Partyjack Postad 22 December , 2006 Författare Rapport Postad 22 December , 2006 Ganska så fin klonk nu har jag! BR: $2634 Ligger i topp av 170 återstående i 15K Guaranteed på Prima. Hade en grym donator på mitt första bord och efter rebuypausen hade jag 12 inköp trots endast en rebuy och ingen addon.. Citera
Partyjack Postad 23 December , 2006 Författare Rapport Postad 23 December , 2006 Ligger nu 4 av 109 i 15K. Första pris är ca $5,5K. Har legat topp 7 enda sedan vi var 300 spelare kvar, nu ska det bli en liten semiklonk här! Har dock haft Sjuuuukt kalla kort hela vägen, plockat mycket stora potter med suited connectors, haft KK och AA en gång vardera på 2 timmars spel. I övrigt väldigt kortkallt, ändrar dom riggen så kan jag nog ta ett finalbord alltid! Edit. Snittstacken är ca 16K just nu i turneringen. Jag har 35K, spelaren före mig har 39K och spelaren en plats därefter har 54K. Kanske jag kan lyckas dra åt mig en trevägspott med dom och dra ut dom som jag brukar göra så kanske jag blir lite chipleader sen!? Citera
Partyjack Postad 23 December , 2006 Författare Rapport Postad 23 December , 2006 Har tappat nu, för första gången sedan en halvtimme in i turneringen ligger jag under average stack. Ingen panik dock, har ca 15-20BB även efter pausen! Har tagit min enda postflop-pott sedan två timmar med Q9, sedan har det varit post fold för resten känns det som. Måste hitta lite löv. Hamnade i kläm med 88 på knappen där jag synade en storstacks raise på 4BB. Då ställer BB in med 5BB till, storstacken synar och jag får en tokfin pott framför mig, träffar dock inte och får lägga mot QQ och JJ.. Några kort i den kategorin så kanske vi ska kunna ta hem detta, ett stort problem är dock att redan när jag kom hem från Konsumgrinden kände jag mig liktrött och redo för sängen. Likförbannat sitter jag och sliter mig i ögonlocken nu. Citera
Partyjack Postad 23 December , 2006 Författare Rapport Postad 23 December , 2006 Sådärja, settar med 99 och drar en monsterpott mot AA. Sen plockar jag QQ mot en Fransman som verkar ha svårt att lägga. Synar hans bet på K-hög flopp, när sen turn är K och han checkar över vet jag att han har 77-TT nånstans.. Brädan låg 36KK, så det var bara att mjölka. 161K på mig, 140K på tvåan. Going for first! Citera
Partyjack Postad 23 December , 2006 Författare Rapport Postad 23 December , 2006 1;a av 20 nu, 185K men det är ganska hårt i toppen. Fortfarande sjukt kortkall men det är en ganska lång period av vektajt spel på det stora hela så har lyckats sno en del iaf. Inget illa om kära ÖPS-maffian, men om detta går vägen så är jag faktiskt rätt nöjd med att jag inte gick till Nordén utan gick hem efter jobbet och "vilade" framför skärmen.. Ska inte ta något för givet heller, känner att jag likaväl kan komma att åka ut nu och få $195 så väl som första inte är omöjligt. Ska dock satsa stenhårt på toppplatserna. Precis fått ett nytt bord där jag bara spelat mot två av spelarna tidigare, lite osis när det bara är två bord, hela det andra bordet kan jag ganska bra. Som tur är har jag koll på de flesta stora stackarna. Så kan jag bara väcka den där jäävla klonken så ska nog detta gå att styra upp! Citera
Partyjack Postad 23 December , 2006 Författare Rapport Postad 23 December , 2006 Blev det någon klonk? Nja, blev andraplatsen. $3400 fick jag för det och det är ju enorma pengar på min rulle. Förlorade en 25 minuters lång HU på detta vis: ** Game ID 1101622359 starting - 2006-12-23 04:47:32 ** $15,000 GUARANTEE[684591]:Table 8 [Multi Table Hold 'em] (20000.00|40000.00 No Limit - MTT) Real Money - Jungleras sitting in seat 2 with $837648.40 - Partyjack sitting in seat 4 with $759851.60 [Dealer] Partyjack posted the small blind - $10000.00 Jungleras posted the big blind - $20000.00 ** Dealing card to Partyjack: , Partyjack raised - $60000.00 Jungleras called - $60000.00 ** Dealing the flop: , , Jungleras checked Partyjack checked ** Dealing the turn: Jungleras bet - $120000.00 Partyjack raised - $350000.00 Jungleras went all-in - $677648.40 Partyjack went all-in - $359851.60 Jungleras shows: , ** Dealing the river: Jungleras wins $1539703.20 from the main pot End of game 1101622359 [-------------------------------------------------------------------------------------------] Skrek som en galning att brädan FAAN inte skulle para sig, men nog gjorde den det alltid. Inte ofta jag spelar potter värda 15000 SEK. Lite komiskt att fi, som för övrigt var den klart bäsa motståndaren över hela turneringen sett. Dansk var han iaf. Hur som helst; Innan sista handen sa han att oavsett hur det slutar så tyckte han att det hade varit en bra match, jag höll med för har aldrig spelat en jämnare HU (hade nog väldigt lika spelstilar också). Och sen riggar Prima ihop ett set och en str8flushdrag så är det klart liksom.. BR: 5900-nånting, ska casha ut en liten summa på en gång istället för att vänta på bananerna denna månad. Citera
Partyjack Postad 24 December , 2006 Författare Rapport Postad 24 December , 2006 Blev väckt av katten när han tyckte att julaftonsmorgonen var här klockan 5. Han välte sitt jävla klätterträd igen.. Jag var hungrig som ett djur och tänkte att nej nu jävlar måste det vara värde på amerikanerna som sitter uppe före julafton och slaskar av sig. Mycket riktigt. Brädan ligger T87J till turn, jag har AK och har checkat floppen, tre klöver jag har klöver A, fi bettar ut $10 på en $12-pott. Jag slår upp i $36 och får syn av 44 med klöver fyra. LOL Han hade dock vett att vika för $70-betten på river. Letat efter en HH från början av passet, men hittar inte. Ska försöka beskriva tydligt Plockar AA på BB, reraisar knappens raise och potten blir rätt stor. Floppen kommer TT9. Jag bettar ut strax under pott, får omslag 3x min bet av knappen, SB viker. Här kommer frågan, är det rimligt att bara syna? Jag pushade och fick inte syn, kom sen på i efterhand att det enda jag rimligtvis får syn av är en tia? Kanske skulle fortsatt att mjölka händer som JJ, QQ och KK? Hur som helst ville jag trycka ut QJ från början, sen kom jag på att jag är slagen alla gånger jag får syn. What to do? EDIT: BR: $2950 (alltså mycket givande julpass) Citera
Partyjack Postad 28 December , 2006 Författare Rapport Postad 28 December , 2006 Spelade två turneringar ikväll, lågprio på grindandet alltså. Först ut var $20 Unlimited Rebuys som blev en kortlivad historia. Kom fel in i varje duell och fastnade med en del halvsvaga händer. Sen spelade jag $35 Unlimited Shorthanded också den på Prima. Låg i topp när 45 spelare återstod av 217 startande. Plockar KJo på knappen, CU gayraisar och vi är fyra till floppen som är Khög och ofarlig. SB bettar ut och jag synar till en blank turn för oss två. Han bettar återigen strax efter pott, jag gör ett standardspel för mig, går in och tänker sno potten om vi har en liknande hand. Vilket är det jag sätter han på, KJ, KT eller KQ, en hand alldeles för svag för att syna med hela stacken. Enda handen han kan syna med är ju ett set och då är det jag som blivit ordentligt utspelad. Men nej det fanns en till hand han inte kunde lägga nämligen AK. Bra spelad visserligen, kallsynen preflop mot tre spelare är farlig minst sagt. Det ser dock inte allt för bra ut att inte kunna lägga när jag sitter på settet. Är det ett katastrofspel? Tyckte att fi kändes rätt kall då han blixtbettade bägge gatorna, kändes som han ville skrämma bort mig mest. Hur som helst plussade jag in stordelen på turneringsinköpen via det lilla cashgame jag hann med att spela. BR: $2860 Citera
Partyjack Postad 31 December , 2006 Författare Rapport Postad 31 December , 2006 Blivit en hel del grind, mycket badbeatad nu för tillfället. Spelade grym poker i två timmar och låg $200 plus. Då kommer den här, Amerikanen är toktiltad och jag sätter han på ett lågt pocket eller kanske två ruter. ** Game ID 1115524184 starting - 2006-12-31 11:56:48 ** Lepidoptera [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Partyjack sitting in seat 1 with $266.00 - wave777 sitting in seat 2 with $33.34 - aranja sitting in seat 3 with $165.79 [Dealer] - Chokladis sitting in seat 4 with $75.66 - Tomti sitting in seat 5 with $334.82 - idonwanna sitting in seat 6 with $75.74 Chokladis posted the small blind - $0.50 Tomti posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Partyjack: , idonwanna raised - $2.00 Partyjack raised - $6.00 wave777 folded aranja folded Chokladis folded Tomti folded idonwanna called - $6.00 ** Dealing the flop: , , idonwanna checked Partyjack bet - $9.00 idonwanna went all-in - $69.74 Partyjack called - $69.74 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: idonwanna shows: , Partyjack mucks: , idonwanna wins $149.98 from the main pot End of game 1115524184 Några sådana till så är man ju gul iaf.. Plussade $40 på passet istället. Tack vare allt badbeatande senaste veckan så har rullen minskat till $2525. Citera
Partyjack Postad 2 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2007 Så dags att ta ett morgonpass igen då. Har blivit lite dåligt med uppdateringar här och kommer nog så bli framöver också, ska dock uppdatera med mål och resultat konstant. December slutade relativt bra, + $4650. Men då ska man minnas att jag klonkade $3,4K på 15K guaranteed. Därför har jag ändrat Januarimålet till att jag ska ha spelat 70 timmar cashgame och minst 10 turneringar med $15 buyin eller högre. Gårdagen var också väldigt fin, cashat ut turneringsklonken och BR låg på $2602 igår morse, trots att det borde vara en av mina sämsta dagar prestationsmässigt. (blev en del dricka i förrgår) Plussade till $2859. Citera
Partyjack Postad 3 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2007 Sitter nu på finalbordet av Primas $10 unlimited rebuys. 181 startande och $1200 i första pris, leder just nu ganska kraftigt och har legat topp tre sen vi var 70 kvar ungefär. En lustig situation, snubben med näst störst stack sitter på min BB när jag har knappen. Plötsligt går en halvstorstack in med 55K preflop, BB som är från Litauen skriver i chatten; A7?? Självklart vill jag ha mindre marker på min BB och skriver "call" i chatten, han blixtsynar och fi visar K9. Flop K9x, jag leder sen stooort. Gör jag något etiskt fel när jag skriver så? Det är väl inte mitt problem om folk låter sig påverkas, samtidigt skulle jag aldrig säga något under ett livepoker-pass. Så är det fel? Citera
Partyjack Postad 3 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2007 Åkte just som sexa, $210.. Så jävla bittert. En snubbe från Malmö fick värsta ruschen på finalbordet, plockade löv som en tok medan jag var rätt kall. Gjorde dödssynden att spela mot honom när han var den enda som kunde slå ut mig. Synar en gayraise med KT klöver på knappen, floppen är J89 ett klöver, backdoor flush och öppen stege. Han bettar pott som är 39000 och jag vet ju att han har överkort som typ AK, AQ eller ja egentligen vilket A i hela världen. Ställer med mina kvarvarande 94K och han kan inte lägga sin jäävla AQo. Hålpipa och överkort tyckte han räckte för att riskera halva stacken. Jävla clown. Första potten jag spelar mot honom borde han ju inbilla sig iaf litegrann att jag har något hyfsat!? Men men, nöjd med mitt spel. Man kan inte lägga såna där lägen när jag vet att jag kan trycka ut honom, då går jag liksom inte för vinst känns det som!? Var bara de tre första som gav bra med pröjs så det var bara att köra på tyckte jag. Synd bara att han inte kunde lägga AQ... Citera
Partyjack Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2007 Har blivit dåligt med rå-grinden nu. Måste jobba igen för att fylla mina 70 timmar denna månad. Dock har jag plussat de sex eller sju senaste passen. Rullen på PL är nu $3460. Jag fick min bananladdning som jag skickade direkt till Pokerstars där jag nu ska börja köra lite MTTs med en liten nätt rulle. $497 börjar jag med, udda och fint tal. Kommer dock att komma ca $500 till eftersom det har blivit nåt trassel med mina bananer som kommer i två omgångar. Så jag ska väl kanske spela ett EPT-kval imorgon tex är planen. Alltså; PL: $3460 PS: $497 Citera
Partyjack Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2007 Spelar just nu min första $10-sit&go på Pokerstars och njuter verkligen av klienten. När man bara tittar på när någon spelar här är det ingen höjdare utseendemässigt, men jag älskar feelen på sidan och allt annat. Utbudet av turneringar och fisk är underbart! Spelar samtidigt två turneringar på prima, $10K guaranteed som är en shorthanded turnering som jag ligger riktigt bra till i och så slaskade jag en $25-freezeout med halvdålig struktur. Ställde med TT på floppen QJ9 och fick syn av AQ, ingen klonk. Däremot börjar jag bygga fin stack på SH-turneringen och leder min livs första Stars-turre... Citera
Partyjack Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2007 gogo update! LOL LOL LOL Bubblade på ena sitten och tvåa den andra så plusminus där. Angående SHen kan jag göra ett stort utlägg.. Purples Hand history-funktion förstör min dator varje gång så inga HHs men: Har en stack strax över average och synar en gayraise med 22 i en fyrvägspott. Floppen kommer 27Q regnbåge, SB bettar ut halvpott. UTG kallsynar (varningsklockan ringer) jag tänker minsann ta fullt betalt och kallsynar lika så, ofarlig femma på turn. Båda checkar till mig då jag tänkte att dags att ro hem denna nu, om BB slöspelar AA eller KK så ska han fan inte få lyxen att dra ut, bettar strax under pott och SB lägger, BB ställer in. Jag är NÄÄÄÄSTAN committed, har över halva stacken i potten. Skriver i chatten; QQ?, cant fold. Synar och QQ kommer upp; JA säger Lasse45 glatt, river 2 och jag får ett bordsbyte LOL Efter 10 minuter letar Lasse45 upp mitt bord och skriver att han vet faktiskt vart jag bor och att jag borde va orolig typ.. hahaha. Sry dude.. Sen springer jag på Sthlms värsta synstation (?). Floppar tvåpar med T8, brädan är farlig dock ligger T8J två spader, fi bettar pott jag slår om 4x hans bett, blixtsyn, turn en 9 och jag får lov att betala av det lilla han har kvar. AQ kallsynar svinet flop med. Ganska short när vi är 33 kvar av 218 startande, 20 får pengar. Höjer UTG med 88, floppen 832 två ruter. Åttorna levererar igen, och ja titta med mig i potten på BB är Sthlms största synstation!! Bettar pott blixt och han synar blixt, svart sjua på turn, jag bettar samma summa igen för att indikera orolighet. Han ställer och jag synar med nötterna han har träffat sjuan med sin Q7 RUUTER, Ruter K på river och sagan var slut. Jävligt tråkigt, men borde kunnat lägga 22 i första handen. Jävligt besviken på mig själv att jag sätter fi på rätt hand och ändå inte kan lägga. Jag hade lätt kunna fortsätta turneringen och vara halvshort även vid fold där. Därför förtjänar jag ju heller inga pengar, $4,7K hade dock varit smaskigt med inköpet $35 - ingen rebuy. Suck och stön, krypa ner i sängen och drömma om ruterkungar nu.. Nattnatt Citera
Partyjack Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2007 Spelat en del turneringar senaste dygnen, tex 250K Guaranteed på Prima. Lite för högt inköp för min del, men kände mig het och hade ett fint plus på cashgamet så jag tyckte att jag kunde lägga av $100 på en turnering med så fina prispengar. Fiasko direkt, åkte med AA efter en halvtimmes korttorka. Får fyra syn och kan inte lägga på brädan 234 två spader. Självklart borde jag förstå att fi har settat eller bättre, men inbillar mig att han ställer in mig överpott på ett fiskigt sätt med TT eller bättre PP. Han har floppat stege med A5 och jag grämer mig över ett sjukt dåligt spel. Annars lirat en del sit&go på Stars och det har funkat fint, ligger dock back där sedan jag spelat en $25 unl. rebuys. Känner att jag utvecklat mitt onlinespel mycket, börjar tex känna av situationer där fi synar floppen med luft för att sedan sno potten från mig. Här ett sånt exempel. ** Game ID 1128706585 starting - 2007-01-07 19:30:53 ** Odonata [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - davepresenza sitting in seat 1 with $107.57 - coolasfan sitting in seat 2 with $36.14 - Partyjack sitting in seat 3 with $112.15 - TheCavs sitting in seat 4 with $140.69 - xxpapxx sitting in seat 5 with $84.86 [Dealer] - Doinkster sitting in seat 6 with $137.75 [sitting out] davepresenza posted the small blind - $0.50 coolasfan posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Partyjack: , Partyjack raised - $4.00 TheCavs folded xxpapxx called - $4.00 davepresenza folded coolasfan folded ** Dealing the flop: , , Partyjack bet - $6.00 xxpapxx called - $6.00 ** Dealing the turn: Partyjack checked xxpapxx bet - $5.00 Partyjack called - $5.00 ** Dealing the river: Partyjack checked xxpapxx bet - $16.00 Partyjack called - $16.00 xxpapxx shows: , Partyjack shows: , Partyjack wins $61.50 from the main pot End of game 1128706585 Frågade innan riversynen om han verkligen träffat damen, för jag visste ju att han var tom tidigare. Hur som helst fick han spel och tiltade bort resten av inköpet mot mig med en KJo på knappen där jag floppat nötfärgen med AKs. Börjar också utveckla mitt psykspel och har tiltat x antal motståndare senaste dagarna.. BR: Purple: $3224 Stars: $471 Citera
Partyjack Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2007 Cashgamet har gått riktigt fint idag, spelat upp rullen till $3598 på Purple. Spelar just nu också 25K guaranteed med $50 inköp. Lite skadligt på min $450$500-rulle där, men det finns backup som ska dit såfort det börjar sina. Ligger dessutom nu 54 av 172, 135 får pengar så det ska till något litet skitspel för att missa pengarna. Siktar dock som vanligt på finalbordet. Väldigt kalla kort, har byggt stack i två stora potter. En fyrvägspott där jag settar 66 på turn mot en fi som checkat TPTK på flop. Sen lyfter jag KK på knappen och dubblar mot BBs JJ. To be continued. Citera
Partyjack Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2007 Fortfarande kvar. 8 av 29 nu. Har haft väldigt svårt att ta några potter, haft dåligt med spelbara händer och de gånger jag haft något så har jag precis som de gånger jag snott med skit bara fått blindsen. Dubblade dock nyligen med KJ, då jag var rätt short. Träffade K på turn samtidigt som fi fick nötfärgdrag och ställde in mig. Han gjorde ett rejält tattarspel, riskerade 80% av sin egen stack genom att ställa mig när jag redan var grovt committed. To be continued, jag som har tid hos doktorn kl 8 imorrn. En timmes bilfärd dit också, känns inte som att jag spelar mig ut för att få sova direkt. Citera
Partyjack Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2007 Fortfarande kvar. 8 av 29 nu.Har haft väldigt svårt att ta några potter, haft dåligt med spelbara händer och de gånger jag haft något så har jag precis som de gånger jag snott med skit bara fått blindsen. Dubblade dock nyligen med KJ, då jag var rätt short. Träffade K på turn samtidigt som fi fick nötfärgdrag och ställde in mig. Han gjorde ett rejält tattarspel, riskerade 80% av sin egen stack genom att ställa mig när jag redan var grovt committed. To be continued, jag som har tid hos doktorn kl 8 imorrn. En timmes bilfärd dit också, känns inte som att jag spelar mig ut för att få sova direkt. Vann direkt en stor pott med KK, 4 av 28 nu. Citera
Partyjack Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2007 Ska skriva ett litet tillägg, förstår inte varför jag aldrig prövat Pokerstars tidigare. Har tyckt att det sett stelt och spartanskt ut, och har aldrig haft tillräckligt med rulle för att sätta undan pengar till en ren turneringsrulle som jag tänkt ha på Stars nu. Därför har jag spelat turneringarna där jag hållt mitt cashgame för tillfället. Måste säga att jag trivs helt sanslöst med turneringarna, strukturen är grym på alla de turneringar jag spelat.. 4 stycken visserligen bara, men ITM i två av dessa visar väl på att jag trivs/har välkomstriggen i ryggen. 5 av 19 nu. Citera
Partyjack Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2007 Vann en relativt stor coinflip med AQ mot 88 och leder nu på 170K. Tvåan har ca 130K. Det kanske skulle smaka ganska bra med en topp-3 placering, ska köpa nytt kök imorrn så det vore mumma att kunna fylla på kontot till vad det var innan köket. Men man ska inte ropa hej förrän den feta dealern har sagt sitt. Citera
Partyjack Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2007 Det tajtar till i toppen nu efter att jag förlorat med 99 mot A3s. Varför floppar alltid alla dåliga A ett A på floppen i 30% underläge.. Riggat! Blev precis omsprungen av en fransman också, men han ska vi nog knipa på finalbordet.. Om jag tar mig dit. Citera
Recommended Posts