Gå till innehåll

Hur fan lirar man NL fullring?

Recommended Posts

Postad

Jag har spelat 5 max pa ongame ett bra tag nu,, testade fullring for skojs skull och mina peningar forsvann snabbt.. ar det bara value spel hela tiden??? fullring borde ju knappast kallas poker, allt ar ju value... fittspel sager jag bara

* Flytt till Resultat - QoS *

Postad

jag skulle prova att

1) höj kravet på starthänder

2) öka aggresiviteten

i sen pos limpar du i större utsträckning med potentiella händer såsom suited connectors, gut connectors osv.

Men jag är utpräglad SH-lirare så det är säkert någon som har en mer vetenskaplig approach.

Postad

Jag spelar fullring och SH. Du måste inse att det är två olika typer av spel. Vid fullring ökar kraven på de händer du håller och det är ofta TPTK inte räcker till vid motstånd.

Jag föreslår att du vid fullring koncentrerar ditt spel på att köra hårt på tvåpar uppåt och är försiktigare med TPTK, särskilt ur position.

Vid SH så är det som du säkert vet lättare att dribbla bort motståndaren, men det är vanligare i fullring att din motståndare faktiskt sitter på en riktig hand när det blir motstånd.

Tålamod, tålamod, tålamod, är mitt råd.

Postad

Borde det inte bli tvärtom egentligen? Att man får bättre betalt på bra händer på SH eftersom alla överspelar TPTK medan folk är snabbare på att lägga hyfsade händer på FR eftersom de vet att folk oftast har starka händer när man får motstånd?

Bara en tanke. :)

Postad
Borde det inte bli tvärtom egentligen? Att man får bättre betalt på bra händer på SH eftersom alla överspelar TPTK medan folk är snabbare på att lägga hyfsade händer på FR eftersom de vet att folk oftast har starka händer när man får motstånd?

Bara en tanke. :)

fisk är ju fisk till stor del för att de aldrig lägger TPTK och överpar vare sig i fullring eller shorthanded. i fullring är det 9 fiskar som försöker träffa tptk, i shorthanded bara 5. as simple s that :)