Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Gav CG en chans ett tag, grejen är inte att jag inte plussade utan att jag hade ingen glädje när jag spela, så otroligt ensidigt.

Så nu blir det att spela det jag är bäst på, SnGs!

Kommer att lira på partypoker och kommer att starta med 40 inköp för 33$ SnGs.

Kommer att 8-tabla och satsar på MINST 30 SnGs/dag, vill inte ha högre mål än så, tror bara jag blir omotiverad av att lira då.

Kommer denna gången att lägga ner mer tid på teorin också då jag har mycket att lära där. Cyntax postade en ruskigt fin länksamling som jag ska börja plöja igenom sen så har jag HoH böckerna och sen så finns det ju mängder att läsa på 2+2.

BR krav:

33$: 40 inköp

55$: 50 inköp

109$: 100 inköp

BR: 1320$

• Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Först att säga Lycka till, då ;)

är det den 9:e dagboken för dig eller ? :lol:

börja inte vela (?) nu utan håll dig till sngs nu då! :roll:

Tack :D Och jag ska försöka denna gången :oops:

Postad

Lycka till! ;) Jag kommer joina dig på Party snart. Själv inleder jag nog med $22 eftersom det var ett tag sen jag spelade där, skiljer ju en hel del mot FT.

40-50 inköp räcker bra btw, det skiljer otroligt lite i nivå jämfört med $22. Sen på $55 vill i alla fall jag ha 100 inköp, men det beror mest på att jag har nån slags mental spärr där :)

Igen, lycka till!

Postad

Kan inte ni SNG-proffs ge mig lite tips på litteratur man kan läsa om SNGs och olika program som är bra hjälpmedel om man ska grinda SNGs. Allt som är bra om man vill upp i nivå.

Funderar på att börja köra hårt på SNGs snart och känner att jag slår de lägre nivåerna men från $22 och uppåt blir det svårt så jag vill lär mig mer innan jag kliver upp sen. Även ifall jag givetvis kommer börja på de lägre nivåerna den dagen jag drar igång med SNGs.¨

Ursäktar om det blir lite väl offtopic men tror jag kan få bäst respons här. Ni kan gärna svara i PM så inte DaPines dagbok blir så nerkladdad.

OT: Lycka till med den nya dagboken DaPine ;)

Postad
Lycka till! ;) Jag kommer joina dig på Party snart. Själv inleder jag nog med $22 eftersom det var ett tag sen jag spelade där, skiljer ju en hel del mot FT.

40-50 inköp räcker bra btw, det skiljer otroligt lite i nivå jämfört med $22. Sen på $55 vill i alla fall jag ha 100 inköp, men det beror mest på att jag har nån slags mental spärr där :)

Igen, lycka till!

Kommer bli trångt kring borden på $22/33-nivåerna framöver alltså. Påbörjar min egen comeback om en vecka så låt bli att sitta vid mina bord! :)

Får väl också önska lycka till med dagboken.

Postad
skall du inte höja inköpskraven lite ? eller är det skottardags ?

tänkte mer på minst.

70 33$

100 55$

150 109$

lyckat till anyhow :D

Egentligen vill jag också ha dem BR kraven MEN, jag vill klättra i nivå relativt snabbt och denna rullen är inte dem enda cashen jag har så gular jag sätter jag in nya bara. Sen kommer jag självklart också flytta ner en nivå om jag torskar massa. Får se om jag känner att motståndet på 55$ är hårdare än vad jag trodde kanske jag då går ner i 33$ igen och höjer kraven på 55$...

Tack :D

Igen, lycka till!

Tack :D Samma här, har nån mentalspärr för 55$ :P

Kan inte ni SNG-proffs ge mig lite tips på litteratur man kan läsa om SNGs och olika program som är bra hjälpmedel om man ska grinda SNGs. Allt som är bra om man vill upp i nivå.

Funderar på att börja köra hårt på SNGs snart och känner att jag slår de lägre nivåerna men från $22 och uppåt blir det svårt så jag vill lär mig mer innan jag kliver upp sen. Även ifall jag givetvis kommer börja på de lägre nivåerna den dagen jag drar igång med SNGs.¨

Ursäktar om det blir lite väl offtopic men tror jag kan få bäst respons här. Ni kan gärna svara i PM så inte DaPines dagbok blir så nerkladdad.

Tack :D Kolla in Cyntax sng-länksamling, den är riktigt grym!:D Om du lirar på party så kan SnGopener och MTH (Multitablehelper) vara bra hjälpprrogram, sen är ju givetvis tourneymanager ett måste, sjukt bra bokföringsprogram!:D

Slår du 11$ slår du 22$ SnGs..

Bara roligt med OT snack :D Så pladdra på bara... :)

Kommer bli trångt kring borden på $22/33-nivåerna framöver alltså. Påbörjar min egen comeback om en vecka så låt bli att sitta vid mina bord! :)

Får väl också önska lycka till med dagboken.

Förhoppningsvis har jag klättrat till 55$ om en vecka ;) Nedå, men är ju grymt stor spelarbas så man lär nog inte stöta på varandra alltför ofta hoppas jag :D

Tack :)

Postad

Tack :D Kolla in Cyntax sng-länksamling, den är riktigt grym!:D Om du lirar på party så kan SnGopener och MTH (Multitablehelper) vara bra hjälpprrogram, sen är ju givetvis tourneymanager ett måste, sjukt bra bokföringsprogram!:D

Okej, tack så mycket. Föredrar du Turbo eller vanliga SNGs och hur många bord kör du samtidigt? Anser du att man behöver hålla koll på reads och sånt på spelarna? I så fall är ju fyra bord max att föredra...

Fast på lägre nivåer behöver man väl mest hålla koll på om spelaren är fisk eller inte. Men då kan det vara bra om man ser när fisken trycker med sin 55 preflop tidigt i turneringen också. ;)

Postad

Den här dagboken kommer jag nog följa lite sporadiskt, ska själv börja lira SNG's inom en förhoppningsvis inte allt för lång tid.

Du 8-tablar alltså, det måste vara lite stressigt när några av turneringarna är shorthanded?

Tourney Manager verkar ju vara lite intressant, synd att man inte kan importera data från Pokeroffice 2 till det. Du har inte läst hört något om en sådan funktion är på ingång?

Och slutligen måste jag ju säga: GL, HF

Postad

Okej, tack så mycket. Föredrar du Turbo eller vanliga SNGs och hur många bord kör du samtidigt? Anser du att man behöver hålla koll på reads och sånt på spelarna? I så fall är ju fyra bord max att föredra...

Fast på lägre nivåer behöver man väl mest hålla koll på om spelaren är fisk eller inte. Men då kan det vara bra om man ser när fisken trycker med sin 55 preflop tidigt i turneringen också. ;)

Jag kan ju svara på det lite kort oxå om jag får :P

Själv kör jag mellan 6-8 bord och visst missar man mkt info som man skulle ha upptäckt om man kör 2 bord men det är mest en vanesak. Personligen brukar jag skriva sjukt mkt notes under tiden jag spelar. Exempelvis "limpar 87o UTG level1" osv.

Det är mkt viktigare att förstå grundläggande shortstack-strategi, ICM, bubbeleffekter m.m. än att göra fancy-plays baserat på reads.

Postad

Själv kör jag mellan 6-8 bord och visst missar man mkt info som man skulle ha upptäckt om man kör 2 bord men det är mest en vanesak. Personligen brukar jag skriva sjukt mkt notes under tiden jag spelar. Exempelvis "limpar 87o UTG level1" osv.

Det är mkt viktigare att förstå grundläggande shortstack-strategi, ICM, bubbeleffekter m.m. än att göra fancy-plays baserat på reads.

Givetvis får även du komma med åsikter :D. Okej, kan du förklara uttrycken bubbelefekter och ICM? :roll:

Postad

Jag kommer enbart att spela turbos. Och jag kommer att 8-tabla continously.

Jag lägger inte ner speciellt mycket kraft på att hitta reads.

Den här dagboken kommer jag nog följa lite sporadiskt, ska själv börja lira SNG's inom en förhoppningsvis inte allt för lång tid.

Du 8-tablar alltså, det måste vara lite stressigt när några av turneringarna är shorthanded?

Tourney Manager verkar ju vara lite intressant, synd att man inte kan importera data från Pokeroffice 2 till det. Du har inte läst hört något om en sådan funktion är på ingång?

Och slutligen måste jag ju säga: GL, HF

Blir lite småstressigt men man vänjer sig :D Nepp, har inte hört om nån sådan funktion :( Finns ju en tråd på 2+2 om tourneymanager där skaparen av programet är aktiv så bara bränna av en fråga där.

TY :D

Vad nickar du på Party?

HUMan1234

Klart du får ;):P Håller med dig, bra sagt! :D

Postad

Hmm.. Kanske ska lägga ner tankarna på att gå in o testa party då:)

Älskar dessutom pokerstars men det känns som om motståndet är bättre på pokerstars..

Shit va många vi är som lirat Bonus FL innan som tröttnat och nu lirar Sngs!

Postad

Första sessionen avklarad, gick helt värdelöst. Back ca 8.5 inköp. Dåliga kort, många utdragningar och riktigt dålig tajming.

HH#1:

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Atlashrug (2820)

Seat 3: nathan92 (3240)

Seat 5: BLABBABLABBA (3070)

Seat 8: red1933 (2210)

Seat 9: HUMan1234 (2230)

Seat 10: Wato_87 (6430)

red1933 posts small blind (200)

HUMan1234 posts big blind (400)

Dealt to HUMan1234 [ As, 7s ]

Wato_87 folds.

Atlashrug folds.

nathan92 folds.

BLABBABLABBA folds.

red1933 raises (2010) to 2210

red1933 is all-In.

HUMan1234 folds.

Rätt eller fel? Jag tror att han trycker med i princip 100% av händerna.

HH#2:

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: CKO1982 (2044)

Seat 3: MY1STDOLLAR (4462)

Seat 7: HUMan1234 (3157)

Seat 9: Nopawn (6330)

Seat 10: fitnice3 (4007)

MY1STDOLLAR posts small blind (200)

HUMan1234 posts big blind (400)

Dealt to HUMan1234 [ Jh, Ad ]

Nopawn folds.

fitnice3 folds.

CKO1982 raises (2044) to 2044

CKO1982 is all-In.

MY1STDOLLAR folds.

HUMan1234 folds.

Här ångra jag mig efteråt, känns som jag kan dominera många händer, borde hittat synen va?

Postad

Skulle syna med båda händerna. FI trycker först in i sena positioner (SB och knappen) vilket brukar betyda steal. Du har helt okej händer att syna med.

Postad
Skulle syna med båda händerna. FI trycker först in i sena positioner (SB och knappen) vilket brukar betyda steal. Du har helt okej händer att syna med.

jo håller med egentligen, ångra mig efteråt :?

Vilka händer tycker ni krävs för att försvara i likande lägen?

Postad

Vet inte om man borde lira på party egentligen, borde kanske försöka lära mig gilla stars klient. För känns nästan som partys struktur är för brant... :? Och egentligen så väger bananerna på party inte så hårt eftersom rejken på stars är lägre och shoppen äger hårt..

Ska fundera lite på det, lirar paty veckan ut allafall..

Postad

Ska man syna en höjning för hela stacken på level 1 så känns det som att hans 55 är slagna. :lol: Lycka till btw DaPine!

Postad

Själv så börjadejag att vinna på riktigt först då jag gick upp på 55$ på Party!

Då jag spelade 5, 11 och 22$ så tog jag inte spelet på allvar och det blev ganska ofokuserat. Iom att jag gick upp på 55$ så kändes det mycket skarpare och mitt spel blev stabilare.

Jag nöjer mig med 20 inköp i BR då jag aldrig hittils backat mer än 10 inköp och aldrig förlorat mer än 5-6 SnG i rad.

Men så spelar jag heller inte såna mängder som ni Sng grinders gör. Jag spelar 2-3 bord samtidigt och endast totalt 6-8 bord/dag.

Visst kommer jag att se större motgångar i framtiden men då stoppar jag hellre in mer cash när jag ser dem än att ha det som krav initialt.

Postad
Själv så börjadejag att vinna på riktigt först då jag gick upp på 55$ på Party!

Då jag spelade 5, 11 och 22$ så tog jag inte spelet på allvar och det blev ganska ofokuserat. Iom att jag gick upp på 55$ så kändes det mycket skarpare och mitt spel blev stabilare.

Jag nöjer mig med 20 inköp i BR då jag aldrig hittils backat mer än 10 inköp och aldrig förlorat mer än 5-6 SnG i rad.

Men så spelar jag heller inte såna mängder som ni Sng grinders gör. Jag spelar 2-3 bord samtidigt och endast totalt 6-8 bord/dag.

Visst kommer jag att se större motgångar i framtiden men då stoppar jag hellre in mer cash när jag ser dem än att ha det som krav initialt.

Dagens skämt?

• Skapa nytt...