Gå till innehåll

Dapine lirar vad han vill!


DaPine87

Recommended Posts

  • Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Party:

 

+Bra action på alla nivåer.

+Bananer.

+Inte så mycket regulars på låga nivåer känns det som.

+Kan cashout till bank.

 

-För brant struktur på turbosarna.

-Svårt att spela mer än 9 bord på en skärm då fönstrena ploppar upp direkt när man har action.

-Hög rake.

-Dålig Vip Shop.

-Usel support.

 

 

Stars:

 

+Låg rake.

+Perfekt struktur.

+Perfekt vid multitabling, går att 12+tabla utan problem på en skärm då inte fönsterna ploppar över varandra förs man gjort sitt beslut.

+Grym Vip Shop.

+Grym support

 

-Dålig action över 60$

-Inga bananer.

-Tror det är rätt många regulars på 60$.

-Kan inte cashout till bank.

 

 

Turbosar/speed:

 

+Mer SnG/h.

+Roligare.

 

-Lägre ROI

 

Regulars:

 

+Högre ROI

 

-Färre SnG/h

-Inte lika roligt.

 

 

 

Sammanfattning:

 

Just nu känns stars som det givna valet med tanke på nivån jag spelar. Bananerna på party vägs upp med stars lägre rake och grymma VIP shop. Plus att ROIn lär va högre då strukturen passar mig mycket bättre på stars. Jag kan också 12-tabla igen då. Så min $/h lär va bra mycket högre på stars.

 

MEN, som det ser ut just nu är stars ingen framtidssida för mig. Jag kommer knappast nöja mig med att grinda 60$ SnGs, jag vill så småningom lira 200$ SnGs, och det går inte multitabla nu på stars. Däremot så är det ju ett bra tag kvar innan jag kommer lira högre än 60$ så när jag kommer över den nivån kanske action på 100$+ SnGs på stars är högre.

 

MEN, lite jobbigt om traffiken på stars 100$+ SnGs inte ökar så mycket som den behöver och man är tvungen att byta till party, då måste man ompassa sitt spel till partys struktur...

 

Så den viktigaste frågan är ju OM stars kommer att om kanske 6-12 månader få tillräckligt bra action på sin 100$+ SnGs så att man kan multitabla dem ordentligt. Nån som har nån aning?

 

Är det nått ni inte håller med om eller vill lägga till så säg gärna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ursäkta att ja ställer denna frågan här..

men hur gör amn för at få "mini view" på Partypoker??? hittar inget sådant! :(

 

om du startat upp 2 st bord eller fler finns 2 knappar jämter dealern. En som återställer och en som anpassar så borden får plats på den upplösning du kör på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ursäkta att ja ställer denna frågan här..

men hur gör amn för at få "mini view" på Partypoker??? hittar inget sådant! :(

 

om du startat upp 2 st bord eller fler finns 2 knappar jämter dealern. En som återställer och en som anpassar så borden får plats på den upplösning du kör på skärmen.

 

Eller så kan man bara dra ihop rutan på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att i din (för övrigt fina) jämförelse mellan party och stars, pratar som att du bara kan välja en. Du grindar $33 nu och väljer sidan som är bäst på SNGs vid den nivån såklart. När du kommer upp till $200 kan du väl välja om liksom, ingen som dödar dig för det :P

 

Sedan är det väl ett rätt extremt long shot att tänka $200-nivån när du bytt mellan SNG och CG typ 2000 gånger och alltid börjat om vid byterna? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att i din (för övrigt fina) jämförelse mellan party och stars, pratar som att du bara kan välja en. Du grindar $33 nu och väljer sidan som är bäst på SNGs vid den nivån såklart. När du kommer upp till $200 kan du väl välja om liksom, ingen som dödar dig för det :P

 

Sedan är det väl ett rätt extremt long shot att tänka $200-nivån när du bytt mellan SNG och CG typ 2000 gånger och alltid börjat om vid byterna? :D

 

angående andra stycket kan jag knappast säga emot, hoppas att jag kan hålla mig denna gången :oops:

 

Angående första stycket så går det ju självklart göra så, MEN det är ju lite jobbigt att behöva omanpassa sig.. :? Stor skilnad på spelet på stars och party..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice dap!

 

Stars rövknullar ALLA sidor vad gäller rake, blinds format och shop!

 

Så håll dig där som oss andra proffs så kommer du också bli miljonär innan nästa år!

 

Jo, rejken, strukturen och shoppen äger stenhårt, men lite dålig action på högre nivåer.. Men men, får väl ta några dagar i taget och se vad som är bäst just då istället för att se flera månader framåt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag skulle vara lite intresserad av lite statistik av ditt SNG spelande över ett störe urval SNG's säg 500?

 

Är det något du sitter på? vore kul att se isåfall, har själv börjat ett litet SNG projekt och vore intressat att jämföra. Det jag är ute efter är ITM%,ROI, antal 1st,2st,3st,(4st)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag skulle vara lite intresserad av lite statistik av ditt SNG spelande över ett störe urval SNG's säg 500?

 

Är det något du sitter på? vore kul att se isåfall, har själv börjat ett litet SNG projekt och vore intressat att jämföra. Det jag är ute efter är ITM%,ROI, antal 1st,2st,3st,(4st)

 

Mvh

 

Hej!

 

 

Kan posta mina FR NL stats... Postar statsen för alla dem sngs, är ca 1200, säg till om du vill ha 500 istället. Statsen är blandade, allt från mina första sngs på 6$ nivån till några skott på 110$...

 

Antal: 1197

ROI: 10.2%

ITM: 36.8%

Bbl%: 75.7

1:a: 14%

2:a: 10.6%

3:a: 12.6%

4:a: 11.9%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan intresant sak är att om jag delar upp dem 1200 SnGna i 3 delar så har jag på dem första 400 sngna 2.5% ROI, nästa 400 så har jag 5.9% ROI och på dem sista 400 har jag 23.1% ROI, så det kan verkligen svänga mycket..

 

Dessutom blir man förmodligen bättre efter 800 SnG än från den första ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny månad, nya mål och en ny tourneymanager databas! :D Istället för att se så långt framåt i valet av sida så ska jag se det några dagar itaget, vad som är bäst just nu, precis som joeki sa :D Jag gillar att spela många SnGs, på partys turbosar får man in många sngs men den strukturen är på tok för dålig så dem tänker jag inte lira, och regularsen går lite för segt för min smak. Så det blir stars nu så länge jag lirar SnGs runt 30$ nivån..

 

Förra gången vart ingen riktigt nystart då det var i slutet av en månad så jag "nystartar" igen. Alltså börjar på en ny BR.

 

Kommer att spela 25+2$ turbosar när jag 12-tablar och 55+5$ turbosar när jag inte känner mig megamultitablingssugen utan bara 4-tablingsugen :P

 

Börjar med 3K$ och går upp i nivå när jag känner mig mogen för det.

 

Kommer varje månadsslut casha ut lite pengar, hur mycket får jag se då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan intresant sak är att om jag delar upp dem 1200 SnGna i 3 delar så har jag på dem första 400 sngna 2.5% ROI, nästa 400 så har jag 5.9% ROI och på dem sista 400 har jag 23.1% ROI, så det kan verkligen svänga mycket..

 

Dessutom blir man förmodligen bättre efter 800 SnG än från den första ;)

Exakt.

Personligen tror hag att den variansen är MYCKET större än den naturliga slumpvariansen.

 

Jag spelar själv bara 200 SnG/månad. Så det tar 5 månader att spela 1000 SnG. Under den tiden hoppas jag att jag utvecklas en hel del. Speciellt då jag hittils bara spelat SnG i ca 9 månader totalt i hela mitt liv.

 

Det som ytterligare påverkar en hel del är att ens spelstil/startegi inte är speciellt statisk för en så oerfaren spelare som jag tex. När det har gått bra ett tag får jag hybris och spelar enormt löst för att sen då det brakar av neråt strama åt spelet och spela mycket tightare.

Jag kan korrelera ALLA mina svackor hittils med ett alltför löst spel, så det är lätt att se hur jag borde kunna öka ROI avsevärt med enkla medel :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löst spel och löst spel.

 

Bara invänta blindsen.

 

Beta 200-500 på första nivåerna med AA o KK sen all in..

 

Sen e det bara att invänta blindsen o ur pos pusha skiten ur dem.

 

Körde så igår då det började gå bra, så det fortsätter vi med:)

 

Kommer aldrig mer att 3xBB höja då blindsen är 75/150 för mupparna synar fortfarande med skit då. När blindsen blir 100/200 på stars så märker man att dem foldar mer ofta..

 

Dock kan ett problem vid 100/200 och 3-4xbb bet vara att dem försöker stjäla direkt med sina bajs händer. Och slår du om all in då så e de så comittade att de måste syna.. Vilket är perfekt om du har en stabil hand.. Har du däremot själv försökt stjäla.. Så borde du nog ha gått all in ist för störst chans att få dem att folda..

 

Mina erfarenheter so far at PS $6 iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...