anegym Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Det här är en hand som gjorde mig mycket förvirrad. Jag kunde inte lista ut med vilken hand han checkar bakom turn på. När han då ställer rivern visste jag inte vad jag skulle göra. Spelar han så där med en kung? Knekt känns ju inte så troligt, eller? Potten är ju ganska stor. Så det är ju möjligt att han bluffar med lägre pocket. Fi har bara varit vid bordet en stund och inte utmärkt sig alls. Är detta en fold på rivern? Kommentarer i övrigt på handen uppskattas också. Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown BB ($38.54) UTG ($29.88) MP ($24.48) Button ($41.21) Hero ($40.96) Preflop: Hero is SB with A, A. Hero posts a blind of $0.10. 2 folds, Button raises to $1.25, Hero (poster) raises to $4.9, 1 fold, Button calls $3.75. Flop: ($10.25) K, K, 4(2 players) Hero bets $5, Button calls $5. Turn: ($20.25) J(2 players) Hero checks, Button checks. River: ($20.25) J(2 players) På rivern checkar jag och han går all in Final Pot: $20.25 Citera
Looseweak Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 FOLD Vad slår du? Det skulle vara TT som han råbluffar med, QQ checkar bakom, alla A också. K, J lr stenhårt bluffat underpocket har han. Egentligen tveksamt om han ställer sådär med ett J också. Citera
psykologen Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Om han är någorlunda rationell luktar det färg/kåk. Citera
styris Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 check indikerar AK,KQ, KJ lite mer osannolikt men.. dom flesta vågari nte betta ut med monster så dom låter andra sköta detta och sen när han ser att han har andranöten så kommer reraise upp till nånstans. check på turn där är oftast stål lr blank.. men som rivern blev denna hand stål-. så folk är rätt där.. Citera
Relativitet Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 KJ är mest troligt då han redan på turn har nöten o vill att du ska träffa färgen på rivern för att han ska kunna få ut så mkt som möjligt.. Det är min teori iaf.. Det är iaf fold alla dar i veckan.. Citera
illerrre Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Tror han sitter på en kung Citera
AAisking Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Folda Han sandbaggar dig nog och handen blir starkare på turn. Tror han vill bjuda in dig att dra billigt till flushen för att ta alla dina pengar. Citera
Verdi Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 En svag kung som blir nöten på river? Citera
Macroman Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 En svag K är långt ifrån nöten... Blixtfold med AA här givetvis. Citera
anegym Postad 11 September , 2006 Författare Rapport Postad 11 September , 2006 Tack för alla svar! Jag håller med om att det här är en fold. Tyvärr så synade jag. Av någon anledning kände jag mig "säker" på att han hade QQ. Givetvis var det bara önsketänkande, och inte en bra read. Han visade upp JJ för fyrtalet. Citera
psykologen Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Förstår inte direkt hur du hittade synen där? Jag satte han på en färg/kåk redan på turn och såg inte ens att brädan var parad på rivern. Det är ofta man är med om att fi spelar så där. Jag brukar bara garva när de försöker få mig att gå på det. Fi spelade handen bra. Det är förvånadsvärt ofta folk går på det där. Var det sandbagging det kallades? Citera
bossbaver Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 fetfold på river... "bra" försök på floppen dock att köpa hem potten, men när det misslyckas så fooooooooooooold. Citera
AAisking Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Var det sandbagging det kallades? Sandbagging= "Holding back and calling despite the fact that you have a very good hand, usually to disguise strength, provoke bluffs, and to check-raise." Citera
Recommended Posts