Ängelholmspoke Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Hej! Har en fråga. Kunde inte hitta nåt svar på den nån annanstans så jag tar den här. Om jag förstått det rätt så måste man skatta ca en tredjedel om man skulle vinna en WPT turnering? Och om man vinner en EPT så får man behålla rubbet? Är det då mest värdefullt att vinna ett buy-in till en WPT turnering eller en EPT turnering? Buy-in för dom bägge är ca 78 000 kr respektive 47 000 kr (+ avgifter). Låt oss säga att du vinner t.ex. en freeroll på nån sida och får VÄLJA om du vill spela en WPT eller en EPT. Om man då räknar med alla skatter man måste betala vid eventuell vinst i en WPT turnering så ser jag det nästan som att bägge valen har samma värde? Är jag helt ute och cyklar? * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
Djens Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 helt ute i naturen, då motståndet på WPT är mycket hårdare än EPT, du får ta med resekostnader, flygkrångel etc.. Citera
rai Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 finns väl fiskar i båda men de flesta proffsen lirar och bor i USA så fler av dessa också. Alternativet kan ju vara att spela WTP tävlingen som går i Paris om du hellre vill lira wpt, Citera
Ängelholmspoke Postad 18 September , 2006 Författare Rapport Postad 18 September , 2006 Nu tog jag inte med tanken på motståndet i beräkningarna. Tror man kan hamna på lätta/svåra bord i båda turneringarna. Jag menade rent ekonomiskt. Hur mycket man får ut /kr i dom båda turneringarna. Om man bortser från WPT:s Paris event. Jag menar ett vanligt 10 000 $ WPT event vs ett 5 000 € EPT event. Citera
gdaily Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Om jag fick välja mellan ett WPT-säte och ett EPT-säte, så skulle jag givetvis ta det med det största inköpet. Men om jag skulle betala en endsate peng för att kvala, och man sedan inte hade valet att välja vart man åkte, så vore valet enkelt - EPT! Sedan kommer ju andra parametrar också - har du varit i USA tidigare? Om inte, så är ju det en resa/upplevelse i sig. Jag som varit i USA sex gånger känner definitivt inte lockelsen - däremot ska det bli riktigt roligt att åka till Singapore i november för BAPT, trots skatt... Så, det "beror på". Citera
baller Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 skatt som man får betala om man vinner Eventen bör iaf inte ha något med beslutet att göra iaf... Skatten går inte från din ficka utan från den VINST som du gjort. Det är alltså en förusättning att du vinner för att det ens skall bli någon skatt, om det då är ett problem att vinna så ... Fö är en WPT vinst mer pengar på banken efter avdrag från skatt än vad EPT vinst blir... Citera
baller Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 ja man kan ju skaffa en egen site på nåt nätverk eller nåt... typ.. döpa den till Olaspoker eller något fyndigt... (insert eget namn om du inte heter ola) Citera
Recommended Posts