Gå till innehåll

NL - Pre-flop strategier?


DrovveN

Recommended Posts

Hej alla.

 

jag är ny här o har lite "enkla" frågor ang pre-flop.

 

Det är några händer som jag anser svåra att veta hur jag skall spela dem både på vilka kort det är samt vart jag sitter när jag får dem.

 

Alla dessa händer spelas för närvarande på NL 0.25/0.50 10 players.

 

 

AA-1010: Hur skall jag betta/ hur mkt samt hur mkt beror det på vart jag sitter isf.

 

-Jag brukar betta 4-5xBB på AA o KK oavsett position o sen raisa på flopp oavsett fast varierar betten på floppen beroende på om det är drag ute. Är det A på bord så checkar jag.

 

10J o: "Alla" säger att dessa kort är bra? Tycker de bara är jävligt dyra att "hoppas" på nötstegen.

 

-Ibland callar jag på dessa. Helst om jag sitter sent.

 

KQo, JQo, K10o: Är dessa verkligen ngt o ha?

 

- Jag brukar calla på dessa men om jag minns rätt så är de svåra att betta på med avseende på kickern.

 

KQs, JQs, K10s: Dessa är i samma färg men kommer ässet så är det väl fet-fold på denna hand.

 

- Jag callar alltid på dessa men kommer inget färgdrag på flop eller högt par så foldar jag nog ofta.

 

PP (22-99):

 

-callar alltid på dessa för att "hoppas" på settet. folldar vid pre-raisa.

 

 

 

Anledningen för denna fråga är att jag tycker att jag spelar ojämnt. Nu kanske det är för lite information som jag gett för att kunna utvärdera ngt men föreslå gärna ngt. Tack för eventuella svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DrovveN, välkommen till POKERFORUM.nu! :)

 

PHH-gruppen är till för att diskutera mycket specifika händer med en stor mängd tillhörande information, läs gärna riktlinjerna för PHH.

 

För generella frågor kring THe finns gruppen THe, dit jag har flyttat denna tråd.

 

Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide.

 

Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen!

 

Bettar du bara AA,KK 4-5ggr BB mot lite uppmärksamma spelare så kommer du aldrig få en syn på dina Raketer. Jag bettar TT och uppåt lika hårt. Detta beror mest på att om du och fi missar floppen så har du ju "sagt" att du har en stark hand. Så då kan man betta ut och ta hem potten med TT trots att motståndaren sitter på KQo och floppen är något som Axx.(du låtsas att du har ett ess)

 

Sen en hand som AKs är helt klart värd ett sådant bet. Samt i vissa fall händer som ATs och liknande för att köpa knappen och blanda upp ditt spel lite. Vet fi att du bara höjer 5ggr BB med en hand somm AA och sedan börjar höja med ATs och liknande händer så kan dom bli lite byxis och lägga sig.

 

Men till saken hör ju att i den limiten så är inte spelarna så hemskt eftertänksamma. Men du kan ju möta någon här från forummet ;)

 

En tanke bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är också viktigt att spela varierat om man sitter på samma bord länge, ofta och med många spelare som känner igen en. Mao måste du ibland bara limpa med KK i vissa händer för att i längden få action, bli svårare att läsa för motståndarna och tom då och då lyckas trappa ngn stackare som inte tror på möjligheten att KK spelas så svagt.

 

Försök, även om det tar emot, att syna vissa väldigt starka händer. Det betalar sig inte alltid på just den handen, men måste göras för att de andra inte ska greppa dina händer alltför enkelt.

 

mvh/tis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja skulle nog hellre rekommendera att höja med 89s osv lite då å då istället för att inte höja alls med AA,KK själva vitsen är ju att fi inte ska veta om du har en monsterhand eller inte så det ger ju samma resultat.

jag lägger hellre en 89s efter en dålig flop än låter bli att höja med KK å blir snuvad på potten av Ax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...