Gå till innehåll

NLT - Floppat sett med 99, folda?


qambl3r

Recommended Posts

Hej här är kommer en ganska intresant hand.

Vore tacksam för svar om vad som är rätt och fel.

 

Limpar in med 99 och får en raise och syn bakom mig,

wookster är ganska taight så sätter han på ett högt pocket,

Thanku är ganska lös så tänker inte så mycket på han.

 

Synar i.a.f och träffar sett på flopp,

checkar för att Wook ska göra ett CB vilket han gör,

sedan synar Thank så jag höjer och får syn av båda??

har Wook Floppat högre sett eller hade han spelat AA KK där??

 

gör jag fel på turn som raisar? eller ska jag checka och se vad Wook

gör för att sedan ta en funderare om jag är slagen av QQ?? :?

 

komentera gärna.

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Game #2452190993: Hold'em NL ($10/$20) - 2006/09/13 - 22:20:26 (ET)

Table "Sarangi" Seat 5 is the button.

Seat 1: humpfrey ($3074 in chips)

Seat 2: HERO ($2487 in chips)

Seat 3: MarkP ($4808.02 in chips)

Seat 4: asikseres ($2951 in chips)

Seat 5: wookster ($3178 in chips)

Seat 6: Thanku ($2059.80 in chips)

Thanku: posts small blind $10

humpfrey: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to aset63 [9d 9c]

HERO: calls $20

MarkP: folds

asikseres: folds

wookster: raises to $80

Thanku: calls $70

humpfrey: folds

HERO: calls $60

----- FLOP ----- [9h Qd 5c]

Thanku: checks

HERO: checks

wookster: bets $200

Thanku: calls $200

HERO: raises to $550

wookster: calls $350

Thanku: calls $350

----- TURN ----- [9h Qd 5c][3d]

Thanku: checks

HERO: bets $1200

wookster: raises to $2548 and is all-in

Thanku: is all-in $1429.80

HERO: is all-in $657

Returned uncalled bets $691 to wookster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker inte ditt spel blir ganska genomskinligt när du limpar pocketpairs utg och sen försöker spela om stacks med en check-raise när du träffar set? Bli inte förvånad om du ALLTID är slagen här.

 

Men nej, du måste nog vara en fisk om du kommer undan denna hand i en vanlig situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla ni som bara skriver något i stil med "Fan va dåligt spelat, ner i nivå" utan att ge någon riktlinje hur han borde spela kan ju strunta i att skriva tycker jag. Det enda riktigt stora felet jag tycker han gör i handen är att han limpar först in. Checkraisa flop är ju ingen katastrof så länge han gör det med fler händer än set.

 

Nu tycker iofs inte jag heller att folk som måste fråga hur man spelar nästnöten på en sån här bräda bör spela NL2000 heller, men jag tycker fortfarande inte man bara ska kasta skit på personen som frågar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen spelar förmodligen MAX 05-1$NL. Han har bara ändra om i sin HH för att fler ska svara på hans idiotiska och totallt ointressanta hand.

 

Tror ni själva han lirar NL 1000$, finns liksom inte.

 

En motfråga bara till dig. Detta blir nästan lite lustigt. Men okej.

 

När du synar 99pre efter någon höjt. Vad är din drömflop?

 

Du synar pre, träffar nötkaka, har investerat mer än 50% av stacken, får omslag för resterande hälften med chans att få 2 snubbars stackar. Och du hittar foldfrågetecken i huvudet, hur tänkte du då?

 

Kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

open-limp är ingen höjdare shorthanded så sluta med det :) och som spelat har du en självklar syn.

Sen när väl handen når floppen så håller jag inte alls med om att du spelar så dåligt som en del verkar tycka, det roliga är att hälften av dom sitter o spelar 0.5-1 så ta ingen skit :).

 

Hej, jag spelar en del 0.5/1 men har ändå lite synpunkter. Går det alls för sig?

 

Jag gillar inte att bygga pott med mediokra händer i tidig position. På floppen är ju inte 99 ett överpar eller set så väldigt ofta och i tidig position är det inte så roligt att beta ut. Ska man alltid ge upp potten om man får syn och det floppar höga kort? Vad gör man om det kommer en dragvänlig bräda med typ J :club: 8 :club: 3 :diamond:. Bara ett överkort men samtidigt både färg och stegdrag. Om man får syn eller omslag på den floppen. Vad gör man sen? Lägger man alltid? Är inte det väldigt vekt och exploaterbart för floating? Visst, han kan ju inte veta vad du har men oftast så har du ju faktiskt inte AA/KK/QQ.

 

Man får väl limpa med lite andra händer också då. Suited connectors samt även höga pockets samt AK då och då bara för att göra det lite svårare för motståndarna att sätta dig på en hand bara för att du limpar. Eller också ökar man bluff-frekvensen post flop istället. Får han motstånd efter att du limpat in så borde han ju lägga TPTK/överpar mot motstånd. Han borde ju t o m lägga två-par om er logik stämmer. Och om han inte lägger såna händer så kan man ju limpa och syna på implicita odds. Ett CB måste man ju kunna räkna hem i vilket fall.

 

Jag försöker nog säga att det finns andra sätt att balansera spelet på och göra sig svårläst än att aldrig open-limpa ur tidig position och potentiellt kasta bort en massa pengar om man får motstånd.

 

Tillbaks till handen. Som spelat så ska pengarna in även om han visar otäck styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

open-limp är ingen höjdare shorthanded så sluta med det :) och som spelat har du en självklar syn.

Sen när väl handen når floppen så håller jag inte alls med om att du spelar så dåligt som en del verkar tycka, det roliga är att hälften av dom sitter o spelar 0.5-1 så ta ingen skit :).

 

Hej, jag spelar en del 0.5/1 men har ändå lite synpunkter. Går det alls för sig?

 

Jag gillar inte att bygga pott med mediokra händer i tidig position. På floppen är ju inte 99 ett överpar eller set så väldigt ofta och i tidig position är det inte så roligt att beta ut. Ska man alltid ge upp potten om man får syn och det floppar höga kort? Vad gör man om det kommer en dragvänlig bräda med typ J :club: 8 :club: 3 :diamond:. Bara ett överkort men samtidigt både färg och stegdrag. Om man får syn eller omslag på den floppen. Vad gör man sen? Lägger man alltid? Är inte det väldigt vekt och exploaterbart för floating? Visst, han kan ju inte veta vad du har men oftast så har du ju faktiskt inte AA/KK/QQ.

 

Man får väl limpa med lite andra händer också då. Suited connectors samt även höga pockets samt AK då och då bara för att göra det lite svårare för motståndarna att sätta dig på en hand bara för att du limpar. Eller också ökar man bluff-frekvensen post flop istället. Får han motstånd efter att du limpat in så borde han ju lägga TPTK/överpar mot motstånd. Han borde ju t o m lägga två-par om er logik stämmer. Och om han inte lägger såna händer så kan man ju limpa och syna på implicita odds. Ett CB måste man ju kunna räkna hem i vilket fall.

 

Jag försöker nog säga att det finns andra sätt att balansera spelet på och göra sig svårläst än att aldrig open-limpa ur tidig position och potentiellt kasta bort en massa pengar om man får motstånd.

 

Tillbaks till handen. Som spelat så ska pengarna in även om han visar otäck styrka.

 

Ja superbra, du skriver ett konstruktivt inlägg och förklarar vad du tycker. Det har jag all respekt för oavsett vilken nivå du spelar på.

Det jag vände mig mot var alla hånande kommentarer om att han måste vara världens sämsta spelare och hur gärna dom skulle vilja spela mot honom. Det finns dåliga spelare på alla nivåer, men även om denna spelare hör till fiskarna på 10-20 (vilket jag inte vet nåt om) så skulle han (såvida det inte var en tok-skottning) med all säkerhet krossa 0.5-1 och 1-2 gamesen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja superbra, du skriver ett konstruktivt inlägg och förklarar vad du tycker. Det har jag all respekt för oavsett vilken nivå du spelar på.

Det jag vände mig mot var alla hånande kommentarer om att han måste vara världens sämsta spelare och hur gärna dom skulle vilja spela mot honom. Det finns dåliga spelare på alla nivåer, men även om denna spelare hör till fiskarna på 10-20 (vilket jag inte vet nåt om) så skulle han (såvida det inte var en tok-skottning) med all säkerhet krossa 0.5-1 och 1-2 gamesen.

 

Jag ser några som råder honom att gå ner i nivå. Ser inget fel i det även om man spelar 0,5/1.

 

Sen var det två st (jag inkluderad) som antydde att de gärna ser såna här spelare på 10/20. Och ingen av oss spelar 0,5/1.

 

Jag försöker nog säga att det finns andra sätt att balansera spelet på och göra sig svårläst än att aldrig open-limpa ur tidig position och potentiellt kasta bort en massa pengar om man får motstånd.

 

Jag tycker det verkar dumt att balansera ett från början vekt spel genom att börja open-limpa massor av andra händer, däribland AK.

 

Du vill inte hindra folk från att bluffa dig eller syna dig löst. Det gör inte spelet SVÅRARE att spela för att de gör det, det gör det enklare. Du vill kunna spela dina händer för vad de är värda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att bygga pott med mediokra händer i tidig position. På floppen är ju inte 99 ett överpar eller set så väldigt ofta och i tidig position är det inte så roligt att beta ut.

 

Inga vidare råd tycker jag. Du vill ju vinna en stor pott om du floppar set och dessutom representerar du en bättre hand om du höjer preflop. Ett cb vinner ofta potten mot oträffade överkort. SH så höjer jag 99 UTG 100 ggr av 100. För veka råd imo helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att bygga pott med mediokra händer i tidig position. På floppen är ju inte 99 ett överpar eller set så väldigt ofta och i tidig position är det inte så roligt att beta ut.

 

Inga vidare råd tycker jag. Du vill ju vinna en stor pott om du floppar set och dessutom representerar du en bättre hand om du höjer preflop. Ett cb vinner ofta potten mot oträffade överkort. SH så höjer jag 99 UTG 100 ggr av 100. För veka råd imo helt enkelt.

 

Så CB funkar även på de "galna Party-borden där det trebettas hejvilt preflop"? (apropå debatten i beachjohans dagbok) Blir spelet plötsligt vektajt post flop? Är det vektajt och ett CB funkar så varför inte... Men det känns ändå jobbigt att göra det ur position på det där sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir jag smått irriterad på alla som direkt säger "gå ner i nivå" så fort han gjort ett misstag..

 

Daniel negrauno (spelling whatäver) gör flertalet misstag i highstakes poker.. säger ni åt honom att gå ner i nivå och att han suger? Själva har ni såklart aldrig gjort misstag TT

 

Till spelandet, var lite vagt preflop men på floppen fick du ju ut maxat precis som du ville.. förutom att set i Q inte var så snäll.. han borde känt att han har där dig och tryckt sönder dig direkt på floppen.

 

Nu ska jag äta mer choklad och spela nl 10.000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tycker det verkar dumt att balansera ett från början vekt spel genom att börja open-limpa massor av andra händer, däribland AK.

 

Du vill inte hindra folk från att bluffa dig eller syna dig löst. Det gör inte spelet SVÅRARE att spela för att de gör det, det gör det enklare. Du vill kunna spela dina händer för vad de är värda.

 

Jag har iofs inte limpat AK en enda gång det senaste året så det här är en rent teoretisk diskussion... Men varför skulle man inte kunna göra det nån gång? Ofta sitter det ju nån snubbe som ska "straffa" limparna i sen position. Då kan man ju alltid slå om igen pre eller hoppas på en bra flop. Floppar man då ett A eller K och den andra sitter med KJ eller AT och tror att han leder så kan man ju vinna en väldigt stor pott.

 

Ni som spelar lite högre tjatar ju alltid om hur viktigt det är att inte alltid spela "ABC-poker" men lik förbannat verkar ni ju spela på samma sätt hela tiden. Om de andra spelarna är överaggressiva verkar det ju dumt att vara överaggressiv själv. Hur kan det vara fel att växla om ibland och försöka trappa i ett sånt spelklimat?

 

Däremot höjer jag det mesta i sen position... Jag kan höja med nästan vad som helst då om bordet känns vekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...