stack hade jag gått all in på flopp. Större stack hade jag betat 3/4 pott på turn occh foldat mot omslag. Jo, stackdjupen krånglar ju till det på turn om du inte vill bli CRAI förstås. Nu blev ju handen iaf rätt sjuk, måste jag säga. Klart oskön river faktiskt. Samtidigt en jävligt bra sådan för honom att skjuta tom på. Och särskilt när din check bakom på turn ganska ofta definerar din hand där till precis en sådan hand du har, och han vet att det blir jobbigt för dig att syna. Det talar ju å andra sidan också för att du ska syna, eftersom han vet att river är jobbig för dig, och tillika vet typ din troligaste holding. Marginellt läge. Kan ju vara värt att ta synen igen kanske, bara för att ta ifrån honom / försvaga lite av hans spel till senare, om han nu är en regular du spelar emot på flera bord? Citera
psatiw Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 River: ($280) J(2 players)MP bets $200, Hero raises to $585, MP calls $1167 (All-In), Hero folds. Final Pot: $2232 Results in white below: MP doesn't show. Outcome: MP wins $2232. Tycker jag känns klockrent spelat. Du är ju duktigt slagen här när han slår om, 99/JJ eller dyl, och nån gång ibland har du eventuellt en split. Och ändå vill du förstås värderaisa 2-paret eftersom, precis som du säger, du kan få syner av flera sämre händer. Citera
xlars Postad 10 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Här är handen i sin helhet, måste ju vara bluff eller stål. Han är en regular och jag tror han gav i från sig en tell i den här handen genom att gå blixt allin. Man kan ju behöva tänka lite om man ska bluffa, kolla stackdjup mm. Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB ($994) UTG ($1059.10) Hero ($1000) Button ($454) SB ($3650.85) Preflop: Hero is MP with T, T. SB posts a blind of $5. 1 fold, Hero raises to $40, 1 fold, SB (poster) calls $35, 1 fold. Flop: ($90) 3, 6, J(2 players) SB checks, Hero bets $75, SB raises to $266, Hero calls $191. Turn: ($622) 4(2 players) SB checks, Hero checks. River: ($622) 2(2 players) SB calls $3344.85 (All-In), Hero calls $694 (All-In). Final Pot: $4660.85 Results in white below: Hero has Th Tc (one pair, tens). SB has 7c 9c (flush, jack high). Outcome: SB wins $4660.85. Citera
xlars Postad 10 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Ett litet trick jag lärde mig av StopLose (se tidigare HH). Jag miniraisar nästan aldrig men har börjat prova det lite mer, både med stål och som bluff. Här funkade det ju perfekt. Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Button ($1026.80) SB ($1121.11) BB ($1185) UTG ($1056) MP ($870.42) Hero ($1827.50) Preflop: Hero is CO with J, J. SB posts a blind of $5. 1 fold, MP raises to $20, Hero raises to $80, Button calls $80, 2 folds, MP calls $60. Flop: ($255) 3, J, 7(3 players) MP checks, Hero checks, Button bets $180, MP folds, Hero raises to $360, Button calls $766.80 (All-In), Hero calls $586.80. Turn: ($2148.60) K(2 players, 1 all-in) River: ($2148.60) 6(2 players, 1 all-in) Final Pot: $2148.60 Results in white below: Hero has Jh Jc (three of a kind, jacks). Button has Kd Ad (one pair, kings). Outcome: Hero wins $2148.60. Citera
xlars Postad 10 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Spelade lite på prima idag och plussade en 2k där. Kanske där man ska spela nu när alla usa spelare försvinner. Jag har inga stats på FI så jag har ingen aning om hur han spelar. Hur ska man göra här utan read eller stats? Borde jag betat på floppen? ** Game ID 980866851 starting - 2006-10-10 20:01:09 ** Musim [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Alex-db sitting in seat 1 with $245.00 - Three_King sitting in seat 2 with $1099.75 - moneytaker07 sitting in seat 3 with $868.75 [Dealer] - GaIactus sitting in seat 4 with $1023.00 - xlars sitting in seat 5 with $1830.30 - Klintman sitting in seat 6 with $1331.40 GaIactus posted the small blind - $5.00 xlars posted the big blind - $10.00 ** Dealing card to xlars: , Klintman called - $10.00 Alex-db folded Three_King folded moneytaker07 raised - $20.00 GaIactus raised - $70.00 xlars raised - $190.00 Klintman folded moneytaker07 folded GaIactus called - $190.00 ** Dealing the flop: , , GaIactus checked xlars checked ** Dealing the turn: GaIactus bet - $190.00 Citera
xlars Postad 10 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2006 River: ($280) J(2 players)MP bets $200, Hero raises to $585, MP calls $1167 (All-In), Hero folds. Final Pot: $2232 Results in white below: MP doesn't show. Outcome: MP wins $2232. Tycker jag känns klockrent spelat. Du är ju duktigt slagen här när han slår om, 99/JJ eller dyl, och nån gång ibland har du eventuellt en split. Och ändå vill du förstås värderaisa 2-paret eftersom, precis som du säger, du kan få syner av flera sämre händer. Tack psatiw, det kändes bra att höra. Har alltid haft problem med att göra sådana här foldar. För några månader sen hade jag aldrig foldat här. Citera
tamtaram Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Intressant dagbok. De andra high-stakeslirarnas dagböcker har blivit rena dagiset vilket gör att den här känns extra fräsch. Tycker att du borde bettat flop. Känns som att fi kan ha allt mellan 99-JJ, kanske KK med. Hur som helst svårt beslut utan read. Citera
esco Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Spelade lite på prima idag och plussade en 2k där. Kanske där man ska spela nu när alla usa spelare försvinner. Jag har inga stats på FI så jag har ingen aning om hur han spelar. Hur ska man göra här utan read eller stats? Borde jag betat på floppen? ** Game ID 980866851 starting - 2006-10-10 20:01:09 ** Musim [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Alex-db sitting in seat 1 with $245.00 - Three_King sitting in seat 2 with $1099.75 - moneytaker07 sitting in seat 3 with $868.75 [Dealer] - GaIactus sitting in seat 4 with $1023.00 - xlars sitting in seat 5 with $1830.30 - Klintman sitting in seat 6 with $1331.40 GaIactus posted the small blind - $5.00 xlars posted the big blind - $10.00 ** Dealing card to xlars: , Klintman called - $10.00 Alex-db folded Three_King folded moneytaker07 raised - $20.00 GaIactus raised - $70.00 xlars raised - $190.00 Klintman folded moneytaker07 folded GaIactus called - $190.00 ** Dealing the flop: , , GaIactus checked xlars checked ** Dealing the turn: GaIactus bet - $190.00 Varför inte folda pre-flop efter limp utg, miniraise och reraise, känns som det måste gå att hitta bättre lägen än AQ i BB här. Citera
psatiw Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Varför inte folda pre-flop efter limp utg, miniraise och reraise, känns som det måste gå att hitta bättre lägen än AQ i BB här. Tycker jag känns som ett tvärkallt resonemang. Tycker det absolut bästa spelet där är att slå om. Kolla kontexten: det är knappen som minraisar (HD ~ aningen mindre än infinite) och SB som slår om på den HD'n. Vi har, tror jag, en hand som ofta står sig väldigt bra i ett sådant sammanhang, vi vill isolera och spela i position mot SB, och med ett omslag finns chansen att vi kan ta potten (som är duglig och fin) direkt. Att blanda in UTG i det hela känns ju bara som att man gör nånting väldigt enkelt väldigt svårt. Hur ofta vaknar han upp och har planerat limp-reraisa KK+ där tror du? Och hur svårt blir det att ducka ett ev. ställ från honom isåfall? Inte det minsta. ** Dealing the turn: GaIactus bet - $190.00 Så, tillbaka till postflop-spelet. Nu synade ju SB efter att vi visade en iaf ganska fet styrka pre (där AQ väl är en hand som ligger nånstans en bra bit ner i vår HD givet spelet), och även om vi inte har reads får vi väl anta att han inte gör detta med allt för många händer eller? Och då räknar jag med att han inte har nån särskilt read/stats på dig heller. Så, vad ska vi anta? Vi vet ju inte om han kan trixa med KK+ på det här viset, när han får klart för sig att han ska spela HU mot dig, men det är ju förstås möjligt. Det som isåfall skulle tala för det är väl hans kallsyn med 20% av stacken pre, ur position, mot en spelare han inte har koll på, efter förloppet där. Det som talar emot är väl dock samma sak - givet det du visade, varför inte bara stoppa in pre rakt av med de händerna, och förvänta sig syn av både QQ och AK? Ang. andra händer i hans HD då, vad ska han spela sådär? Vad hade han för plan pre? TT? Knappast? AK? Inte omöjligt. JJ? Kanske. QQ, som han planerar CRAI på en != A/K-flopp? Möjligen. Så, om vi vänder på det, hur spelar du AA/AK/KK/QQ på den floppen, som väl ändå, i hans ögon, är dina troligaste holdings? Med vilken frekvens checkar du bakom med dem? Så, för att komma fram till nån typ av svar, utan att räkna på det, så skulle jag säga: fold. Faktiskt. Känns ju sjukt med tanke på preflop-spelet, men allvarligt, vad fan ska du slå? Och framför allt: hur bra är hans bluffläge där, vad är sannolikheten att han bluffar? Finns ju typ en hand (bortsett från när du är helt tom förstås, men hur ofta är det?) han kan förvänta sig att du ska vika där, just AQ. Visst, du kan folda bäst hand nån gång, men utan read här och givet hans preflop-syn så skulle jag säga att du ofta är wb när hans turnbet kommer. Visar han sen nån otrolig par-hand som inte träffat, so be it. Men jag tror att hans benägenhet att bluffa i det där läget är minimal. Och att slå om som bluff tillbaka? Nja. Citera
xlars Postad 11 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2006 ecro, Ja folda när man inte känner spelarna kanske hade varit det bästa, tyckte det hade vart lite väl mycket limp miniraise på bordet dock för att sätta dem på en bra hand. psatiw, Bra analys som vanligt. Jag ville ju isolera mig mot sb eller helst vinna potten direkt. Spelade totalt fel här men jag var nog påverkad av alla LAG på PP som skulle bluffat mig ända till rivern här . Visade sig var en 20/10 spelare när statsen kom upp. ** Game ID 980866851 starting - 2006-10-10 20:01:09 ** Musim [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Alex-db sitting in seat 1 with $245.00 - Three_King sitting in seat 2 with $1099.75 - moneytaker07 sitting in seat 3 with $868.75 [Dealer] - GaIactus sitting in seat 4 with $1023.00 - xlars sitting in seat 5 with $1830.30 - Klintman sitting in seat 6 with $1331.40 GaIactus posted the small blind - $5.00 xlars posted the big blind - $10.00 ** Dealing card to xlars: , Klintman called - $10.00 Alex-db folded Three_King folded moneytaker07 raised - $20.00 GaIactus raised - $70.00 xlars raised - $190.00 Klintman folded moneytaker07 folded GaIactus called - $190.00 ** Dealing the flop: , , GaIactus checked xlars checked ** Dealing the turn: GaIactus bet - $190.00 xlars called - $190.00 ** Dealing the river: GaIactus bet - $330.00 xlars called - $330.00 GaIactus shows: , xlars mucks: , GaIactus wins $1447.00 from the main pot End of game 980866851 Citera
xlars Postad 11 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Om jag skulle haft ett set på den floppen skulle jag kanske checka 1/5 eller något sådant. Lite beroende på motståndare. AK, AQ är väl de händer jag oftast checkar här eftersom jag inte kan vara säker på att ha bäst hand. Brukar beta med sämre eller bättre. Citera
esco Postad 11 Oktober , 2006 Rapport Postad 11 Oktober , 2006 Varför inte folda pre-flop efter limp utg, miniraise och reraise, känns som det måste gå att hitta bättre lägen än AQ i BB här. Tycker jag känns som ett tvärkallt resonemang. Tycker det absolut bästa spelet där är att slå om. Kolla kontexten: det är knappen som minraisar (HD ~ aningen mindre än infinite) och SB som slår om på den HD'n. Vi har, tror jag, en hand som ofta står sig väldigt bra i ett sådant sammanhang, vi vill isolera och spela i position mot SB, och med ett omslag finns chansen att vi kan ta potten (som är duglig och fin) direkt. Att blanda in UTG i det hela känns ju bara som att man gör nånting väldigt enkelt väldigt svårt. Hur ofta vaknar han upp och har planerat limp-reraisa KK+ där tror du? Och hur svårt blir det att ducka ett ev. ställ från honom isåfall? Inte det minsta. ** Dealing the turn: GaIactus bet - $190.00 Så, tillbaka till postflop-spelet. Nu synade ju SB efter att vi visade en iaf ganska fet styrka pre (där AQ väl är en hand som ligger nånstans en bra bit ner i vår HD givet spelet), och även om vi inte har reads får vi väl anta att han inte gör detta med allt för många händer eller? Och då räknar jag med att han inte har nån särskilt read/stats på dig heller. Så, vad ska vi anta? Vi vet ju inte om han kan trixa med KK+ på det här viset, när han får klart för sig att han ska spela HU mot dig, men det är ju förstås möjligt. Det som isåfall skulle tala för det är väl hans kallsyn med 20% av stacken pre, ur position, mot en spelare han inte har koll på, efter förloppet där. Det som talar emot är väl dock samma sak - givet det du visade, varför inte bara stoppa in pre rakt av med de händerna, och förvänta sig syn av både QQ och AK? Ang. andra händer i hans HD då, vad ska han spela sådär? Vad hade han för plan pre? TT? Knappast? AK? Inte omöjligt. JJ? Kanske. QQ, som han planerar CRAI på en != A/K-flopp? Möjligen. Så, om vi vänder på det, hur spelar du AA/AK/KK/QQ på den floppen, som väl ändå, i hans ögon, är dina troligaste holdings? Med vilken frekvens checkar du bakom med dem? Så, för att komma fram till nån typ av svar, utan att räkna på det, så skulle jag säga: fold. Faktiskt. Känns ju sjukt med tanke på preflop-spelet, men allvarligt, vad fan ska du slå? Och framför allt: hur bra är hans bluffläge där, vad är sannolikheten att han bluffar? Finns ju typ en hand (bortsett från när du är helt tom förstås, men hur ofta är det?) han kan förvänta sig att du ska vika där, just AQ. Visst, du kan folda bäst hand nån gång, men utan read här och givet hans preflop-syn så skulle jag säga att du ofta är wb när hans turnbet kommer. Visar han sen nån otrolig par-hand som inte träffat, so be it. Men jag tror att hans benägenhet att bluffa i det där läget är minimal. Och att slå om som bluff tillbaka? Nja. Missade att det var sb som reraisade, men jag hade ändå foldat pre utan read. Jag tycker fortfarande att det ser för starkt ut för att spela AQ ens i pos. Självklart blir det lätt att ducka en raise från UTG och knappen lär ju inte vara något större problem heller. Hur påverkas sb reraisehd av att UTG har limpat? ecro, Ja folda när man inte känner spelarna kanske hade varit det bästa, tyckte det hade vart lite väl mycket limp miniraise på bordet dock för att sätta dem på en bra hand. Om det hade varit väl mycket limp och miniraise känns det ju som en ännu större anledning att släppa AQ när det väl kommer en stadig reraise. Citera
xlars Postad 12 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Back 5k idag. Har alltid näst bästa handen eller så blir jag utdragen. Ligger fortfarande lite plus för månaden dock, sen har jag ju alltid BBJ:en att falla tillbaka på. Här kommer en bad beat post, vad tror han att jag har när han synar ner mig här? FI är RiggedRivers en hyfsat bra spelare annars. Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB ($1132) UTG ($1701) MP ($2567.25) CO ($1415.50) Hero ($1241.50) SB ($1416) Preflop: Hero is Button with 3, A. SB posts a blind of $5. 2 folds, CO raises to $40, Hero calls $40, 2 folds. Flop: ($95) A, 9, 3(2 players) CO bets $65, Hero raises to $300, CO calls $235. Turn: ($695) 5(2 players) CO checks, Hero calls $901.50 (All-In), CO calls $901.50. River: ($2498) 5(2 players, 1 all-in) Final Pot: $2498 Results in white below: CO has Ah Jc (two pair, aces and fives). Hero has 3c Ac (two pair, aces and fives). Outcome: CO wins $2498. Citera
xlars Postad 15 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Spelade en liten liveturnering och vann den i dag . Haft fint flyt live och vunnit det mesta jag vart med i. Det är små turneringar med under 20 deltagare allt som oftast. Spelade på PS i dag och det gick bra, vet inte om jag ska spela något mer på PP nu när amerikanarna försvunnit. Jag känner mig lite vilsen i pokerdjungeln just nu, och spelar lite överallt. Verkar lovande för tribeca nu när expekt ska dit också. En tight shortstack, är det bara att folda här eller? PokerStars No-Limit Hold'em, $10 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Hero ($897) SB ($227.50) BB ($2315.50) UTG ($1352) Preflop: Hero is Button with T, 9. UTG raises to $35, Hero calls $35, SB calls $30, 1 fold. Flop: ($115) 8, 2, 3(3 players) SB checks, UTG checks, Hero checks. Turn: ($115) T(3 players) SB checks, UTG checks, Hero bets $85, SB raises to $170, UTG folds, Citera
xlars Postad 15 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Det här kanske inte är ett bra spel men han reraisade mig nästan alltid när han hade position. Blir jag synad har jag ju säkert outs i a f. FI är 28/26 PokerStars No-Limit Hold'em, $10 BB (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Hero ($1321) BB ($2274.50) Button ($1165.75) Preflop: Hero is SB with 9, A. 1 fold, Hero raises to $40, BB raises to $140, Hero calls $100. Flop: ($280) 4, 3, 2(2 players) Hero checks, BB bets $200, Hero raises to $1181, BB folds. Final Pot: $1661 Results in white below: No showdown. Hero wins $1661. Citera
xlars Postad 15 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Dax för en ny bärbar dator, någon som har något tips eller vet någon tråd där det diskuteras? Den här verkar ju rätt grym, kanske lite klumpig dock. http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m2010?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs Citera
Swalling Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 eller vet någon tråd där det diskuteras? Kolla, "Köptips för Laptop - tråden". Citera
psatiw Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 En tight shortstack, är det bara att folda här eller? Det är väl så de spelar typ? Väntar på nån monsterträff och mjölkar? Visst ser det sjukt ut med check-check-raise tycker jag iof, men jag tror att du väldigt ofta är slagen där. Min erfarenhet säger att det här inte är ett direkt optimalt tillfälle för en shortie att bluffa, och att du har 9an gör ju att sannolikheten för nån helt sjuk typ OESD-semibluff minskar. Orkar inte ens fundera på vad han har men att du väldigt ofta är slagen här tror jag fler än mig skulle säga. Grattis till turneringsklonkandet btw. Citera
xlars Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 En tight shortstack, är det bara att folda här eller? Det är väl så de spelar typ? Väntar på nån monsterträff och mjölkar? Visst ser det sjukt ut med check-check-raise tycker jag iof, men jag tror att du väldigt ofta är slagen där. Min erfarenhet säger att det här inte är ett direkt optimalt tillfälle för en shortie att bluffa, och att du har 9an gör ju att sannolikheten för nån helt sjuk typ OESD-semibluff minskar. Orkar inte ens fundera på vad han har men att du väldigt ofta är slagen här tror jag fler än mig skulle säga. Grattis till turneringsklonkandet btw. Ja så här i efterhand verkar det solklart men jag satte han allin och stirrade in i 88. Måste få bort det här "jag är slagen men det kostar så lite" tänkandet. Citera
xlars Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 FI är TAG men han brukar inte folda mot omslag när han har position så han kan ha massor med händer här. Han tänkte ett tag innan han synade pre, men på flop blixtsynade han. PokerStars No-Limit Hold'em, $10 BB (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Button ($2133.50) SB ($1026) Hero ($1099) Preflop: Hero is BB with A, J. Button raises to $40, 1 fold, Hero raises to $120, Button calls $80. Flop: ($245) 4, 9, 5(2 players) Hero bets $225, Button calls $225. Turn: ($695) 2(2 players) Final Pot: $695 Citera
psatiw Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Turn: ($695) 2(2 players) Hur spelar han sina drag? Passivt? Och hur spelar du ett överpar här? Ska du spela handen vidare kan du ju inte göra det utan att comitta dig, så då är det ju bara att pusha. Checkar du lär väl han checka dragen bakom eller betta sina hårda träffar, och då har du ju 0 i FE sen, om du ska slå om. Och sen lite LOL på att du frågar - känns ju som att du dels aldrig skulle släppa det här läget, och aldrig göra nåt annat än att pusha det. Eller? Citera
xlars Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Turn: ($695) 2(2 players) Hur spelar han sina drag? Passivt? Och hur spelar du ett överpar här? Ska du spela handen vidare kan du ju inte göra det utan att comitta dig, så då är det ju bara att pusha. Checkar du lär väl han checka dragen bakom eller betta sina hårda träffar, och då har du ju 0 i FE sen, om du ska slå om. Och sen lite LOL på att du frågar - känns ju som att du dels aldrig skulle släppa det här läget, och aldrig göra nåt annat än att pusha det. Eller? Japp precis, finns bara push för mig idet här läget. Ville mest se om det är det enda och bästa att göra här. Jag gör det alltid med drag och överpar i det här läget, kanske blir för lättläst då? Lite svårt att spela på något annat sätt dock i o m att man är ur position. Citera
xlars Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Här är hela handen. Det sjuka är ju att han har ju odds att syna mig. PokerStars No-Limit Hold'em, $10 BB (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Button ($2133.50) SB ($1026) Hero ($1099) Preflop: Hero is BB with A, J. Button raises to $40, 1 fold, Hero raises to $120, Button calls $80. Flop: ($245) 4, 9, 5(2 players) Hero bets $225, Button calls $225. Turn: ($695) 2(2 players) Hero bets $754 (All-In), Button calls $754. River: ($2203) 3(2 players, 1 all-in) Final Pot: $2203 Results in white below: Hero has Ah Jh (straight, five high). Button has 7s 6s (straight, seven high). Outcome: Button wins $2203. Citera
Recommended Posts