Gå till innehåll

Hur bli avancerad pokerskribent?


mgps

Recommended Posts

Du är en del av bruset...

 

Sluta.

 

Varför ska det vara så svårt att förstå? Att påtala att man delar någons åsikt i ämnet som diskuteras är inte brus.

 

Det är ju just precis inlägg som ditt, som följs av onödiga påpekanden likt detta som är brus och förstör forumet när det förekommer i pokertrådarna.

 

Varför skrev du inte ett sådant fint inlägg när Nebbis bad mig "gå och dö"? Det är väl brus om något.

Var vi inte överens om SISTA gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 139
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är det som är så svårt att förstå för många?

 

Praktiskt taget alla lirare som inte lirar på höga nivåer saknar kompetensen att kunna ge en bra analys av en hand. Man kan göra en jämförelse mellan en bra spelare och en dålig spelare på hur många faktorer de använder vid ett beslut.

 

En dålig spelare tänker oftast enbart på:

Vad har jag?

Vad finns för möjligheter på brädan? 3 av samma färg, stege på bordet etc.

 

Medan en riktigt vass spelare även tänker på (ett urval enbart):

Histora mellan Hero och FI denna session.

Histora mellan Hero och FI tidigare sessioner.

FI's HD vid 3-bet preflop samt check-raise all-in på floppen.

 

Detta är grova förenklingar, men ärligt talat... Förstår man inte allt som försigår i skallen på de riktigt bra spelarna kan man inte analysera hur de spelar. Det finns en anledning till att vissa är bättre än andra.

 

Visar det sig att en NL20 spelare har samma tänk som en NL2000 spelare så visst, då kan han hänga med i diskussionen. Men en stoooor majoritet av spelarna som vill försöka och som tror sig kunna hänga på diskussionerna har inte en aning om vad som faktiskt händer i skallen på Samo, EM2 och de andra bra lirarna på t.ex. 2+2. Hur ska de då kunna göra en bra analys av deras spel och föreslå en bra linje i en hand utan att faktiskt förstå spelet?

 

Visst, alla har rätt till sin åsikt. Men i detta fall så är inte allas åsikter relevanta. Varför ska några tomtar sitta och skriva i en tråd då trådskaparen ändå skiter fullständigt i vad de skriver? Tråden tillhör ju ändå skaparen och är till för att denne ska få ut något av tråden. I andra hand ska folk kunna läsa och lära sig av det.

 

Detta är i alla fall vad jag tycker. Inget ont om någon speciell, men tycker att det faktiskt finns väldig relevans i att ha ett "stängt" avancerat forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är så svårt att förstå för många?

 

Praktiskt taget alla lirare som inte lirar på höga nivåer saknar kompetensen att kunna ge en bra analys av en hand. Man kan göra en jämförelse mellan en bra spelare och en dålig spelare på hur många faktorer de använder vid ett beslut.

 

En dålig spelare tänker oftast enbart på:

Vad har jag?

Vad finns för möjligheter på brädan? 3 av samma färg, stege på bordet etc.

 

Medan en riktigt vass spelare även tänker på (ett urval enbart):

Histora mellan Hero och FI denna session.

Histora mellan Hero och FI tidigare sessioner.

FI's HD vid 3-bet preflop samt check-raise all-in på floppen.

 

Detta är grova förenklingar, men ärligt talat... Förstår man inte allt som försigår i skallen på de riktigt bra spelarna kan man inte analysera hur de spelar. Det finns en anledning till att vissa är bättre än andra.

 

Visar det sig att en NL20 spelare har samma tänk som en NL2000 spelare så visst, då kan han hänga med i diskussionen. Men en stoooor majoritet av spelarna som vill försöka och som tror sig kunna hänga på diskussionerna har inte en aning om vad som faktiskt händer i skallen på Samo, EM2 och de andra bra lirarna på t.ex. 2+2. Hur ska de då kunna göra en bra analys av deras spel och föreslå en bra linje i en hand utan att faktiskt förstå spelet?

 

Visst, alla har rätt till sin åsikt. Men i detta fall så är inte allas åsikter relevanta. Varför ska några tomtar sitta och skriva i en tråd då trådskaparen ändå skiter fullständigt i vad de skriver? Tråden tillhör ju ändå skaparen och är till för att denne ska få ut något av tråden. I andra hand ska folk kunna läsa och lära sig av det.

 

Detta är i alla fall vad jag tycker. Inget ont om någon speciell, men tycker att det faktiskt finns väldig relevans i att ha ett "stängt" avancerat forum.

 

Well put!

 

Case closed tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skrev du inte ett sådant fint inlägg när Nebbis bad mig "gå och dö"? Det är väl brus om något.

Det här är ett noga övervägt uttalande. Jag har valt att skriva det först efter att ha läst många av dina inlägg och därefter dragit en ganskag uppenbar slutsats: Du är en av mupparna som envisas med att fortsätta att förstöra detta forum. Därför...

 

Gå och dö!

 

...alternativt fortsätt till lunarstorm utan att passera Gå. Häpp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skrev du inte ett sådant fint inlägg när Nebbis bad mig "gå och dö"? Det är väl brus om något.

Det här är ett noga övervägt uttalande. Jag har valt att skriva det först efter att ha läst många av dina inlägg och därefter dragit en ganskag uppenbar slutsats: Du är en an mupparna som envisas med att fortsätta att förstöra detta forum. Därför...

 

Gå och dö!

 

...alternativt fortsätt till lunarstorm utan att passera Gå. Häpp!

 

Cooling. Jag förstör forumet för att jag skriver att en företeelse här är löjlig. Sen blir jag påhoppad och försvarar mig... Är det att förstöra? Men ok, stick och brinn din skygglappsförsedde pokertönt. Finns det något värre än pokerfjantar som tror de är något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skrev du inte ett sådant fint inlägg när Nebbis bad mig "gå och dö"? Det är väl brus om något.

Det här är ett noga övervägt uttalande. Jag har valt att skriva det först efter att ha läst många av dina inlägg och därefter dragit en ganskag uppenbar slutsats: Du är en an mupparna som envisas med att fortsätta att förstöra detta forum. Därför...

 

Gå och dö!

 

...alternativt fortsätt till lunarstorm utan att passera Gå. Häpp!

 

Cooling. Jag förstör forumet för att jag skriver att en företeelse här är löjlig. Sen blir jag påhoppad och försvarar mig... Är det att förstöra? Men ok, stick och brinn din skygglappsförsedde pokertönt. Finns det något värre än pokerfjantar som tror de är något?

Det är beroende på kontext. På ett POKERFORUM är snorungar som vill mysa bland puffkuddar bra mycket värre än pokernördar. För mig är poker viktigt, eftersom det försörjer mig och min familj. Jag har tyvärr inte råd att ta hänsyn till din pubertalt sårade stolthet. Väx upp, och byt forum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skrev du inte ett sådant fint inlägg när Nebbis bad mig "gå och dö"? Det är väl brus om något.

Det här är ett noga övervägt uttalande. Jag har valt att skriva det först efter att ha läst många av dina inlägg och därefter dragit en ganskag uppenbar slutsats: Du är en an mupparna som envisas med att fortsätta att förstöra detta forum. Därför...

 

Gå och dö!

 

...alternativt fortsätt till lunarstorm utan att passera Gå. Häpp!

 

Cooling. Jag förstör forumet för att jag skriver att en företeelse här är löjlig. Sen blir jag påhoppad och försvarar mig... Är det att förstöra? Men ok, stick och brinn din skygglappsförsedde pokertönt. Finns det något värre än pokerfjantar som tror de är något?

Det är beroende på kontext. På ett POKERFORUM är snorungar som vill mysa bland puffkuddar bra mycket värre än pokernördar. För mig är poker viktigt, eftersom det försörjer mig och min familj. Jag har tyvärr inte råd att ta hänsyn till din pubertalt sårade stolthet. Väx upp, och byt forum!

Hade lust att citera ett av Jacobmal's citat men nöjer mig med att berömma dig Fisherman.

Vi behöver fler som dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får fråga, vad gör du på ett pokerforum om du inte ens är intresserad av poker?

 

Jag tycker om att läsa vissas dagböcker. Tex IremMats dagbok plus några andras. Sen kan man läsa en del om vilka nicknames storspelarna har och var de spelar. Några teoritrådar läser jag inte pga ointresse.

 

Duger svaret? Jag ogillar pokerspelare som tror de är bäst på allt bara för att de vunnit en slant på poker. Många av dem har en oerhört dryg attityd. Förhoppningsvis så växer de upp och blir lika trevliga och ödmjuka som tex Myssion verkar vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skrev du inte ett sådant fint inlägg när Nebbis bad mig "gå och dö"? Det är väl brus om något.

Det här är ett noga övervägt uttalande. Jag har valt att skriva det först efter att ha läst många av dina inlägg och därefter dragit en ganskag uppenbar slutsats: Du är en an mupparna som envisas med att fortsätta att förstöra detta forum. Därför...

 

Gå och dö!

 

...alternativt fortsätt till lunarstorm utan att passera Gå. Häpp!

 

Cooling. Jag förstör forumet för att jag skriver att en företeelse här är löjlig. Sen blir jag påhoppad och försvarar mig... Är det att förstöra? Men ok, stick och brinn din skygglappsförsedde pokertönt. Finns det något värre än pokerfjantar som tror de är något?

Det är beroende på kontext. På ett POKERFORUM är snorungar som vill mysa bland puffkuddar bra mycket värre än pokernördar. För mig är poker viktigt, eftersom det försörjer mig och min familj. Jag har tyvärr inte råd att ta hänsyn till din pubertalt sårade stolthet. Väx upp, och byt forum!

 

Jag skriver väldigt lite här vilket borde göra dig glad din uppsvällda Besserwisser. Jag läser dock en del trådar och det tänker jag fortsätta göra vare sig du tillåter det eller inte. FBK:s forum är dock det ställe jag håller mig till största delen av tiden på nätet. Där är det åsiktsfrihet och mycket högre till tak än på detta myspyshållabakomryggenforumet.

 

Hoppas du är trevligare mot din fru än vad du är på forumet. Nåja, det är lätt att vara kaxig bakom datorn.

 

Pubertalt sårade stolthet? Undrar vem som är barnslig? Nåja, lycka till med pokern och hoppas du vinner så familjen får det bra. Från hjärtat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med, jag är verkligen ingen Sauron-anhängare men fattar inte vad moderatorerna gör om dom inte ens kan banna folk för att önska andra döden??

Angående den stängda forumdelen så tycker jag att det är ett mycket bra initiativ. Synd bara att den bäste av dom lämnade skeppet.

 

Det beror på vem som gör det. Jag vill dock inte få Nebbis avstängd eller dylikt. Jag använde det endast som försvar när jag anfölls med alla möjliga dumheter för att jag tyckte iden med Avancerade skribenter var fjantig. Nebbis är säkert grym på poker och han behövs säkert här. Har dock mycket svårt att tro att mina få inlägg jagat bort honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får fråga, vad gör du på ett pokerforum om du inte ens är intresserad av poker?

 

Jag tycker om att läsa vissas dagböcker. Tex IremMats dagbok plus några andras. Sen kan man läsa en del om vilka nicknames storspelarna har och var de spelar. Några teoritrådar läser jag inte pga ointresse.

 

Duger svaret? Jag ogillar pokerspelare som tror de är bäst på allt bara för att de vunnit en slant på poker. Många av dem har en oerhört dryg attityd. Förhoppningsvis så växer de upp och blir lika trevliga och ödmjuka som tex Myssion verkar vara.

 

Varför bryr du dig då om vad som sker i teori-trådarna om du ändå inte tänker läsa dem..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får fråga, vad gör du på ett pokerforum om du inte ens är intresserad av poker?

 

Jag tycker om att läsa vissas dagböcker. Tex IremMats dagbok plus några andras. Sen kan man läsa en del om vilka nicknames storspelarna har och var de spelar. Några teoritrådar läser jag inte pga ointresse.

 

Duger svaret? Jag ogillar pokerspelare som tror de är bäst på allt bara för att de vunnit en slant på poker. Många av dem har en oerhört dryg attityd. Förhoppningsvis så växer de upp och blir lika trevliga och ödmjuka som tex Myssion verkar vara.

 

Varför bryr du dig då om vad som sker i teori-trådarna om du ändå inte tänker läsa dem..?

 

Precis vad jag menar. Detta måste vara ett skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit borta från det här forumet i nästan 3 månader.

Vad har hänt egentligen? En ny sida för avancerade pokerskribenter finns, vad bra! Då kan man ju lita på att det som skrivs där är vettingt. ;)

 

Kan man inte bli stämplad som Avancerad Dansare? Jag dansar mest runt poker som katten runt het gröt nämligen ;):lol:

 

Men att skriva gå och dö, eller att bete sig lika knäppt som den som skulle gå och dö borde ingen göra. Bägge parter har felat. Who gives a shit? Låt det vara, gräv ner stridsyxan. Peace!

 

Lås tråden. Känns inte som den är värd att hålla öppan längre, den kunde väl ha låsts för X antal sidor sedan, när den redan tuggade på gårdagens argument och polletten aldrig trillar ner. Då kan man ju inte komma fram till något vettigt genom mer diskussioner, liksom.

 

Jag tycker att istället för ban-fingret så borde det klia mer på låsatråden-fingret på moderatorerna här. Har rätt klara minnen om trådar som borde ha låsts för länge sedan i mitt förra liv ochså, alltså innan min paus är.

 

De är snabba som sjutton att låsa spamtrådar och sådant, så varför inte låsa trådar som spårar ur totalt i övrigt? Och låsa de med inlägget "Lugna ner Er, nu låser vi tråden. Vill Ni bråka vidare så gör det via MSN eller email." eller liknande. Fortsätter de inblandade att starta nya trådar, bråka vidare och bete sig som assholes, ja då behöver det inte klia längre i ban-fingret. Då kan man peta till med fingret för att få slut på kliandet. ;)

 

Tänkvärt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begin rant:

 

Du skall inte tro att du är något.

Du skall inte tro att du är lika god som vi.

Du skall inte tro att du är klokare än vi.

Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.

Du skall inte tro att du vet mer än vi.

Du skall inte tro att du är förmer än vi.

Du skall inte tro att du duger till något.

Du skall inte skratta åt oss.

Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.

Du skall inte tro att du kan lära oss något.

 

Det här sammanfattar ganska väl hur jag uppfattar merparten av folket på det här forumet. Det hela är en "aning" paradoxalt; det är okay att lära ut poker, men man får samtidigt inte vara medveten om det faktum att "lära ut", i princip per definition, innebär att man vet något någon annan inte vet, och således är, rent kunskapsmässigt, "bättre" än någon annan inom något område/någon sakfråga.

 

Sammanfattningsvis är det således okay att lära ut, men då endast i form av något språkrör för pokerguden så att man själv inte på något sätt har rätt att ta någon credit för det man lär ut.

 

Hemskt lustigt är även att suron har låst på att jag skrev "gå och dö" någon gång tidigare när han skrev ett inlägg om vad för limits bill gates borde spela "eftersom han har så stor rulle". Är det humor eller vad ska det föreställa liksom? Ja, ni förstår säkert.

 

Det är också med ett leende på läpparna jag läser hur han jämt och ständigt hänvisar till hur han blivit härdad på "FBK:s forum"; om du ska börja posta på ett pokerforum är det nog dags att släppa sargen och komma in i matchen, så att säga.

 

Du utvecklas väl snart till nästa VonClopt och frågar varenda jäkla dagboksförfattare hur stor rulle de har två gånger i veckan, verkar vara en naturlig progression för folk av din sort, och det är brus - ett utmärkt ordval för den som nu började med detta, kan det månne ha varit Hjort? - som ni som förstör varenda initiativ till diskussion.

 

End rant

 

Hej kompis.

 

Jag har inte frågat en enda av de som skriver här hur stor bankrulle de har. Jag kommer aldrig att göra det heller.

 

Lär ut du. Det är inget fel i det. Man kan dock göra det på olika sätt. Jag vet dock inte hur du skriver eller uttrycker dig när du väl gör det. Jag har liksom ingen erfarenhet av det.

 

Varför jag hänvisar till FBK:s forum är för att ni säger att jag inte tål något. Vilket är fel. Jag tål en massa bla pga att jag skriver där. Det forumt är ökänt för att ha högt till tak. Varför jag låst mig på "gå och dö" är för att folk klagar på att vissa av mina inlägg är dåliga och onödigt grova. Då plockar jag fram ett inlägg som deras hjält Nebbis skrev till mig som var så grovt det kan vara. Eller snarare patetiskt och ett bevis på att han som skrev det är en mycket bitter person som behöver hjälp.

 

Jag frågade inte hur höga limits Bill Gates bör spela på. Sluta ljug ditt mytto. Jag frågade hur stor bankrulle ni skulle ha om ni hade mycket pengar som tex Bill Gates. En töntig fråga? Ja. Sämre än andra trådar på detta forum? Nja, det finns sämre som det inte klagats på.

 

Vad är det för regler som gäller för att få posta på det gudomliga pokerforumet enligt dig då? Måste man vara en bitter pokernörd som bor framför datorn och bara tycker att inlägg om pokerstrategi är läsvärda? Det är ca 30000 som skriver och läser här. Alla har inte vigt sitt liv åt pokern på samma sätt som du har gjort. Så sänk kraven och håll dig till avancerade pokerskribenternas trådar.

 

Ha en trevlig kväll och lycka till med pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om Suran varit lite väl gnällig håller jag med honom om sitt sista inlägg. Folk som inte är bra på poker och ändå låter mycket blir oftast rätt flejmade på pokerforum, är lite trist att se. Skillnaden att det kan bli så mycket otrevligare på ett pokerforum än på andra är - tror jag - för att det är en hobby för vissa och ett liv för andra. När hobbypersonerna som är majoritet ska diskutera saker och proffsen läser kan det bli lite "sluta diskutera, jag vet bäst, såhär är det"-inlägg. Proffsen har nästan alltid rätt och blir lite dryga efter att ha läst samma klyschor om poker och samma trådar om samma bad beats dag efter dag. Det kan jag förstå. Den nya pokerspelaren som postar för första gången om hur otur han har med sin AA fattar inte hur folk kan vara så otrevliga bara för man är sämre på poker. Jag förstår det också.

 

Det blir tråkig stämning och jag tror inte det finns nåt bra sätt att lösa det. Att ge proffsen en egen sektion är ett bra förslag tror jag. Det är inte perfekt, men det är bästa alternativet just nu. Det blir fler nybörjare, fler idioter och fler kopior av samma inlägg som vi sett tusen gånger, men vi får leva med det helt enkelt. Det är en ganska uppenbar utveckling att det blir så.

 

Sedan krävs det ju ett extremt stort ego för att spela på högre stakes och det är inget konstigt med att vissa ser ner på low-stakesspelare. För att spela så högt krävs det nästan att man har en "jag är bättre än andra attityd" Går ens liv ut på att vinna så mycket pengar i poker som möjligt är det klart att man blir blind för annat och mäter människors värde i hur bra man är på poker. Det låter extremt, men så är det ju. Vissa här blir ju såpass irriterade på människors okunskap i poker att man väljer att inte diskutera med dom. Och detta bara för dom är sämre på poker och vägrar erkänna att dom har fel.

 

Nu vet jag inte vad syftet var med det här inlägget, men ska man försöka hitta nån syndabock i det här så blir det svårt. Proffsen är dryga mot lowstakesspelare som inte låter sig sättas på plats. Det är fakta. Och nybörjare som inte låter sig sättas på plats blir dryga tillbaka. Mitt mål är att bli bra på poker så jag säger helt enkelt inte emot om nåt proffs skriver. Jag värdesätter kunskapen jag får mer än rätten att säga min åsikt. Men jag förstår absolut om alla här inte är ute efter att få proffstips trots att det är ett pokerforum.

 

Hmm försöker väl bara få folk att se saken på olika sätt. Blev mest svammel, men hoppas det når fram någorlunda i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra skrivit joeki, utom ett stycke, och det var det nästa sista.

 

"Går ens liv ut på att vinna så mycket pengar i poker som möjligt är det klart att man blir blind för annat och mäter människors värde i hur bra man är på poker. Det låter extremt, men så är det ju."

 

Det där stämmer inte alls tyvärr, åtminstone inte för mig. Visst har jag förstås ett stort ego (jag är självsäker), men jag ser inte ner på folk för att de är sämre på poker än jag, det vore idiotiskt. Vad jag retar mig på är att folk inte LÅTER mig vara bättre än dem på _poker_ och tar illa upp pga att jag säger att dom inte förstår vad dom pratar om och om att dom har fel. Jag ser inte ner på low-stakesspelare; alla som gör det är idioter eftersom i princip alla har varit där själva, vad jag föraktar är folk som inte innehar tillräckligt mycket självinsikt för att förstå att dom helt enkelt inte är så duktiga som de tror att de är. Du har helt rätt i att man helt slutar diskutera/lyssna på folk som visar uppenbara brister på insikt i poker, och man blir som mest förbannad när, precis som du säger, dom själva vägrar medge det och ska tjaffsa tillbaka när dom är HELT dömda att misslyckas.

 

Lowstakes-spelare som vägrar att medge att dom har fel och att folk sätter dem på plats har INGET att göra på ett pokerforum, INGET. Jag retar mig på de här människorna som är så osäkra på sig själva att de inte VÅGAR vara sämre än andra på något och måste hävda sig inom varje område, som jag skrev tidigare, dom har säkert sina kvalitéer inom något annat område, SLUTA ta illa upp för att ni inte är stjärnor på poker, så förbannat löjligt, och framförallt, sluta ge er på folk som är självsäkra bara för att det sticker i ögonen på era egna osäkra jag.

 

Det där kan jag inte säga emot. Jag vet att jag är dålig på poker jämfört med de flesta här på forumet så om jag skulle få för mig att diskutera en spelad hand så finner jag mig utan problem i att bli rättad. Nu brukar jag dock hålla mig borta från sådana diskussioner. Som sagt var. Det enda jag klagat på är att jag tyckte det var löjligt med uttalada avancerade pokerskribenter. Inget annat. Sen att tråden mynnat ut i hur du behandlar low stakes-spelare har jag ingen kunskap i eller åsikt om. Så det ni diskuterar nu kan inte gälla mig hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det här sammanfattar ganska väl hur jag uppfattar merparten av folket på det här forumet. Det hela är en "aning" paradoxalt; det är okay att lära ut poker, men man får samtidigt inte vara medveten om det faktum att "lära ut", i princip per definition, innebär att man vet något någon annan inte vet, och således är, rent kunskapsmässigt, "bättre" än någon annan inom något område/någon sakfråga.

 

Sammanfattningsvis är det således okay att lära ut, men då endast i form av något språkrör för pokerguden så att man själv inte på något sätt har rätt att ta någon credit för det man lär ut.

 

 

Personligen känner jag inte igen något av det du påstår försigkommer här. Skulle merparten av forumdeltagarna ha svårt att acceptera att andra är duktigare och vinner mer än dem?? Jag tror nog att det är mer komplicerat än så.

 

Jag vet inte vad du råkat ut för tidigare på detta forum men på mig ger du intryck av att förstora upp varje negativ kommentar mot dig till en personlig attack mot hela din uppenbarelse. Internet är stort och det finns massor av folk som inte har en aning om vem du är och bara reagerar på vad du skriver utan att på något sätt relatera till din kunskapsnivå eller din framgång som pokerspelare.

 

Om folk skulle ge sig på dig bara pga att du är kunnig och duktig så skulle vi nog se mycket mer attacker på andra auktoriteter här. Skillnaden ligger nog mer i uppförande, självdistans och ibland en viss ödmjukhet.

Personligen älskar jag framgångsrika, självsäkra personer som inte hymlar med att de är duktiga. Jag avskyr det svenska "äsch inte är jag bäst, jag hade bara tur".

Men däremot tycker jag väldigt illa om starka personer som försöker förtrycka svagare. Det har inget med jantelagen att göra.

 

Försök läsa mer inlägg i en konstruktiv anda. De flesta är INTE ute efter att ge sig på dig personligen. Det finns troligtvis en del som vill ge igen för gammal ost men de är väl knappast i majoritet?

 

I all välmening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...