jacobmal Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 jag skulle behöva öppna ett konto i dollar hos en svensk bank. FSB tillhandahåller tydligen inte denna tjänst. ngn som vet om ngn om de andra bankerna låter en privatperson öppna ett konto i dollar? Citera
iremmats Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Jag kan ta hand om dina dollar. Citera
jacobmal Postad 26 September , 2006 Författare Rapport Postad 26 September , 2006 SEB tillhandahåller tjänsten Citera
tamtaram Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 google är bra länk till google.com Citera
eyedol Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Kika in SEB. De ska vara billigast också vad ja hört. EDIT: Jag var visst lite sen.. Citera
skogis_72 Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Hos SEB kan man i alla fall öppna konto i Euro. Vet inte hur det är med dollar, men kolla med dem. Citera
Zyr Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 SEB verkar bra, funderar på att öppan ett £-konto där.. handlar ju ganska ofta prylar från england slipper jag gbp->sek sek->gbp men vad för ränta kommer man få på pengarna? kolla lite i på "SEB Basräntor", där har SEK 2,5%, gbp 4.79% och island (ISK)13.3%!! kan man öppna ett konto i ISK-valuta och få 13,3% ränta? stämmer verkligen det Citera
jacobmal Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 en liten update då det gick fint att öppna ett valutakonto i dollar, enda problemet är att man som privatperson inte kan överföra pengar från/till det via internetbanken utan måste ringa in eller gå in på ett kontor eller ngt. det gick också att använda nån form av säker livechatt på deras sida eller motsv. man kan dock inte sätta in pengar "fysiskt" ie check, kontanter utan att pengarna ska växlas till sek först Citera
Zyr Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 en liten update då det gick fint att öppna ett valutakonto i dollar, enda problemet är att man som privatperson inte kan överföra pengar från/till det via internetbanken utan måste ringa in eller gå in på ett kontor eller ngt. det gick också att använda nån form av säker livechatt på deras sida eller motsv. man kan dock inte sätta in pengar "fysiskt" ie check, kontanter utan att pengarna ska växlas till sek först ok, surt att internetbanken inte fungerar, undra om det finna andra banker med samma vgifter som SEB fast som stödjer detta vad för ränta har du på ditt dollarkonto? Citera
Recommended Posts