Gå till innehåll

FLT - A7s floppar nötfärg, poppa turn?


Bjorn_

Recommended Posts

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

8 players

Converter

 

Pre-flop: (8 players) Hero is UTG+1 with 7:club: A:club:

UTG calls, Hero calls, 2 folds, CO (poster) checks, Button folds, SB calls, BB (poster) checks.

 

Synen känns marginell men given?

 

Flop: J:club: 9:club: T:club: (5SB, 5 players)

SB bets, 2 folds, Hero calls, CO calls.

 

Vackert, floppar nötfärg med färgstegsredraw. Väljer att syna för att få ut mer värde senare i handen. Rätt eller fel?

 

Turn: 3:spade: (4BB, 3 players)

SB bets, Hero ???

 

Här är då frågan, när man sitter i mitten på en flervägspott med nötterna på turn ska man höja direkt och ge ena killen chansen att lägga sig eller bara fortsätta och syna i hopp om overcalls? Höja eller syna, vad hade du gjort?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen preflop är som sagt marginell och beror på vilken image motståndarna har. Har höjaren låg pfr% bör du ju inte syna. Men eftersom du satt vid bordet så antar jag att bedömningen och därmed synen okej.

 

Rätt att syna floppen tycker jag. Höjer du är det risk att du bara får syn av SB samt att han checkcallar varje gata. Helt rätt att slöspela för värde på turn. Risken att bli utköpt av en kåk är inte så stor och dessutom kommer tvåpar/set aldrig vika floppen ändå. Åtminstone inte vid 2-bet.

 

Turnbeslutet är ju det knepiga. Det beror ju på vilka händer du tror de kan ha. Jag skulle sätta fi på tvåpar/set/färdig låg färg, men vad ska CO ha som synar bakom? Antingen K:club:/Q:club: eller så slöspelar han en färg. (Med par och stegdrag borde han vikt floppen eller så viker han turn hursomhelst. Tvåpar/set borde han höjt på floppen för att skydda sin hand).

 

Jag tror CO kommer syna om du höjer och därmed SB också syna pga potodds. Det är ju det bästa sättet att öka pottens storlek. Om CO däremot viker så är ju höjningen dålig, chansen att han overcallar är ändå ganska stor.

 

Så det beror ju i allra högsta grad på vilken HD du sätter CO på. Jag skulle luta åt en höjning.

RAISE! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turnbeslutet är ju det knepiga. Det beror ju på vilka händer du tror de kan ha. Jag skulle sätta fi på tvåpar/set/färdig låg färg, men vad ska CO ha som synar bakom? Antingen K/Q eller så slöspelar han en färg. (Med par och stegdrag borde han vikt floppen eller så viker han turn hursomhelst. Tvåpar/set borde han höjt på floppen för att skydda sin hand).

 

Men då skulle vi ju tjäna otroligt mycket mer om vi börjar att hammra på han på floppen. Spelar vi som vi gör nu så kan ju fi backa av med sitt tvåpar och om han är vek med set/liten färg medans han hade slängt in en drös med bets på flopp om vi hade börjat jamma där. Javisst är det möjligt att vi tappar CO om vi höjer men har han :Kc:, :Qc: eller vilken :Qw: som helst är det ju inte omöjligt att han hänger med. Det är ju verkligen inte otänkbart att fi har träffat denna floppen och jag tycker det är bättre att ge honom action direkt. Tänk vad en :club: kan förstöra turn om nu fi har en bra hand. Jag tycker de fördelarna uppväger nackdelarna med att kanske tappa CO på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turnbeslutet är ju det knepiga. Det beror ju på vilka händer du tror de kan ha. Jag skulle sätta fi på tvåpar/set/färdig låg färg, men vad ska CO ha som synar bakom? Antingen K/Q eller så slöspelar han en färg. (Med par och stegdrag borde han vikt floppen eller så viker han turn hursomhelst. Tvåpar/set borde han höjt på floppen för att skydda sin hand).

 

Men då skulle vi ju tjäna otroligt mycket mer om vi börjar att hammra på han på floppen. Spelar vi som vi gör nu så kan ju fi backa av med sitt tvåpar och om han är vek med set/liten färg medans han hade slängt in en drös med bets på flopp om vi hade börjat jamma där. Javisst är det möjligt att vi tappar CO om vi höjer men har han :Kc:, :Qc: eller vilken :Qw: som helst är det ju inte omöjligt att han hänger med. Det är ju verkligen inte otänkbart att fi har träffat denna floppen och jag tycker det är bättre att ge honom action direkt. Tänk vad en :club: kan förstöra turn om nu fi har en bra hand. Jag tycker de fördelarna uppväger nackdelarna med att kanske tappa CO på flop.

 

Kanske inte, fast o andra sidan om SB har tvåpar/set och actionen går bet, raise, CO fold, call. Sedan bet raise, då måste han väl inse att han är slagen? Medan som nu får vi en bet både på turn och river, och riverbeten är större än flopbeten. Dessutom tappar vi oftare CO om vi bombar floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turnbeslutet är ju det knepiga. Det beror ju på vilka händer du tror de kan ha. Jag skulle sätta fi på tvåpar/set/färdig låg färg, men vad ska CO ha som synar bakom? Antingen K/Q eller så slöspelar han en färg. (Med par och stegdrag borde han vikt floppen eller så viker han turn hursomhelst. Tvåpar/set borde han höjt på floppen för att skydda sin hand).

 

Men då skulle vi ju tjäna otroligt mycket mer om vi börjar att hammra på han på floppen. Spelar vi som vi gör nu så kan ju fi backa av med sitt tvåpar och om han är vek med set/liten färg medans han hade slängt in en drös med bets på flopp om vi hade börjat jamma där. Javisst är det möjligt att vi tappar CO om vi höjer men har han :Kc:, :Qc: eller vilken :Qw: som helst är det ju inte omöjligt att han hänger med. Det är ju verkligen inte otänkbart att fi har träffat denna floppen och jag tycker det är bättre att ge honom action direkt. Tänk vad en :club: kan förstöra turn om nu fi har en bra hand. Jag tycker de fördelarna uppväger nackdelarna med att kanske tappa CO på flop.

 

Kanske inte, fast o andra sidan om SB har tvåpar/set och actionen går bet, raise, CO fold, call. Sedan bet raise, då måste han väl inse att han är slagen? Medan som nu får vi en bet både på turn och river, och riverbeten är större än flopbeten. Dessutom tappar vi oftare CO om vi bombar floppen.

 

Har fi tvåpar/set så hade väl actionen varit mer såhär: Bet, raise, trebet, cap. Bet, rasie, Här lugnar tvåparet sig och synar medans set/stege/litenfärg säger trebet, hero cap, fi FAN! syn.

River: check, bet , syn.

 

Typ så kommer spelet bli känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ingen anledning till att inte höja på en sån här drag/träffvänlig bräda.

K/Q :club: går nog ingenstans, set/tvåpar går defenitivt ingenstans, ev slöspelade överpar går troligtvis ingenstans. Att vänta till turn med att raisa skrämmer nog CO mer än raise på flop gör, för att inte tala om vad man missar bets om ett tradigt :club: faller på turn!

 

Tror jag iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...