Agent Cooper Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Är det RAM-minnet, grafikminnet, processorn, eller en kombination av dessa som gör att Multitablande + Pokeroffice/pokertracker + PAHud + outlook + msn + explorer segar ner datorn till fryspunkten? Dvs, vad i datorns hårdvara ska jag uppgradera för att få en vassare pokerdator? Kanske borde tillägga att jag kör med 512 Mb RAM, 128 Mb grafikminne och en AMD Athlon 2600+ processor. Citera
tetris Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Till att börja med kunde du kanske dela med dig vad för kompontenter du har i dagsläget. Citera
Agent Cooper Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Hehe, jo jag kom på det efter en liten stund. Har lagt till det nu. Citera
heltok Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 testa byt databas och hur ofta den uppdateras. sedan prioritera ner vissa processer. Citera
Inexplicable Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 skulle helt klart rekommendera minst 512mb minne till.. så här på rak arm vågar jag påstå att det skulle hjälpa mest. Citera
SaInT Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Väldigt enkelt att se i task manager. Där ser du både memory usage och CPU usage. Citera
TANDEMCYKELN Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Vän, Djävulen heter PokerOffice. Efter att du slängt ut det, köper du mer RAM. Citera
vetgirig Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Är det RAM-minnet, grafikminnet, processorn, eller en kombination av dessa som gör att Multitablande + Pokeroffice/pokertracker + PAHud + outlook + msn + explorer segar ner datorn till fryspunkten? Dvs, vad i datorns hårdvara ska jag uppgradera för att få en vassare pokerdator? Kanske borde tillägga att jag kör med 512 Mb RAM, 128 Mb grafikminne och en AMD Athlon 2600+ processor. I Ditt fall är det nog definitivt RAM minnet. Öka till 1G. Citera
Agent Cooper Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Tack för svaren! Blir troligen att köpa mer/nytt RAM-minne. Har dock inte bestämt om jag ska satsa på PO eller PT än. Citera
raptorjr Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 PO är väl ett Javaprogram och dom har väl aldrig varit kända för att vara resurssnåla, så där är kanske en del av problemet. Krävs ofta bra med kräm för att få ett stort och avancerat Javaprogram att flyta. Citera
Govno123 Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Windows är problemet. Linux zelot Citera
devalanteriel Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Skitsnack. *ubuntu kan vara precis lika långsamt. Folk som menar på att Windows alltid är slött och Linux alltid är långsamt är för det mesta antingen 1) väldigt duktiga på att konfigurera sina datorer i Linux men har inte testat i Windows, eller 2) dumma i huvudet. Citera
bzkt Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Folk som menar på att Windows alltid är slött och Linux alltid är långsamt Nu dribblade du väl allt bort dig själv? Att slänga ur sig Linux-propaganda i en sån här tråd är ju i sig jävligt meningslöst. Jag vill se dig multitabla, ha PO, outlook och msn igång i t.ex. Wine och få det att flyta bättre där i Linux än i Windows. Dessutom måste han lägga så mycket tid på att lära sig Linux att det inte är värt det. Ett sånt svar är väl mest ett "jag kan linux och tror jag är rätt cool pga det"-svar. Är trött på såna svar, kanske märks? Citera
Govno123 Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Inte om man får mer folk att prova Linux och använda den. Mera poker program och andra kommersiella program för Linux . Citera
Recommended Posts