Gå till innehåll

ARTIKEL: Pokervinster lockar mer än framtida jobb


Stahl

Recommended Posts

  • Svars 284
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men herregud det går bara att framföra sina åsikter. Man får faktiskt bestämma själv hur man lever sitt liv. Förhoppningsvis fattar iallafall nån att det inte är ok att ta bidrag när man inte behöver.

 

Vad får du/ni ut av det om nu ingen lyssnar på era åsikter?

 

Sen kan jag upplysa om att ens åsikt får helt en annan bejakning beroende på hur den framförs. Om du har en flickvän så tror jag inte att du är arg och skriker till henne om hon har gjort något som du tycker är fel. Jag tror nog att du vet vad bemötning är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 sidor på en kväll, häftigt!

 

Det är lustigt hur jag i tråden om valet håller med Jennez till 95%, medan jag i denna tråd blir närmast provocerad av hans åsikter.

 

Människan finns för sig själv, och inte för något annan eller något annat. :)

Blir du glad av att ta spela poker, spela poker!

Blir du glad av att ta emot bidrag, ta emot bidrag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 sidor på en kväll, häftigt!

 

Håller med! Det var kul så länge det varade. :D

 

Det är lustigt hur jag i tråden om valet håller med Jennez till 95%, medan jag i denna tråd blir närmast provocerad av hans åsikter.

 

Tja, I aim to please! Men jag är medvetet provokativ ibland. Kanske jag inte var lika hardcore moderat som du trodde? ;)

 

Människan finns för sig själv, och inte för något annan eller något annat. :)

Blir du glad av att ta spela poker, spela poker!

Blir du glad av att ta emot bidrag, ta emot bidrag!

 

Även om det innebär att andra ofrivilligt skadas av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen som jag förutspådde. AnnaDea lyckades till slut skjuta hela debatten i sank... Ja, lås tråden och banna gärna AnnaDea. Det var inte kul att få idiotin bekräftad. Jag gav det ett ärligt försök i alla fall.

 

Så fort allt inte går den vägen som ni själva vill att det ska gå så ska andra få fan för det.

 

Ja, det går väl delvis att diskuttera med dig. Men du får iaf noll förtroende av folk. Att du vill att jag ska bli bannad framför ralph som tillför person påhopp i tråden, bevisar ju bara att det är trångsynthet av dig.

 

Jag försökte. Men en del kan inte ha självdistans, och respektera andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

borde också finnas en stor orginisation dit man kan skänka pengar, dessa går oavkortat till folk som har det svårt över hela världen

 

detta system hade varit tusen gånger mer effektivt än det vi har i dag

 

Är du på riktig eller sov du i skolan? Det finns ju hur många organisationer som helst som du kan skänka pengar till där pengarna oavkortat går till folk som har det svårt.

 

Ja, om man räknar bort löner, lokalhyra och transporter så går det "oavkortat" fram

 

Ja men är inte det rätt självklart? Är rätt svårt att skicka hjälp utan transport och en lokal att sammla ihopa allt i. Sen finns det alltid heltidsanställda och de behöver ju också leva eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan gärna starta en debatt på ungtval.se där det lämpar sig bättre än att föra en sån här diskussion just här.

 

Det finns alldeles för många oseriösa, som bygger sina argument på stavning och grammatik. Saker som är helt orelevanta om de nu förstår en från första början. Och det måste de har gjort, eftersom de rättade en.

 

Sen är det roligare att ha mer seriöst folk som inte alls bryr sig om det ovannämnda, och istället konsentrerar sig på frågan i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan gärna starta en debatt på ungtval.se där det lämpar sig bättre än att föra en sån här diskussion just här.

 

Det finns alldeles för många oseriösa, som bygger sina argument på stavning och grammatik. Saker som är helt orelevanta om de nu förstår en från första början. Och det måste de har gjort, eftersom de rättade en.

 

Sen är det roligare att ha mer seriöst folk som inte alls bryr sig om det ovannämnda, och istället konsentrerar sig på frågan i sig.

 

Känns inte som jag kvalar in på ungtval :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan gärna starta en debatt på ungtval.se där det lämpar sig bättre än att föra en sån här diskussion just här.

 

Det finns alldeles för många oseriösa, som bygger sina argument på stavning och grammatik. Saker som är helt orelevanta om de nu förstår en från första början. Och det måste de har gjort, eftersom de rättade en.

 

Sen är det roligare att ha mer seriöst folk som inte alls bryr sig om det ovannämnda, och istället konsentrerar sig på frågan i sig.

 

Känns inte som jag kvalar in på ungtval :D

 

Nu sträcker det sig ju allt mellan 18-7x år där. Men det antar jag att du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, AnnaDea nu får det faktiskt räcka! Jag försökte resonera med dig på ett vänligt sätt! Du fattar inte argumenten! Det handlar inte om att man har olika åsikter och att man inte respekterar den andra sidan! Du har inte förstånd nog att begripa argumenten som framförs i den här tråden och du klarar knappt av att uttrycka dig sjalv! Det beror inte på stavning utan på meningsbyggnad!

 

Du gör b ort dig fullständigt! Du har rätt till din åsikt men det här handlar inte om din åsikt! Jag tror att bägge sidor respekterar varandra. Du gnäller på grammatik som är rätt från början och du anklagar folk för att säga saker de aldrig har sagt! Du tolkar en massa grejer till höger och vänster och nu har jag fått nog! Du klarar inte av den här debatten! Fatta det nu!!!

 

Snälla, bli nu inte helt knäckt och börja gasta om personangrepp för jag menar inte att förlöjliga dig men nu måste man skriva det i pannan på dig för att du ska fatta. Jag bad dig att låta bli tidigare i tråden eftersom jag visste att det skulle bli så här. Den gången var det du som inte tog åt dig av ”kritiken” och nu står vi här med en havererad debatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 sidor på en kväll, häftigt!

 

Håller med! Det var kul så länge det varade. :D

 

Det är lustigt hur jag i tråden om valet håller med Jennez till 95%, medan jag i denna tråd blir närmast provocerad av hans åsikter.

 

Tja, I aim to please! Men jag är medvetet provokativ ibland. Kanske jag inte var lika hardcore moderat som du trodde? ;)

 

Människan finns för sig själv, och inte för något annan eller något annat. :)

Blir du glad av att ta spela poker, spela poker!

Blir du glad av att ta emot bidrag, ta emot bidrag!

 

Även om det innebär att andra ofrivilligt skadas av det?

 

Hardcore moderat, det lät roligt eftersom moderat betyder ungefär "lagom". :)

Hursomhelst, jag har inte sett något bevis på att mitt uttnyttjande av bidrag skulle skada någon annan. Det är inte direkt så att bidragen inte räcker till. Staten kontrollerar ungefär halva ekonomin, och såvida vi inte rör oss drastiskt mot ett mer marknadsliberalt samhälle är jag rätt säker på att denna andel inte kommer minska. Delar inte Försäkringskassan ut tillräckligt kommer staten komma på något nytt sätt att kontrollera människors resurser.

 

Jag tar studiebidrag och bostadsbidrag, eftersom det är EV. Samtidigt känner jag avsky mot systemet som tvingar vanliga människor att ta bidrag, vilket jag finner ganska ovärdigt.

 

Men visst, fortsätt skäll! Lite skäms man ju... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, AnnaDea nu får det faktiskt räcka! Jag försökte resonera med dig på ett vänligt sätt! Du fattar inte argumenten! Det handlar inte om att man har olika åsikter och att man inte respekterar den andra sidan! Du har inte förstånd nog att begripa argumenten som framförs i den här tråden och du klarar knappt av att uttrycka dig sjalv! Det beror inte på stavning utan på meningsbyggnad!

 

Suck...

 

Inte olika åsikter? Zyr tycker det är rätt att ta bidrag (fast han inte behöver det), medans du och jag är emot det. DU respekterar inte Zyr. Bevis tidigare.

 

 

Du gör b ort dig fullständigt! Du har rätt till din åsikt men det här handlar inte om din åsikt! Jag tror att bägge sidor respekterar varandra. Du gnäller på grammatik som är rätt från början och du anklagar folk för att säga saker de aldrig har sagt! Du tolkar en massa grejer till höger och vänster och nu har jag fått nog! Du klarar inte av den här debatten! Fatta det nu!!!

 

Vems åsikter handlar det om då? Du respekterar inte de som tar bidrag. Har du sagt själv...

 

Tycker du borde kolla in vad Ralph247 har skrivit innan du börjar anklaga mig genom att påstå att jag gör falska anklagalser. Och vems grammatik har jag gnällt på. Om du tror det så har du missförstått allt jag har sagt, och mer därtill. Och där ligger felet tror jag.

 

Snälla, bli nu inte helt knäckt och börja gasta om personangrepp för jag menar inte att förlöjliga dig men nu måste man skriva det i pannan på dig för att du ska fatta. Jag bad dig att låta bli tidigare i tråden eftersom jag visste att det skulle bli så här. Den gången var det du som inte tog åt dig av ”kritiken” och nu står vi här med en havererad debatt.

 

Nej, du framför iaf lite argument vad du tycker (även fast den kan vara en aning missförståd) Det enda jag ser nu är att du känner dig frustrerad över att du inte får dig vilja fram.

 

Gör dig en tjänst och sluta underskatta folk. Läs hellre igenom andra inlägg med förståelse och med vilja att förstå därmed. Så kommer du garanterat bli mindre sur, och slippa be andra försvinna från en debatt. Det är inte precis socialt av dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inte olika åsikter? Zyr tycker det är rätt att ta bidrag (fast han inte behöver det), medans du och jag är emot det. DU respekterar inte Zyr. Bevis tidigare.

 

Vems åsikter handlar det om då? Du respekterar inte de som tar bidrag. Har du sagt själv...

 

Citera mig där jag säger att jag inte respekterar de som tar bidrag. Jag sade att jag inte respekterar Zyr, det stämmer och jag står fast vid det. Trots det har han rätt till en åsikt.

 

Lägg ner nu AnnaDea! Snälla, lita på mig bara den här gången! Du gör bort dig, du har inte kapacitet att följa debatten!!! Du är helt enkelt för ko... kan inte skriva det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inte olika åsikter? Zyr tycker det är rätt att ta bidrag (fast han inte behöver det), medans du och jag är emot det. DU respekterar inte Zyr. Bevis tidigare.

 

Vems åsikter handlar det om då? Du respekterar inte de som tar bidrag. Har du sagt själv...

 

Citera mig där jag säger att jag inte respekterar de som tar bidrag. Jag sade att jag inte respekterar Zyr, det stämmer och jag står fast vid det. Trots det har han rätt till en åsikt.

 

Lägg ner nu AnnaDea! Snälla, lita på mig bara den här gången! Du gör bort dig, du har inte kapacitet att följa debatten!!! Du är helt enkelt för ko... kan inte skriva det...

 

Var iofs i den förra bidrags-tråden där du gick berserk på någon stackare.

 

Kul att du dömer mig efter din egna begåvning. Men jag tror nog att jag kan följa denna debatt hur lungt och sansat som helst. Men om jag måste peka ut någon som är missförståd här, så är det du. Läs hela tråden från början fram till mitt inlägg så kommer du märka vad jag skrev i just det inlägget. Om inte.... Tråkigt för dig då bara. Du oms förlorar på det, inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du borde kolla in vad Ralph247 har skrivit innan du börjar anklaga mig genom att påstå att jag gör falska anklagalser. Och vems grammatik har jag gnällt på. Om du tror det så har du missförstått allt jag har sagt, och mer därtill. Och där ligger felet tror jag.

 

Ja, det var tevligt. Vill bara tillägga om jag nu snodde "bidrag" så ska det vara bidraget, inte bidragen

 

 

Alltså jag smäller av snart! Är han på riktigt? Är han verkligen det? Kan ingen komma och rädda mig? är det ett troll? Snälla säg att det är det…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du borde kolla in vad Ralph247 har skrivit innan du börjar anklaga mig genom att påstå att jag gör falska anklagalser. Och vems grammatik har jag gnällt på. Om du tror det så har du missförstått allt jag har sagt, och mer därtill. Och där ligger felet tror jag.

 

Ja, det var tevligt. Vill bara tillägga om jag nu snodde "bidrag" så ska det vara bidraget, inte bidragen

 

 

Alltså jag smäller av snart! Är han på riktigt? Är han verkligen det? Kan ingen komma och rädda mig? är det ett troll? Snälla säg att det är det…

 

Om du nu inte kan inse den lilla skillnaden mellan de två jämnförelserna, så tycker jag att du ska INTE fortsätta denna debatt.

 

Det jag anmärkte mig på att du anklagar mig för att ta flera bidrag, när jag ska bli anklagad för ett, isåfall. Medans de andra som klagar på min grammatik har ingen alls anledning att göra när de väl förstår vad jag menar.

 

Förstår du inte den lilla skillnaden så ifrågasätter jag din uppfattningsförmåga. du verkar vilja vara ute efter att hitta fel, och få fram att du har rätt till varje pris, istället för att försöka ha utbyte av information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag anmärkte mig på att du anklagar mig för att ta flera bidrag, när jag ska bli anklagad för ett, isåfall. Medans de andra som klagar på min grammatik har ingen alls anledning att göra när de väl förstår vad jag menar.

 

det handlar om att de bidrag du mfl lyfter

 

Nej! Jag har aldrig anklagat dig för något sådant! Det jag skrev var du med flera alltså du och flera andra personer tar bidrag, inte att ni tar flera bidrag!

 

Det är preciiiis detta jag hela tiden försöker påpeka. Din svenska är alldeles för dålig. Din engelska också för övrigt. Du har nu bevisat ett antal gånger att du inte har tillräcklig läsförståelse för att hänga med. Om det sen beror på att du kanske är invandrare vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag anmärkte mig på att du anklagar mig för att ta flera bidrag, när jag ska bli anklagad för ett, isåfall. Medans de andra som klagar på min grammatik har ingen alls anledning att göra när de väl förstår vad jag menar.

 

det handlar om att de bidrag du mfl lyfter

 

Nej! Jag har aldrig anklagat dig för något sådant! Det jag skrev var du med flera alltså du och flera andra personer tar bidrag, inte att ni tar flera bidrag!

 

Det är preciiiis detta jag hela tiden försöker påpeka. Din svenska är alldeles för dålig. Din engelska också för övrigt. Du har nu bevisat ett antal gånger att du inte har tillräcklig läsförståelse för att hänga med.

 

Så du uttrycker dig att jag m.fl då bara tar ett bidrag var? Bidrag kan man tolka som plural eller singular. Felet ligger i hur du uttryckte dig där. Du kan ju vända steken som du vill just i detta fall.

 

Men du bevisar hela tiden det första jag skrev i tråden. Sen att du inte tycker jag har bra läsförståelse tar jag med en nypa salt. Dina grundar är alldeles för svaga för att jag ska ta åt mig.

 

Men nej. Det är inte lätt att försöka möta förstående med oförstående. Läs lite psykologi så kommer du komma fram till att förstående inte har så mycket med stavning och grammatik att göra. Dyslektiker kan förstå lika bra som oss, fast de har svårare att uttrycka det.

 

Ps: För att slippa besserwisser snacket, så kan jag nämna att vi kan utesluta de som har läsproblem, och inkludera de som har svårt med stavning. För du är ju på krigsstigen och letar ut allt möjligt i minatexter för överbevisa att du har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...