Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Möter samma fiende bå 3 av 6 bord.

Fienden är en kompetent LAG och bör ha read på mig som kompetent TAG.

Checkar floppen för att kunna raisa vid bet.

På turn blir jag mycket oroad av fi's raise.

What do to?

Inledande spel 598052607.

Anchorman sitter vid 1 med 827,64$.

chillyah sitter vid 2 med 396,92$.

FredRen sitter vid 4 med 140,64$.

tombebi sitter vid 5 med 71,12$.

Dealern sitter vid 5.

Anchorman lägger en blind på 2$.

chillyah lägger en blind på 4$.

(Anchorman ges Kh Kr.)

Före floppen:

FredRen synar med 4$.

tombebi höjer med 4$.

Anchorman höjer med 24$.

chillyah synar med 28$.

FredRen foldar.

tombebi synar med 24$.

Floppen kommer upp

8h 4k 4r.

Anchorman checkar

chillyah checkar

tombebi checkar

Turnkortet kommer upp 6h.

Anchorman satsar 100$.

chillyah höjer med 100$.

tombebi foldar.

Anchorman ???

Postad

Inte för att vara taskig mot dig men varför kommer de in sjävlspelande hände rpå handhistoryns nu =/

Den här handen Betta pot på flop varför ge gratis kort mot en kompetent LAG? de är väl ungefär de dummaste du kan göra?

Postad

Eftersom du checkar floppen (vilket jag inte förstår varför) och sedan bettar turn på ett kort som typ aldrig kan ha hjälpt din hand så tror jag inte du kan komma ifrån här om han har dig slagen så det är bara att dega han.

Postad

Efter spelet vi ser i den här handen så håller jag det inte som otroligt att fi inte har dig som "kompetent TAG" utan som något mer passiv.

På turn räknar jag med att fi normalt sett kan ha 88, 77, 66, 75s, 54s, 43s. Han skulle också kunna ha 55, 33, 44, 22, 76s, 65s eller två hjärter om han är spelaren som kan göra det spelet vilket jag inte kan avgöra.

Att han skulle kunna höja med någon av de svagare händerna här antar jag eftersom att han mycket väl kan ha dig på en hand som AK eller AQ. Det är många händer du slår och mot många av dessa måste du skydda dig mot drag. Potten är på nästan 400 och för att få fi all in måste du stoppa in ytterligare ~270. Gå all in och knäpp dig själv på näsan för att du gjorde det så svårt för dig själv.

Postad

Saken är att jag alltid tidigare har CB mot fienden. Därav tänkte jag checka för att variera mitt spel.

Men ni tycker att detta är fel märker jag...

Säg att jag hade gjort som ni vill - att jag hade bettat flopp i samma storlek som jag nu betar turn - och fått samma raise: Vad hade ni gjort då?

Postad

Varför? Det här är ju ett bra läge mot LAG?!

Bara för att han är LAG behöver han ju inte vara DUM. Han lär ju knappast slå om tom / floata tom på ALLA floppar, så jag förstår inte varför du tror att man typ ska få in hela stacken mot honom och förvänta sig en bättre hand genom att betta här?

Jag har inga problem med att du checkar den där floppen, särskilt inte med en LAG i position bakom. Antar att du en del av tiden t.e.x kommer att checka floppar du missat när du har två syner bakom, så att ibland göra det med en stark hand mot den typen av spelare tycker jag känns helt ok. Och det där är typ den floppen som är bra att välja när du väl ska göra det. Flopp: wp.

På turn är det förstås svårare, men lite beroende på hur LAG han är, så tycker jag nog att du får ta och spela handen till the bitter end där. Det äckliga är ju förstås att det är en min-raise, hade det varit en större raise hade jag varit mer bekväm med att sätta honom t.e.x på kombodraget som turn öppnade. Men ändå. Är han riktigt LAG/trixig, så kan han försöka få dig att folda en hel del händer här med ett sånt där minbet, och pengarna du redan är inne för och pottens storlek tycker jag borgar för en shove.