Myssion Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Letar efter bra/vackra duetter. Har redan hittat följande (så får ni ett hum om vad jag är ute efter också): - Sogno - The Prayer med Celine Dion/Andrea Bocelli) - Somos Novios (It's Impossible) med Christina Aguilera/Andrea Bocelli - Som stormen river öppet hav med Mikael Rickfors/Susanne Alvfengren - Gortoz A Ran - J'attends med Denez Prigent/Lisa Gerrard (från Black Hawk Down) - I Know Him So Well med Elaine Paige/Barbra Dickson (från Chess) - Side by Side med Johan Östberg/Maja Gullstrand - Where the Wild Roses Grow med Nick Cave/Kylie Minogue - When You Believe med Mariah Carey/Whitney Houston - Ain't no Mountain High Enough med Marvin Gaye/Tammi Terrell - Don't Give Up med Peter Gabriel/Kate Bush - Gå inte förbi med Peter Jöback/Sissel Kirkeby - Time to Say Goodbye med Sarah Brightman/Andrea Bocelli - Skönheten och Odjuret med Sofia Källgren/Tommy Körberg (från Skönheten och Odjuret (duh)) - Kids med Robbie Williams/Kylie Minogue Citera
Stahl Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Vad heter den svenska duetten där de sjunger ".. så länge vi har varann'" i slutet av refrängen? Man + kvinna.. kommer aldrig på. Citera
Matteprof Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Som stormen river öppet hav med Tommy Nilsson/Tone Norum Citera
Myssion Postad 12 September , 2006 Författare Rapport Postad 12 September , 2006 Som stormen river öppet hav med Tommy Nilsson/Tone Norum Ja just det ja, de har också gjort den... Vilken version kom först? Och vilken är bäst? Citera
Sansrom Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Ska du gifta dig igen, Myssion? Citera
Björnerik Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Endless Love - Lionel Richie och Diana Ross Ja jag har gift mig precis EDIT: Lägg till Roger Pontare och Marie Bergmans schlager, vad hette den nu igen?!?!. Den är grym. Citera
Myssion Postad 12 September , 2006 Författare Rapport Postad 12 September , 2006 Ska du gifta dig igen, Myssion? Hehe, nej inte än. Däremot så var vi på bröllop i lördags (Frugans bror och hans tjej gifte sig), och fick höra Sogno samt Av Längtan till Dig av Åsa Jinder, med Cajsa Stina. Fast det var inte Celine/Andrea/Cajsa-Stina som sjöng (Eller Åsa som spelade), utan Anders och Gertrud, men det gjorde de minst lika bra som de ordinarie artisterna. Citera
Jennez Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 EDIT: Lägg till Roger Pontare och Marie Bergmans schlager, vad hette den nu igen?!?!. Den är grym. - Stjarnorna hette den. Annars har vi: - I would do anything for love - Meatloaf + Okand Och sa min nya favvis (courtesy of eurythmech) Vega - Shake up your soul Citera
Knapp_0 Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Kanske inte direkt duett. Men han är Kungen av Romance. När han dansar med flickan på slutet så börjar t om Knapp_0 att gråta. http://www.youtube.com/watch?v=VSqGwOmKEwU Citera
The Grand Bark Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Up Where We Belong - Joe Cocker/Jennifer Warnes från En officer och en gentleman. Citera
tomtetomte Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Delicate - Terence Trent D'Arby & Des'ree Citera
Myssion Postad 12 September , 2006 Författare Rapport Postad 12 September , 2006 Up Where We Belong - Joe Cocker/Jennifer Warnes från En officer och en gentleman. Du menar väl från Nile City? Citera
Matteprof Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Ja just det ja, de har också gjort den... Vilken version kom först? Och vilken är bäst? Vet ej vilken som kom först men jag gillar iaf Tommy Nilssons hesa stämma mer än Rickfors. Annars har ju Roxette en hel del sköna duetter. Things will never be the same kanske Citera
Zev Baharav Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 "The Way You Are" Agneta Fältskog & Ola Håkansson....(Hittade inte min Fältskog-samlingskiva här men jag tror det är den med Ola Håkansson) "Som Stormen River Öppet Hav" är Alfvengren/Rickfors. Tone Norum/Tommy Nilsson´s duett heter ngt annat har jag för mig Zev Citera
Nusseman Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Ray Charles sista skiva, Genious loves company, är ju en helt ok duettskiva. Citera
Myssion Postad 12 September , 2006 Författare Rapport Postad 12 September , 2006 Tone Norum/Tommy Nilsson´s duett heter ngt annat har jag för mig Allt som jag känner Citera
eurythmech Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Sitter och funderar på om det finns några bra duetter. Alltså Vega - Shake up your soul är ju en kanonlåt, men har aldrig tänkt på den som en duett. Men tekniskt sett är den iofs det....hmmm. Okej då. Nej tidernas bästa duett: Eskobar feat Heather Nova - Someone new Men även Docenterna - Utan dig är kanonbra. edit: Frank & Nancy Sinatra - Something stupid edit2: Kärleksmedleyt med Nicole och Ewan från Moulin Rouge Citera
Jennez Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Nej tidernas bästa duett: Eskobar feat Heather Nova - Someone new Men även Docenterna - Utan dig är kanonbra. edit: Frank & Nancy Sinatra - Something stupid Fy fanken! Var ju hundra ar sen man horde "Utan dig"! Men den ar skitbra verkligen! Kopte min forsta skiva med Docenterna tack vare den laten. Citera
Matteprof Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Myssion: Möjligt, då är jag felunderättad... eftersom jag inte har den på skiva utan på datorn Då röstar jag helt enkelt på Rickfors... som är kung Citera
ski_punk Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 När Anna Ternheim gästspelade på Lars Winnerbäcks 30års-konsert och körde Elegi med honom. Grym. Var där och såg det. Live. yes you may touch me. Citera
Fille Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Wiehe och Totta sjunger Dylan.. Sjukt bra platta. Citera
Zev Baharav Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 "Gente Di Mare" Umberto Tozzi & Raf Citera
-Lime- Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Barbara Streisand och josh groban - All I Know Of Love Citera
nucleus Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Måjisi http://www.youtube.com/watch?v=baPwjwbqcPQ Citera
Recommended Posts