Gå till innehåll

Lås tråden, admin.


papiPope

Recommended Posts

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Funderar på att ta en paus från pokern några dagar för jag har inte suget uppe och spelar dåligt(?) plus att jag aldrig träffar med A-K/Q på 1/2 borden och när jag försöker bluffa hem potten synar dom ju hela tiden!

Varför går det alltid så här dåligt när jag är nära 10k gränsen?!

 

 

April: - 322kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud! Samma skit idag också men nu spelade jag inte dåligt.

 

Ett exempel: Går in på ett 0.5/1 pot limit bord. En höjer varje hand pre flop så mycket det går. MEN HAN TRÄFFAR JU PÅ ALLT!

Sitter med K-K på BB. Han på knappen. Han höjer 3 kr pre lfop och jag höjer till 9 kr och han synar inte helt oväntat. 7k-10s-4k på flopp. Jag betar 12 kr och hans synar. Hjärter kung på turn, nöten jaaa! Betar 15 kr och han synar. Klöver 8 på river. betar 20 kr och han höjer till 90 och jag tar synen och han har A-3 i klöver. tilt.

 

 

April: -492 kr Måste det blir som i mars igen? bara jobbigt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.

kan du inte lägga upp lite händer så vi kan hjälpa dig.

 

Du verkar ha det tufft i början på din nya nivå.

 

:shock:

 

Tja, det är just det som är problemet. Min hand historik fungerar inte. Det står bara "Inga träffar hittade!". Någon som vet vad som är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en ganska lång session med början på ett 1/2 bord. Korttorka i början tills jag hittar A-A och blir all in pre flop mot J-J. Essen står och potten var på ca 220, för jag hade backat 100 kr innan det. Sen vinner jag upp till 450 kr.

Förlorar då en ganska stor pott med Ks-Jh mot Qk-10k och två andra händer som blev muckade. Bordet var 4k-Kk-Kh-Qr-5k. Fattar inte hur han kan följa när det är bet och raise varje gata.

 

Sen med 10-10 mot A-A. Potten kunde varit större men FI betade bara 10 kr hela tiden på 9 högt bord.

Efter det kommer en smart kille in. Jag får K-K. Höjer till 10 kr från UTG. Han sitter på BB och synar. Flopp: 8-Q-5. Han betar 8, jag höjer till 25 och han går all in med 50 och jag synar. Han har 8-7 och river är en 7a. Förlorar en till pott när en rivrar färg men höjer inte när han väl får in den, man tackar.

Sen spelar jag upp mig igen till 130 kr plus efter några smekande läsningar "smarta killen" 8-)

 

Drar även igång ett 0.5/1 bord och går 50 kr fram där. Totalt alltså 180 kr plus, men borde varit ett par hundra till.

 

 

 

April: -375 kr Gick tidigare idag lite minus.

 

 

Ska senare prova att installera om poker klienten och se om handhistoriken fungerar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh yeah! Spelet på 1/2 börjar stämma lite bättre nu. Men är inte nöjd med mitt spel i alla lägen, hoppas ni kan hjälpa mig när jag får igång hand historiken :-)

 

Iallafall har jag spelat på två 1/2 bord nyss. Gick 106 kr plus. Bluffarna fungerade nästan till 100 %, men den här höll på ta livet av mig:

 

Hittar 5-5 på UTG och limpar in. Alla foldar utom BB som checkar.

 

Flopp: 8-2-9

 

BB betar 2kr, han har gjort det flera gånger och då har han inte haft något bra på handen. Höjer till 8 kr för jag tror att han sitter på 8an(borde kunna lägga sig då). Han synar.

 

Turn: K

 

Han betar 2 kr igen. Jag slår upp til 24 kr. Han synar igen!

 

River: 2(?)

 

Han betar 2 kr igen. Skumt..Han har 50 kr kvar så jag går all in med 120 kr och efter några sekunder betänke tid synar han! TILT!

 

 

Showdown

 

HERO visar 5-5. Par i 5or.

FI visar 4-4 :shock: :shock: :shock: :shock: Par i 4or. Varför? Känner fortfarande att hjärtat slår i 570! :-D

 

 

April: -258kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA! YES! JA! JA! Nu tog jag mig i kragen ordentligt!

Drog upp ett 1/2 bord där fi´arna höjde varje hand pre flop. Speciellt en som vad jag uppfattade det höjde varje gång ingen annan höjt. Så jag valde att syna med A-2 i ruter 10 kr före flop. A-10-6 på flopp. Jag betar, han raisar och jag synar. Turn K. Jag går all in och han synar med A-10. Det var då det sämsta jag gjort på länge! Där var skärmen nära att flyga i väggen.

Tog det lungt ett tag och andades. Gick in på 2 st 1/2 bord igen för att prova vinna tillbaka hälften iallfall så att dagens(gårdagens) slit inte skulle vara i onödan. Istället gick jag plus 100 kr! Yeah! Fick ändå inte så bra kort men spelade vissa händer briljant. ;-) Tex en av dom bästan A-A jag någonsin spelat :-) Måste fixa hand historiken snart. God natt!

 

 

 

April: -151 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 2a. Hade 80k och FI hade nästan 180k. Blindsen var 3000/6000 och han höjde upp till 12k. Ställde in med Q-10 i hopp om han han skulle lägga. Men efter lång betänketid synade han med A-6. Bordet blev 3-4-K-4-3. Fick 601 kr. Inte så mycket för 3 timmar spel, men skönt att jag ligger plus nu i april igen och att jag kom till heads up i en vanlig turnering, det var ett tag sedan nu. :-D

 

 

 

April: +429 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite nu ikväll efter Man Uniteds fantastiska match. Inte för att dom är rätta laget, men man njuter ju bara av att se C.Ronaldo spela fotboll :-D

Blev ett plus på 106 kr. Satt på 2st 1/2-bord. Tilt att jag glömt och fösöka fixa min HH för det är många händer jag skulle vilja posta.

 

Här är en som jag kommer ihåg:

 

Pre Flop

 

Sitter på knappen med Kh-10h.

Fold fram till mig. Höjer till 8 kr.

BB, som sitter inne med 1.2k, synar.

 

Pott: 17 kr

 

Flop: 4r-Kr-5s

 

BB check

HERO bet 12 kr

BB höjer till 24 kr

HERO syn

 

Pott: 65 kr

 

Turn: 10r

 

BB bet 64 kr

HERO ?

 

 

Vad göra här? Kan han ha slått om med ett färgdrag på flop? Kanske triss/två par?

 

 

 

 

April: +499 kr Förlorade lite på cg tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar just nu SH men funderar att prova på FR men då med fler bord än två.

 

Angående handen så satt jag inte honom på flushdragen och synade. Borde väl ställt in där. River var blank och där ställde jag och han...glömt vad han gjorde. :oops: Tror han la sig men är långt ifrån säker. Sen skrev han att han hade K-J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska spela Kvällkvisten nu. Har tidigare spelat Selma. Åkte med Q-Q när 2 pers synade min all in och en ställde med A-Q på flop och fick in stege på turn.

Cash gamet gick sådär. Slutade typ på plus minus noll. Spelade dåligt vissa händer men en A-A och en K-K räddade det mesta. Träffade inte ett ända set! hade typ 10-15 pockets. Låga var dom flesta men ändå...

 

Nu är det klonken som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte strax efter första paursen i kvällskvisten igår.

Har kört en session nyss. Slutade 190 kr minus. Spelade vissa potter MYCKET dåligt. Och då menar jag mycket mycket dåligt.

Får ta igen det senare, hade tänkt spela LångLördag men nu blir det troligen inte av..

 

 

 

April: +248kr Seg månad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paus nr.2 i Kvällskvisten

 

Mina chips: 11735

 

Medel: 15772

 

Posision: 34/68

 

Sammanfattning av spelet: Börjar mförsta handen att slå ut en shortstakad med A-10 mot 8-8. Har 2k då. Sen dubblar jag med A-10 igen mot 4-4. Då känns det lite bättre men har bara hälften av medel. Dubblar senare med K-J mot A-10. Hade rätt tur där. Korttorkar fortfarande fast jag vunnit alla all in jag varit i. Vinner sedan en pott på 12k med A-K mot K-Q och A-9. Är över medel då! Vänder fort i poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte på 18 plats. Var helt tom på kort sen det var 60(itm) kvar. Stal några blinds, men annars var det inte mycket. 107 kr gav det. Inte dirket vad jag hoppats.

 

Spelade även cg ibland under tiden. Plussade sammanlagt 276 kr. Vann en fin pott med J-J på bordet 7s-Ah-Jh-Jr-8s mot 10-7 i hjärter. FI var rätt tiltad eller så hande han just klunkat en hel 25% flaska. ;-). Han spelade ju potten där sämst. Först re-raiseade han min raise på 8 kr till 28 pre flop. Sen på flopp betade han 70 kr och synade min raise till 160 kr. Och sen på turn min all in på 45 kr! :mrgreen:

 

 

 

April: +349kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Inte så bra timlön för att sitta nästan 2.5h för 100 kr. :-D

Har blivit en session på ca 30 min och slutade +196 kr. Fick fint betalt med en 5-5 mot A-A på floppen 5-4-4. Den var skön, sen tog jag några till fina potter så denna session kändes bra.

 

 

April: +545 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutat ca 50-70 kr minus på dagens session. Men glad att jag jobbade tillbaka lite efter denna hand som jag skäms oerhört över:

 

 

Plats 1: Bellsen (189.45)

Plats 2: hassvall (321.85)

Plats 3: Coxibman (290.55)

Plats 4: Onsalakorv (52.18)

Plats 5: KristinaJ (180.85)

 

Coxibman lägg LM 1.00

Onsalakorv lägg SM 2.00

 

** Giv **

Bellsen [N/A, N/A]

hassvall [N/A, N/A]

Coxibman [N/A, N/A]

Onsalakorv [N/A, N/A]

KristinaJ [Kh, Kr]

 

*** Bet Runda 1 ***

KristinaJ Höj till 8.00 Höja mer från UTG

Bellsen Lägg

hassvall Syna 8.00

Coxibman Syna 8.00

Onsalakorv Syna 8.00

 

*** Flop(Board): *** : [4h, 3k, 9k]

 

*** Bet Runda 2 ***

Coxibman Passa

Onsalakorv Passa

KristinaJ Satsa 18.00

hassvall Höj till 36.00

Coxibman Syna 36.00

Onsalakorv All-in 44.18

KristinaJ All-in 172.85 FOLD!!!!!

hassvall Syna 172.85

Coxibman Lägg

 

*** Turn(Board): *** : [4h, 3k, 9k, 10k]

 

*** River(Board): *** : [4h, 3k, 9k, 10k, 7h]

 

*** Showdown *** : Rake: 11.40 Totalpott: 446.48

hassvall [3s, 3r] Triss i treor Vinst :446.48

Onsalakorv [9s, Ek] Par i nior Vinst :0.00

KristinaJ [Kh, Kr] Par i kungar Vinst :0.00

 

Rätt skönt att denna kom men synd att jag inte var inne med mer pengar.

 

 

Plats 1: KristinaJ (130.50)

Plats 2: LadyDi (252.45)

Plats 3: Janga (261.10)

Plats 4: klakk (208.35)

Plats 5: Sven_duva (300.25)

 

LadyDi lägg LM 1.00

Janga lägg SM 2.00

 

** Giv **

KristinaJ [Knr, Kk]

LadyDi [N/A, N/A]

Janga [N/A, N/A]

Sven_duva [N/A, N/A]

 

*** Bet Runda 1 ***

Sven_duva Lägg

KristinaJ Höj till 8.00

LadyDi Syna 8.00

Janga Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [5s, Kns, Kr]

 

*** Bet Runda 2 ***

LadyDi Satsa 10.00

KristinaJ Höj till 24.00

LadyDi Syna 24.00

 

*** Turn(Board): *** : [5s, Kns, Kr, Kh]

 

*** Bet Runda 3 ***

LadyDi Satsa 10.00

KristinaJ Höj till 30.00

LadyDi Höj till 50.00

KristinaJ All-in 98.50

LadyDi Syna 98.50

 

*** River(Board): *** : [5s, Kns, Kr, Kh, 4h]

 

*** Showdown *** : Rake: 6.55 Totalpott: 256.45

KristinaJ [Knr, Kk] Kåk Vinst :256.45

LadyDi [Knh, Knk] Kåk Vinst :0.00

 

 

 

April: +326 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...