Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag vill ju ha nån som typ kommer hem till en och liksom inreder köket åt en...

Då får du rikta in dig tinn någon av dem som säljer modellen dyrare kök än IKEA. De brukar komma hem till en och kolla och ge förslag.

Men du är ju känndis nu så du kan ju ringa något inredningsprogram ;)

Postad
Vart ska man vända sig om man vill bygga om köket? Orkar ju inte planera nåt själv :)

Mina föräldrar köpte kök hos Marbodal. Det blev jäkligt snyggt. Det finns en butik på Södra Vägen mellan Vasagatan och P-hus Aveny.

http://www.marbodal.se/Templates/Center.aspx?id=921

Erbjuder även hembesök: http://www.marbodal.se/Templates/TheWay1____245.aspx

Vad ingick och vad kostade det?

Postad
Vart ska man vända sig om man vill bygga om köket? Orkar ju inte planera nåt själv :)

Mina föräldrar köpte kök hos Marbodal. Det blev jäkligt snyggt. Det finns en butik på Södra Vägen mellan Vasagatan och P-hus Aveny.

http://www.marbodal.se/Templates/Center.aspx?id=921

Erbjuder även hembesök: http://www.marbodal.se/Templates/TheWay1____245.aspx

Du får begära en offert.

Beror ju på så många faktorer.

Sincerly, KF!

Postad

Jag är ganska dåligt insatt i vad som ingick, men de fick hjälp att planera köket, vilka vitvaror som skulle köpas och så vidare. Mina föräldrar är ganska snåla, så Farsan gjorde allt "grovarbete" själv, men det går givetvis att köpa till.

Priset blev, tycker jag, ganska saftigt trots att Farsan gjorde en hel del själv, men de valde ganska dyra vitvaror. Vitvaror kan som bekant kosta nästan hur mycket som helst. :) Knappt 100 papp gick det på för dem.

Postad

De stora firmorna hjälper till med planering och design. Sedan får du ta in hantverkare om du vill att de sätter upp allt typ snickare, elektriker, rörmockare någon som lägger kakel etc.

Vi köpte nytt kök förra året och det kostade väl ca 100 k (all included). Hyfsat stort kök dock men du får nog räkna med ngt sådant om du inte tar IKEA. Vi hade en del kontakter så hantverkarna vitvarorna blev billigare än normalt.

Postad
De stora firmorna hjälper till med planering och design. Sedan får du ta in hantverkare om du vill att de sätter upp allt typ snickare, elektriker, rörmockare någon som lägger kakel etc.

Vi köpte nytt kök förra året och det kostade väl ca 100 k (all included). Hyfsat stort kök dock men du får nog räkna med ngt sådant om du inte tar IKEA. Vi hade en del kontakter så hantverkarna vitvarorna blev billigare än normalt.

Jag vill inte lyfta ett finger... eller.. det är nog bäst om jag inte gör det :)

Men totalpris uppemot 150k är väl inte så farligt om man får exakt vad man vill ha. Höjer ju värdet på lägenheten med så jag ser det egentligen inte som en utgift.

Postad

Knalla ner till Marbodal bredvid Heden och snacka med dom. Var där och planerade kök för ett par månader sen. Kunnig och tillmötesgående personal.

Jag lovar, du behöver inte lyfta ett finger. Passa dig snarare så du inte kommer hem med en ny badrumsinredning också ;)

/Fredrik

Postad

Jag har precis bytit kök, jag gick in i det med samma inställning som du att inte lyfta ett finger.

Jävlar va bra det gick.....inte.

Han som ska bygga köket han måste helt plötsligt ha hjälp med ventilation....nästa gång är det elen....nästa gång är det vvs.

Fixa det då säger man...." jaha vilken firma vill du att jag ska ringa då ?" får man till svar.

Sen får den andra problem med den tredje som får problem med den första...sen passar inte något ihop med det andra.

Jag säger bara FY FAN , det är ett helvete att byta kök. (det blev iofs jävligt bra tillslut)

Ps. kom ihåg att en inbyggd kaffemaskin är ett måste.

Postad

Jag har ett förflutet som köksförsäljare/inredare.

Det företag som har absolut säkraste leveranserna och bäst logistik överhuvudtaget heter HTH. Det är en dansk tillverkare som enligt mig ger mycket för pengarna. De har ett bra utbud om man gillar lite mer moderna kök. (jmfr. Marbodal, kass logistik och relativt dyrt sett till vad man får.)

Leveranserna är supersmidiga iom att HTH bär in grejjorna i kåken/lägenheten. Alltid två chaufförer.

Och nej, jag jobbar inte åt HTH längre :D

Lycka till med nya köket. PMa gärna mig om det är något särskilt du behöver veta.

//Putte