Rockbullen Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 bobby84 sitter vid 0 med 1259$. JasonMellros sitter vid 1 med 2574$. North sitter vid 2 med 1044$. Hero sitter vid 3 med 1396$. cereje sitter vid 4 med 100$. RaiseMax sitter vid 5 med 1601$. ukkel sitter vid 6 med 985$. niandralades sitter vid 8 med 1040,60$. Stevin sitter vid 9 med 1231$. Dealern sitter vid 3. cereje lägger en blind på 5$. RaiseMax lägger en blind på 10$. (Hero ges 8k 6k .) Före floppen: ukkel synar med 10$. niandralades foldar. Stevin foldar. bobby84 foldar. JasonMellros foldar. North höjer med 35$. Hero synar med 45$. cereje går all-in med 95$. RaiseMax foldar. ukkel foldar. North höjer med 120$. Hero synar med 175$. Floppen kommer upp 5k 6s Ar . North checkar Hero checkar Turnkortet kommer upp A . North satsar 140$. Hero synar med 140$. Riverkortet kommer upp 9 . North checkar Hero satsar 700$ Vad tycker ni? Reads på fi: fiskar. Inte spelat särskilt många händer på bordet. Citera
jello Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Jag tror att han kommer att syna med KK, QQ och JJ. North är en grymt tajt spelare som sällan gör något utanför det ordinära, men han är samtidigt svårbluffad. Har han ingen read på dig, så kommer han nog att syna. Mitt tips: reraisa turn istället. Vik för omslag av honom och om han synar har du i alla fall ett "gratis"kort mot hans förmodade tvåpar. edit: sedan har vi ju iofs låsta pengar i potten i och med cereje, som vi får förmoda har A på handen eller åtminstone ett pp. Hmm. Citera
y0 Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Jag tror att han kommer att syna med KK, QQ och JJ. North är en grymt tajt spelare som sällan gör något utanför det ordinära, men han är samtidigt svårbluffad. Har han ingen read på dig, så kommer han nog att syna. Men borde han inte checka de händerna på turn? Mitt tips: reraisa turn istället. Vik för omslag av honom och om han synar har du i alla fall ett "gratis"kort mot hans förmodade tvåpar.Förstår inte hur du menar, det blir väl inte speciellt gratis om man slår om? Jag tycker det är enkel fold preflop om han är tight, både på första raisen och efter shortstackens ställ. På river satsar du 700 för att vinna 280 i sidopotten och eventuellt huvudpotten men det känns ju rätt optimistiskt? Edit: om din read på fi enast är "fisk" tycker jag riverbluffen är ännu sämre. Citera
jello Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Men borde han inte checka de händerna på turn? Inte om han har något som helst intresse av att veta var han befinner sig i handen. Förstår inte hur du menar, det blir väl inte speciellt gratis om man slår om? Vi vet vad vi behöver för att slå honom. Får vi inte det så foldar vi. Vi har semibluffat och hoppas självklart på att ta hem potten här. Men det kostar lika mycket att reraisa som att calla och sedan bluffa rivern, men vi får flera chanser att vinna potten. Dessutom kommer han garanterat inte att vara rädd för ett flushkort på rivern. Citera
jello Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Sedan ska jag väl säga att jag från början glömde bort att vi har en kille all in, så handens dynamik påverkas ju en del av det. Citera
RoyleAxe Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Spelar själv lägre än 5/10 och undrar därför om preflopspelet är ok på den nivån?? I mina ögon är det bara så ruskigt dåligt att syna 17,5 BB med 68suit, särskilt då en shortie är AI vilket betyder att du för att gå plus i den handen måste få in ytterligare pengar från fi innan du kan bluffa ut honom, förutsatt att du inte träffar (vilket du ej förtjänar . Rätta mig gärna om jag tänker fel! Citera
jello Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Vi lägger ju inte in allt på en gång. Och när vi lägger in det "sista" är potten ganska mysigt stor + att vi med ganska stor säkerhet kan sätta båda fi på stora draghänder (alternativt mellanhöga till höga pockets). I det läget ter sig inte 86s så illa i en redan stor flervägspott om man dessutom vet med sig att man också är kapabel att få ut mer av fi ifall man skulle träffa stort. Räds icke variansen Citera
Nidson Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Spelar själv lägre än 5/10 och undrar därför om preflopspelet är ok på den nivån?? I mina ögon är det bara så ruskigt dåligt att syna 17,5 BB med 68suit, särskilt då en shortie är AI vilket betyder att du för att gå plus i den handen måste få in ytterligare pengar från fi innan du kan bluffa ut honom, förutsatt att du inte träffar (vilket du ej förtjänar . Rätta mig gärna om jag tänker fel! Jag håller med, vi synar i sista läget bort 12% av de effektiva stackarna, det är lite för mycket för min smak. Speciellt med tanke på att en gubbe är all in redan, där är vi ju uppe mot en bättre hand som vi har noll FE och inga implicita odds mot. Citera
jello Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Att en fi är all in gör situationen lite problematisk på flera sätt, ja. Men hade båda fi haft minst 100 bb bakom är det ingen tvekan om att jag hade synat den andra höjningen också. Citera
Gekko Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Att en fi är all in gör situationen lite problematisk på flera sätt, ja. Men hade båda fi haft minst 100 bb bakom är det ingen tvekan om att jag hade synat den andra höjningen också. Du skojar hoppas jag! För de första så har du alldeles fördåliga implecita när du har synat bort en så stor del av din stack. För de andra så minskar ditt hand värde iom att ni nu är 3 som ser floppen, detta i kombination med den första anledningen är katastrof. Och för de tredje så sluter du inte bettingrundan, dvs fi1 kan mycket väl pusha in och då har du lagt in nästan 20BB och inte kommit till floppen. Denna hand är rakt igenom helt värdelöst spelade och de finns ingen mening med att kommentera flopp/turn/river spelet då man aldrig ska försätta sig i denna situation, dvs FOLD PRE-FLOPP FÖR FAN! Citera
jello Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Gekko: Jag skäms lite över att behöva säga det men jag har inte titta speciellt nära på siffrorna och så i just den här handen... Men vad jag generellt försöker säga är att jag alls inte är främmande för att syna en reraise med 86s i en trevägspott... eller för den delen heads up, så länge det är mot rätt motståndare och höjningen inte är alltför jäkla stor. Jag kan leva med att det genererar en liten förlust, för vinsten jag får i tiltade motspelare/galen image/förvirring är mycket större. Och ja, position är givetvis en förutsättning. Men som sagt, det faktumet ensamt att en fi är all in gör att jag hade foldat här, givetvis. Citera
Recommended Posts