Gå till innehåll

NLT - Klurigt läge på flopp som kan vara självklart.

Recommended Posts

Postad

Hallå! Har nyss avslutat en lång session NLT25 och funderade på en hand. Hittar tyvärr inte handhistorien (kommer inte ihåg vad bordet hette) men det ska nog gå ändå.

NLT 25 6-max

Jag 25

FI 14

Jag har QQ

PREFLOP

Satsar 0,75 med QQ UTG.

FI höjer till 2 på knappen

Jag höjer till 6.

FI synar

FLOP

A78 rainbow

Hur spela nu? Känns som att FI har för lite kvar för att jag ska kunna folda om jag checkar och han betar. Eller? Potten är på 12 och FI har 8 kvar. Bettar jag här måste jag ju syna omslag. Är det bättre att inducera en bluff? Eller är check fold ett alternativ?

FI är ganska lös prf. Har höjt en del. Har inte gjort nå konstigt postflop. Men han har inte varit alltför länge vid bordet.

Postad

FI är ganska lös prf. Har höjt en del. Har inte gjort nå konstigt postflop. Men han har inte varit alltför länge vid bordet.

Utan att veta detaljer om just den här specifika spelaren, så är det ofta rätt stor skillnad på att spela som han gör pf, och sen att RERAISA en UTG-raise (om nu inte DU är helvild, men det skrev du ingenting om). Därför gillar jag inte riktigt att trebetta QQ pre oop.

Givet spelet så checkar jag flop, och synar hans push, och drar ut eller reloadar.