Klyka Postad 27 December , 2006 Författare Rapport Postad 27 December , 2006 Både ToP och SS har ju en liten genomgång ang. 5CD. F.ö. skulle du väl inte spela CG? Eller ska du spela Disciplinerat och tiltfritt nu eller? Nuvarande bokprojektet är en vända i ToP, så jag kommer väl dit. Kanske får ta o damma av SS också. ToP är även svaret på frågan om cash game. Har återigen börjat tröttna, då spelandet går riktigt segt. Men ToP gjorde mig inspirerad att spela lite FL CG igen, så jag bestämde mig för att bryta mot reglerna o se hur det går. De känns bättre än vanligt (jämfört med den senaste tiden, vill säga), men ändå rätt segt. Tror det kan vara motivationsproblem jag har.. Sitter o spelar två bord as we speak, o känner nästan att lite simultansurfande gör mig gott. Dåligt tecken tror jag. Lirar du förresten på UPS? Både nja och nej. Har spelat där en gång, ska spela där mer framöver. Själv? Citera
kfluffie Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Nuvarande bokprojektet är en vända i ToP, så jag kommer väl dit. Kanske får ta o damma av SS också. ToP är även svaret på frågan om cash game. Har återigen börjat tröttna, då spelandet går riktigt segt. Men ToP gjorde mig inspirerad att spela lite FL CG igen, så jag bestämde mig för att bryta mot reglerna o se hur det går. De känns bättre än vanligt (jämfört med den senaste tiden, vill säga), men ändå rätt segt. Tror det kan vara motivationsproblem jag har.. Sitter o spelar två bord as we speak, o känner nästan att lite simultansurfande gör mig gott. Dåligt tecken tror jag. Sitter själv på Arbeiten och är ruskigt trött. Vill bara hem och sova så du har det tur du Varför lirar du f.ö. om du tror att du inte är motiverad att lira? Ska ju inte vara något krav att spela ... Men det är så jäkla lätt att sätta sig vid datorn och spela "ett par" händer men svårt som tusan att slita sig, eller hur? Både nja och nej. Har spelat där en gång, ska spela där mer framöver. Själv? Vad menar du med det? Har själv ej spelat där, vore kul att lira någon Turre och slaska lite efteråt. Man får se om Tiden räcker till =/ Mvh, KF! Citera
Klyka Postad 27 December , 2006 Författare Rapport Postad 27 December , 2006 Hmm sant som du säger. Saken är den att jag är helt motiverad när jag sätter mig o börjar spela, men sen känns det alltid som att allt går åt skogen eller bara allmänt segt - jag spelar inge vidare o stacken minskar sakta sakta. Vartefter en session pågår så blir det bara mer och mer långtråkigt tills jag tvingar mig själv att lämna bordet med svansen mellan benen... Inte för att det får saken att låta något bättre, men pokern har blivit ett sätt att slippa göra de tusen saker som jag måste ta tag i i dagarna. För att lindra det hela ska sägas att jag gör vad som helst för att slippa, exempelvis spenderas massor av timmar på youtube.com, break.com, avigsidan.com, tjuvlyssnat.com, buzz.bazooka.com, pokerforum.nu etc samt framför TV:n. Och naturligtvis så ägnas ingen tid åt att sova.. Så för att summera så är nog pokerslentrianen en del i ett större problem. Ang. UPS så menar jag att jag bara hann dit o spela en gång innan jag blev långtidspank, men planen är att jag ska spela där igen när jag antingen har bättre inkomst eller BR. Citera
Klyka Postad 27 December , 2006 Författare Rapport Postad 27 December , 2006 Så, då har man spelat en dålig session. Så här kan det inte fortsätta, det ska vara kul att spela. Ska inte spela nåt mer innan nyår. Det är iofs bara några dagar, men det låter mkt, så det kör vi på. Citera
kfluffie Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Fixa ett jobb så ska du se att den riktiga motivationen kommer tillbaka! Så fort jag slutar är jag taggad att åka hem och lira! Sedan så har jag bytt spelstil ifrån LAG till Tight/Halv-Passice, Halv-Aggro och det funkar toppen. Du ska inte skita i Pokern helt då ett tag? (1-3 månader minst) Fokusera på flicka, studier och inte göra det där mus-klickar-nötet till en fortsatt vana. Mvh, KF! Citera
Juggler Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Håller nog med kfluffie. Om du inte lever på pokern och det blir tråkigt redan de tio första minuterna av en session borde det vara på plats med en paus. Jag spelade inget under några månader på hösten här och känner att jag kan grinda sng som förr i tiden men kan också avbryta för att göra "riktiga" saker. Citera
komlmogorov Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Har vågat mig på ett par trevande försök med cash games igen. Har faktiskt lyckats hålla på diciplinen något sånär. I morse blev det dock en tämligen dålig session PL5CD, ett spel som jag nästan inte har någon erfarenhet alls av. Satt där och hade inte en aning. Det tog ett halvt inköp att lära sig att inte betala av med par i knektar etc. Borde iofs ha kunnat räkna ut det själv, men par är en riktigt sugig hand i 5CD har jag fått för mig. Lite kul att vara fullkommlig nybörjare (men dyrt). Nån som har nå bra länkförslag för en sån som mig som vill lära sig lite 5CD (dvs jag kan redan hold'em men nästan ingenting om 5CD)? Michael Weisenberg på Cardplayer har skrivit en del om 5CD, bla 2 artiklar om PL för ca 1 år sedan. Var väl 2 artiklar efteråt också då han svarade på några mejl frågor. Du kan hitta en del om dom mer grundläggande sakerna där, dom hette Online Pot-Limit Draw part I och II. Tidigare skrev han en serie artiklar om limit 5CD också, tror den första hette Online Poker Draw Strategy, ca 3år sedan. Citera
Klyka Postad 27 December , 2006 Författare Rapport Postad 27 December , 2006 Kom o tänka på en hand i PL5CD där jag kände mig rätt fiskig, men jag vet faktiskt inte vad göra i sådana situationer. Jag i SB tittar ned på och alla foldar till mig. Då fi spelat rätt tight på BB så tycker jag mig ha ett läge att sno blinden. Höjer till 2,5*BB (detta har visat sig vara en bra standardraise på detta bord). Fi synar. Nu kommer problemet. Jag vet inte riktigt hur stark/svag min hand är i detta läget. Känns inte överdrivet bra. Dessutom vet jag inte hur många kort som är optimalt att byta, dels för att få bästa möjliga handen och dels för att representera en bra hand. Om vi lämnar representation åt sidan, vad är bäst (dvs hur optimerar jag mina chanser att få en bra hand)? Spara eller bara ? Jag bytte bara två kort, mestadels för ett byte av tre kort skulle avslöja min hand alltför mkt. Nåja, fi byter också 2 kort och min hand förbättras ingenting, så nu sitter jag där med JJ OOP i en pot på 5*BB. Vad göra nu? Är det värt att betta här? Hade det varit bättre läge om fi hade bytt 3 kort? Vad är bästa linjen efter bytet? Check-syn eller bet-fold? Knappast bet-syn va? Citera
Klyka Postad 27 December , 2006 Författare Rapport Postad 27 December , 2006 Fixa ett jobb så ska du se att den riktiga motivationen kommer tillbaka! Så fort jag slutar är jag taggad att åka hem och lira! Faktum är att jag ska söka ett jobb, dock mest som ett sätt att finansiera ett par terminer med omtentor, då CSN inte kommer att ge mig några pengar. En god bieffekt av detta (om jag får ett jobb) borde vara en förbättrad ekonomi, vilket kanske kan tillåta mig att hålla fingrarna borta från min BR. Vore kul att kunna levla lite, kanske kan tjäna som lite inspiration också. Som det är nu så kommer jag ingenstans. Du ska inte skita i Pokern helt då ett tag? (1-3 månader minst)Fokusera på flicka, studier och inte göra det där mus-klickar-nötet till en fortsatt vana. Håller nog med kfluffie. Om du inte lever på pokern och det blir tråkigt redan de tio första minuterna av en session borde det vara på plats med en paus. Jag spelade inget under några månader på hösten här och känner att jag kan grinda sng som förr i tiden men kan också avbryta för att göra "riktiga" saker. Jag har också goda erfarenheter av att ta pauser. Men det är ju tråkigt under pausen Ska fundera på saken efter nyår. Till saken hör att efter januari ska jag vara löst från många av mina stressmoment, så det kommer förhoppningsvis vara en annan situation då. Just nu har jag satt mitt liv på hold med vetskapen att jag kan återuppta det i februari... Michael Weisenberg på Cardplayer har skrivit en del om 5CD, bla 2 artiklar om PL för ca 1 år sedan. Var väl 2 artiklar efteråt också då han svarade på några mejl frågor. Du kan hitta en del om dom mer grundläggande sakerna där, dom hette Online Pot-Limit Draw part I och II. Tidigare skrev han en serie artiklar om limit 5CD också, tror den första hette Online Poker Draw Strategy, ca 3år sedan. Tackar, de verkar bra. Ska läsa dem inatt. EDIT: Sedan så har jag bytt spelstil ifrån LAG till Tight/Halv-Passice, Halv-Aggro och det funkar toppen. Hur menar du då? Vad innebär spelstilen och hur har det påverkat motivation etc? Citera
kfluffie Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Hur menar du då? Vad innebär spelstilen och hur har det påverkat motivation etc? Den största ändringen är väl att det inte är så stora svängningar, och det är skönt! Samt så är den mer pengagivande (hittilst iaf) på SvS, dock på relativt få spelade händer än så länge! Samt har min tiltkontroll ökat en hel del så där sparar man ju en jäkla massa på att inte skotta! Mvh, KF! Citera
Klyka Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2007 Jaha då vart det nytt år då. Har spelat ännu en sån där Wild West på 24 - turnering med oändliga re-buys första timmen, oavsett hur stor stack man har. Gjorde tre rebuys direkt vid start, och sen behövdes inga mer re-buys då jag ökade rätt fint - förrän vid slutet av re-buy-perioden, då jag hade ungefär average chips. Average brukar nästan dubblas vid slutet av re-buy-perioden, men en dubbling av mina marker hade inneburit 20 re-buys. Kändes bara för mkt, även om det vore EV+. Tror inte det hade varit så mkt EV+ heller, för då måste man rätt högt upp i prisstegen för att vinna nånting. Nåja, till det intressanta: Fiskrikheten i dessa turneringar. Det är någonting med den snabba strukturen och de oändliga re-buysen som gör att actionhungrig generalfisk formligen flockas i dessa turneringar. Jag har aldrig sett så många dåliga spelare som där. Funderar bara på vad som väger tyngst - fördelen av att motspelarna suger eller nackdelen av att strukturen suger? Ett finfint exempel. Näst sista nivån på rebuyperioden är 150/300. Startstacken är 500, vilket även är vad man får för en re-buy. En snubbe med 1000 kallsynar 600 pre, synar sig all in på floppen och gular. Gör en rebuy (dvs köper 1,66*BB) i UTG+1, synar sig all in, gular. Gör re-buy igen (bara en denna gång också) från UTG, synar sig all in, gular. Vid det här laget går BB upp till 500, snubben (som nu sitter i BB) re-buyar en BB som han genast blir all in med. Denna gång tripplar han och lagom till rebuy-periodens slut så har han ca 2000 kvar. Helt plötsligt bestämmer han sig för att göra 36 re-buys upp till en stack om 20k, dvs ungefär average. Ganska snart hade han gulat även den, och då fanns det inga fler chanser att re-buya - tror hans plånbok var ganska nöjd med det. Citera
Klyka Postad 4 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2007 Nya tag i det nya året, därför: Ny dagbok. Citera
Recommended Posts