Drayman Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Har precis satt mig och har alltså ingen read på Fi. Dealing Hole Cards UTG called for $0.20 HERO raised for $1.20 ( QQ ) CO raised for $2.20 Button folded SB folded BB called for $2 UTG folded HERO called for $1 -- CO instahöjer och BB blixtsynar. Eftersom jag har halvknackig pos, så blir det bara syn Dealing the Flop(8c Jh 10d ) BB checked HERO bet for $1.60 CO raised for $6.40 BB folded Den där snabba miniraisen PF stör mig. Det är ganska weak tight spel i allmänhet på den här låga nivån och det är inte så många händer som folk reraisar med efter en höjning på 6BB. Testar med en stoppbet för att undvika CB bluff från CO. BB är ju också kvar och kan ladda för en CR. Inser försent att den är alltför liten. Så med en reraise 5ggr min bet måste jag ju fatta något slags beslut. Men vilket beslut med mina 6 outs och en hyfsat ofarlig bräda? Citera
Albert Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Hur mycket sitter ni med? Citera
Drayman Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Hur mycket sitter ni med? Sorry, missade det. Vi har båda runt 20 $ Citera
DrRoland Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Det där är väl ingen ofarlig bräda? Du är ju slagen av i princip alla par, dvs 88, TT, JJ, KK och AA Citera
pnyxtr Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Det där är väl ingen ofarlig bräda?Du är ju slagen av i princip alla par, dvs 88, TT, JJ, KK och AA Men skulle man resonera så är man ju alltid slagen av alla par me QQ. Nästa gång blir det alla 22, 66, 99, KK och AA. Vad är då en ofarlig bräda? Nej det enda som är farligt med den här brädan är stegchansen, men ingen reraisar väl med 9-7 preflop? Det lutar nog åt fold, det enda du slår är en bluff. Alltså är det ett helt readbaserat beslut. Citera
DrRoland Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Det där är väl ingen ofarlig bräda?Du är ju slagen av i princip alla par, dvs 88, TT, JJ, KK och AA Men skulle man resonera så är man ju alltid slagen av alla par me QQ. Nästa gång blir det alla 22, 66, 99, KK och AA. Vad är då en ofarlig bräda? Nej det enda som är farligt med den här brädan är stegchansen, men ingen reraisar väl med 9-7 preflop? Det lutar nog åt fold, det enda du slår är en bluff. Alltså är det ett helt readbaserat beslut. Han har ju trots allt höjt 11xBB preflop och utan read så måste man ju utgå ifrån det är en normal spelare som har höjt med något av dessa par. Minireraisen preflop är ett typiskt drag som en apa med AA gör. Sen förstår jag inte varför du fjuttbetar på floppen för. Det är ju som att be om att få ett omslag. Den beten slänger bara iväg en massa pengar utan att få någon information alls. Citera
brut Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Du bettar på floppen för att han inte ska bluffa/CObetta. Nu får du anse att du fått infon du sökte och alltså folda. Är han riktigt WT kan du ställa in och hoppas att han foldar AA/KK/QQ. (det fungerar ju också bra om han skulle ha ett drag)I annat fall har du ju lite outs. Citera
Drayman Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Ja med "ofarlig" menade jag inga överkort + regnbåge , så jag resonerar som du pnyxtr. Om CO har AA el KK så är jag sisådär 3:1 underdog postflop. Men AK är också en lika trolig hand och då är förhållandet ungefär omvänt tror jag. Men å andra sidan vill jag ju inte se en dam till förstås i det fallet. Som sagt, ett klurigt beslut . Citera
Drayman Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Postad 19 September , 2006 Han har ju trots allt höjt 11xBB preflop och utan read så måste man ju utgå ifrån det är en normal spelare som har höjt med något av dessa par.Minireraisen preflop är ett typiskt drag som en apa med AA gör. Sen förstår jag inte varför du fjuttbetar på floppen för. Det är ju som att be om att få ett omslag. Den beten slänger bara iväg en massa pengar utan att få någon information alls. Haha, apa vet jag inte, men du har rätt i att det är ett typiskt drag med AA-KK Jepp, jag håller med om att det där var en mesig bet (precis som jag skrev). Citera
Drayman Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Postad 20 September , 2006 Allt slutade hursomhelst med att jag foldade. Kändes vekt då, men efter att ha läst era kommentarer så fattade jag nog rätt beslut trots allt. Citera
AAisking Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Jag tycker hans reraise preflop talar för en mycket stark hand, hade han haft ett kägre par tror jag sun är vanligare än en reraise från 6 till 11 bb, när du sen lägger in ett"stoppbet" och blir raisad så ringer för min del varningsklockor att han sitter på AA eller KK eller set så kasta den handen det finns mindre riskabla tillfällen att håva in fisken. Citera
Recommended Posts