Dave^ Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB ($180.20) UTG ($120.80) HERO ($106.90) CO ($91.30) Button ($129.55) SB ($96.50) Preflop: HERO is MP with K, K. 1 fold, HERO raises to $4, 2 folds, SB calls $3.50, 1 fold. Flop: ($9) T, 3, 8(2 players) SB checks, HERO bets $9, SB raises to $18, HERO calls $9. Turn: ($45) J(2 players) SB bets $32, HERO raises to $84.9, SB calls $42.50 (All-In). River: ($204.40) 2(2 players, 1 all-in) Final Pot: $204.40 Har tyvärr ingen särskilld read på Fi i fråga. Tycker ni att jag överspelar min KK? Borde jag folda på turn? Själv tycker jag nog att man måste ställa där, finns ju en del händer som man slår och han kan ju vara på bluff eller semi-bluff. Citera
hudarn Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB ($180.20) UTG ($120.80) HERO ($106.90) CO ($91.30) Button ($129.55) SB ($96.50) Preflop: HERO is MP with K, K. 1 fold, HERO raises to $4, 2 folds, SB calls $3.50, 1 fold. Flop: ($9) T, 3, 8(2 players) SB checks, HERO bets $9, SB raises to $18, HERO calls $9. Turn: ($45) J(2 players) SB bets $32, HERO raises to $84.9, SB calls $42.50 (All-In). River: ($204.40) 2(2 players, 1 all-in) Final Pot: $204.40 Har tyvärr ingen särskilld read på Fi i fråga. Tycker ni att jag överspelar min KK? Borde jag folda på turn? Själv tycker jag nog att man måste ställa där, finns ju en del händer som man slår och han kan ju vara på bluff eller semi-bluff. Varför kan du inte slå om på floppen? Finns ju ingen anledning att vänta till turn... Citera
mgps Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB ($180.20) UTG ($120.80) HERO ($106.90) CO ($91.30) Button ($129.55) SB ($96.50) Preflop: HERO is MP with K, K. 1 fold, HERO raises to $4, 2 folds, SB calls $3.50, 1 fold. Flop: ($9) T, 3, 8(2 players) SB checks, HERO bets $9, SB raises to $18, HERO calls $9. Turn: ($45) J(2 players) SB bets $32, HERO raises to $84.9, SB calls $42.50 (All-In). River: ($204.40) 2(2 players, 1 all-in) Final Pot: $204.40 Har tyvärr ingen särskilld read på Fi i fråga. Tycker ni att jag överspelar min KK? Borde jag folda på turn? Själv tycker jag nog att man måste ställa där, finns ju en del händer som man slår och han kan ju vara på bluff eller semi-bluff. hur länge satt du på bordet innan detta hände? något vet du väl om fi? så många HH:s där det alltid står inga reads på fi. har du sett honom spela ett drag mot en preflopraisar på en låg bräda tidigare? men urk iaf, minicheckraisar är ofta set. på så dragvänlig flopp är det ett svårt beslut utan read då du ofta missat den floppen och det är lockande att sno potten med ett drag. ofta gillar de ju att minibetta in i raisaren då dock. när han bettar ut typ pott utan att ställa på turn kan man lägga. men du ser nog ett drag här ganska ofta också. det är ju i princip omöjligt att svara på utan read...är väl inte direkt överspelad men du kunde nog hittat fold-knappen. Citera
Dave^ Postad 17 September , 2006 Författare Rapport Postad 17 September , 2006 hur länge satt du på bordet innan detta hände? något vet du väl om fi? så många HH:s där det alltid står inga reads på fi. har du sett honom spela ett drag mot en preflopraisar på en låg bräda tidigare? men urk iaf, minicheckraisar är ofta set. på så dragvänlig flopp är det ett svårt beslut utan read då du ofta missat den floppen och det är lockande att sno potten med ett drag. ofta gillar de ju att minibetta in i raisaren då dock. när han bettar ut typ pott utan att ställa på turn kan man lägga. men du ser nog ett drag här ganska ofta också. det är ju i princip omöjligt att svara på utan read...är väl inte direkt överspelad men du kunde nog hittat fold-knappen. Håller med dig om att det är ett svårt beslut och det väger ganska jämnt mellan att trycka och folda nu när jag inte har någon read. Anledningen till det är att jag multitabbade 8st NL100 6 manna bord. Har visserligen PT, men just på Fi i fråga hade jag inte så många händer. Ska nog för övrigt dra ner till 4 bord när jag kör NL100, så man hinner få lite bättre koll på Fi. Blir så många svåra beslut annars. Citera
Recommended Posts