Pigpower Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 CharlieYoung har jag ingen koll på han har inte varit där så länge. Men stiansa har suttit och köpt in 5$ några gånger och sen allinat med random saker som a3 97 m.m. Sen har han köpt in med 25$ och är inte rikitigt lika loose. Då kommer denna handen upp. Ska jag calla här tycker ni? För stiansa kan ha allt möjligt allt från qj till färdraget eller ingeting. PA hud stats för stiansa 85, 57, 1.6 $25 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 20, 17:33:52 ET 2006 Table Table 108094 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 4: Gargamtias ( $23.75 ) Seat 2: stiansa ( $37.54 ) Seat 6: NICCI1711 ( $9 ) Seat 5: CharlieYoung ( $13.21 ) Seat 1: luddelump7 ( $25.85 ) NICCI1711 posts small blind [$0.10]. luddelump7 posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Gargamtias [ As Ah ] stiansa raises [$1]. Gargamtias raises [$2]. CharlieYoung calls [$2]. NICCI1711 folds. luddelump7 folds. stiansa calls [$1]. ** Dealing Flop ** [ Qc, Kc, Jc ] stiansa is all-In [$35.54] * RP - KF Läs: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=24068 * Citera
rikard99 Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 DU är <*((((>< som dubblar blinden med AA. slut på tråden Citera
gibsa Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Easy fold, sannolikt slagen av 2par möjligtvis stege..Iom att du inte har färgdragen är det en lätt fold imo Citera
JENZOER Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 DU är <*((((>< som dubblar blinden med AA. slut på tråden NL $25... han dubblar preeflop raisarns raise... Citera
Djens Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 inte för att DET gör honom mindre fiskig. Citera
xlars Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Jag skulle synat HU mot en spelare som denna, man kan ju inte låta han köra över en hela tiden. Nu har du ju dock en spelare till efter dig så fold. Citera
rikard99 Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 DU är <*((((>< som dubblar blinden med AA. slut på tråden NL $25... han dubblar preeflop raisarns raise... och? vad vill du få sagt, att det va bra spelat eller? Citera
Looseweak Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 SYN Du har 80% vinstchans mot alla händer med AA! Citera
minucci Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Jag skulle synat HU mot en spelare som denna, man kan ju inte låta han köra över en hela tiden. . Haha.. störtskönt ju. Nä, man kan ju inte vara weak-tight, bättre att vara loose-dum. Citera
xlars Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Jag skulle synat HU mot en spelare som denna, man kan ju inte låta han köra över en hela tiden. . Haha.. störtskönt ju. Nä, man kan ju inte vara weak-tight, bättre att vara loose-dum. Eftersom FI bara raisar top 57% av starthänderna gäller det att vara försiktig här ja. Citera
minucci Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Jag skulle synat HU mot en spelare som denna, man kan ju inte låta han köra över en hela tiden. . Haha.. störtskönt ju. Nä, man kan ju inte vara weak-tight, bättre att vara loose-dum. Eftersom FI bara raisar top 57% av starthänderna gäller det att vara försiktig här ja. Hängde inte med. En gång till är du snäll. Citera
karnoo Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 kan den regeln tillämpas på alla bord oavsett limit? i så fall ska jag tighta till och bara spela top 56% o gå med vinst i längden ... Citera
xlars Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Vad jag menar är att det är en fisk som mycket väl kan försöka skydda sin K7 eller nåt. Man är inte loose-dum om man synar ner en sådan spelare med AA trots farlig bräda. Kanske är lite -EV dock men man visar ju att man inte låter sig bluffas hur som helst. Citera
jeneqvist Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Som du spelat handen håller iaf jag tummarna för syn och rättmätlig suckout..... Citera
Pigpower Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 Skulle jag höjt mer preflop altså? Till vadå ungefär? Citera
chrajl Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Skulle jag höjt mer preflop altså?Till vadå ungefär? Ja. 2,5-4x hans raise. Dvs $2,5-$4. Citera
AAisking Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 G-sus vad taskig stämning det blir i vissa trådar. Jag tycker ditt spel preflopp är för najs, du borde höja, höja, höja så mycket som du känner att han tål och synar han dig trots att du uppenbarligen har bästa handen preflop så vadå.... Får han väl.. Floppen kommer ju extremt surt med tre stycken sootade överkort, sitter han på 2 par, triss, flush eller stege, det vet du inte, kanske vekt att folda men när han går all in med enfärgad bräda och verkar ha tajtat till sitt spel sista tiden så ringer en flushklocka som säger fold. Kom ihåg att man inte är en bra pokerspelare förrän man lagt bästa handen någon gång. Så hur blev det då.... Citera
peji Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 SYN Du har 80% vinstchans mot alla händer med AA! Ja men det gäller ju preflop och inte på en otroligt skrämmande flop som denna... Han har ju knappt nåra outs för att slå en färdig hand. Och om killen går allin med skräp kan du vänta typ 10 min och ta honom när du har ett läge som är mera gynnsamt. Citera
jeneqvist Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Jag tycker ditt spel preflopp är för najs, du borde höja, höja, höja så mycket som du känner att han tål och synar han dig trots att du uppenbarligen har bästa handen preflop så vadå.... säger din erfarenhet dig att spelare med 85% vpip ofta foldar för omslag preflop, inte enligt mig iaf... Ja jag tycker den ska upp till 4 preflop, som spelat instafold flop... Detta eftersom du vid syn alltid kommer vara liten favorit eller megaunderdog. /Vimpan Citera
scouserandy Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 På microlimit kan man väl lika gärna dö med alla höga pp eller? Skulle aldrig lagt AA på någon bräda på NL25. Citera
AAisking Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 säger din erfarenhet dig att spelare med 85% vpip ofta foldar för omslag preflop, inte enligt mig iaf... Nej du har helt rätt, men jag menar att AA är favorit mot ALLA händer preflop så i långa loppet vill man ha in så mycket som möjligt pre-flop med AA, att han sen kan ha ren tur och få en drömflopp är en annan sak. Som sagt min poäng är att man med AA på handen vill ha in pengar i potten, i poker betalar man hela tiden till den för stunden bästa handen, mot en lös och fiskig motståndare riskerar man då att bli utdragen men det är en del av spelet, men på oändligt många händer vinner du oändligt mycket med AA mot vilken som helst av hålkorten i TH. Citera
all_ur_horses Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 SYN Du har 80% vinstchans mot alla händer med AA! Ja men det gäller ju preflop och inte på en otroligt skrämmande flop som denna... Han har ju knappt nåra outs för att slå en färdig hand. Och om killen går allin med skräp kan du vänta typ 10 min och ta honom när du har ett läge som är mera gynnsamt. u r smatr Citera
Recommended Posts