andpet Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Fienden har nyss satt sig vid bordet. Har spelat några händer vilka han har vunnit. Verkar både aggresiv och kompetent. Första handen känns som om jag är slagen. AA/KK/AK/JJ ser jag som troliga händer, händer som alla slår mina damer. Den andra handen sker 2 min efteråt och är mindre självklar. Vad kan fienden tänkas minbeta för att höja vid omslag? Hur resonerar ni här? Anchorman sitter vid 0 med 859,83$. ocklind sitter vid 1 med 472,76$. riverjack sitter vid 2 med 401,52$. tombebi sitter vid 3 med 98$. DronpaUK sitter vid 4 med 525,48$. smilehuang sitter vid 5 med 369,72$. Dealern sitter vid 5. Anchorman lägger en blind på 2$. ocklind lägger en blind på 4$. (Anchorman ges Qs Qh.) Före floppen: riverjack foldar. tombebi synar med 4$. DronpaUK foldar. smilehuang höjer med 14$. Anchorman höjer med 44$. ocklind foldar. tombebi foldar. smilehuang synar med 44$. Floppen kommer upp 5h 9s Ks. Anchorman satsar 112$. smilehuang synar med 112$. Turnkortet kommer upp 7k. Anchorman checkar smilehuang checkar Riverkortet kommer upp Jh. Anchorman checkar smilehuang går all-in med 195,72$. Anchorman foldar, visar Qs Qh. 195,72$ skjuts över till smilehuang. smilehuang döljer korten smilehuang vinner potten på (353$). Anchorman sitter vid 0 med 687,83$. ocklind sitter vid 1 med 472,76$. riverjack sitter vid 2 med 383,52$. tombebi sitter vid 3 med 112,16$. DronpaUK sitter vid 4 med 519,48$. smilehuang sitter vid 5 med 546,72$. Dealern sitter vid 5. Anchorman lägger en blind på 2$. ocklind lägger en blind på 4$. (Anchorman ges Kh 9h.) Före floppen: riverjack höjer med 4$. tombebi foldar. DronpaUK foldar. smilehuang synar med 8$. Anchorman synar med 6$. ocklind foldar. Floppen kommer upp 9s 2r Jr. Anchorman checkar riverjack checkar smilehuang checkar Turnkortet kommer upp Ks. Anchorman checkar riverjack checkar smilehuang satsar 4$. Anchorman höjer med 30$. riverjack foldar. smilehuang höjer med 96$. Anchorman foldar, visar Kh 9h. 96$ skjuts över till smilehuang. smilehuang döljer korten smilehuang vinner potten på (93$). Citera
pwned Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Hand 1:inte så mycket att prata om,enkel fold om du inte har jätte bra read på spelaren.. Hand 2:skulle ja nog tryckt in keramiken som glimne säger.va ska han ha? kj?set?du slår många händer,ak,aq ,kq,aj m,m Citera
telfs Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Hand 1: rätt spelad, ev. kan du check syna flop och ta ett nytt beslut på turn. Hand 2: Skulle en agressiv spelare verkligen spela sådär med typ tptk? Tror att du är slagen mer än hälften av gångerna där....Sämre tvåpar är iofs tänkbart men också 22 och 99 för set samt Q10 för stege (troligast). Ett väldigt bra drag är iofs tänkbart. Rätt med lägg tycker jag.Fast jag är ju lite weak tight iofs Ska du spela handen tycker jag inte att du skall trycka då du aldrig får syn av sämre hand. Bättre att syna och checka river och låta honom skjuta igen. Citera
hnat Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Vad gäller färdiga händer kan han ju egentligen bara ha QT. Möjligtvis kan han ha KJ, men om din read stämmer så betar han ju KJ på den floppen allt som oftast. Iom att du checkade floppen så ser det ju ut som att du gör ett move på hans minibet, och jag tror att han relativt ofta är på en, vad han tror sig vara, re-bluff. Citera
brut Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Det känns lite vekta att folda 2-paret i den sista handen. Av 2 olika skäl. Dels när du spelar handen så är det väl för att vinna en ganska stor pott när du träffar 2 par+? Att då folda här känns inte rätt, speciellt inte mot den här fi. Sedan så finns det massor av möjliga semibluffhänder han kan ha, tror absolut att han mycket mycket oftare har en sådan hand. Ex så bettar han nog set på den dragvänliga floppen liksom KJ och ibland QT. Så du får välja mellan att checksyna ner handen; tror att du i så fall ska syna på de flesta kort som kommer upp vissa extremt läskiga kort Qs,Ts försämrar din hands relativa värde mycket och det får man ta hänsyn till förståss. Därimot tror jag att typ d kort eller att bordet paras är gynnsamma för dig trotts att en del händer går om pga att chansen att de hjälpte honom relativt chansen att han bluffar på dem är gynsam för dig. Kommer en ren blank upp så kan det ev vara läge att värdebetta lite fjuttigt. Dels kan han syna med ex KQ dels så kanske han bluffar. Spelar du så här blir du stackad(eller nästan) ca 20-30 % av gångerna så det krävs att motståndaren bluffar ofta. Att dega in på turnen känns som ett litet EV+ trotts stora stackar och att du bara får syn av iprincip set/stege eftersom chansen att han har det bed jag som liten. Förmodligen är det bästa att höja ganska lite. Dels så kommer potten att växa i de fall han synar med en draghand. Och dels så finns det fortfarande utrymme för en bluff på river från fi. Citera
telfs Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Väldigt tveksam till att göra en liten höjning....Vad skall man göra ifall fi ställer? Vill vi verkligen bygga pot med den här handen? Ett bra drag synar ju garanterat och vi får ett svårt beslut om ett scarecard faller på rivern. Som jag ser det minskar det också chansen att fi bluffar rivern. Visar ju hyfsad styrka med bet-raise-reraise-reraise på turn... Kan hålla med om att det kanske är vekt att folda, men jag hade gjort det eftersom det inte är en hand som jag vill spela med hela min stack om + att vi investerat relativt lite hitills... Citera
andpet Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 Väldigt tveksam till att göra en liten höjning....Vad skall man göra ifall fi ställer? Vill vi verkligen bygga pot med den här handen? Ett bra drag synar ju garanterat och vi får ett svårt beslut om ett scarecard faller på rivern. Som jag ser det minskar det också chansen att fi bluffar rivern. Visar ju hyfsad styrka med bet-raise-reraise-reraise på turn... Kan hålla med om att det kanske är vekt att folda, men jag hade gjort det eftersom det inte är en hand som jag vill spela med hela min stack om + att vi investerat relativt lite hitills... Jag håller med och spelade utifrån det du skriver. Min känsla av FI var att jag, om jag hade synat turn, hade fått ett ordentligt svårt riverbeslut - om inte bordet hade parat sig - då jag tror FI är kapabel till att betta pott/gå all in med alltfrån stegen till endast ett par. Vidare tycker jag det är jobbigt att FI får ett psykiskt övertag, genom att han vinner två marginella händer irad. Detta gör att FI (förutsatt att han är kompetent och inte har hittat nöten båda gångerna) kommer göra det mycket svårt för mig därför han vet att jag ger credit till bra händer. Tar ni hänsyn till sådana faktorer? Citera
Recommended Posts