vincentblack Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Går in på ett $5-10 6-handed bord med $300 på betsson. Spelar bra och lirar upp till $510 hyffsat snabbt då jag får K 10 och raisar till $35, får syn av en kille som spelat ganska löst. Floppen visar Q 9 10 jag checkar och FI betar $50, funderar en stund och gör en tveksam syn. turn visar J:spade: Yes där kom stegen med straitflushdrag. Fi betar $50 till jag steker en stund och synar sedan. rivern kommer 9 och jah träffar min straiflush. FI checkar jag funderar en stund och går sedan all in med tanken att har han stege, färg, kåk el fyrtal så synar han. Han funderar bra länge och synar sedan med Q3 och jag vinner potten på ca $1100. Handen efter får jag Q J gör min standars raise till $35 får syn av samma kille som precis reloadat till $1000 fräscha. Floppen visar K:heart: 10 X med öppet stegdrag, royaldrag, färgdrag och straitflushdrag. Han bettarut $50 som vanligt och jag synar. turn visar J:club: FI checkar och jag trycker in stålet med tanke på mina drag jag har och att han vet om att jag bara gör det med bra kort och att han checkade plus att jag ville vinna potten redan där. Han gör en blixtsyn med Q9 för stege och rivern är blank och jag förlorade allt jag tidigare vunnit. potten landade på lite över $2000 Kan tillägga att jag normalt sett spelar 1-2, 2-4 men kände för att skotta lite så det är ganska stora pengar för mig. Frågan är alltså om jag gjorde rätt som tryckte in stålet med så många outs som jag ändå hade? Citera
Gekko Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 "Trycker in stålet" = All-in antar jag (?) Nej du gjorde inte rätt, du spelade handen helt värdelöst IMO på både flopp och turn. För de första varför väljer du att stoppa in ca 900 på turnen i en pot på 170-180? För de andra så reraisa flopp till 175, fattar inte varför du enbart synar där. De va likadant i hand nr1, nu va fi extremt-superkass, men normalt sätt så ska du inte få betalt där när du spelat handen som du har gjort. Citera
psykologen Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Knappast fel att bara syna floppen. Det där är en sån hand som man oftast reiraisar men kan syna då och då. Turn spelet är bedrövligt. Betta typ pott eller checka bara. Du gör det sämsta tänkbara. Visst, fi kommer att lägga om han har bluffat floppen men det gör han trots att att han vet att du bluffar. Citera
psatiw Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Du spelar som en fisk, och att du först inte kan få honom att släppa Q3 på den brädan, och sen tror att du har FE för din turnpush i den andra handen är bara dåligt rakt ut. Tycker du spelade båda händerna dåligt. Citera
Hjort Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Knappast fel att bara syna floppen. Det där är en sån hand som man oftast reiraisar men kan syna då och då. Varför i hela friden skulle man syna med den då och då? Vad jag kan se är det enbart ett sätt att tappa värde. Citera
psykologen Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Knappast fel att bara syna floppen. Det där är en sån hand som man oftast reiraisar men kan syna då och då. Varför i hela friden skulle man syna med den då och då? Vad jag kan se är det enbart ett sätt att tappa värde. För att det är kul att variera spelet. Aldrig fel readmässigt heller även om detta är en ovanlig hand. Om man tror att fi kommer lägga sig. Det finns för mycket implicita odds i dragen. Speciellt stegdraget. Citera
Dionysos Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 psykologen skrev: Knappast fel att bara syna floppen. Det där är en sån hand som man oftast reiraisar men kan syna då och då. Varför i hela friden skulle man syna med den då och då? Vad jag kan se är det enbart ett sätt att tappa värde. Håller helt med Hjort. När han dessutom har position finns det väl ingen anledning i världen att försöka bygga pot och kunna få möjlighet till gratiskort på turn? Citera
rambler Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 I hand 1 så har fi position på dig tills turn där du får pos. på han-hur gick det till. dåligt spelat rakt igenom, turn bettet i hand 2 är rent groteskt hur fi kunde hitta riversynen i hand 1 är en gåta. Citera
psykologen Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Håller helt med Hjort. När han dessutom har position finns det väl ingen anledning i världen att försöka bygga pot och kunna få möjlighet till gratiskort på turn? Det finns många anledningar. Det beror på read av fi och hur man intenderar att spela på turn och river. Men det kommer jag inte att gå in i detalj om. Citera
Surfludde Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 hur mycket read har han och hur mycket read har de andra på honom? ingen och ingen i det här fallet. Ser ingen som helst anledning att bara syna floppen här i detta fallet Det som jag tror hände var att vår hero ville vakta sin stack som han precis vunnit och blev lite försiktig/ville ha in sitt drag och när han sen fick turn checkat till sig var han så sugen på att vinna potten direkt att han trodde en all in skulle skrämma bort motståndaren. Dåligt spel som ledde till en stor förlorad pott. hade kunnat bli en förlorad pott även med bra spel, men troligtvis inte lika stor. Citera
Hjort Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Det finns många anledningar. Det beror på read av fi och hur man intenderar att spela på turn och river. Men det kommer jag inte att gå in i detalj om. Det beror då inte på att det inte finns någon motivation till att inte höja en hand som är stor favorit just nu och inte tjänar något på att maskeras? Kom igen, "variera spelet" är ju bara trams här. Det gör dig inte mer svårläst, det gör det inte lättare för dig att få betalt, det gör det inte lättare att vinna potten. Det gör egentligen ingenting alls. Citera
pwned Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 totalt fel spelat i båda händer, måste reraise flop med sånna moster drag för att få lite värde.Turn helt katastrofalt spelat i hand 2,check\call är det som gäller där. är inte bra och spela med "scared money" heller. Citera
vincentblack Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Ja, lite smartare blev man väl då. Jag får väl hålla mig till 1-2 och 2-4 istället tills jag "lär" mig spela ordentligt. Jag ville helt enkelt köpa potten tidigt men gjorde en felread och ett dumt och dyrt misstag. Kan tillägga att det var 10 gången på en månad jag spelat upp mig till minst $1000 (brukar sätta in $135 och spela upp) vinner nästan alltid och sedan får jag för mig att jag är proffs och ska in på $5-10 bord, men blåser oftast allting istället. Jag är en gambler så är det. Vann förövrigt en $10 197 personers multitournament och cashade in $546 nyligen, så allt för kass är jag väl inte Ska jobba på cashgamebiten bara och inte bli för girig. Citera
psykologen Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Kom igen, "variera spelet" är ju bara trams här. Det gör dig inte mer svårläst, det gör det inte lättare för dig att få betalt, det gör det inte lättare att vinna potten. Det gör egentligen ingenting alls. he he Bra att du vet det då. Jag skrev en förklaring varför men tog bort den då jag tror det är meningslöst att förklara. Dessutom är det ganska ointressant att prata undantagsfall då vi trots allt har ungefär samma uppfattning. Citera
Recommended Posts