Gå till innehåll

NLT - Trn, 16/5, Online, post-game snack!


QoS

Recommended Posts

Ute. Sitter med QQ. Hjorten till höger raisar upp 3BB. Jag funderar på att reraisa all in 3000 men vill testa sandbagga Hjorten. Callar de 600. Bakom sitter dock en tomte som får för sig att minraisa upp till 1000 från de 600. Vad är det för raise tänker jag? Har vi ett EV-bet med AA eller KK bakom?. AK hade gått all in och ett par lägre än 10 hade på sin höjd callat. JJ eller QQ hade nog skickat all in. Floppen kommer 2,4,7. Han bakom raisar all in. Jag känner på mig att jag är slagen, antingen mot AA eller mot KK, men callar och han visar 77! :D:D:D Hehe minraise med 7,7 betalade av sig bra den gången.

 

Dum call av mig men kunde inte folda mina QQ på samma sätt som jag gjort mot Hjorten när hög bräda träffat och han synat min pre-flop raise. Jag lärde mig en sak i allafall, ska då aldrig mer slowspela ;)

 

GG i allafall. Skönt att 24h inte sponsrade den här tävlingen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrrm, du hade bäst hand då...

 

Mycket möjligt, men jag riskerar inte turnerningen för att ta reda på det. Träffar inte K eller A bordet så hade jag givetvis spelat, men de händer som du callar en pre-flop raise med är alladeles för många för att jag ska ta chansen när ett A träffar bordet och du bettar pot 1700. I princip är jag ju all in om jag ska spela den. Bättre lägen att dubbla upp stacken kommer och får du cred för ditt spel och jag släpper handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant tror inte att jag har så mycket emot folden, frågan är bara om det är rätt att checka in i mig sådär. Det säger ju ganska mycket att det inte är någon pott du vill ha, för precis som du måste vara rädd för ess så gäller detsamma ju mig så ifall jag gör ett move där så kan du ju vara väldigt säker på att jag har minst ess och du kan lägga dig med gott samvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 3:a! Väldigt nöjd med mig själv faktiskt :D

 

MrFroggyX den jäkeln som slog ut mig :)

 

Satt i SB med 7 :diamond: A :spade:

Raisade 8k och MrfroggyX reraisade 20k, min stack var då på 17k och jag tänkte "wtf" och tryckte in dem, MrfroggyX callar 3,8K.

 

MrfroggyX visar A :heart: 9 :club: (ett dödsvrål från mig när jag såg detta)

 

och korten kommer: 6 :heart: K :diamond: 8 :heart: T :spade: T :heart:

 

MrFroggyX wins: 53,724.00 (with a pair of tens, with ace, king and nine as kickers)

 

 

Men kul var det!! :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant tror inte att jag har så mycket emot folden, frågan är bara om det är rätt att checka in i mig sådär. Det säger ju ganska mycket att det inte är någon pott du vill ha, för precis som du måste vara rädd för ess så gäller detsamma ju mig så ifall jag gör ett move där så kan du ju vara väldigt säker på att jag har minst ess och du kan lägga dig med gott samvete.

 

Hade jag suttit med ett ess och den där floppen träffat bordet hade jag mycket väl kunnat tänka mig en checkraise. Så att det säger ganska mycket om att det är en pott jag inte vill ha tycker jag är fel. Då är det du som kommer åka fast i fällan med ett potbet. Jag tycker en check där av mig gör det så billigt som möjligt att komma undan. Vinna mycket... förlora lite genom en check följt av en fold eller raise...

 

men men: Grattis Froggy till vinsten, men kanske största "grattiset" går till Qos för andraplatsen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprof, tack! :)

 

Min sambo kom in till mig när jag började dansa inne på mitt rum, det här är min största pokerprestation nånsin! ;)

 

Seriöst så tror jag inte att ni förstår hur stolt jag är, sen jag fick upp ögonen för poker i januari, startade jag forumet, köpte 5 böcker (har inte läst nån av dom än) och så det här!

 

JOY! :mrgreen:

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gratulera Froggy, men framförallt QoS, vad jag förstår så har du inte spelat så mkt, så de var ju en bra prestation! Dock blev jag lite ledsen när jag sätter dig all-in med flop 63K jag har K9, du visar A3 och dunkar in en trea till på turn, där kom min lilla tilt tror jag, var rätt stor chip-leader ett tag innan! :/ Spelade för J4nus, om nu ingen förstått det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja måste bara instämma i hyllningskören. STORT grattis och hurra x 4.

 

Du hade bra flyt idag QoS, men det har ju bra spelare hela tiden :D

Sista handen var lite onödig, typ ALLT slår ju 22. Men vadfan, du har ju rätt, det måste ju ta slut någon gång. Trösta dig med att "froggy" nog har hållt på med det här ganska läng, och har lämnat tomtefasonerna bakom sig =)

 

Så stort grattis till alla på prispallen.

 

NÄSTA gång ska jag inte spela alla skräphänder så hårt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nizze, tack! :)

 

Med min den mängd pokerkunskap jag sitter på är det är jäkla mirakel att jag kom så långt. Men jag är glad än då! :)

 

Tom. efter 22-handen så gick jag vidare på ett par AA, helt sjukt alltså! :)

 

Tur, vad är det? :mrgreen:

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

baller, ska vi försöka vara lite realistiska hära... :)

 

Den här 2:a platsen är det finaste jag kommer att prestera på dom närmsta 10 åren!

 

Och ja, jag tog en screenshot, den kommer att i framtiden vara nya första sidan till POKERFORUM.nu, måste man hitta en hemligt länk för att komma till forumet! ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar för dom trevliga gratulationerna!

 

Allvarligt tror jag det var den roligaste turneringen jag har vunnit! (eller rättare sagt så har jag inte vunnit så många.. ;) )

 

Och det var extra kul att det vart QoS jag fick möta heads up! Det riktigt kändes att han var hur uppspelt som helst! Satt och skrattade riktigt gott framför datorn med en kopp te! :D

 

Jag började lira poker för 6-8 månader sedan efter att polarna och jag hade en pokerkväll.. Efter det började jag kolla runt på Internet om poker och har lärt mig hur mycket som helst!

 

Efter dom först 3 månaderna efter mycket läsning av forum och pokerböcker lyckades jag börja känna pengar och bestämde mig för att säga upp mig från mitt usla fabriksjobb för att se om det gick att leva på pokern! (Ja jag vet... inte värdens mest överlagda sak jag gjort.. men tänkte om det gick åt helvete så kunde jag ta ut a-kassa..) :mrgreen:

 

Allifall än så länge går det bra! Men jag lär mig nya saker varje dag så jag anser fortfarande att jag är en relativt "noob" när det gäller poker!

 

Nog om det!

 

Nu är det jag som tar över efter Ronin och härskar på forumet i två veckor! :mrgreen:

 

Ska gör mitt bästa för att försvara min titel nästa gång!

 

Högaktningsfullt Eder Storsinta Härskare Froggy! 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MrFroggyX, tack själv, det var jäkligt kul! :)

 

Och din ödmjukhet är slående! :D

 

btw, du måste fixa din signatur så att det står "POKERFORUM.nu" med den officiella notationen, annars kan det ju vara vilket pokerforum som helst! ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...