Gå till innehåll

FL - SH, 6 max, 5/10, bankrullekrav

Recommended Posts

Postad

Ni som är regulars på 5/10. Jag funderar på att gå upp till 5/10 men är lite nervös eftersom jag nyss hade en 600 big bet downswing. Trots den så ligger jag dock över 2bb/100 efter snart 60k händer på 3/6. Och 1.80bb/100 med över 100k händer med 5/10 10/20 15/30 och 30/60 spel inräknat. Mina frågor är då:

1. Hur vanligt är det med en FET downswing på 5/10?

2. Borde 1000 big bets räcka som bankroll? (pokern är min enda inkomst)

Postad
jag har kan nog tänka mig spela 5/10 med 300BB. 500BB känner jag mig trygg med på 10/20. 1000BB känns lite väl tilltaget, isåfall går jag hellre ner tidigare.

Hur ofta inträffar lite större downswings för dig då? Alltså över 200 big bets?

• 2 weeks later...
Postad

Vad menar du med Big bets? :shock:

Stora beten, i 5/10 är 10= en big bet.

Jag funderar själv på att ta steget till(baka) till 5/10. Just nu spelar jag på wpx, och man får känslan av att spelet där är ganska mycket hårdare än på party, där jag spelade tidigare. Hur mycket väger raken upp ? och hur påverkas br-kraven av att man tjänar sina pengar till större del på raken?

Postad
jag har kan nog tänka mig spela 5/10 med 300BB. 500BB känner jag mig trygg med på 10/20. 1000BB känns lite väl tilltaget, isåfall går jag hellre ner tidigare.

Flyttade du inte ner till 5/10 så fort du kom ner till 500BB på 10/20? Det är ju inte riktigt samma sak som en rulle på 500BB.

Postad

Vad menar du med Big bets? :shock:

i limit är ju strukturen sådan att i ett limit 10/20 game är blindsen 5 och 10 och ett litet bet 10 och på turn övergår man till big bets, dvs 20.