Gå till innehåll

NLT - Topset i full ring


downtown

Recommended Posts

Spelar i stort sett aldrig full ring annars men detta var ett undantag.

Vet således inte så mycket om Villain förutom att han verkar tight.

 

Tankar kring att checka vs. leda flop här? Blev lite förvånad när han checkade bakom.

med vald linje, vad gör vi på turn.. om en :diamond: kommer? blank?

 

 

Table "Hispania" Seat 5 is the button.

Seat 1: ($6195.16 in chips)

Seat 2: Villain1 ($3305 in chips)

Seat 3: ($5522 in chips)

Seat 4: ($5240 in chips)

Seat 5: Villain ($6615 in chips)

Seat 6: ($950 in chips)

Seat 7: ($9195 in chips)

Seat 8: ($3810 in chips)

Seat 9: ($5785 in chips)

Seat 10: HERO ($8125 in chips)

 

6: posts small blind $25

7: posts big blind $50

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Q :spade: Q :club: ]

 

8: folds

9: folds

 

HERO: raises to $200

 

1: folds

Villain1: calls $200

3: folds

4: folds

 

(BUTTON) Villain: raises to $750

 

6: folds

7: folds

 

HERO: calls $550

Villain1: folds

 

----- FLOP ----- [Q :diamond: 4 :heart: 5 :diamond: ]

 

HERO: checks

Villain: checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls checken på flopen, men måste säga att jag blir väldigt överraskad över checken bakom dig.

Om du nu tror att killen e tajt så tycker jag absolut att du ska beta ut på flopen, för att han många gånger har just AA KK här o kommer slå om o du vinner en fin pot.

Att han checkar bakom dig säger väl att han har en hand som AK, JJ elr va ute på bluffturne/squeezturne evuntuellt har han en hand som AQ som hoppas få betalt av sämre händer om han checkar flop o betar turn...

Som spelat inte mkt att göra bara att skjuta turn om blank kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som än kommer på turn är det bet och inställ om han skulle slå om. Det minst troliga skulle vara att han sitter med ruterdraget då han checkar på flop, re-raisar han pre, fångar draget och checkar floppen ja då är han värd ett inköp.

 

Glöm inte heller, att ju sämre du spelar handen, destå störra chans att du prickar river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls checken på flopen, men måste säga att jag blir väldigt överraskad över checken bakom dig.

Om du nu tror att killen e tajt så tycker jag absolut att du ska beta ut på flopen, för att han många gånger har just AA KK här o kommer slå om o du vinner en fin pot.

Men kommer han inte syna en c/r all in med de två också? Det är ju typ han andra och tredjenöt. Om han missad/gjort en squeeze får du väl ofta värde från cb:s genom checkraise?

 

Att han checkar bakom dig säger väl att han har en hand som AK, JJ elr va ute på bluffturne/squeezturne evuntuellt har han en hand som AQ som hoppas få betalt av sämre händer om han checkar flop o betar turn...

Som spelat inte mkt att göra bara att skjuta turn om blank kommer.

Kan det inte vara läge att checkraisa blank turn då också? AQ som checkar flopp och betar turn får väl svårt att släppa? Händer som AK betar inte turn om de checkat flopp så ofta?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu inte för att jag spelar denna nivå lr nå sånt.

 

men du beskriver killen som tajt? hur är du gentemot han?

 

tänkte om du har hitta raise pre halvmycket så misstänker väl FI?

 

varför kan inte en tajt lirare slå om med 55 resp 44 där? JJ TT osv.. om han räknar med att du har en stor HD.

 

Dock så förstår jag inte varför FI skulle checka bakom dig om Fi hade 44 lr 55, kanske slowroll lr nått..

de är vad jag tror lr så är ni redan inne på rätt bana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt lite mer på handen o kommit fram till att så som du spelat den måste du vara berädd att spela om hela stacken no matter what...

Beta ut turn ställ mot omslag vilka kort som än kommer, evuntuellt CR för att få det att se mer bluffigt ut...

Anledningar till att jag tycker att du ska spela så här e för att du underrepresenterar din hand så hårt. Din check på flop indikerar att du har som tanke att spela om hela stacken, med tanke på att du e berädd att släppa upp gratis kort trotts hur bräddan ser ut.

Sen kommer du ha så pass stor del av stacken inne vid ett bet på turn, du kommer ha runt 2 till 1 på pengarna. Kommer tex ett :diamond: på turn så får man ju oxå tänka på att Fi kan ställa med många färgdrag för att han kan sätta dig på en steal, kan ju oxå ha slöat AA elr KK...

Har Fi dragit ut dig e det väl inget annat att göra än att bita i det sura äpplet.

Hela situationen luktar bad beat hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde skriva att jag uppfattas som tight vid bordet. Fångat en bluff i blindskrig en gång.

 

Om du nu tror att killen e tajt så tycker jag absolut att du ska beta ut på flopen, för att han många gånger har just AA KK här o kommer slå om o du vinner en fin pot.

 

Håller med dig, men tror du att han skulle folda AA-KK för en C/R på den flopen? En sån spelare finns inte IMO.

Missförstå mig inte, jag gillar att leda här men givet att han slog om pre och den förmodade HD:n jag sätter honom på (AKs/AKo-AA-JJ) antog jag att han skulle göra en standard continuation bet.

Tanken var ju lite att få in ett extra bet om han var squeeze/bluffturné.

 

styris: Han kan inte räkna med att jag har en stor HD då jag knappt visat upp några händer vid showdown, jag tror man ganska lugnt kan utesluta 44, 55.. dessa händer spelas här för set value, att en TAG spelare skulle slå om pre flop med dem är som att göra dem till luft. Man vill ju inte bli bortraisad från dem om han skulle hamnat i ett raisekrig med mig. Däremot ett gyllene tillfälle att syna bakom och dra in ett set mot mitt eventuella överpar.

 

Här är fortsättningen:

Färgen kommer, betar ut och blir raisad..

Ska vi sätta honom på färg nu?? Försöker representera den?

 

----- TURN ----- [Q :diamond: 4 :heart: 5 :diamond: ][6 :diamond: ]

 

HERO: bets $1500

Villain: raises to $4300

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag är väldigt tveksam till att leda turn oavsätt kort i och med att han checkade floppen. Du missade din chans att leda.

 

Tycker händer så som AA/KK är helt uteslutna ur hans HD (det är även 44/55), det vi kan hoppas på om vi leder är att han skulle bluff-raisa oss. Att då leda när de kommer ett ruter torde IMO vara de sämsta vi kan göra eftersom vi inte vet om han bluff-raisar oss eller har checkat bakom med flushdraget.

Det enda sättet som jag ser de att kunna extrahera något värde ur handen hade varit att C/C turn och C/C river (om de inte parar sig då vi givetvis C/R).

 

Som spelat tycker jag de är väldigt svårt att avgöra om han bluffar/ semibluffar/ har en färdig flush. Här krävs de en heldel historik och de är svårt att undvika att inte stacka av om han nu har en flush.

 

edit; De enda korten du ska leda på IMO är A/K här spelar suiten givetvis ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att du tittade in Gekko!

Tycker personligen att jag spelade turn horribelt men jag var inte vid mina sinnes fulla bruk at that time så nåt att skylla på iaf :twisted:

 

leda ut turn åstadkommer här precis ingenting. Tar bort hans chans att bluffa om han nu var på bluffturné/AK(s) (vilket nu får anses ingå i hans troliga omvärderade HD efter flop-checken) och som du skriver har vi ingen aning om var vi är i handen nu när raisen kommer..

Jag är inte stolt över hur jag spelade handen, mest ute efter en diskussion kring checka vs. leda flop mot olika typer av Fi, och beroende på flop textur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...