Gå till innehåll

Flerbords SnG = Mer vinst!


Verso66

Recommended Posts

Är en småspelare som över tid går några dollar + på sng. Har märkt att det blivit tightare och tightare på Partys låga nivåer 6 respektive 11 dollar. Provat flerbords senaste veckan och bostat rejält med + 200$ (mycket + i mina mått mätt).

 

Vad är orsaken? Duktiga spelare som multitablar på de låga nivåerna? Själv multitablar jag aldrig.

 

Klivit upp och provat 22$ 2 och 3 bords och det är klart lösare spel än 6$ enbords.

 

Har fler upplevt detta eller är det helt enkelt så att detta bara är tillfälligt flyt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är orsaken? Duktiga spelare som multitablar på de låga nivåerna? Själv multitablar jag aldrig.

 

Klivit upp och provat 22$ 2 och 3 bords och det är klart lösare spel än 6$ enbords.

 

?

 

Jag greppar inte riktigt varför någon "duktig" spelare skulle spela 6 $ SnG. Det skulle väl vara någon Indier i sådant fall.

 

Det enda rationella skulle väl vara att de låga nivåerna lockar till sig de "rädda" spelarna som därmed blir tightare.

 

Det är inte heller så att löst spel = dåligt spel. Men det är ofta det är så. Det är svårare att vara lös och bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken tid spelar du på dygnet? Jag upplever stor variation under dygnets timmar. Bästa tiden tycker jag är mellan 6-9 på morgonen svensk tid. Trötta, slaskande amerikaner. Lördag- och söndagsmorgnar brukar vara härliga också. Då är de fulla till på köpet.

 

Spelar i princip uteslutande svensk sen kvällstid, men även mornar på helgerna. Håller med dig om att det slaskas mycket helgmornar, bara att utnyttja när man har möjlighet att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är orsaken? Duktiga spelare som multitablar på de låga nivåerna? Själv multitablar jag aldrig.

 

Klivit upp och provat 22$ 2 och 3 bords och det är klart lösare spel än 6$ enbords.

 

?

 

Jag greppar inte riktigt varför någon "duktig" spelare skulle spela 6 $ SnG. Det skulle väl vara någon Indier i sådant fall.

 

Det enda rationella skulle väl vara att de låga nivåerna lockar till sig de "rädda" spelarna som därmed blir tightare.

 

Det är inte heller så att löst spel = dåligt spel. Men det är ofta det är så. Det är svårare att vara lös och bra.

 

Kanske ett felaktigt antagande att det finns spelare (vinnande spelare) som spelar upp till 8 - 10 bord och i de fallen går ner i nivå till de lägre. Spelar de färre bord går de upp i nivå....

 

Med löst menar jag i detta fall huvudlöst spel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kanske ett felaktigt antagande att det finns spelare (vinnande spelare) som spelar upp till 8 - 10 bord och i de fallen går ner i nivå till de lägre. Spelar de färre bord går de upp i nivå....

 

Med löst menar jag i detta fall huvudlöst spel ;)

 

Jag tror det. Är man hyvsatt bra så är man vinnande upp till 33 nivån i alla fall. 50 och upp så blir det lite kärvare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag nämnt i en annan tråd spelade jag "först" ca 600 1-bordsturnerngar (simultant 4 st) och därefter ca 1200 MTT (simultant 6 st). Samtliga $11, samtliga Sng. Timförtjänsten fördubblades efter skiftet. Det kan kanske delvis förklaras med utökningen av antalet bord men troligen också på att min spelstil passar bättre på MTT.

 

Eftersom utdelningsprocenten är densamma på 1-bordare som på MTT är det förstås uteslutet att det för alla skulle vara gynnsammare att spela en viss av dessa spelformer. Men min tro är alltså att spelstilen spelar in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag nämnt i en annan tråd spelade jag "först" ca 600 1-bordsturnerngar (simultant 4 st) och därefter ca 1200 MTT (simultant 6 st). Samtliga $11, samtliga Sng. Timförtjänsten fördubblades efter skiftet. Det kan kanske delvis förklaras med utökningen av antalet bord men troligen också på att min spelstil passar bättre på MTT.

 

Eftersom utdelningsprocenten är densamma på 1-bordare som på MTT är det förstås uteslutet att det för alla skulle vara gynnsammare att spela en viss av dessa spelformer. Men min tro är alltså att spelstilen spelar in

 

Intressant tanke, spelat två 2 bords sng i kväll 11$ och kommit 3 resp 4 = +38$. Är som sagt småspelare...

Vad problemet med din analys är att på partys mtt´s bubblar jag för det mesta och det blir som mest inköpet tillbaka. Enligt din tes skulle det funka lika bra i större turneringar, men för mig äter de min vinst på sng´s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag nämnt i en annan tråd spelade jag "först" ca 600 1-bordsturnerngar (simultant 4 st) och därefter ca 1200 MTT (simultant 6 st). Samtliga $11, samtliga Sng. Timförtjänsten fördubblades efter skiftet. Det kan kanske delvis förklaras med utökningen av antalet bord men troligen också på att min spelstil passar bättre på MTT.

 

Eftersom utdelningsprocenten är densamma på 1-bordare som på MTT är det förstås uteslutet att det för alla skulle vara gynnsammare att spela en viss av dessa spelformer. Men min tro är alltså att spelstilen spelar in

 

Det där beror på att skillfaktorn är större i MTT om det inte är turbo vill säga.

 

Motståndet tror jag även är betydligt sämre i MTT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inget proffs utan spelar sng och mtts mest för skojs skulle men även om det är skoj med lite extra klirr i kassan..

 

jag har iaf en fråga.. ni proffs som multitablar sngs med säg 4 bord samtidigt, hur bär ni er åt när blindsen blir höga i förhållande till stackdjupet i slutet av turren? detta innebär ju att ni plötsligt måste spela sketmånga händer. Hur gör ni för att helt enkelt hinna med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inget proffs utan spelar sng och mtts mest för skojs skulle men även om det är skoj med lite extra klirr i kassan..

 

jag har iaf en fråga.. ni proffs som multitablar sngs med säg 4 bord samtidigt, hur bär ni er åt när blindsen blir höga i förhållande till stackdjupet i slutet av turren? detta innebär ju att ni plötsligt måste spela sketmånga händer. Hur gör ni för att helt enkelt hinna med?

Bruka rju bli en hel del all in poker när blindsen är höga inte mycket att tänka på vid sånt spel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...