Bogust Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Game # 427055189 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Uddevalla" Game ended 2006-09-14 11:17:29 GMT+01:00 Players: flikka13 (EUR 50,00 in seat 1) halvapa (EUR 38,20 in seat 2) utiliser (EUR 32,65 in seat 3) DocH (EUR 37,65 in seat 4) BigFimp* (EUR 48,00 in seat 5) jiimtee (EUR 50,00 in seat 6) Dealer: halvapa Small Blind: utiliser (0,25) Big Blind: DocH (0,50) Blind out of turn: jiimtee (0,50) flikka13 was dealt: Tc - Th -- Raisar 6xBB och får syn av BB som jag täcker. BigFimp* Call (0,50) jiimtee Check flikka13 Raise (3,00) halvapa Fold utiliser Fold DocH Call (2,50) BigFimp* Fold jiimtee Fold Flop 9h - 4h - 7s --- Inga överkort till mina TT på floppen. Dock är den dragvänlig med både steg och färgdrag. Är väl egentligen såna här floppar man letar efter med TT? DocH Bet (13,00) --- Hur tolka dettta bet? Han överbetar potten ganska rejält. Kan tänka mig att han gör det med antingen steg/färgdrag eller överpar, som jag då¨är slagen av. Nu till frågan, bör man folda i rädslan för överpar eller är det lika att trycka in smeten? EDIT: Inga som helst reads eftersom jag just satt mig ner på bordet. Citera
brut Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Enkel fold. Det du som bäst kan vara uppe i mot är i princip färgdrag med överkort. Citera
FiSherman63 Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Idiotisk bet av en randomsnubbe på low limit... hmm jag lutar nog åt att INTE folda. Med vilka färdiga händer som slår oss betar han såhär? VIsserligen var det länge sen jag spelade på aktuell nivå, men inte brukar väl folk spela på det här viset när dom har en vettig, färdig hand. Eeeeller? Spelas det såhär med t.ex. AA kanske..? Det finns däremot MASSOR med icke-färdiga händer han kan ha. Spontant vill jag helst ha in stacken på turn för att förstöra hans odds för att syna med sina 12-15 outs. Tyvärr är ju i princip alla turnkort scare cards men vafan. Citera
Kenny_Roger Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Tror faktiskt att jag pushar jag med. Investera 35 för att vinna 20 (35 vid syn) mot en motståndare som säkert har något random crap. Foldade ofta i marginella situationer förut men har ändrat mig efter att ha sett den ena idiothanden efter den andra. Citera
toppace Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 sätter honom på , eller Jag pushar här alla dagar i veckan. Det känns som han betar på ett sätt som inte vill ha syn. Citera
Bogust Postad 15 September , 2006 Författare Rapport Postad 15 September , 2006 sätter honom på , eller Jag pushar här alla dagar i veckan. Det känns som han betar på ett sätt som inte vill ha syn. Tyckte också han bettade precis som att han inte ville ha syn och valde därför att pusha. Dock så visade han upp JJ Men men, that's poker som man brukar säga Citera
HasseA Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Toppace: du sätter honom på ev AK hjärter och väljer att pusha?? Du ligger under då han har 15 outs.....borde vara fold med en sådan read... Citera
FiSherman63 Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Toppace: du sätter honom på ev AK hjärter och väljer att pusha?? Du ligger under då han har 15 outs.....borde vara fold med en sådan read... Helt galet resonerat. Citera
Recommended Posts