Gå till innehåll

Jacken - siktar på NL200 till sommaren.

Partyjack

Recommended Posts

Åkte i en trevägs pott med 44 mot AK och AT, brädan dubbelparas på rivern.

Hade gjort mig short tidigare mot en weaktight amerikan som limpade in varje gång från knappen osv. Riktig jävla turneringsfisk var han.

Höjde iaf med A3o till 45K och han ställer med ytterligare 43K, kände mig tvungen att ta syn i förhoppningen att det kunde vara en KJ eller KQ eller nåt sånt. Men visste innerst inne att det var ett bättre A eller kanske ett lågt PP.

Kanske var en dålig syn!?

Hade iaf ca 120K efter synen men låg långt efter topptre som var mitt huvudmål.

5 av 840 är iaf okej,$2327 inte heller fel.

Snart kommer faan klonken!

$9K i första hade fan inte varit fel alltså!

Hoppas muppamerikanen tog hem det, så dom kommer tillrätta snart igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 336
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har nu gått två dagar sedan 5e platsen av 840 på $50-turren på Stars.

Har fortfarande inte kunnat sluta älta handen som förstörde turneringen.

Vi är fem stycken kvar, jag ligger delad 2:a med ca 220K.

1:an har överlägsna 330K efter att tagit en stor pott mot mig.

3:an och 4:an sitter på ca 150K och 5:an är en supervektajt amerikan som har 90K och som jag väntat på att se försvinna sedan vi var 30 spelare kvar.

Hur somhelst, blindsen är 8000 och 16000.

Jag har haft enorm korttorka hela finalbordet, hade en AQ som jag höjde under en tidigare period. Fick omslag all-in direkt av chippettan.

Plockar A3o UTG+1, alltså CU.

Höjer till 47K. På BB sitter den tajta amerilkanen på sina 90K inklusive BB. Han ställer och det kostar mig alltså ca 43K till.

Jag VET att jag ligger efter rejält, har jag tur så har han ett mellanPP.

Stekte och tänkte nästan lägga när jag tänkte att jag är faktiskt grovt comitted och det skulle ju kunna vara KQs om jag har extrem tur.

Syn och fi har AJ, ingen klonk och jag ligger sist.

Ska man strunta i matematikens regler i detta läge?

Jag kan ju lägga och ligga delad 4-6:a, å andra sidan känns det alternativet väl tajt. Jag har ju trotsallt i stort sett en fjärdedel av stacken inne.

Lägger jag har jag ändå behagligt avstånd till tre spelare, där hoppet var väldigt stort i pengar. Topp tre gav rejäla slantar.

Å andra sidan gick jag för vinst, då kan man kanske inte gärna lägga med så mycket pengar inne?

Med tanke på min erfarenhet av denne amerikan (han limpade in alla svaga händer, ställde bara in degen med >AT eller PP) så borde jag kanske kunna lägga ändå?

HJÄLP? Magsår...

Har iaf varit stekhet på CG senaste veckan också.

Tar ut en stor del av turneringsklonken som jag bestämt i förväg att göra.

BR:

Purple: $3850

Stars : $1000

Uttag: $2450

Länk till kommentar

Synen är självklar när du väl investerat så mkt i potten redan med A3. Men frågan är om du kan skippa att raisa in med handen ifrån början? 5 handed gillar jag inte A5 och neråt om jag inte är riktigt shortstackad då man måste ställa med dom flesta händerna. Jag hade nog valt att släppa A3 eller möjligtvis göra en liten mindre raise så jag kan komma ifrån den för eventuella omslag. En raisa till 34k lr 35k hade kanske varit att rekommendera den fungerar minst lika effektivt som 47k i det här skedet av en turnering!

Länk till kommentar

Synen är självklar när du väl investerat så mkt i potten redan med A3. Men frågan är om du kan skippa att raisa in med handen ifrån början? 5 handed gillar jag inte A5 och neråt om jag inte är riktigt shortstackad då man måste ställa med dom flesta händerna. Jag hade nog valt att släppa A3 eller möjligtvis göra en liten mindre raise så jag kan komma ifrån den för eventuella omslag. En raisa till 34k lr 35k hade kanske varit att rekommendera den fungerar minst lika effektivt som 47k i det här skedet av en turnering!

Helt klart, grejen var den att jag hade vikt så många gånger. Från att raisa 3BB hela tiden hade det väl verkat lite mysko om jag helt plötsligt höjer med mindre än 2,5BB.

Har också funderat på att skippa höja den från början. Grejen var att det var det andra esset jag sett på 3 perioder (45 min). Jag hade fått ett par SC och gappers, ett par låga PP och inte mer. Jag kände att jag var tvungen att lösa upp lite. Hade väldigt tajt image på finabordet kändes det som.

Tack så mycket för intresset och tipsen!

Denna hand hittade jag från dagens CG, vet inte vad jag ska göra av den riktigt:

** Game ID 1133929740 starting - 2007-01-10 17:12:30

** Uncle Edgar [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- customer sitting in seat 1 with $31.40

- nellymann sitting in seat 2 with $113.20

- Partyjack sitting in seat 3 with $142.45

- Sille1337 sitting in seat 4 with $87.80 [Dealer]

- Topx1 sitting in seat 5 with $148.45

- luffan sitting in seat 6 with $94.10

Topx1 posted the small blind - $0.50

luffan posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Partyjack: 9 of Diamonds, Ace of Diamonds

customer folded

nellymann folded

Partyjack raised - $4.00

Sille1337 folded

Topx1 called - $4.00

luffan folded

** Dealing the flop: 2 of Spades, 4 of Clubs, 7 of Diamonds

Topx1 checked

Partyjack bet - $7.00

Topx1 called - $7.00

** Dealing the turn: 2 of Hearts

Topx1 checked

Partyjack checked

** Dealing the river: Ace of Clubs

Topx1 checked

Partyjack bet - $15.00

Topx1 raised - $61.13

Partyjack folded

Topx1 mucks:

Topx1 wins $96.48 from the main pot

End of game 1133929740

Det lustiga är att jag sätter fi på antingen en vek träff eller 56.

Är jag ens slagen där?

Idiotiskt att ens lägga valuebetten, vad får jag syn av som jag slår. Har han en hand som typ 87 eller 97, nånstans där så viker han ju när A kommer eftersom han lär ha satt mig på något typ av starkt A när han bara synar flop!?

Såhär i efterhand ångrar jag läggningen, han gjorde en heldel sjuka spel därefter. Frågan är bara om han kan spela ett set sådär sjukt passivt? Vill man inte få in mer deg då?

Nej det var nog 56 ändå eller?

Länk till kommentar

Spelade ett mycket fint pass på morgonen här, började med att tömma några amerikaner och sedan rusade det bara på med ett fint kortsnitt och bra betalt.

Slutade upp ca $400 på två timmar.

** Game ID 1137201091 starting - 2007-01-12 09:08:38

** Sienna [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Partyjack sitting in seat 1 with $97.85

- AKTaXiNbOyS sitting in seat 2 with $43.00

- tiltcall sitting in seat 3 with $40.20

- lydinge sitting in seat 4 with $99.66

- ale88 sitting in seat 5 with $146.01

- NYPIMP sitting in seat 6 with $58.09 [Dealer]

Partyjack posted the small blind - $0.50

AKTaXiNbOyS posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Partyjack: 5 of Spades, 5 of Diamonds

tiltcall folded

lydinge raised - $4.00

ale88 folded

NYPIMP folded

Partyjack called - $4.00

AKTaXiNbOyS folded

** Dealing the flop: 2 of Spades, Jack of Hearts, Jack of Diamonds

Partyjack checked

lydinge checked

** Dealing the turn: 5 of Clubs

Partyjack checked

lydinge bet - $1.00

Partyjack raised - $12.00

lydinge called - $12.00

** Dealing the river: 5 of Hearts

Partyjack went all-in - $82.35

lydinge called - $82.35

Partyjack shows: 5 of Spades, 5 of Diamonds

lydinge mucks:

Partyjack wins $194.70 from the main pot

End of game 1137201091

Älskar när man lyckas med överbetten på river, vet ju istortsett att han har en J med tanke på turnspelet, kunde inte sätta han på något annat.

Då blir ju spelet perfekt när jag bettar nästan 3xpott.

Så här såg det ut varje hand för ett par dagar sedan, gick väldigt trögt. Men man ska hålla i huvudet att det vänder väldigt fort!

** Game ID 1136776872 starting - 2007-01-12 00:46:56

** Sibenik [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Igor10 sitting in seat 1 with $99.20

- CennyCripple sitting in seat 2 with $17.10

- miYka-eL sitting in seat 3 with $113.18 [Dealer]

- Partyjack sitting in seat 4 with $241.48

- Ulv888 sitting in seat 5 with $0.00 [sitting out]

- hoye81 sitting in seat 6 with $83.12

hoye81 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Partyjack: 7 of Diamonds, 8 of Diamonds

Igor10 raised - $4.00

CennyCripple folded

miYka-eL called - $4.00

Partyjack called - $4.00

hoye81 called - $4.00

** Dealing the flop: 7 of Spades, King of Diamonds, Jack of Diamonds

Partyjack checked

hoye81 bet - $12.66

Igor10 folded

miYka-eL folded

Partyjack raised - $37.00

hoye81 called - $37.00

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

Partyjack bet - $90.00

hoye81 went all-in - $43.12

** Dealing the river: Jack of Spades

Partyjack shows: 7 of Diamonds, 8 of Diamonds

hoye81 shows: Jack of Hearts, King of Hearts

hoye81 wins $174.24 from the main pot

End of game 1136776872

BR:

Purple: $4132

Stars: $938

Länk till kommentar

Saknar den rätta klonken för turneringspoker just nu, får kämpa för att hålla normal stackstorlek och gjorde några grymma spel där jag bla. fick in pengar med J7s på brädan AJ3 rainbow när jag visste att fi var tom. Fick syn av en committed tomtes KQ.

När jag sen åker har jag drygt 7000 på blinds 4 och 8 K. Trycker efter en raise med AQ på knappen. Vet att jag egentligen bara kan räkna med syn av en coinflip eller sämre för min del. Fick syn av KQ och han floppar en kung.

60 av 570 pers kändes väl helt okej, men lite pengar för besväret tack?

Cashgame på Prima går dock fint, har inte räkningen exakt, men har bara backat 2 eller 3 pass sedan det nya året. Det skulle betyda att jag backat ungefär 3 av 20 pass vilket inte är så pjåskigt.

God Jul!

BR:

Purple: $4140

Stars: $839

Länk till kommentar

Har slitit och kämpat med att renovera köket, eller ja.. riva ut och sätta in ett helt nytt.

Så blir inte så mkt poker nu för tiden, dock hittade jag grinden en timme nu på kvällen och lyckades signa mig för en $100 freezeout på Prima. LYCKAT, 24 spelare var vi när den drog igång.

Det visade sig vara enormt vekt motstånd, kämpade med lite badbeats första halvtimmen men sen lyckades jag bygga fin stack till "finalbordet".

Förstapris var $1200 och det var mitt enda mål, gasen i botten från början på finalbordet och jag ledde ganska groteskt när vi var 4 kvar, hade 22K tvåan 11K, trean 4K och fyran 1K.

En lång seg headsup mot en tajt überpassiv lirare från belgrad slutade när jag fick in degen med JJ mot QTo.

BR:

Purple: $5225

Stars: $869

Länk till kommentar

Spelar/spelade $25K guaranteed på Stars och $40K guaranteed på prima.

Spelat väldigt stabilt, fin klonk åtminstone på Stars där jag ligger bra till (42 av 233, ca 1000 startande).

Vart väldigt kortkall på Prima när blindsen började sticka iväg efter en och en halv timme. Gjorde ett rejält bajsspel med AK på knappen mot storstacken vid bordet. Gör mig committed på J-hög bräda. Ställer direkt när han knackar över den med QQ och jag känner mig som primas största idiot.

Slog iaf över halva fältet och spelade bra i alla händer utom just denna.

Spänningen vid liv fortfarande på Stars, där jag verkligen som vanligt älskar struktur och motstånd så detta kan fortfarande bli en rolig afton.

Länk till kommentar

Åkte ur turneringen efter att först bettat ut med överkort för 1/4 av stacken i en viktig pott, fick omslag och fick lägga.

Sedan, lite halvtiltad skall tilläggas övertalar jag mig att jag har en coinflip med 77 från mittenposition där jag gott och väl kunnat lägga och fortsatt spela poker. Hade typ 15BB efter raisen preflop. Är dock helt hundra på att jag har en coinflip av nån anledning och trycker in degen, får se AQo och floppen AKJ är föga tilltalande.

Ute.

Efter den satt jag som vanligt och filosoferade lite och kom fram till att jag sedan jag satte in pengar på Stars, alltså ca 3 veckor tillbaka inte varit inne med hela stacken som underdog en enda gång.

De gånger jag väl åkt ur en turnering har det varit en coinflip eller en smaskig utdragning.

Att jag sen däremot har haft en duktig rush i slutet av december/början av januari är jag fullt medveten om.

Räknar dock med att kunna ta med mig turneringsspelet som verkligen börjar likna något, för att kunna hitta några fina klonkar där.

200 av 1050 är ändå helt okej, har slutat ITM 4 av 9 turneringar hittills i Januari, och halvbubblat likt denna två gånger av de återstående 5. Så onekligen rätt het just nu.

Väntar bara på den stora klonken.

Länk till kommentar

Först så klickar du på "Redigera" på det första inlägget i db:n Sen där klickar du på knappen "Gå till avancerad" där under kan du ändra rubrik.

Sagt och gjort, har haft dom där tankarna i x antal månader nu.. ;-)

Efter att ha plussat 8 raka pass i förra veckan så startade denna vecka mardrömslikt. Backade ca 6 inköp på 3 pass ungefär. Tur att jag klonkade 12 inköp tidigare.

Jag blev översettad på turn säkert 5 gånger på 10 timmars spel.

Största potten låg på $350 där jag fick in degen med TT på ofarlig T-hög bräda. Fi klonkar sin Q för QQQ på turn.

Sjukt, samtidigt floppade jag färger för glatta livet medan fi ALLTID floppade nötfärgen.

Verkar dock ha lugnat ner sig med badbeatsen nu, plussat ett par pass i rad.

Ska försöka hitta några av de sjukaste HHs och lägga upp, även om det finns de som stör sig å det grövsta på badbeatsHHs så är det bra för att bygga upp en bild av hur man har haft det.

Ska hur som helst hitta grinden ikväll, kanske blir en turnering.

I övrigt blir det väldigt dåligt med poker nu när det är köksrenovering på gång. Kommer knappt fram till datorn för allt jävla porslin och kastruller och allt vad det är i vardagsrummet just nu.

BR:

Stars: $839

Prima: ca $4800

Länk till kommentar

Sjukt dåligt uppdaterat här, har jobbat dag och kväll med att renovera köket och blir fan aldrig klar. Bedömmer allt som oftast att jag inte har nog med krafter att skriva här efter ett pass med både poker och kök. Oftast blir det bara det sistnämnda.

Har varvat igång lite NL50 Omaha High på senaste tiden, har faktiskt varit finare plus där än på NLT$100. Hur som helst går det lite trögt varken upp eller ner just nu..

Helgen på Östhammars Poker var lika riggad som vanligt.

Först tvåbordsturnering, plockar AK UTG efter grym korttorka. Floppen kommer A bajs bajs två ruter. checkraisar och får en all-in mot mig, kommer fram till att fi som är en riktig slaskpropp kan sitta på vilka två ruter som helst eller vilket A som helst så jag blixtsynar och stirrar in i AA.

Spelar sen en massa fyllecash med Joggy och några till, bygger en okej stack. på 500:- på de vanliga microstakesen 1/2-superslask.

Floppar 492 med 44. Får in mina 500 mot 92 som drar ut med en 9 på river, mister Knutte har en jävligt fin klonk måste man ju tycka!

Dubblar sedan ett inköp på tilten med andra paret mot Joggy.

Så sjukt jävla riggad på ÖPS-träffarna, inte nog med att det nu är över ett år sedan jag slutade topp-8 på en klubb där jag ändå anser mig vara på övre halvan skillsmässigt.. Jag går bara plusminus på CG också. Ett cashgame som är så jävla slaskigt och fiskigt så det bara inte ska gå att misslyckas med plusset..

Helt sjukt.

Nåja, dags för lite vardagsgrind äntligen. Köksledig idag.. 8-)

Länk till kommentar

Ett av de tyngsta passen någonsin tror jag att jag just genomled.

Började med att jag blev översettad på brädan 59T två spader, allt för dragvänligt för att jag skall kunna lägga 55 där tyvärr.

Sen fortsätter helvetet och jag blir badbeatad och utdragen i var och varannan pott.

Efter att backat 4 inköp börjar jag om och spelar tvärtajt nybörjarpoker, bettar inga drag för dom sitter ju ändå inte, CRar BARA superstål och BARA på helt ofarliga brädor. Det lugnar ner sig och jag förlorar bara närmare ett inköp till på några löjliga utköp. Så sjukt, varje gång jag turnar tvåparet har fi redan floppat topptvå och varje gång jag turnar färgen så turnar fi nötfärgen. Bland det värsta jag varit med om. Blir detta en längre period av samma skit så kommer jag snart att köra några pass på NL50 igen för att friska upp självförtroendet.

Å andra sidan är det väl ingen panik med fem inköp på min rulle men det är ändå personligt rekord på 3 timmars spel.

Länk till kommentar

Tilt på att man inte kan vara hemma när jag tänkte komma över med lite pengar....snart ligger det väll ett grishuvud utanför dörren också :P

Kommer över lite senare ikväll om du är hemma.

Jag var och avtiltade med lite bio och kinesmat. :lol:

Skämt åsido, ingen hurry med pengarna faktiskt.

Var och sålde resan till ett par grogghaggor i Uppsala också, tjejen har blivit så sjuk så vi måste va hemma.

Det betyder att jag kan knycka åt mig några rankingpoäng på Lördag.. :shock:

Tilt på att det är totalt omöjligt att plusa när man är så här kall som jag är nu. Verkligen INGENTING fungerar. Ska pröva några MTTs ikväll så får vi se om riggen bara ligger över CG eller inte.

Nu blir det konsumgrinden i 8 timmar, har hört att det ska vara storannons på butiksbakat bröd och jag ska agera bagare. Lite OT men det är ju sån jävla supertilt på konsumgrinden så jag måste ju!!!

Länk till kommentar

Okey, skönt med lite extra värde på lördag. Är happy hour hela kvällen på stads, ska köra heads up mot Bua när jag åker så står han för fyllan :P haha

Hörde att du hade ringt några gånger idag, satt på grindet igår till 09:00, vaknade 18:00. Ringde dig runt sju men inget svar.

Okej, blir inte nån utgång för mig dock. Trött som fan efter allt slit med köket. Får komma förbi och ta dig en titt snart!

börjar bli färdigt, nog med OT. Nu ska jag på grinden och väcka badbeatsspökena igen efter två dygns vila..

Länk till kommentar

Hittade mitt första plus för denna vecka, bara strax över ett inköp dock. Låg ca två inköp upp när detta hände;

** Game ID 1161945455 starting - 2007-01-25 21:01:57

** Missed Tackle [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- ribberfors sitting in seat 1 with $166.95

- Coskun6 sitting in seat 2 with $78.61

- barbaverb sitting in seat 3 with $89.60 [Dealer]

- Partyjack sitting in seat 4 with $131.82

- donkeyplayer sitting in seat 5 with $171.75

- donkeyride sitting in seat 6 with $101.35

donkeyplayer posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Partyjack: Ace of Clubs, Ace of Spades

donkeyride folded

ribberfors folded

Coskun6 raised - $4.00

barbaverb called - $4.00

Partyjack raised - $15.00

donkeyplayer folded

Coskun6 called - $15.00

barbaverb folded

** Dealing the flop: Ace of Hearts, 6 of Diamonds, 10 of Spades

Partyjack checked

Coskun6 checked

** Dealing the turn: Jack of Clubs

Partyjack bet - $23.00

Coskun6 called - $23.00

** Dealing the river: 8 of Diamonds

Partyjack bet - $42.00

Coskun6 went all-in - $40.61

Partyjack shows: Ace of Clubs, Ace of Spades

Coskun6 shows: 9 of Diamonds, Queen of Clubs

Coskun6 wins $159.22 from the main pot

End of game 1161945455

Bettar ut dessa ca hälften av gångerna, speciellt då jag reraisat preflop. Därför tog han sitt gratiskort. Så dåligt att jag inte hade uppmärksammat att han var en sjuuuk synstation, han hade nog synat alla gator om jag bombat också.

När river ligger tänker jag direkt; fisken har KQ. Men kom fram till att jag aldrig skulle kunna vika utan trycker in det han har kvar.

Det roliga var att han verkligen stekte 15 sekunder innan han hittade synen..:mrgreen:

Länk till kommentar

Det är verkligen riktigt svårt att hitta plusset just nu, låg ca $150 plus när jag hittade denna efter 45 minuters spel:

** Game ID 1164194985 starting - 2007-01-26 23:57:01

** Salzburg [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- teeze sitting in seat 1 with $113.08

- Dumsnut sitting in seat 2 with $76.75

- baresello sitting in seat 3 with $110.57

- Partyjack sitting in seat 4 with $138.86

- 5abi sitting in seat 5 with $102.70

- camalex sitting in seat 6 with $131.45 [Dealer]

teeze posted the small blind - $0.50

Dumsnut posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Partyjack: 9 of Spades, Ace of Spades

baresello folded

Partyjack raised - $4.00

5abi folded

camalex folded

teeze raised - $12.50

Dumsnut folded

Partyjack called - $12.50

** Dealing the flop: 3 of Clubs, King of Spades, 9 of Clubs

teeze bet - $13.00

Partyjack called - $13.00

** Dealing the turn: 2 of Clubs

teeze checked

Partyjack bet - $33.00

teeze called - $33.00

** Dealing the river: 10 of Clubs

teeze checked

Partyjack went all-in - $80.36

teeze went all-in - $55.08

teeze shows: Jack of Clubs, Jack of Hearts

Partyjack mucks: 9 of Spades, Ace of Spades

teeze wins $225.16 from the main pot

End of game 1164194985

Vet inte så mkt om fi innan handen, därför är detta move ett jävligt dåligt spel av mig.

Jag vet dock att han inte har varken nöt eller nästnötfärgen av någon anledning och intalar mig då att han ska kunna lägga den där. På turn stank det ju svaghet när han checksynar och sen stekcheckar han river. Jag steker och trycker in och han steker ett tag innan han synar sina sista slantar..

Sen kommer denna;

** Game ID 1164210915 starting - 2007-01-27 00:05:19

** Alabama [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- kayzer_93 sitting in seat 1 with $89.92

- Partyjack sitting in seat 2 with $160.74 [Dealer]

- 2h3c sitting in seat 3 with $318.01

- shrtstck sitting in seat 4 with $49.05

- iceque sitting in seat 5 with $31.70

- MrPirt sitting in seat 6 with $22.31

2h3c posted the small blind - $0.50

shrtstck posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Partyjack: King of Diamonds, King of Hearts

iceque called - $1.00

MrPirt folded

kayzer_93 called - $1.00

Partyjack raised - $6.00

2h3c folded

shrtstck folded

iceque raised - $11.00

kayzer_93 raised - $16.00

Partyjack called - $16.00

iceque went all-in - $20.70

kayzer_93 called - $31.70

Partyjack called - $31.70

** Dealing the flop: 8 of Clubs, 10 of Spades, 4 of Clubs

kayzer_93 went all-in - $58.22

Partyjack called - $58.22

** Dealing the turn: 6 of Clubs

** Dealing the river: 2 of Clubs

kayzer_93 shows: 4 of Spades, 4 of Hearts

Partyjack mucks: King of Diamonds, King of Hearts

iceque mucks: Ace of Spades, 6 of Hearts

kayzer_93 wins $93.60 from the main pot

kayzer_93 wins $210.04 from side pot 1

End of game 1164210915

Passet slutar $10 back och den sämsta veckan på väldigt, väldigt länge är på väg mot sitt slut. Har iaf hittat ett stabilare spel i slutet av veckan.

Det är verkligen på väg att vända, ska bara försöka hålla mig till ABC-poker innan jag kan börja lattja som jag gjorde med essnian däruppe, jävligt onödigt när man redan har det tungt.

BR:

PL: $3830

PS: $820

Länk till kommentar

Så, slutade 8 av 24 på ÖPS igår. De som har lust att läsa om det kan kika in hos mig på Prosharks de närmsta dagarna.

Hittade en timmes grind igår, låg som vanligt ett inköp plus när jag lyfter ATs på CU. Slår upp den till $4, fi på knappen har $5,6 i stacken och ställer in.

Har lite action på ett par andra bord så jag ska checka i "call $1,6-boxen". Rätt vad det är så har SB blixtsynat och BB slagit upp den i tot $22. Jag har blixtsynat detta och även SB hittar synen.

AJ fan, bara att vika på flop tänkte jag, $22 är inte mkt stålar.

Så kommer floppen 27T rainbow. Check check till mig, jag vet ju såklart att jag inte leder denna, frågan är om jag kan trycka ut den av fi:sarna (:lol: ) som har mig slagen. Fick ett totalt hjärnsläpp och ställer mina $67 i en $69-pot eller liknande.

Finns det någon som helst logik i mitt spel??

Jag täcker förövrigt BB medan SB sitter på trippla inköp.

Får naturligtvis syn av bägge, JJ och KK, tänker efteråt att vilket jävla tattarspel det där var. Hur kan jag inbilla mig att ingen av de som tittar på floppen för $22 har ett PP över 10.

Sjukt förbannad gick jag och lade mig efter att ha backat mitt 11:e av de 12 senaste sessionerna. Börjar kännas tungt nu, men ändå rätt skönt att veta att jag inte bara blev utdragen och badbeatad utan att jag faktiskt stod för ett höggradigt fisk-spel.

Iofs blev utgången okej, jag hade trots allt 6 outs för en pot på en bra bit över $200. Kan dock inte påstå att det på något sätt var annat än ett fiskspel. Mycket besviken, men kan skylla på en lång dag med ÖPS-grind.

Länk till kommentar

Ja check/fold på den floppen med $22 missclick pre är väl nog att föredra :)

Jag åkte efter dig på klubben riggat som vanligt, men sjukt att komma till final dock med det kortsnittet jag hade och short hela turren, och att när jag fick KK på final bordet så var det såklart missdeal från Lingren :D

Länk till kommentar

Ja check/fold på den floppen med $22 missclick pre är väl nog att föredra :)

Jag åkte efter dig på klubben riggat som vanligt, men sjukt att komma till final dock med det kortsnittet jag hade och short hela turren, och att när jag fick KK på final bordet så var det såklart missdeal från Lingren :D

Hehe, jobbigt.. Hade också rätt dåligt med kort.

En tung jävla kväll på grinden har jag genomlidit.

Tre goa axplock från kvällen;

** Game ID 1169305268 starting - 2007-01-29 22:43:26

** Andreas [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- ankstrajks sitting in seat 1 with $111.05

- Partyjack sitting in seat 2 with $85.65 [Dealer]

- Jacophon sitting in seat 3 with $82.36

- facetheenemy sitting in seat 4 with $132.85

- Manzit sitting in seat 5 with $94.45

- kreftsvulst sitting in seat 6 with $83.50

Jacophon posted the small blind - $0.50

facetheenemy posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Partyjack: Jack of Clubs, Queen of Clubs

Manzit folded

kreftsvulst called - $1.00

ankstrajks raised - $5.00

Partyjack called - $5.00

Jacophon folded

facetheenemy folded

kreftsvulst folded

** Dealing the flop: Queen of Diamonds, Jack of Diamonds, 2 of Spades

ankstrajks bet - $11.00

Partyjack raised - $33.00

ankstrajks raised - $99.00

Partyjack went all-in - $47.65

** Dealing the turn: Jack of Spades

** Dealing the river: King of Spades

Partyjack shows: Jack of Clubs, Queen of Clubs

ankstrajks shows: King of Clubs, King of Diamonds

ankstrajks wins $170.80 from the main pot

End of game 1169305268

Älskar att ta preflopsynen mot muppar som överbettar AA KK och AK preflop för att dra ut, mindre lustigt att sekunden som K landar på rivern så vet jag ju att det varken är AK eller AA. ALLTID badbeatad!!

** Game ID 1169384802 starting - 2007-01-29 23:09:21

** Nowhere to go [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Director999 sitting in seat 1 with $105.00

- Partyjack sitting in seat 2 with $103.25

- jmp1985 sitting in seat 3 with $47.90 [Dealer]

- bankman1 sitting in seat 4 with $234.66

- Ronan_ sitting in seat 5 with $92.25

- toget sitting in seat 6 with $75.85

bankman1 posted the small blind - $0.50

Ronan_ posted the big blind - $1.00

Partyjack posted to play - $0.50

** Dealing card to Partyjack: 8 of Diamonds, Jack of Diamonds

toget called - $1.00

Director999 raised - $4.00

Partyjack called - $4.00

jmp1985 folded

bankman1 folded

Ronan_ called - $4.00

toget called - $4.00

** Dealing the flop: Queen of Spades, 9 of Clubs, 10 of Diamonds

Ronan_ checked

toget checked

Director999 bet - $16.50

Partyjack called - $16.50

Ronan_ folded

toget folded

** Dealing the turn: 7 of Clubs

Director999 went all-in - $84.50

Partyjack went all-in - $83.25

** Dealing the river: 10 of Hearts

Director999 shows: 9 of Hearts, 9 of Spades

Partyjack mucks: 8 of Diamonds, Jack of Diamonds

Director999 wins $213.00 from the main pot

End of game 1169384802

Pokergudarnas bestraffning för alla lösa syner man tar preflop??

** Game ID 1169490847 starting - 2007-01-29 23:54:09

** Andreas [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Fruktkaka sitting in seat 1 with $78.40

- Partyjack sitting in seat 2 with $194.25

- mantera sitting in seat 3 with $178.88

- massivefox sitting in seat 4 with $97.97 [sitting out]

- Manzit sitting in seat 5 with $150.50 [Dealer]

- uddudd sitting in seat 6 with $101.35

uddudd posted the small blind - $0.50

Fruktkaka posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Partyjack: Ace of Spades, King of Diamonds

Partyjack raised - $4.00

mantera called - $4.00

Manzit folded

uddudd folded

Fruktkaka called - $4.00

** Dealing the flop: Jack of Spades, Ace of Clubs, 8 of Diamonds

Fruktkaka checked

Partyjack checked

mantera bet - $6.00

Fruktkaka folded

Partyjack raised - $16.00

mantera called - $16.00

** Dealing the turn: 2 of Clubs

Partyjack checked

mantera bet - $47.00

Partyjack called - $47.00

** Dealing the river: 3 of Clubs

Partyjack checked

mantera checked

Partyjack shows: Ace of Spades, King of Diamonds

mantera shows: 2 of Hearts, 2 of Diamonds

mantera wins $136.50 from the main pot

End of game 1169490847

Vad faan händer med den floppsynen?? Ankorna är ankorna, visst men ändåå?

Helt jävla omöjligt att plussa nu, har varit så förr. Då har det dock inte varit omöjligt att hålla ett plusminus. Det är det nu, det går inte att spela en timme utan att få sig minst en ordentlig kängspark mellan pungkulorna.

Backade $550 och rullen nu nere på $3350. Ska nog spela antingen PLO50 eller NLT50 nästa grind. Det går alltför jävla trögt nu, vågar inte riskera mer för tillfället.

Slutligen, skulle jag spela någon av ovanstående händer annorlunda?

Medveten om att sista handen är en sjukt dålig syn på turn, har som bäst en splitpot. Kunde bara inte fatta hur han hade mig slagen, hade den där sjuka magkänslan att jag hade han på floppen och vad ändrade turn detta? Jävla superfisk!

Länk till kommentar

haha fyfan vilken pisssyn med ankorna, får väll vara glad att han bara checkar ut den på rivern i alla fall. Hade garanterat betat den.

Får tänka på att det varit NL50 tidigare när du varit kall och endå lyckats gå plusminus, inte lika mycket gratis på NL100.

Bara grinda på så vänder det, kan nog vara smart att gå ner en nivå kanske.

Länk till kommentar