Gå till innehåll

Jacken - siktar på NL200 till sommaren.


Partyjack

Recommended Posts

Så, Januari månad hade ett riktigt tungt slut där jag storbackade på NL100.

Har nu spelat 5 pass NL50 och plussat minst ett inköp varje pass, senast imorse plussade jag 3 inköp och det känns som att jag verkligen tömmer där när jag inte är superkall.

Slutar Januari månad plus $3630. (exklusive bananerna).

 

Får tacka min klonk i början på månaden på Stars där jag vann $2000 och likadant Primaklonken där jag vann $1200 som gjorde att badstreaken inte blev så farlig på rullen ändå.

Hoppas nu att kallheten har lagt sig och att jag kan börja spela utan problem på NL100 igen nästa pass.

Har satt upp som mål att spela minst 15 MTTs och 70 timmar CG i Februari.

Hade 13 MTTs och 4 ITM i Januari, något som jag räknar med att hålla och kanske tom förbättra i Februari.

 

Sedan jag gav upp heltidsjobbet har jag (sedan första december) plussat ca $9000, ca 63000 SEK. Något mer än jag lyckats med på två månaders Konsumgrind kan jag ju avslöja!

 

Nya tag på grinden imorrn, eller ikväll, först ska jag till Läkerolen och avnjuta en hockeymatch!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 336
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Satsade denna morgon på att rejka några händer på NL50 innan jag ska till Uppsala för att investera i några rutor kakel till köket.. :shock:

 

Började efter 5 raka plus-pass på NL50 med rullen på $3505 efter två timmars spel har jag nu $3833. Var visserligen väldigt het, blev inte utdragen i knappt någon pott.

Hade bla en sköning där jag synar på knappen med 35h och floppar str8flushen mot nötfärgen och topptvå. Ganska bra läge. Fullt pröjs såklart!

 

Känns som att jag vuxit ur NL50-tröjan lite nu, men det är alltid bra att gå ner för att öka självförtroendet och få upp agressiviteten. Har annars en förmåga att bli väldigt passiv och synig av mig när jag känner att jag blir utdragen för ofta, självklart helt fel strategi då..

 

Nya tag ikväll, kanske en MTT eller två.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sköönt att hitta plusset direkt när jag går tillbaka till NL100.

2 timmars grind och $350-plusset till $4150.

 

Inga direkt intressanta händer, inget jättemotflyt men däremot en jävla massa fisk som ställde 4 ggr pot med mellanparet osv osv. Lättspelat när man bara behöver syna ner med TPTK för en säker jättepott.

 

Kanske blir någon MTT ikväll!? Var längesedan och kan bli intressant nu när man hittat lite klonk igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många bord grindar du nu på NL100? jag är fan kall på NL100 lirde NL400 idag ist svårt att inte plussa då :D

 

Jag kör fem bord normalt, när jag var riktigt kall och missade alla floppar spelade jag bara fyra bord för på fem bord sprang det iväg rejält nedåt!

 

Jasså NL400? Det är ju Joggys områden nästan!? Också sugen på att skotta något inköp, gå upp och känna på spelet bara.. Men det får vänta till jag har stabiliserat badstreaken rejält.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, jag kör 3-4 bord har ju bara min 12" bärbara nu dock samma upplösning på den som en vanlig 17" men gillar inte att ha för mkt överlapp på alla fönster. Men ska nog helt byta site snart troligtvis till FTP eller Stars, på stars kan man ju köra alla som mini bord.

 

Ja jag har lirat NL200 ganska mkt nu då när ja kört färre bord och igår fick det bli 400 på wpx är det ju i princip samma spelare på alla nivåer en ganska stor fördel.

 

Idag håller vi tummarna för fiskjoggy :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, jag kör 3-4 bord har ju bara min 12" bärbara nu dock samma upplösning på den som en vanlig 17" men gillar inte att ha för mkt överlapp på alla fönster. Men ska nog helt byta site snart troligtvis till FTP eller Stars, på stars kan man ju köra alla som mini bord.

 

Ja jag har lirat NL200 ganska mkt nu då när ja kört färre bord och igår fick det bli 400 på wpx är det ju i princip samma spelare på alla nivåer en ganska stor fördel.

 

Idag håller vi tummarna för fiskjoggy :D

 

 

Jasså.. Fortfarande lika lite trafik på WPX alltså?

Tråkigt, där kan man ju alltid göra sig en slant på att sitta och skicka runt pengarna. Men det känns som att de behövs lite mera fisk där snart?!

 

Har också funderingar på att flytta nu när min RB-deal går ut på PL denna månad, om någon läser här så skriv gärna förslag. Har funderingar på Fulltilt där jag fortfarande inte har startat något så skulle kunna köra deras signup och RB.

 

Såg också att Nordicbet körde igång med någon slags bonus på $450 plus deras standard 30%-RB!? Passar utmärkt med tanke på att jag trivs väldigt bra på tight-prima där man kan köra över rätt rejält.

 

Så om någon har ett bra förslag på var man ska hålla till de närmsta månaderna, skriv gärna ner det här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men BALLE!

 

Ligger 6a av 400 startande, 19 kvar. Har bra koll på mitt bord också - PANG klienten låser sig.. WTF?!

 

Har haft lite problem med PL-klienten tidigare, loggar ut och loggar in igen så brukar det funka. Men neej då, allting funkar perfekt. Förrutom det faktum att jag inte kommer åt min turnering..

Bordet kommer upp, men den laddar liksom inte färdigt så stolarna förblir tomma och "loading game"-fönstret blir kvar uppe.

 

Fy faaan säger jag, $5K i första pris och jag ser hur jag bara droppar i placeringslistan. Detta var garanterat droppen som fick tålamodsbägaren att rinna över för Purples pissiga jävla klient. SÅ LESS!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart..

Verkar som att hela jävla Primanätverket har kraschat.

 

Jag ska fan leva en dag imorgon med, är fortfarande inte pure-pokerspelaren som faktiskt har lust att sitta uppe och grinda till kl7 morgonen därpå med tanke på att jag faktiskt har saker att göra på dagarna.

 

TILT, FÖRBANNADE JÄVLA MONGOTILT!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom du åt bordet tillslut?

 

Nej det gjorde jag inte, pisstilt på prima nu. Skickade typ tre vidrigt ilskna mejl till dom under natten/morgonen och de svarade att deras "tekniska team" skulle göra en utredning. Vilket betyder att jag förmodligen får nöja mig med de $300 som var betalning för 9-18e plats eller nåt sånt.

Tråkigt när man har full kontrol på hela bordet.

 

Idag åkte dock pengarna ut från Purple, för att aldrig komma tíllbaka.

Satte in en laddning på Fulltilt, skall bli $3000 för NL100grind.

Tar några dagar eftersom det är max $1000 per dag eller nåt liknande fjanteri.

 

Hursomhelst, gillar sidan som gatan. Spelade två timmar NL50 för att lära känna klienten. Plus två inköp tack vare nybörjar-riggen. Mycket trevligt!

 

Får se hur det fortsätter där, men förmodligen blir det Fulltilt för cash och Stars för turneringar framöver.

Prima har jag helt enkelt fått nog av nu, det där var bara droppen på något vis. Dessutom tror jag att NL50 och NL100 kommer att bli äckligt tajt de närmsta månaderna med tanke på hur den där big bang-bonusen exploderat här på PF. Tror det kommer dra väligt mycket tajtgrinders härifrån.

 

Just ja, cashade ut $1800 när jag flyttade pengarna. Detta var vad jag hade utöver de $3000 som ska in på Fulltilt så småningom.

PEngarna åker rakt in på sparkontot för att betala flyg och hotell i Vegas till sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki, förde idag över ytterligare $250 till Stars för att fylla upp turneringsrullen där till $890.

Räknar inte med att hålla en specifik rulle där utan fyller på undan för undan från CG på Fulltilt, snart kommer klonken på stars och då får jag ut det tio gånger om.

 

Plussade iaf mitt första pass på NL100 hos Fulltilt, skiljer EXTREMT mycket jämtemot Primanätverket. På FT kan man få två syn på en reraise till skillnad mot Prima där om någon reraisade preflop så var det aldrig sämre än QQ och därför aldrig syn av sämre än KK.

Mycket roligare poker, ska komma med någon skön HH under kvällen.

Plussade iaf $150 och rullen på FT är då $3150 eftersom jag tömde det jag hittills plussat på FT till Stars.

 

Alltså BR:

FT: $3150

PS: $890

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade just en av mina favorit turneringar på stars. $50NL Freezeout.

Tycker personligen att jag spelade den perfekt, kan inte komma på något misstag. Var sjukt kall hela första halvan av turneringen.

Hittade 99 på knappen efter raise och två syn, trycker med ungefär 10x det bettade amountet och får syn av 77 (??)

 

Dubblar och kan börja spela, får in degen i en bamsepott mot samme london-fisk. Jag har JJ och är uppe mot AJo och K2s, självklart direkt ett A på flopp och jag är short igen..

 

Sen sitter jag short och ställer två ggr per varv i snitt utan att få syn.

Efter ett tags kalla kort är jag under 10BB igen och ställer från knappen med Q9o. Får BLIXTsyn av en snubbe som har ca 20-25BB med KJo på SB, riskerar halva stacken från SB med en hand som han sällan ens ligger bra till med. Men men.

 

Är iaf kvar i en $4K guaranteed SH PL turnering på Fulltilt.

64 kvar av 205 startande och jag har ungefär average.

$1200 i första är väl sådär lockande, men dock ett par inköp ju!8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SUPERtilt på den turneringen..

 

För det första avskyr jag egentligen PotLimit, när det nu var en Shorthanded så tänkte jag att det är väl okej. Och det var den.

 

Tyckte jag styrde och ställde oftast, hittar A2 på knappen, två syn, floppen 345 två spader, jag har spader A, trycker och får kallsyn på SB, att sen även BB synar med sitt set eller vad det var spelar mindre roll då SB har floppat NÖTTERNA!

 

Härligt, ändå ett fett plus för dagen, ska jag sova gott på!

Nattnatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första backpasset på Fulltilt, $150 back på NL100.

Den stora boven i dramat:

 

 

 

Full Tilt Poker Game #1754599652: Table Charles (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 6:12:15 ET - 2007/02/08

Seat 2: Keevs ($44.15)

Seat 3: DrGiggy ($235.05)

Seat 4: q O_O t ($106)

Seat 5: Partyjack ($95.85)

Seat 6: cattledondo ($29.90)

Partyjack posts the small blind of $0.50

cattledondo posts the big blind of $1

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Partyjack [As Ah]

Keevs folds

DrGiggy folds

q O_O t raises to $4

Partyjack calls $3.50

cattledondo calls $3

*** FLOP *** [5c Ks 3c]

Partyjack checks

cattledondo checks

q O_O t bets $8

Partyjack calls $8

cattledondo folds

*** TURN *** [5c Ks 3c] [9h]

Partyjack checks

q O_O t bets $18

Partyjack raises to $36

q O_O t calls $18

*** RIVER *** [5c Ks 3c 9h] [2d]

WHATStheODDZ sits down

WHATStheODDZ adds $50

Partyjack bets $47.85, and is all in

q O_O t calls $47.85

*** SHOW DOWN ***

Partyjack shows [As Ah] (a pair of Aces)

q O_O t shows [4d 6d] (a straight, Six high)

q O_O t wins the pot ($192.70) with a straight, Six high

Partyjack is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $195.70 | Rake $3

Board: [5c Ks 3c 9h 2d]

Seat 2: Keevs didn't bet (folded)

Seat 3: DrGiggy didn't bet (folded)

Seat 4: q O_O t (button) showed [4d 6d] and won ($192.70) with a straight, Six high

Seat 5: Partyjack (small blind) showed [As Ah] and lost with a pair of Aces

Seat 6: cattledondo (big blind) folded on the Flop

 

Sätter fi på i trolighetsordning; AK, KQ, klöverdraget (varför inte gratiskort på turn) eller i sista hand 99 som jag tänkte att det får jag faan ta.

 

Går det att göra detta annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte skrivit på år och dagar, anledningen till detta är att jag varit tiltad.

Tiltad på livet i allmänhet, poker i synnerhet.

Har haft ett enormt motriggande på Fulltilt, så illa att jag till och med gick till Joggy för att få lite livecoachning och se till att jag inte har börjat med något som bidrar till en enorm lucka i mitt spel.

 

Spelade runt två timmar och backade ett och ett halvt inköp på NL100.

Vi var rörande överens om att jag fick in pengarna med bäst hand i 90% av tillfällena, vi slutade kvällen i soffan framför NHL2K7 - MYCKET fint spel.

 

Var tvungen att hoppa på grinden imorse igen, NL50 blir det ett tag framöver spelade stabilt och åkte på några hästiga tvåoutare första timmen.

Tog mig i nackskinnet och slutade passet ca $100 upp.

 

Kände att en sjudagars tilt var på väg ur skinnet och tog bilen upp och klonkade besiktningen, en timme senare har jag nu plussat två NL50-inköp till.

Skönaste pluspassen på längre än jag kan minnas.

Har nu i stort sett fått upp rullen till de $3K jag vill ha för att spela NL100 på fyra bord, dock ska jag plussa minst 3 raka pass till på NL50 innan jag vill gå upp igen, har trots allt varit på NL100 som det har svidit mest på rullen såklart.

 

Nu blir det konsumgrinden, där ska jag förhoppningsvis inte märka av badstreaken allt för mycket.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta ordvalet, men RUMPKNULLNINGEN fortsätter på Fulltilt.

Tror aldrig jag haft en så lång och jobbig period som jag har nu, ändå spenderade jag över ett år på det vidrigt riggade B2B..

 

 

Full Tilt Poker Game #1790313663: Table Ivanhoe (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 17:08:53 ET - 2007/02/13

Seat 1: meehan10 ($86.40)

Seat 2: gracefulsin ($83.75)

Seat 3: Partyjack ($47)

Seat 4: M1mo ($50)

Seat 5: Nobgoblin ($87.05)

Seat 6: Zadeedles ($14.80)

meehan10 posts the small blind of $0.25

gracefulsin posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Partyjack [9h 9s]

Partyjack raises to $1.75

Nobgoblin calls $1.75

Zadeedles folds

meehan10 folds

gracefulsin calls $1.25

 

*** FLOP *** [5s Tc 9c]

gracefulsin checks

Partyjack bets $4

Nobgoblin raises to $17.50

gracefulsin folds

Partyjack raises to $45.25, and is all in

Nobgoblin calls $27.75

Partyjack shows [9h 9s]

Nobgoblin shows [Qd Qs]

AJAJAJ han har två outs, jag är så gott som död

*** TURN *** [5s Tc 9c] [8s]

AJAJAJ, hålpipan, jag är dööd!

*** RIVER *** [5s Tc 9c 8s] [Qh]

Mumma..

Partyjack shows three of a kind, Nines

Nobgoblin shows three of a kind, Queens

Nobgoblin wins the pot ($93) with three of a kind, Queens

Partyjack is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $96 | Rake $3

Board: [5s Tc 9c 8s Qh]

Seat 1: meehan10 (small blind) folded before the Flop

Seat 2: gracefulsin (big blind) folded on the Flop

Seat 3: Partyjack showed [9h 9s] and lost with three of a kind, Nines

Seat 4: M1mo is sitting out

Seat 5: Nobgoblin showed [Qd Qs] and won ($93) with three of a kind, Queens

Seat 6: Zadeedles (button) didn't bet (folded)

 

Efter potten har fi mage att säga att "äntligen lite justice".

Han fick ju veta vad han hette iaf..

 

Hade en jobbig hand mot han tidigare också.

 

 

 

 

Full Tilt Poker Game #1790238755: Table Ivanhoe (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 16:56:44 ET - 2007/02/13

Seat 1: meehan10 ($73.10)

Seat 2: gracefulsin ($18)

Seat 3: Partyjack ($52.50)

Seat 4: WILLYSEA ($23.30)

Seat 5: Nobgoblin ($77.55)

Seat 6: Zadeedles ($24.60)

Nobgoblin posts the small blind of $0.25

Zadeedles posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Partyjack [As Ad]

meehan10 folds

gracefulsin folds

Partyjack raises to $1.75

WILLYSEA calls $1.75

Nobgoblin calls $1.50

Zadeedles folds

*** FLOP *** [Ts Kd 4h]

Nobgoblin bets $4

Partyjack raises to $10

WILLYSEA folds

Nobgoblin raises to $20

Partyjack raises to $50.75, and is all in

Nobgoblin calls $30.75

Partyjack shows [As Ad]

Nobgoblin shows [Kc Th]

*** TURN *** [Ts Kd 4h] [Jd]

*** RIVER *** [Ts Kd 4h Jd] [7c]

Partyjack shows a pair of Aces

Nobgoblin shows two pair, Kings and Tens

Nobgoblin wins the pot ($104.25) with two pair, Kings and Tens

Partyjack adds $20

*** SUMMARY ***

Total pot $107.25 | Rake $3

Board: [Ts Kd 4h Jd 7c]

Seat 1: meehan10 didn't bet (folded)

Seat 2: gracefulsin didn't bet (folded)

Seat 3: Partyjack showed [As Ad] and lost with a pair of Aces

Seat 4: WILLYSEA (button) folded on the Flop

Seat 5: Nobgoblin (small blind) showed [Kc Th] and won ($104.25) with two pair, Kings and Tens

Seat 6: Zadeedles (big blind) folded before the Flop

 

Får en distinkt känsla av att fi har AK när jag blir reraisad på flop, tänker över att jag ändå förmodligen får outs på turn OM det skulle vara så att han har tvåpar och synar.

Helt ute och cyklar eller?

 

Spelade dock upp mig till nästan plusminus för sessionen..

 

BR: $2940

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lunchpasset verkar vara min grej, en halvtimme och ett inköp plus. Visserligen $20 i bonus då men väldigt nöjd med följande spel:

 

Fi satt och svor över en annan spelares spel för två potter sedan så jag misstänkte att han skulle försöka sig på något, gayraisen på turn gör det så uppenbart att han är tom kungen på turn gör mig ännu säkrare.

Skönt att sätta honom på ännu större tilt, tyvärr hittar han KK och jag synar $15 med 99 potten efteråt då jag trodde han var steamad så synen gjorde ingen större profit egentligen.

 

Full Tilt Poker Game #1794857230: Table Desert (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 7:42:39 ET - 2007/02/14

Seat 1: stickNmove ($0), is sitting out

Seat 2: bibl0 ($50)

Seat 3: Bloodhound7 ($43.90)

Seat 4: Partyjack ($58.40)

Seat 5: Byeo-J ($49.25)

Seat 6: wonderbreadboyz ($102)

stickNmove adds $20

wonderbreadboyz posts the small blind of $0.25

bibl0 posts the big blind of $0.50

stickNmove has returned

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Partyjack [4c 2c]

Bloodhound7 calls $0.50

Partyjack calls $0.50

stickNmove: u call a 3.50 raise with that

Byeo-J folds

wonderbreadboyz calls $0.25

stickNmove: u should be shot

bibl0 checks

*** FLOP *** [Kc 5c 2d]

Bloodhound7: I agree

wonderbreadboyz checks

bibl0 checks

Bloodhound7 checks

Partyjack bets $2

wonderbreadboyz folds

bibl0 folds

Bloodhound7 calls $2

stickNmove: omg u idiot

*** TURN *** [Kc 5c 2d] [Td]

Bloodhound7 checks

Partyjack bets $5

Bloodhound7 raises to $10

Partyjack calls $5

*** RIVER *** [Kc 5c 2d Td] [Ks]

Bloodhound7 bets $9.50

stickNmove: wonder u are a f*cking moron

Partyjack has 15 seconds left to act

Partyjack calls $9.50

*** SHOW DOWN ***

Bloodhound7 shows [6h 4s] (a pair of Kings)

Partyjack shows [4c 2c] (two pair, Kings and Twos)

Partyjack wins the pot ($42.75) with two pair, Kings and Twos

*** SUMMARY ***

Total pot $45 | Rake $2.25

Board: [Kc 5c 2d Td Ks]

Seat 1: stickNmove is sitting out

Seat 2: bibl0 (big blind) folded on the Flop

Seat 3: Bloodhound7 showed [6h 4s] and lost with a pair of Kings

Seat 4: Partyjack showed [4c 2c] and won ($42.75) with two pair, Kings and Twos

Seat 5: Byeo-J (button) didn't bet (folded)

Seat 6: wonderbreadboyz (small blind) folded on the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första backpasset på Fulltilt, $150 back på NL100.

Den stora boven i dramat:

 

 

 

Full Tilt Poker Game #1754599652: Table Charles (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 6:12:15 ET - 2007/02/08

Seat 2: Keevs ($44.15)

Seat 3: DrGiggy ($235.05)

Seat 4: q O_O t ($106)

Seat 5: Partyjack ($95.85)

Seat 6: cattledondo ($29.90)

Partyjack posts the small blind of $0.50

cattledondo posts the big blind of $1

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Partyjack [As Ah]

Keevs folds

DrGiggy folds

q O_O t raises to $4

Partyjack calls $3.50

cattledondo calls $3

*** FLOP *** [5c Ks 3c]

Partyjack checks

cattledondo checks

q O_O t bets $8

Partyjack calls $8

cattledondo folds

 

Hur spelar du dina AA igentligen? Skärpning alltså, det är ju katastrofdåligt. Höj rejälp preflopp och kör gärnet om floppen är ok. Du kan ju inte hålla på att spela sådär passivt, som att be om att bli utsugen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar du dina AA igentligen? Skärpning alltså, det är ju katastrofdåligt. Höj rejälp preflopp och kör gärnet om floppen är ok. Du kan ju inte hålla på att spela sådär passivt, som att be om att bli utsugen...

 

Alltid uppskattat att få kritik.

Men är det sant som jag har hört att där du kommer ifrån så får man 19 piskrapp på torget när man försöker slöspela AA eller på något annat sätt frångår Hellmuths top 10-händer och sätt att spela dem!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...