Steinmeyer Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Problematisk hand men borde def. vara lönsam i SH. Hur lirar ni KJ i alla de situationer som kan uppstå? Preflop, positioner, mot höjningar, multiwaypotter, en mot en, blindsspel etc. Allt om KJ och NLSH här alltså! Citera
vorre Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Problematisk hand men borde def. vara lönsam i SH. Hur lirar ni KJ i alla de situationer som kan uppstå? Preflop, positioner, mot höjningar, multiwaypotter, en mot en, blindsspel etc. Allt om KJ och NLSH här alltså! I NLSH så är det en bra hand, men variera spelet med den. I sen position kan det ofta vara försvarligt att höjja med den handen för att variera ditt spel, ofta finns det tomtar som callar med sämre händer eller så vinner du potten direkt. Och träffar du kungen så tror de ofta att du bluffar om du bettar, så man kan ofta dra hem lite pengar vid träff. I tidig position är den en limphand. Den håller inte vid 4x+raise. Om du träffar kungen vid ohöjd pott så har du i 95% av fallen bäst kicker. KQ eller bättre raisar folk oftast med. Citera
Steinmeyer Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Postad 14 September , 2006 Ang. KJ som limphand. Japp, sant, jag raisar nog för hårt med dessa händer, får bara med de som dominerar mig. Citera
Sansrom Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 I tidig position är den en limphand. Den håller inte vid 4x+raise. Inget bra generellt råd tycker jag. Raise eller fold i tidig position. Ang. KJ som limphand. Japp, sant, jag raisar nog för hårt med dessa händer, får bara med de som dominerar mig. Släng den då i tidig position istället. Citera
Steinmeyer Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Postad 14 September , 2006 Släng den då i tidig position istället. Gör jag, tänkte mer på senare positioner. Citera
brut Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Tror jag att den är bäst höjer jag i sen pos. Tror jag att opps höjer med bättre händer(KQ,AK,AJ) limp i tidig pos. Träffar man så kan man då spela handen starkt. I bland foldar jag den. Citera
spyse Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Bett eller fold pre, vid träff kör hårt och omvärdera vid motstånd och floppens textur. Och ja jag öppnar med ett 3xbb bett UTG med KJo, eller ett 4xbb bett på CO om UTG/MP limpat. Citera
Recommended Posts