Gå till innehåll

Förslag på kommentarer som får tyst på biopratare?


lfx

Recommended Posts

Efter att ha läst Irriterande vardagssaker så måste jag säga att det värsta som finns är folk som pratar på bio (föräldrar som ska förklara för sina barn, tjejer som tycker Legolas är såå snygg att dom måste berätta det för sin kompis m.m) .. dom förstör hela upplevelsen!

 

Så i den här tråden skulle jag vilja ha förslag på dräpande kommentarer. hot och otrevligheter som får tyst på dom jävlarna.

 

Förslag tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner mig när jag såg första Sagan om ringen-filmen och ett gäng ungdomar raden framför satt och pratade hela filmen, både med varann och i mobiltelefon! Det hjälpte inte vad man än sa till dem. Dock sa de något roligt i slutet: "Va, så här kan ju inte filmen sluta!" De hade uppenbarligen inte så bra koll på Sagan om ringen :)

 

I värsta fall kan man alltid gå ut och be personalen göra nåt åt saken, men då missar man ju en del av filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag citerar mig själv från http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=6244&start=19

 

Apropå det där med irriterande människor på bio; det finns bara ett sätt om man inte vill att resten av filmen ska bli förstörd och det är att skrika ut högt att de ska hålla käften eller sluta prassla i rent preventivt syfte för folk kommer därefter vara tysta som möss ihopp om att de inte kommer störa mig för innerst inne så tycker de att det är jävligt pinsamt att bli offentligt tillsagd. Respekten för andra som vill se en film ostört skiter de fullständigt i.

 

Enkelt och effektivt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här påminner mig om en incident som inträffade för rätt länge sedan när jag var på bussresa med min dåvarande gymnasieklass. Vi hade väl en rätt rå jargång i klassen, men alla var med på det och därmed var det rätt högt i tak så att säga.

 

Plötsligt vänder sig hursomhelst en kille i klassen, och deklarerar med en hög och ljudlig stämma:

 

"Ett ord till från dig, och jag slår in tänderna i gommen på dig, din jävel!"

 

Någonting åt det hållet. Problemet var bara det att han trodde han skämtade med en klasskamrat, när det istället var ett medelålders par som i stilla samkväm förde konversation på bussen. Kan tillägga att det inte hördes ett knyst mer från dem, medan vi andra låg dubbelvikta av skratt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde bort mig TOTALT på en BIO en gång

 

jag och tanten såg Independence Day på bio

 

mitt i filmen så flyger X antal flyg imot rymdvarelserna.

då skriker dom FIRE AT WILL

 

när dom sa det så låg jag dubbel vikt av skratt :D

 

fire at WILL.... (Will Smith) skådisen

 

hela salongen hade vridigt på nacken för att verkligen undra

om jag var dum i huvudet eller inte :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är någon som sitter bakom mig brukar jag säga schh eller nå´t snällt typ håll käften är du snäll.

 

Sitter personen framför mig är jag mer ärlig och säger nå´t i stil med "Jag har fan inte betalat 90 spänn för att sitta och lyssna på dig din dryga jävel. Håll käften eller så kommer jag ner och sparkar in pannbenet på dig."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag va o såg en av LOTR filmerna, då en kille som tyckte det var skitroligt att legolas stack en pil i ögat på en orch ville berätta detta högt o ljudligt för alla andra som satt i salongen (för vi hade ju inte settt det) fick veta ett o annat av mig.

 

"Nu håller du käften din krympling annars ska jag tamejfan skära hjärtat ur kroppen på dig med en sked"

 

Sånt där kan man komma undan med då man är på genomresa i Härnösand och inte ska dit någon fler gång på ett par år. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...