Gå till innehåll

NLT - SvS, med floppad stege med ett riverbeslut

Recommended Posts

Postad

Tight bord för att vara på ss. Jag har höjt tidigare ett par ggr och fått rundfold. Förhoppningen är att ta hem potten med ett cb om nån synar. Fi1 har spelat tight medan Fi2 är en fisk.

oake sitter på plats 1 med 295.00

Fubbe82 sitter på plats 2 med 340.95

ruffe74 sitter på plats 3 med 737.40

sbs sitter på plats 4 med 435.02

Fi1 sitter på plats 5 med 844.04

Mixi sitter på plats 6 med 1178.85

Fi2 sitter på plats 7 med 154.70

HERO sitter på plats 8 med 753.20

ondsvensk sitter på plats 9 med 382.00

Flodan sitter på plats 10 med 1030.37

Fi2 satsar s mörken 5.00

Mixi satsar l mörken 2.50

Mixi: --, --

Fi2: --, --

oda10: 8s, Jd

ondsvensk: --, --

Flodan: --, --

oake: --, --

ruffe74: --, --

sbs: --, --

Fi1: --, --

Pre-flop:

HERO: Höj 20.00

ondsvensk: Lägger mig

Flodan: Lägger mig

oake: Lägger mig

ruffe74: Lägger mig

sbs: Lägger mig

Fi1: Syna 20.00

Mixi: Lägger mig

Fi2: Syna 20.00

Flop (Board: 9c, 10h, 7s): -> Drömflop, nu hoppas jag bygga upp potten

Fi2: Passa

HERO: Satsa 35.00

Fi1: Syna 35.00

Fi2: Syna 35.00

Turn (Board: 9c, 10h, 7s, 3d):

Fi2: Passa

HERO: Satsa 55.00

Fi1: Syna 55.00

Fi2: Lägger mig

River (Board: 9c, 10h, 7s, 3d, Qs):

HERO: Satsa 115.00

Fi1: Höj 230.00

Nu till frågan, vad göra här? Syna, höja eller ställa?

Postad

Du skriver mycket riktigt att du vill bygga upp potten. Varför betar du då 55 i en <170 pott på turn? Beta åtminstone 120! Har fienden ingenting, fine, då foldar fienden. Men om fienden har en spelbar hand, ta då betalt!

Rent instinktivt säger jag all-in. Kan även value-raisa till ca 400. Att fienden skulle ha KJ är otroligt. You go girl!

Postad

TILT! Skrev ett ganska långt inlägg som försvann.

Sammanfattar det: jag tror inte alls att KJ är en ommöjlig hand, men om du varit slaskig innan finns det andra händer som han också kan ha och spela såhär, så jag röstar för ett omslag till 450-ish, och en syn om han pushar.

Postad

Håller med Psatiw. KJ är ingen omöjlighet men det finns en herrans massa händer han kan höja med där, set eller något obskyrt tvåpar är ingen omöjlighet. Har han KJ är det bara att betala av är jag rädd. Om man ska ställa eller höja till 450 är väl en smaksak antar jag.

Postad

Beten på turn är ju helt åt skogen men trots det är det nog bara att betala av. Tycker inte man kan ge honom cred för att fiska sådär med KJ. Han borde ha en fiskigt spelad 68 oftare än KJ här tycker jag plus att det finns mängder av andra händer han kan få för sig är nöten.

Postad

Jo, beten på turn var ingen höjdare. Jag kollade efteråt om det var på ett turbo-bord så jag inte hann med att beta mer men inte ens det var det. Troligen orsakades den av att jag haft en tung period ett tag och då händer det ju att man mesbetar ibland. Jag återkommer med resultat ikväll då jag kommer åt HH:n.

Postad
Jo, beten på turn var ingen höjdare. Jag kollade efteråt om det var på ett turbo-bord så jag inte hann med att beta mer men inte ens det var det. Troligen orsakades den av att jag haft en tung period ett tag och då händer det ju att man mesbetar ibland. Jag återkommer med resultat ikväll då jag kommer åt HH:n.

Inte för att vara dissig, och det är dessutom out of topic, men ärligt talat: hur många gånger har man inte hört detta? Den ena omständigheten efter den andra till att "det blev ett lite för litet bet" (på två gator i detta fall), och nästan uteslutande av spelare som postar sällan / har få poster. Är du verkligen ärlig mot dig själv, m8? Det var INTE så att du tänkte: "oj, vilket monster, måste se till att de inte lägger sig?" en enda sekund i den här handen?

Mina 2 cents (och min lägenhet och min son) på att fi sitter på KJ här, och att du har blivit utköpt och vill ha bekräftelse på att du gjorde rätt som slog om AI, trots att du torskade.

Pissa på mig om jag har helt fel.

Postad
Urk...

Felspelat på all gator

preflopp: lol

flop: beta mer

turn: beta mycket mer

river: allin

Som spelat, dega in på river, posta i bad beat-tråden.

håller med dig till fullo..

preflop är väl lite si och så.. nog kna man hitta höjjningen med denna hand om man känner för de.. men helst inte.

Postad
Urk...

Felspelat på all gator

Varför skulle det vara fel att höja med en random hand pf då man normalt 9 ggr av 10 höjer med en premium hand? Särskilt då på ett tight bord? Det borde väl vara ganska bra att växla upp sitt spel ibland eller?

Postad
Urk...

Felspelat på all gator

Varför skulle det vara fel att höja med en random hand pf då man normalt 9 ggr av 10 höjer med en premium hand? Särskilt då på ett tight bord? Det borde väl vara ganska bra att växla upp sitt spel ibland eller?

Tror du folk skulle ändra uppfattning av dig för att du lägger J8o UTG? Det är -EV att höja med J8o UTG. Punkt. Det är ingen som bryr sig om hur du spelar på den här nivån, så det lär knappast märkbart kompenseras av din image.

Sen, är bordet tight när någon synar med KJo?

Postad
Urk...

Felspelat på all gator

Tror du folk skulle ändra uppfattning av dig för att du lägger J8o UTG? Det är -EV att höja med J8o UTG. Punkt. Det är ingen som bryr sig om hur du spelar på den här nivån, så det lär knappast märkbart kompenseras av din image.

Sen, är bordet tight när någon synar med KJo?

Tight för att vara på ss, dvs ca 30% ser flopparna vilket är ovanligt lågt där.

Hur som helst så borde det ju vara lättare att få betalt eftersom ingen sätter mig på den handen. Nu är det inte ett spel jag gör ofta att höja med den handen men behöver det verkligen vara så dåligt att göra det nån enstaka gång? Sen håller jag med om att det rent imagemässigt inte har nån som helst roll på den här nivån.

För övrigt hade han ju KJ som många listat ut, men det var egentligen mest pf-spelet jag ville diskutera :D

Postad

Egenteligen förstår jag inte varför denna HH kom upp överhuvudtaget.

nu såg jag att de var 10-manna.

då är de FOLD preflop!! har inte så bra koll på fullring hatar de! men de är en annan sak.

Som nu spelat!

Flop: Pot ~60 kr

Turn: Pot ~200-400 kr beronde på hur stor potten blivit. ifall nån raisar om in med degen för fan.

River : ALL IN! ifall fisken har KJ i detta fall är de bara reloada och ta hans pengar.. om du spelat som jag skulle gjort.

som du nu spelat är de bara ge bort pengar.. jag hade synat ner hela vägen med dom där fjuttbetten med KJ då ha du ju ändå DubbelBelly 4 nötouts och 4 split outs.

Postad

Finns ju sina poänger med att höja J8o UTG vid fullbord, även om det i längden är ett förlorande spel. Däremot så blir det ju tråkigt att bara spela stålet, man måste ju få slaska lite.

Du borde ha ljugit om resultatet dock. Då hade du ju liksom vunnit pssatiws son, hans lägenhet (tvåa på Söder, klart +EV) och dessutom fått det stora nöjet av att pissa på honom!

Postad
Finns ju sina poänger med att höja J8o UTG vid fullbord, även om det i längden är ett förlorande spel. Däremot så blir det ju tråkigt att bara spela stålet, man måste ju få slaska lite.

Du borde ha ljugit om resultatet dock. Då hade du ju liksom vunnit pssatiws son, hans lägenhet (tvåa på Söder, klart +EV) och dessutom fått det stora nöjet av att pissa på honom!

Exakt, ska man satsa på lite slask nån gång sådär så spelar korten man fått mindre roll.

Hmm, det var ju helt klart en möjlighet men man får ju tänka på hans son också :D