Gå till innehåll

LÄNK: Åtta pokerfrågor från Ed Miller

morberg

Recommended Posts

Jag fallerade testet å det grövsta. Har dock gått plus hela min online-tid. Men tydligen mindre än vad jag skulle kunna göra. Så igår justerade jag mitt spel enligt det här testet. Gick ned en nivå pga feghet medan jag körde min nya stil.

0,5-1,0 FL på Pacific två timmars spel. Resultat:

-3,5 :evil: Fick kanske 8-10 händer under sessionen där jag kunde tillämpa de nya kunskaperna jag vann några, men uppenbarligen inte tillräckligt.

0,5-1,0 FL Party två timmar (parallellt):

-4 :twisted: Samma slutsats som ovan.

...

De här typen av spel är helt meningslösa på spel upp till minst 5/10. På 0,5/1 så callar och raisar folk oavsett vad man gör. Bästa handen efter rivern vinner, Det är inte poker, det är lottdragning

Märkligt, precis den här sortens spel funkar utmärkt på Partys 3/6 bord. (Och vad jag kan utröna av att titta på min fru spela så funkar det utmärkt på Partys 0.5/1 bord också.)

8/8 på testet, men så är jag en Miller fanboy vad det gäller limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 6 months later...
7/8 för att jag inte höll med om en valueraise preflopp med KJs vs två limpers.

Exakt samma score som Hjort, exakt samma "fel"... men så spelar vi väldigt lika också, den enda läckan Hjort har i sitt spel är hur han spelar QQ i en multivägspott på big blind :lol:

Exakt samma och jag hävdar att det är fel :)

Länk till kommentar

5/8

Lite pinsamt.

hade felet med att höja preflop, tycker det vore dumt att höja innan floppen för att försöka få dem andra att inte syna. förmodligen så har en av limparna ett ess med halvdålig kicker så därmed ifall det blir heads-up så är man i underläge. och ifall det är båda limparna som synar så tror jag inte man har ens övertag över dem totalt (mer än 1/3) ifall en av dem har t ex A6s.

Sen när man har gjort höjningen och floppen missar men en höjer så reraisar man. där gjorde jag fel, det kan jag erkänna, men inte så farligt fel, eftersom det som det ledde till var att man max hade 10 outs och enligt Ed miller så ska man väll räkna överkort bara som 1/2 outs och därmed 7 outs. så en höjning borde då bli till att man försöker köpa sig ett fritt kort. och eftersom det rätta svaret var höjning och jag kunde hålla med om det så blev det automatiskt att jag fick fel på nästa där man skulle höja igen bara för att försöka bluffa ut dem. uppenbarligen så är det så mycket i potten att även ifall man hade lägsta paret så skulle en syning vara värd.

och därmed tycker jag det är bättre att försöka få se rivern gratis när man bara har 7 outs enligt Ed.

Ni får gärna skriva vart min logik brister eftersom Ed är en betydligt bättre spelare än mig och har därmed förmodligen rätt.(iaf mer rätt än mig)

Länk till kommentar

• 3 weeks later...