Gå till innehåll

NLT - SH, Återhöjer med AQs, träffar TP, foldar floppen.

Recommended Posts

Postad

Killen är 28/16 efter typ 65 händer, alltså inte mycket mer att säga att han är halv-LAGig typ.

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

UTG ($211.70)

MP ($361.03)

CO ($757.03)

Button ($191.05)

Hero ($268.95)

BB ($200)

Preflop: Hero is SB with Aheart.gif, Qheart.gif. Hero posts a blind of $1.

1 fold, MP raises to $7, 2 folds, Hero (poster) raises to $21, 1 fold, MP calls $15.

Flop: ($46) 6diamond.gif, Aspade.gif, 9spade.gif(2 players)

Hero bets $35, MP raises to $82, Hero WTF?!

Vad kan han spela så här som jag slår? Jag kommer inte på en vettig hand att sätta han på som jag slår. Iaf inte utan en read som säger att han är mongo, och nådan sådan har jag tyvärr inte.

Postad

Har du ingen direkt Read på honom så skulle jag folda.

Han höjer till 7 och synar din höjning därefter. Du slaskar på ett fint bett på Floppen och han raisar.

Precis som du säger så finsn det ingen vettig hand som du slår och det är bättre att vänta till ett "säkrare" tillfälle och kanske få en read på honom.

MVH

//KF

Postad

Man vill ju gärna ha lite mer read i ett sånt här läge, helt klart. Jag tänkte spontant "push", sen "äh, fold" och nu "push". :)

Bettet han gör där tycker jag tyder på en av tre möjligheter:

1, En svagare A, som han vill kolla hur det står.

2, Ett försök att köpa, för att han vet att din RR-range i SB antagligen är typ TT/JJ+, och AK (eventuellt AQ), givet hans relativt laggiga spel kanske t.o.m större än så, och han vet att det då finns en hel del händer som blir jobbigt att spela vidare oop med då.

3, Monster, i form av 66/99.

Med färgdragen/kombodragen brukar de väl ofta betta lite till, så det tror jag inte han sitter på.

Samtidigt har ju du definerat din hand ganska bra om du pushar, men eftersom man inte orkar spela den sakta, så ser jag bara push eller fold som alternativ.

Vet vi nåt om hur han ser på dig? Hur har du spelat tidigare?

Jag röstar ändå på en push. Känns sexigare än att folda om inte annat.

Postad

AK hade varit autopush, men AQ hade jag lagt utan read. Du kan vänta på ett bättre läge att trycka in degen.

Mot ett färgdrag som KJs har du 60% chans att vinna. Mot AK har du 12%. Inte för att det är de enda händerna han kan ha, en tomte skulle kunna testa om hans KK verkligen har blivit utdragen, men det känns som lite för mycket att hoppa på mot någon utan read på.

Postad

Nyckeln till det här problemet ligger mycket i hur hans förhållande mellan hur han spelar set/Ak jmf med AT,AJ,AQ(om vi nur tar som ex att han inte foldar dessa pre) ser ut efter att du har bettat floppen. Sedan behöver man en uppfattning av hur ofta går vidare på floppen. I det här fallet leder du ju ca 88% av gångerna när du ser floppen och om han spelar vidare på ca 25% av flopparna så har du ju ungefär pottodds att dega in. Även om du skulle spela med öppna kort(dvs motståndaren spelar perfekt poker)