Gå till innehåll

NLT - SH, AQ på farlig flopp

Recommended Posts

Postad

Finns ingen bra handhistory på Tain-nätverket att få in här men ska förklara så utförligt som möjligt.

0,25/0,50 6-mannabord

Fi har 40$

Jag har 20$

Ingen uppfattning om vilken spelare Fi är, eftersom jag är ny på bordet.

Fi betar 1,5$ på CO-position.

Jag (BB) synar med A :club: Q :club: <--- borde kanske höjt?

Flopp: A :heart: Q :diamond: 10 :spade:

Jag checkar <-- borde kanske höjt på denna farliga flopp?

Fi betar 1,5$

Jag höjer till 4,5$

Fi synar.

Turn: 4 :heart:

Jag?

Postad

Beta pot och var villig att syna ett eventuellt omslag från honom.

Du har förmodigen bäst hand så det är bara att trumma på helt enkelt. Har han KJ eller set är det bara att hoppas dra ut. Men det finns många andra händer han kan ha här...

Postad

Låg så mycket i potten så jag gick all in, fick syn av Fi som hade KJ, kunde ej dra ut på rivern :cry:.

Med facit i hand hade en höjning före floppen hjälpt mig ur denna situation, då förmodligen Fi släppt KJ.

En annan sak jag grubblade på: Då jag checkhöjer hans bet på floppen. Vad är då rimliga händer han kan tänkas syna på?

Dom rimliga händer jag slår är ju AJ,A10,AK,KK,JJ samt KQ och i viss mån QJ,Q10,KT vilket är en del händer han kan tänkas ha, men rimliga händer som jag inte slår är ju å andra sidan TT,QQ och AA. Frågan är dock om Fi hade spelat dessa par såsom han gjorde nu o inte ställt direkt på floppen då jag återhöjde. Känns väl mest troligt för att skydda mot stegdraget.

Så sett till handdistrubitionen, vilka händer möter jag oftast? Skulle det kunna vara AK,AJ,A10 och KK?

Och till sist, hur skulle jag kunna undvikit detta enklast? Höjt pre? Tvåpar är förmoligen den mest kostsamma hand som finns...=/