y0 Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 handed) internettexasholdem.com CO ($400) Button ($622.19) SB ($237.01) Hero ($609.60) UTG ($672.59) MP ($0) Preflop: Hero is BB with , . SB posts a blind of $2. UTG calls $4, CO calls $4, 1 fold, SB (poster) completes, Hero raises to $20, 1 fold, CO calls $20, SB folds. Flop: ($48) , , (3 players) Hero bets $35, CO calls $35. Turn: ($118) (3 players) Hero checks, CO checks. River: ($118) (3 players) Hero checks, CO bets $124, Hero raises all in CO är regular TAG, ingen dyngsopa men ingen stjärna heller. 24/14/2 över hyffsad sample och inga övriga reads. Kommer inte ihåg någon bakgrund oss emellan. Har sjukt svårt att sätta honom på en stark hand. Kände mig inte så nöjd med spelet i efterhand. Citera
Supertequila Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Jag hade nog bettat på turn för att representera AK och släppt handen på river om Fi synat turn. Citera
-PK- Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 Känns inte som att det finns en enda made hand du spelar så? Vad försöker du representera? Antar att du bara spelar på att han verkar svag..? Citera
Supertequila Postad 9 September , 2006 Rapport Postad 9 September , 2006 En kombination av dubbel barrels på höjning före flopp, eventualitet att man fortfarande sitter på bästa handen, samt information. Dessutom spelar jag nästan alltid så oberoende av stål lr luft, så det passar min spelstil. Jag vet inte riktigt om det i o f s passar y0s stil. Citera
brut Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Du bettar ca 340 för att vinna 240. Han måste alltså kasta sig ca 60%. Skulle han betta så här för värde med Ax? I så fall är nog movet bra annars dåligt. Jag tror inte att han har Ax. Därför skulle jag folda. Citera
beachalban Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Jag tycker spelet är helt ok. Det krävs emellertid att Fi är tillräckligt bra för att veta att väldigt få checkraisebluffar river. Citera
Verdi Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 Jag tror att han kan ha JJ. Men du har rätt, han måste ha en ganska stark hand för att orka syna din all in. Jag tycker inte om den där typen av spel. Hur ofta vågar man checka både turn och river med en stark hand? Citera
cazacu Postad 10 September , 2006 Rapport Postad 10 September , 2006 tycker han representar nåt sjukt bra med checken på turn, men jag tror han synar, committad om han har nåt halvbra Citera
y0 Postad 10 September , 2006 Författare Rapport Postad 10 September , 2006 Som jag ser det kan han i stort sett aldrig ha ett set. Alla tvåpar utom J9 skulle betat turn. NFD kan han checka turn och defenitivt värdebeta river men lägga mot c/r. Problemet är att jag inte kan ha så jävligt många händer, men han borde veta att jag väldigt sällan gör den här bluffen så jag räknar med att han inte synar med ett naket A. Citera
Steinmeyer Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Jag tror på set 3's eller 4's. Inte mycket som den gemene spelaren skulle limpa med från hans pos för att sen syna 5x bb raise förutom ett mellan/litet pp. Ev. 999 men eftersom han inte raisade pre så tror jag mer på 33/44. Kanske också Ax hjärter, AJ? Edit: Ev. vilka spelbara dragmissande hjärter som helst. Citera
LiftWaffe Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Du bettar ca 340 för att vinna 240. Han måste alltså kasta sig ca 60%. Skulle han betta så här för värde med Ax? I så fall är nog movet bra annars dåligt. Jag tror inte att han har Ax. Därför skulle jag folda. CO har bara 400-20-35-124 = 221 kvar så 340-betet är bara för att stajla/skrämmas han limpa ju med AA å dolde handen himla bra å lura dig rätt i fällan tror jag Citera
brut Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Du bettar ca 340 för att vinna 240. Han måste alltså kasta sig ca 60%. Skulle han betta så här för värde med Ax? I så fall är nog movet bra annars dåligt. Jag tror inte att han har Ax. Därför skulle jag folda. CO har bara 400-20-35-124 = 221 kvar så 340-betet är bara för att stajla/skrämmas han limpa ju med AA å dolde handen himla bra å lura dig rätt i fällan tror jag Vad menar du? Citera
Recommended Posts