Gå till innehåll

Ny bra TV-serie?


pozz2

Recommended Posts

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har the sarah connor cronicles bättrat sig från första episoden? Att John inte blev mördad av roboten i klassrummet var ju inte annat än ett stort skämt.

 

F.ö ser jag fram mot säsongsavslutningen (serieavslutningen) på The Shield. Tror det är 5-6 avsnitt kvar och det är ruggigt spännande nu.

 

Fanns ju en skyddsängel som tog emot kulorna :) +att serien hade ju vart slut då och Terminator 1,2 filmerna hade inte ens blivit gjorda?

Jag tycker det blir bättre för varje episod som går...när storyn börjar ta form.

Bäst på TV nu, dock har även Heroes börjat positivt s3 efter att det var downperiod s2 och närmar sig.

 

första 5min + scenen du nämner ur piloten...så är väl inte precis spoilers....

 

my name is Cromartie :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jomenvadfaaan. Och jag klarar inte av den där lilla poptjejen som hans beskyddare. Det blev lite för mycket tweens över franchisen.

 

Hoppas Heroes tar sig så den inte blir en ny Lost.

 

TSCC 2x01 Samson and Deliah part 1, inte så rar och beskyddande...sjunger gör T-1001 :)

OBS! spoilers för hela S1

 

del 2 - 5 hittar du på samma ställe: http://www.youtube.com/watch?v=VYJWK_6r2w0&NR=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, en likasinnad trodde det bara var jag som tröttnade totalt på lost pga allt flumm. Heroes kan fortfarande rädda sig men de är jävligt nära linjen nu.

 

Hoppas Heroes tar sig så den inte blir en ny Lost.

 

Och jag som tycker Lost tog sig S4 efter att har varit för stillastående största delen av s2-s3, med alldeles för mycket flashbacks, handlingen gick ju knappt framåt ... slutade se nånstans i slutet på s2, återkom efter att hade sett några random episoder av s4 på tv4 och kollade ikapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag som tycker Lost tog sig S4 efter att har varit för stillastående största delen av s2-s3, med alldeles för mycket flashbacks, handlingen gick ju knappt framåt ... slutade se nånstans i slutet på s2, återkom efter att hade sett några random episoder av s4 på tv4 och kollade ikapp.

 

Kan mycket väl vara så men S2 var så kass så inte sett på lost sen mitten av S2. Kommer väll ge upp min bojkott när hela serien är färdig och ha marathon, men väntar tills dess med att se på lost igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, ett gjutet länktips för alla oss tvserie-lovers är www.ninjavideo.net. Här streamas alla de tv-serier man kan tänka sig (förutom Idol) i finfin divx-kvalla. Alla nya avsnitt poppar upp extremt snabbt efter de sänts i USA och till detta tillkommer dokumentärer, mangagrejer, diverse filmer mm.

 

Så om man bara har 100 mbit/s-uppkoppling som mig och inte orkar vänta den där halvminuten för att ladda ner det senaste avsnittet av South Park, så är detta ett fullgott alternativ.

 

Ett gjutet bokmärke i eran webbläsare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan mycket väl vara så men S2 var så kass så inte sett på lost sen mitten av S2. Kommer väll ge upp min bojkott när hela serien är färdig och ha marathon, men väntar tills dess med att se på lost igen.

 

hehe verkar som de flesta gav upp Lost i mitten av säsong 2, även jag men jag började titta igen 5mån senare av nån anledning och det är den serien jag tycker bäst om nu. Det vänder nånstans runt avsnitt 15 på säsong2.

Säsong 5 startar i jan nångång så plenty of time att ta igen missat guld.

 

Imo det bästa som någonsin visats i televisionen. Från början till slut. Är lite avundsjuk på dig om du ännu inte sett den? Tror att första säsongen (kanske andra också) hette I narkotikans spår när den sändes på svt.

Skulle börja titta på serien men kom på att avsnitten är för långa, 60min, som en filmrulle nästan. Känns inte värt det.

 

Har the sarah connor cronicles bättrat sig från första episoden? Att John inte blev mördad av roboten i klassrummet var ju inte annat än ett stort skämt.

 

lol det va ju 1a avsn som var underhållande. Resten liknade såpatv, ingen action men det är möjligt att säsong2 blivit bättre, tror de fått mer pengar denna gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Som en sucker på fantasy-litteratur så hade jag sett fram mot den Raimi-producerade Legend of the Seeker som är baserad på den första boken (Wizards first rule) i Terry Goodkinds mastodont-saga.

 

Såg häromdan det första dubbelavsnitet och känner väl att var lite mewh. Vilket iofs kanske inte är så förvånande då man efter att ha plöjt en 10-11 böcker har skapat sig en rätt fast uppfattning om världen och karaktärerna. Men lite trisyt att de, imo, inte nailat en enda av huvudrollsinnehavarna.

 

Det var väldigt distraherande att Zedd spelades av The Flying Man från Mad Max-filmerna :mrgreen:

 

Men, får väl kanske ge serien ett par avsnitt till. Hade iaf hyfsade produktionsvärden för att vara en fantasy-transfer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brainslicer, wtf var det där för fönster?

 

Säg gärna vad du tyckte om premiären sen...

 

My TV-series plugin till MediaPortal

http://www.team-mediaportal.com/ open source MC:

 

anouncement_blue3.jpg

 

...jo, men ligger efter en hel del så kan ta en stund.

 

edit:

Det finns ju självklart andra mediacenters, men tror inte nån har TV-serie pluginen. Den i kombo med RSS => man har en helt ny TV värld.

För att inte tala om standard (TV)funktioner: http://www.team-mediaportal.com/screenshots/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heroes kan fortfarande rädda sig men de är jävligt nära linjen nu.

 

Heroes: Six Writers Who Could Fix Things

The show has problems. We offer some talented solutions.

http://tv.ign.com/articles/927/927226p1.html

 

There has been a lot of talk lately about what can be done to fix Heroes, as the consensus grows that the show is suffering through some big creative problems. Complaints abound about the often sloppy writing, as the motivations become murkier and increasingly hard to swallow, with too many twists done for their own sake, and not as a believable action on the part of a character. The audience dissatisfaction seems to be reflected in the ratings for the series, with a 21% drop in total viewers from where the show was a year ago.

 

The troubles the show is going through finally had a major result on the creative side this week, with the news that two of the main Heroes writer/producers, Jeph Loeb and Jesse Alexander, had been let go from the series....

....

....

 

edit: Jane Espenson och Bryan Fuller röstar jag på....

Jane betyder ju att dollhouse/bsg kanske går på tok :(, så Fuller då, han gjorde bra jobb säsong1...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny kriminalserie som startat nu i höst och som är rätt bra är The Mentalist. Handlar om en observant person, Patrick Jane, som tidigare låtsas vara ett medium och som nu jobbar med Serious Crime Unit hos California Bureau of Investigation. Bra karaktärer och hyffsad handling, gillar man serier som CSI, Bones, Psych, Monk och Criminal minds bör man även kolla in denna serie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg gärna vad du tyckte om premiären sen...

Fortfarande inte börjat se, och när man läser senaste kommentarerna veta fan hur länge det dröjjer...

Iaf kollat Heroes ikapp med 5-6 raka avsnitt, och det var ju helt ok efter man läst alla klagomål och skriverier tyckte jag...(har väl lite förståelse för klagandet om man ser alla så fort dom släpps och tvingas vänta och bli yr)

 

Nån som sett denna? Dead Set - zombie drama

tydligen bara 5 episoder dock...

http://www.imdb.com/title/tt1285482/

http://www.youtube.com/watch?v=ZJDHdCqxiw8

(sorry: Embedding disabled by request)

 

Annars ser det ju mörkt ut. Fox har flyttat Dollhouse till deathspot timesloten på fredagar, där den gör premiär tiden efter Terminator: The Sarah Connor Chronicles, som också flyttats till fredag. Det roliga är över innan det har börjat :(

Doh... ser inte alls bra ut för nån av dom och Battlestar Galactica har bara 10 episoder kvar... :(

 

 

Jaja, Into every TV-generation only one tvshow is born....bara att bita i sura äpplet och inse att den har varit redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slöglodde Dead Set med polaren härom veckan. Var inget spec, men watchable.

 

Brotherhood har precis börjat med sin 3e säsong. Se om ni inte har sett.

 

Ang heroes tycker jag att det blivit lite bättre i senaste avsnitten. Jag var bara irriterad på att om man missade 1 avsnitt förstod man 0 av serien, man kunde tom se alla avsnitt och sen tro att man missat ett pga allt var så flummigt fram och tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...